صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۱:۲۸
کد خبر: 8700
گزارشگر: 213
۵۵۲
۰
۰
۲
در سالن سینماتوگراف موزه سینمای ایران

هنرمندان نیکوکار عرصه سینما تقدیر شدند

هنرمندان نیکوکار عرصه سینما تقدیر شدند
آیین رونمایی از تولیدات هنری و رسانه‌ای استودیو نیک‌سو و تقدیر از هنرمندان نیکوکار در عرصه سینما، در محل سالن سینماتوگراف موزه سینمای ایران برگزار شد.

به گزارش آسیانیوز، آیین رونمایی از تولیدات هنری و رسانه‌ای استودیو نیک‌سو و تقدیر از هنرمندان نیکوکار در عرصه سینما، عصر چهارشنبه در محل سالن سینماتوگراف موزه سینمای ایران واقع در تجریش، باغ فردوس برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، انیمیشن «دست‌خد‌ا» و پس از آن، موشن‌گرافی معرفی استودیو نیک‌سو برای مخاطبان به نمایش درآمد؛ در ادامه دو انیمیشن دیگر از تولیدات هنری استودیو نیک‌سو و فیلم کوتاه «لایو» برای حضار پخش و پادکست محیط زیست و نیکوکاری محصول «نیک‌آوا پادکست» به صورت زنده اجرا و معرفی شد.

در ادامه، بخش‌هایی از مستند «همه درختان من» ساختۀ رخشان بنی‌اعتماد (1393) به نمایش درآمد؛ پس از آن نیز مستندی در معرفی مه‌لقا ملّاح (1296-1400) فعال محیط زیست و بنیان‌گذار سازمان جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست که از وی به عنوان «مادر محیط زیست ایران» یاد می‌شود، برای حاضران اکران شد.

مهدی توسلی، مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاری به عنوان اولین سخنران این مراسم با اشاره به هدف از تأسیس این مرکز گفت: بنیاد خیریه آلاء از سال 1388 شروع به فعالیت کرده و درحوزه‌های آموزشی، تربیتی، روانشناسی و ... فعال است؛ طرح خیرماندگار در این بنیاد از سال 1394 راه‌اندازی شد و در ذیل آن، سه مرکز: پژوهشکده آلاء، مرکز توسعه نیکوکاری و مرکز فرهنگ نیکوکاری تأسیس شد که هدف همه این مراکز، اشاعه نیکوکاری است.

وی افزود: «هر ایرانی یک نیکوکار» شعار ماست؛ هدف از این شعار این است که اثبات کنیم که نیکوکاری نیازی به تمول ندارد و هرکسی می‌تواند در هر حوزه و رسته و شغلی خود، کار خیر انجام دهد.

در ادامه مهراد شاهی، مدیر استودیو نیک‌سو به ارائه سخن پرداخت و بیان کرد: هدف این استودیو، ترویج فرهنگ نیکوکاری و ارائه تولیداتی برای نهادینه‌کردن این خصلت است.

وی ادامه داد: ما به موضوع فرهنگ بسیار توجه داریم؛ امروز عصر حکومت رسانه‌ها بر جهان است؛ لذا به نظر می‌رسد که ابزار رسانه، بهترین و مهمترین ابزار برای ترویج یک فرهنگ است، ضمن این که هنر از ابتدای زندگی بشر با فرهنگ عجین بوده است.

شاهی تصریح کرد: ما تازه یک سال است که شروع به کار کرده‌‌ایم و تازه در این مسیر قرار گرفته‌ایم؛ استودیو نیک‌سو در یک‌سال گذشته در سه حوزه ساخت انیمیشن، فیلم کوتاه و پادکست به فعالیت پرداخته است؛ چراکه هرکدام از این قالب‌های هنری و رسانه‌ای خصوصیات ویژه‌ای دارند و در اولویت‌های تولیدات ما قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی دیانی، مدیر عامل بنیاد خیریه آلاء به عنوان سخنران بعدی بیان کرد: امشب در این مجلس اولین هدفم این بود که از همراهی جامعه هنری با سینما و از عزیزانی که در ترویج فرهنگ نیکوکاری فعالیت داشتند، تشکرکنم.

دیانی ادامه داد: پیشتاز و رهبر همه انسان‌های نیکوکار، انبیاء و ائمه اطهار هستند؛ دین اسلام، دین فطرت‌هاست و البته که همه فطرت‌ها نیکوکاری را دوست دارند؛ اینگونه است که می‌بینیم کسانی که مسلمان نیستند و دین هم ندارند، تا حدودی نیکوکار هستند.
پس از آن، بخش‌هایی از «مستند بومرنگ» برای حضار به نمایش درآمد و در ادامه نشان زرین نیکوکاری بنیاد خیریه آلاء به فاطمه سادات محمودپور، مستندساز کشورمان اهدا شد.

محمودپور گفت: باور دارم که هر اثری که با موضوعات هنری ساخته شود، یک خیر ماندگار است، چرا که هنر تاریخ انقضا ندارد و مخاطب آن فطرت انسان هاست که هرگز تغییر نمی‌کند؛ پس یک اثر هنری می‌تواند خیری ماندگار برای سالیان سال باشد.
پس از آن، به سیدهادی محقق، کارگردان و نویسنده فیلم «درب» (فیلم موردتقدیر در چهلمین جشنواره فیلم فجر) تندیس فیلم نیکوکاری، به عنوان هنرمند نیکوکار اهدا شد.

محقق پس از دریافت تندیس اظهار کرد: ما خوشبختیم که می‌توانیم کسی را خوشحال کنیم؛ اولین نیکوکارِ بی‌منت عالم خداست و مهمترین وجه نیکوکاری او این است که از گناهکاری ما چشم‌پوشی می‌کند.

بهروز شعیبی، کارگردان و بازیگر مطرح سینما چهره دیگری بود که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت.

شعیبی در پیامی ویدیویی که به این مراسم ارسال کرده بود، گفت: نیکوکاری باید در هرجای دنیا توسعه یابد و ما باید آن را در هر فرد، خانواده، دنیایی نشر وگسترش دهیم؛ کاری که همه فلاسفه و اندیشمندان در هر دوره داشتند و تلاش کردند که دنیا را جای بهتری برای همه مردم کنند.

گفتنی است استودیو نیک‌سو(وابسته به مرکز فرهنگ نیکوکاری) نخستین استودیوی تخصصی کشور در حوزه ترویج نیکوکاری است که در ابتدای سال 1400 تأسیس شد و به تولیداتی همچون انیمیشن، فیلم کوتاه و پادکست و برگزاری کارگاه‌های هنری با محور ترویج نیکوکاری اقدام می‌کند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5sp
اخبار مرتبط
خوزستان دارای یک گنجینه است که هر قوی تر و کم مساله تر باشد، پایتخت و سایر مناطق کشور نیز وضعیت مطلوب تری خواهند داشت.
یزد - جمعی از هنرمندان یزدی با حضور در برنامه تلویزیونی (کدمبه) قطعه فرشهای متبرک حرم رضوی را که به عنوان هدیه به آنها اعطا گردیده بود جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به فروش گزاشتند
ماجرای عاقبت طلاق یک زوج، هنرمندان را شوکه کرد.
جمعی از هنرمندان کشورمان در نامه ای به رییس صداوسیما خواستار دعوت از صاحب‌نظران معتبر و متخصص در مباحث هنر و اقتصاد هنر شدند تا در برخی برنامه ها از تهمت‌پراکنی و اشاعه سخنان بی‌اساس به هنرمندان زحمتکش کشور جلوگیری شود.
بازیگر معروف زن در سن ۶۰ سالگی جوانی و زیبایی قابل توجهی دارد و عکسی هم از او در جمعی از شاعران و هنرمندان با حضور بکتاش آبتین انتشار یافته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید