صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۴
کد خبر: 9011
گزارشگر: 360
۸۲۸
۰
۰
۱
اتریوم مانند نیویورک است: وسیع، گران و در برخی مناطق خاص شلوغ

اتریوم مانند نیویورک است

اتریوم مانند نیویورک است
«اتریوم مانند شهر نیویورک است: وسیع، گران و در برخی مناطق خاص شلوغ. با این حال، غنی‌ترین اکوسیستم کاربردی را نیز دارد.»

 به گزارش سرویس رمزارز آسیا‌نیوز: مدیر دارایی دیجیتال صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل گزارشی در مورد پلتفرم های قرارداد هوشمند منتشر کرده است که در آن بلاک چین اتریوم (ETH) را به بهترین و بدترین بخش شهر نیویورک تشبیه کرده است.

این گزارش پدرخوانده شبکه قراردادهای هوشمند یعنی اتریوم را در مقایسه با بلاک چین های رقیب جدیدتر مانند سولانا (SOL)، آوالانچ (AVAX)، پولکادات (DOT)، کاردانو ( (ADA) و استلار ((XLM مورد بررسی قرار داده است. این گزارش پس از آن منتشر شد که گری اسکیل یک صندوق ارزهای دیجیتال اختصاص یافته به پلتفرم‌های قراردادهای هوشمند به استثنای اتریوم راه‌اندازی کرد.
در بخشی با عنوان «شهرهای دیجیتال»، گری اسکیل به تحلیل اتریوم، آوالانچ و سولانا پرداخته است. این شرکت اتریوم را با نیویورک مقایسه کرده  و اشاره کرده است که هر دو شباهت‌هایی داردند که مربوط به ابعاد و وسعت آن‌هاست:اتریوم مانند شهر نیویورک است: وسیع، گران و در مناطق خاصی شلوغ است. با این حال، غنی‌ترین اکوسیستم برنامه‌ها را نیز دارد، با بیش از 500 اپلیکیشن که ارزش کل آنها بیش از 100 میلیارد دلار است که بیش از 10 برابر بزرگ‌تر از هر شبکه رقیب دیگری است.
در این گزارش آمده است اتریوم احتمالاً همچنان مرکز ثقل نوآوری و نقدینگی برنامه‌ها خواهد بود و کاربران و توسعه‌دهندگان اتریوم به دلیل  وسعت جامعه و میزان سرمایه‌ای که در قراردادهای هوشمند شبکه قفل شده است، احساس راحتی می‌کنند، از دیگر سو یک راه حل لایه دوم اترویم، مانند پولیگان Polygon با یک آسمان خراش در نیویورک قابل مقایسه است.
در ادامه این گزارش می‌خوانیم که حرکت کاربران به سمت بلاک چین‌های رقیب مانند نقل مکان به یک شهر ارزان‌تر است که دلیل آن هزینه‌های بالای تراکنش((gas feeو ازدحام شبکه در اتریوم است که ناشی از تقاضای بسیار زیاد برای خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرمثلی (NFT) در دوسال گذشته است.
در جای دیگر این گزارش آمده است: «از آنجایی که تعداد تراکنش‌های شبکه اتریوم تحت الشعاع کارمزدهای بالا  (حداقل 10 دلار در هر تراکنش) است، پلتفرم‌های قرارداد هوشمند مانند استلار،آلگورند،سولانا،آوالانچ رشد زیادی در تعداد تراکنش‌های روزانه درون زنجیره‌ای داشتند.
گری اسکیل سولانا را شبیه لس آنجلس توصیف کرد و خاطرنشان کرد که این شبکه یک «شبکه ساختاری متمایز است که سریع‌تر است و بر موارد استفاده مختلف تمرکز دارد» مانند لیست‌های سفارش درون زنجیره ای همچون مانگو مارکتز Mango Markets که برای کار کردن به سرعت تراکنش سریع و کارمزد پایین نیاز دارد.
«معماری سولانا بر مکانیزم اجماع متفاوتی متکی است که سرعت و کارمزدهای کمتر را در اولویت قرار می‌دهد، هرچند به قیمت تمرکز بیشتر.سولانا به جای مقیاس‌پذیری از طریق بلاک‌چین  لایه دوم، تراکنش‌ها را از طریق بلاک‌چین لایه اول سریع انجام می‌دهد. در این گزارش آمده است که تا 15 مارس 2022 تقریباً 2300 تراکنش در ثانیه انجام می شود.
گری اسکیل آوالانچ را با شیکاگو مقایسه کرده است زیرا اقتصاد آن شبیه به نیویورک است، اما شبکه کوچک‌تری دارد، "معاملات ارزان تر، شلوغ‌تر و توسعه متمرکزتر ."
در ادامه گزارش گری اسکیل آمده است: «شبکه‌های مخصوص بازی مانند کاربادا Crabada از طریق مشارکت با شرکت‌هایی مانند دلوئیته Deloitte  تمایز بیشتری را در مقایسه با برنامه‌های بلاک‌چینی دیگر ارائه می‌دهند و به آوالانچ در ایجاد هویت متمایز در حرکت رو به جلو کمک می‌کنند.
صرف‌نظر از این قیاس‌ها ، Grayscale بر موارد استفاده رو به رشد از آن دسته از پلت‌فرم‌های قراردادهای هوشمند تأکید کرد که از گسترش آن‌ها زمان زیادی نمی‌گذرد، از جمله پلتفرم‌های امور مالی غیر متمرکز DeFi و به‌ویژه بخش متاورس .
در گزارش گری اسکیل در این‌باره آمده است که :«مجموع فرصت‌های بازار آتی برای برنامه‌های دیفای و متاورس احتمالاً بزرگ‌تر از ارزش بازار 2 تریلیون دلاری کل بازار دارایی‌های دیجیتال امروزی است، نکته مهم اینکه پلت‌فرم‌های قرارداد هوشمند لایه عملیاتی هستند که برنامه‌های دیفای و متاورس بر روی آن‌ها ساخته می شود و برای تراکنش‌ها از آن استفاده می‌کنند، و این موضوع در نهایت ارزش را به کل شبکه هدایت می‌کند، زیرا کاربران توکن‌های بومی را برای کارمزد جمع‌آوری می‌کنند».
 
https://www.asianews.ir/u/616
اخبار مرتبط
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز: به نظر می رسد بیت‌کوین مجددا در حال بازیابی همبستگی خود با طلا است، و این نکته مورد توجه فعالان بازار رمزارزها و حتی سایر فعالان اقتصادی قرار گرفته است.
نوشتار زیر ترجمه مقدمه یک کتاب تازه و جذاب است با عنوان "بیت‌کوین ونیز است" نوشته آلن فارینگتون و ساشا مایرز، البته مقدمه این کتاب را الکس گلادشتاین از فعالان برجسته حقوق بشر نگاشته است ، ترجمه این مقدمه به مناسبت آغار به کار سرویس رمزارز آسیا نیوز آنلاین تقدیم مخاطبان می گردد،در سرویس رمزارز آسیا نیوزآنلاین تلاش خواهیم کرد علاوه بر ارائه اخبار،تحلیل و گزارش های به روز و دقیق حوزه رمزارزها و بلاک‌چین درباره اهمیت این حوزه از منظر آینده پژوهی نیز ایده های مهمی را با شما در میان بگذاریم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید