صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۶
کد خبر: 8793
گزارشگر: 306
۶۲۲
۰
۰
۱
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد

اجرای طرح خدمات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه در استان یزد

اجرای طرح خدمات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه در استان یزد
یزد - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در جمع خبرنگاران ضمن تشریح طرح‌های نوروزی ۱۴۰۱، از اجرای طرح خدمات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه در استان یزد و همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: در این طرح نیروهای هلال احمر با هماهنگی میراث فرهنگی در مبادی ورودی شهر مستقر و ضمن راهنمایی مسافران، آنها را با نکات ایمنی آشنا می‌کنند

آسیانیوز / یزد ؛ دکتر محسن حرازی با اشاره به تجهیز هلال احمر استان در سال ۱۳۹۹ به پهپاد و از سال ۱۴۰۰ به بالگرد، از عموم مردم خواست که به محض مواجه شدن با هرگونه حوادثی نجاتگران هلال احمر را از طریق تماس با شماره ۱۱۲ مطلع سازند.

وی تصریح کرد : هلال احمر یک نهاد عمومی و غیردولتی است که بر هفت اصل بنا نهاده شده که عمده فعالیتهای آن به صورت داوطلبی و بشر دوستانه است لذا اعتقاد داریم در صورتی می‌توانیم موفق عمل کنیم که مورد اقبال شهروندان باشیم و این بدون همکاری رسانه‌ها به خوبی محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ پایگاه دائمی امداد و نجات در استان، گفت: همچنین مجوز پنج پایگاه موقت برای مناطق مختلف استان اخذ شده است. علاوه بر این هلال احمر استان دارای تیم امداد کوهستان مستقر در شهرستان تفت است ولی پیگیر مجوز فعالیت تیم دیگر در شهرستان مهریز نیز هستیم.

حرازی زاده با اشاره به فعالیت تیم واکنش سریع هلال احمر در استان، گفت: سه تیم سحاب نیز در استان داریم که از طریق دوچرخه در مواردی مانند بافت‌های تاریخی و در مکانهایی که امکان تردد خودرو وجود ندارد، به ویژه در ایام نوروز امدادرسانی می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در مورد خانه‌های هلال نیز اظهار کرد: مرداد سال ۱۳۹۹ موضوع ایجاد خانه‌های هلال در کشور کلید خورد و برای استان یزد ۷۰ خانه در نظر گرفته شد اما هم اکنون در استان شاهد فعالیت ۷۳ خانه هلال در مناطق مختلف هستیم.

وی افزود: این خانه‌ها در هنگام بروز حوادث،‌ ضمن کاهش فاصله زمانی خدمات رسانی در حوادث، به لحاظ فنی نیز خدمات را بهتر هدایت خواهند کرد.

حرازی زاده ابراز امیدواری کرد که این خانه‌ها که اقدام به آموزش امدادرسانی به افراد برای خدمات رسانی در هنگام حوادث می‌کنند، با کمک مسئولان استان به زودی تجهیز نیز شوند.

وی عنوان کرد: از طرفی آموزشهای هلال احمر به سمت محلات نیز سوق پیدا کرد چرا که معتقدیم ایجاد احساس نیاز در شهروندان برای قرارگرفتن دوره‌های آموزشی بسیار حائز اهمیت است و قطعاً این مهم، بدون کمک رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در این خصوص به خوبی محقق نخواهد شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری دوره های آموزش تربیت مربی و دوره های تخصصی برحسب نیاز، خاطرنشان کرد: البته آموزشهای هلال احمر را برای اقشار ویژه مانند کارگران، سربازان و سایر افراد نیز مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به انبارگردانی و تغییر مکان داروخانه هلال احمر در ایام نوروز، ابراز امیدواری کرد که مرکز توانبخشی و درمانگاه هلال احمر بتواند خدمات مناسبی را به مردم ارائه کند.

حجت الاسلام «مجتبی شعشعی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان از برنامه های این نمایندگی در سال جاری را طرح اطعام کریمانه ذکر کرد و گفت: این طرح به مناسبت میلاد امام مجتبی(ع) در پایگاه های امداد و نجات استان برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ پایگاه امداد و نجات در سطح استان، گفت: در طرح اکرام کریمانه تعداد ۳۰۰ نفر در این برنامه اطعام شدند.

شعشعی تقدیر از ۵ خانه هلال برتر در استان را از دیگر برنامه های شاخص این نهاد برشمرد و گفت:  ۷۵ خانه هلال در استان یزد فعالیت دارند که با فراخوانی در دهه فجر، پنج خانه هلال برتر در استان براساس شاخصهای تعیین شده، معرفی و تجلیل شدند.

وی  طرح های خوانش خطبه فدکیه، مناجات شعبانیه و جامعه کبیره را از دیگر برنامه ها خواند و گفت: این طرح با استقبال خوب امدادگران و خانواده هلال احمر برگزار شد.

شعشعی ادامه داد: امسال طرح هفته‌های معنوی نیز برگزار و براساس آن هر هفته یک صفت پسندیده در هلال احمر در بستر فضای مجازی تشریح و تبلیغ شد و مسابقاتی را نیز در هر دوره برگزار کردیم.

در پایان این نشست از پوسترهای طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان در نوروز ۱۴۰۱ و جشنواره رفیق خوشبخت ما و پویش چلچراغ رونمایی شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 اجرای طرح خدمات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه در استان یزد , دکتر محسن حرازی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد

https://www.asianews.ir/u/5v6
اخبار مرتبط
یزد - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: این مانور در روز یکشنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۰ بمناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و سالگرد زلزله بم در خانه‌های هلال استان یزد با حضور اعضا جوانان و داوطلبان و امدادگران برگزار می گردد
یزد - حجت الاسلام والمسلمین شعشعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد با صدور پیامی 5 آذر ماه سالروز تاسیس بسیج مستضعفین را تبریک گفت
یزد - استاندار در دیدار با مدیرعامل هلال احمر استان ضمن قدردانی از زحمات امدادگران هلال احمر استان گفت: آموزش رکن بسیار مهمی در افزایش ایمنی در جامعه است
یزد - جمعیت هلال احمر استان به مناسبت 13 آبان و به یاد دانش آموز فداکار شهید علی لندی مسابقه پیامکی با عنوان ایثار و فداکاری برگزار می کند
یزد - جمعی از خیران فعال جمعیت هلال‌احمر مهریز که در امور مختلف به خصوص حوزه بهداشت و سلامت این شهرستان فعالیت دارند، با حضور مدیرعامل این نهاد در استان یزد و تعدادی ازمسئولان محلی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شدند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید