صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۵
کد خبر: 8939
گزارشگر: 213
۷۵۲
۰
۰
۳
در بامداد هشتم فروردین

علت آتش زدن دفتر حزب دموکرات کردستان

علت آتش زدن دفتر حزب دموکرات کردستان
در پی توییت یکی از افراد همسو با حزب دموکرات کردستان معترضان در بغداد دفتر این حزب در بغداد را به آتش کشیدند.

به گزارش آسیانیوز، در پی توییت «نایف کردستانی» که «یکی از شخصیت‌های همسو با حزب دموکرات کردستان» نام برده‌ می شود، شماری از طرفداران آیت‌الله سیستانی بامداد روز دوشنبه، هشتم فروردین دفتر این حزب در بغداد را به آتش کشیدند.

نایف کردستانی روز یک‌شنبه، هفتم فروردین در توییتی نوشته بود که او طرفدار مرجعیت فردی «با اصلیت عرب» است و مرجعیت دینی افراد به گفته او «هندی، فارس و افغان» را نمی‌پذیرد «حتی اگر آن‌ها عمامه سیاه به سر کنند».

در پی انتشار این توییت، برخی گروه‌های شیعیان این پیام را توهین به مراجع شیعه از جمله آیت‌الله سیستانی قلمداد کردند و با حمله به دفتر حزب دموکرات کردستان آن را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا در پی انتشار این توییت برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی شامگاه یک‌شنبه به آن واکنش دادند و برای نشان دادن اعتراض خود خواهان تجمع در مقابل دفتر حزب دموکرات کردستان در بغداد شدند.

 کردستانی ساعتی پی از انتشار این توییت در واکنش به اعتراض‌ها آن را حذف کرد و در توییتی از آیت‌الله علی سیستانی از مراجع تقلید در نجف به دلیل «سوء تفاهم» عذرخواهی کرد.

او ساعتی بعد در توییت دیگری ضمن تکرار عذرخواهی خود از «مرجعیت نجف» که آن را «خط قرمز» نامید، اعلام کرد که «صفحه شخصی او هک شده و او مدتی پیش آن را بازیابی کرده است و مسئولیتی در قبال موارد مطرح‌شده در مورد توییت‌های مربوط به مرجع گفته‌شده ندارد».

با این حال و بر اساس ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی شماری از طرفداران آیت‌الله سیستانی که آن‌ها طرفداران جنبش‌های «النجباء» و «کتائب سیدالشهدا» می خوانند، بامداد روز دوشنبه با در دست داشتن عکس‌های آیت‌الله سیستانی و با حمل پرچم‌هایی راهی دفتر حزب دموکرات کردستان شدند و ساختمان آن را به آتش کشیدند.

در واکنش به این اقدام  «اخلاص صباح الدلیمی»، نماینده حزب دموکرات کردستان در مجلس عراق به نمایندگی از این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نایف کردستانی هیچ رابطه یا وابستگی به حزب دموکرات کردستان نه از دور و نه از نزدیک ندارد و توییت او صرفا نظر شخصی خود او است.

همچنین خبرگزاری فارس نوشت، معترضان به اظهارات اهانت‌آمیز یک عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق، وارد مقر این حزب در بغداد شده و آن را به آتش کشیدند.

معترضان عراقی بامداد دوشنبه مقابل مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد تجمع و تظاهرات کردند.

رسانه‌های عراقی خبر دادند گروه‌های معترض به اظهارات اهانت‌آمیز یک عضو ارشد حزب دموکرات کردستان عراق، وارد مقر این حزب در بغداد شدند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» گزارش داد که معترضان مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد را به تصرف خود درآورده و آن را به آتش کشیدند./

https://www.asianews.ir/u/5z7
اخبار مرتبط
مقامات عالی دولت عراق و مقتدی صدر از حمله به اربیل عراق شدیدا انتقاد کردند.
در حالی که پنتاگون در حال بررسی حمله گزارش شده در نزدیکی اربیل است، سپاه پاسداران اعلام کرد که دلیل حمله به اربیل عراق کشته شدن دو سپاهی در سوریه بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید