صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۱:۳۲
کد خبر: 8492
گزارشگر: 213
۵۴۰
۰
۰
۳
هشدار درباره صدمات جسمی تزریق های زیبایی

چرا آرایشگران پیشنهاد تزریق بوتاکس می دهند؟

چرا آرایشگران پیشنهاد تزریق بوتاکس می دهند؟
پس‌ از اینکه خبرنگاران متوجه شدند که آرایشگران پیشنهاد تزریق بوتاکس در «بازار سیاه» را به زنان می‌دهند، تحقیقاتی را آغاز کردند.

به گزارش آسیانیوز، زمان آن رسیده است که به آسیب‌هایی که عمل‌های زیبایی ناموفق می‌تواند داشته باشد فکر کنیم.

-------------

بیشتر بخوانید

علت خودکشی دختر شایسته آمریکا

---------------------------------------
خبرنگاران تایمز متوجه شدند که آرایشگران به زنان پیشنهاد تزریق بوتاکس در «بازار سیاه» می‌دهند؛ در حالی که پس از افزایش «غیرقابل‌قبول» گزارش‌های صدمه‌های جسمی عمل‌های زیبایی در بریتانیا، افرادی که بوتاکس یا پرکننده‌ها را تزریق می‌کنند، باید طبق قوانین جدید مجوز داشته باشند.

پس از هشدار وزیر بهداشت بریتانیا درباره افزایش موارد صدمات جسمی مربوط به تزریق بوتاکس، مقامات بریتانیا در نظر دارند تا قوانین جدیدی دراین‌باره وضع کنند. ساجد جاوید گفت «افراد زیادی از نظر روحی و جسمی آسیب‌دیده‌اند.»

هدف این طرح صدور مجوز، ایجاد استانداردهای منسجمی است که افرادی که روش‌های زیبایی غیر جراحی انجام می‌دهند، باید رعایت کنند و همچنین استانداردهای بهداشتی و ایمنی را برای مکان‌هایی که این تزریق‌ها در آنجا انجام می‌شود را هم تعیین می‌کند.

--------------

بیشتر بخوانید

سلامی دوباره به زیبایی و شلوار جین!

---------------------------------------

وزیر بهداشت بریتانیا گفت بیشتر کسانی که در تجارت زیبایی هستند در مورد ایمنی بیمار "روش‌های خوب " را دنبال می‌کنند، اما «زمان آن رسیده است که به آسیب‌هایی که عمل‌های زیبایی ناموفق می‌تواند داشته باشد فکر کنیم.»


اظهارنظر وزیر بهداشت پس‌ازآن صورت گرفت که گزارشی درباره اعمال جراحی یا تزریقات زیبایی در نشریه تایمز منتشر شد.

پس‌ازاینکه خبرنگاران تایمز متوجه شدند که آرایشگران پیشنهاد تزریق بوتاکس در «بازار سیاه» را به زنان می‌دهند، تحقیقاتی را آغاز کردند.

این نشریه در گزارشش خود آورده است: «افرادی بدون صلاحیت پزشکی حرفه‌ای از رسانه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن زنان و دختران استفاده کرده و تظاهر می‌کنند این درمان‌ها بی‌خطر بوده و ظاهر آن‌ها را بهبود می‌بخشد. بسیاری از محصولاتی استفاده می‌کنند که در بریتانیا بررسی‌های ایمنی را طی نکرده‌اند. استفاده از مواد غیراستاندارد افراد را در معرض خطر بدشکلی مادام‌العمر قرار می‌دهد.«

وزیر بهداشت بریتانیا تاکید کرد تمام تلاش خود را برای محافظت از بیماران در برابر آسیب‌های احتمالی انجام خواهد داد. او از افرادی که می‌خواهند ظاهر خود را تغییر دهند «تا در مورد تأثیر آن بر سلامت جسمی و روانی خود فکر کنند و مطمئن شود که از یک فرد متخصص با روش معتبر، ایمن و واجد شرایط خدمات بگیرند.»

ایندیپندنت نوشته است ماریا کالفیلد، وزیر «ایمنی بیمار و مراقبت‌های اولیه» تاکید کرده است انتشار تصاویر آنلاین از طریق رسانه‌های اجتماعی منجر به افزایش تقاضا برای بوتاکس و پرکننده‌ها شده است و متعاقباً تعداد افرادی که از عواقب اعمال بد انجام شده رنج می‌برند، افزایش یافته است.

---------------

بیشتر بخوانید

«پایداری جوانی» در زنان و افزایش سن بارداری/ زنان ۴۰ و ۵۰ ساله همانند ۲۰ ساله ها هستند!/سن شناسنامه ای بی اهمیت شد
-------------------------------------------------

این قانون همچنین انجام چنین تزریق‌هایی را برای افراد زیر ۱۸ سال غیرقانونی می‌کند و تبلیغات ازجمله رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات توسط افراد مشهور و تأثیرگذار را برای اعمال زیبایی که افراد در آن گروه سنی را هدف قرار می‌دهند ممنوع می‌کند./

سارا باقری، نویسنده اجتماعی

https://www.asianews.ir/u/5n5
اخبار مرتبط
سیاحان با توجه به وضعیتی که زن ایرانی در اوایل عهد قاجار و تحت تأثیر جامعۀ سنتی این دوره داشت، در سفرنامه‌های خود به زنان فرنگی توجه ویژه‌ای کردند؛ تصویری که جامعۀ قاجار از زنان می‌‌شناخت، سیمای کاملاً سنتی از آنان اظهار می‌داشت که در آن حیات زنان محدود به خانه و اندرونی بود.
در سال های اخیر در ایران در حالی که مردان جوان توانایی ازدواج ندارند، زنان و دختران به مردان مسن گرایش نشان می‌دهند و برخی مردان مسن حاضرند برای زنان جوانتر که گاه تفاوت سنی آن‌ها به بیش از ۳۰ سال می‌رسد، ماهیانه هزینه‌های میلیونی را انجام دهند؛ این قبیل مردان به «شوگرددی» معروف هستند.
در تنگاتنگ جنگ های صلیبی مردان برای آنکه خیالشان از بابت عدم خیانت زنانشان راحت باشد یک لباس‌‌ زیر آهنی عحیب را پای زن‌ها می‌کردند و کلیدش را به یک معتمد محلی مانند کشیش یا روحانی می‌دادند.
از سال ۲۰۱۳ و در پی راه‌اندازی کمپین One Billion Rising روز ولنتاین به روزی برای آگاه‌سازی درباره خشونت جنسیتی تبدیل شده است.
متخصصان می‌گویند: در حالیکه طی ۲۰ سال گذشته پیشرفت هایی در جهت کاهشِ پیامدهای بیماری قلبی حاصل شده اما عوامل خطرزا و نرخ مرگ و میر در زنان زیر ۵۰ سال، همچنان تغییری نداشته است.
از روزی که سازمان بهداشت جهانی همه‌گیری کووید را اعلام کرد و جهان در قرنطینه فرو رفت، دو سال می‌گذرد؛ همان زمانی که جین‌های ما جای خود را به لباس‌های ورزشی، راحت و سبز جلبکی به سبک قهرمانان بازی مرکب دادند.
در حالی که به گفته تحقیقات پزشکی «پایداری جوانی» و «سن بارداری زنان» افزایش یافته، طبق آمار سازمان ثبت احوال نیز، میانگین سن ازدواج در کشور به نسبت ۵۰ سال گذشته حدود ۱۰ سال افزایش پیدا کرده است و این موضوع در اغلب کشورهای جهان مشاهده می شود؛ همچنانکه استاد دانشگاه تهران معتقد است در ازدواج و فرزندآوری سن زیستی و روانی مهم‌تر از سن شناسنامه‌ای است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید