صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 9406
گزارشگر: 213
۹۴۶
۰
۰
۳
همراه با انتقاد پلیس تهران

تبلیغات فروش سلاح گرم و سرد در کشور

تبلیغات فروش سلاح گرم و سرد در کشور
حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت که تبلیغات شامل فروش انواع سلاح گرم و سرد، شبه‌سلاح و فشنگ در سایت‌های دارای مجوز صورت می گیرد.
به گزارش آسیانیوز، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تبلیغ برای فروش انواع سلاح گرم و سرد در فضای مجازی و گاه حتی در «سایت‌های مجوزدار» انتقاد کرد.

حسین رحیمی روز شنبه، سوم اردیبهشت، به خبرگزاری ایسنا گفت که این تبلیغات شامل فروش انواع سلاح گرم و سرد، شبه‌سلاح و فشنگ در سایت‌های مختلف از جمله سایت‌های دارای مجوز می‌شود.

رحیمی در ادامه با «مجرمانه» خواندن فروش و تبلیغ فروش اسلحه در سایت‌های مختلف، درباره نقش پلیس در این باره گفت: «قرار نیست ما نظارتی کنیم، بلکه خود صاحبان و مالکان این سایت‌ها و نهادهای مسئول در این زمینه باید نظارت کرده و جلوی چنین تبلیغاتی را بگیرند.»

کشف اسلحه و بازداشت فروشندگان انواع سلاح از سوی پلیس گه‌گاه خبرساز می‌شود. پلیس امنیت تهران بزرگ اوایل دی پارسال از بازداشت چهار فروشنده سلاح و مهمات در فضای مجازی خبر داده بود.

بر اساس قوانین کیفری و مدنی ایران، حمل غیرمجاز اسلحه گرم و سرد در ایران جرم است.

بر اساس بند چهارم قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز «وارد کردن هر نوع سلاح، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل به کشور، خارج کردن آنها از کشور، ساخت، مونتاژ، نگهداری، حمل، توزیع، تعمیر و هرگونه معامله آنها بدون مجوز مراجع ذی‌صلاح جرم است و مرتکب این امر، به مجازات‌های مندرج در این قانون محکوم می‌شود».

بر اساس ماده ۶۶۴ قانون مجازات اسلامی هم «هرکس عالماً عامداً برای ارتکاب جرمی اقدام به ساخت کلید یا تغییر آن کند، یا هرنوع وسیله‌ای برای ارتکاب جرم بسازد، یا تهیه کند، به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد»./
https://www.asianews.ir/u/6bv
اخبار مرتبط
صبح امروز شنبه به خودرو حامل فرمانده تیپ ۱۱۰ سلمان فارسی استان سیستان و بلوچستان حمله مسلحانه شد.
در پی کشته شدن یک مامور نیروی انتظامی در شیراز، سخنگوی نیروی انتظامی امروز گفت: در قانون فعلی، شرایط استفاده از اسلحه «توان ریسک» را کاهش می‌دهد و ماموران پس از استفاده از بکارگیری اسلحه «وارد پروسه‌ها و درگیری‌های قضایی و بازجویی قرار می گیرند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید