صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۴
کد خبر: 9609
گزارشگر: 213
۶۱۶
۰
۰
۴
حواشی فعالیت گسترده سایت معروف فروش

خرید از دیجی کالا یا فروشگاه ها/واسطه گری یا گران کردن؟

خرید از دیجی کالا یا فروشگاه ها/واسطه گری یا گران کردن؟
پربازدیدترین سایت فروش کالا این روزها منتقدان زیادی دارد؛ در حالی که تفاوت قیمت دیجی‌کالا در یک کالای یکسان در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، یکی از مشکلات اساسی است که سبب انتقاد شده است.
به گزارش آسیانیوز، تفاوت قیمت برخی از کالاها در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با بازار داخلی و جهانی، باعث اعتراض برخی از کاربران شده است.

پربازدیدترین سایت فروش کالا این روزها منتقدان زیادی دارد. تفاوت قیمت دیجی‌کالا در یک کالای یکسان در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، یکی از مشکلات اساسی است که کاربران همواره به آن اعتراض می‌کنند.

برخی کاربران در شبکه اجتماعی توییتر نسبت به تفاوت قیمت دیجی‌کالا واکنش نشان دادند: «‏یه هدست تو دیجیکالا دیدم گفتم بذار سایت خود فروشنده رو هم چک کنم. اسمش رو تو گوگل سرچ کردم به سایتش رسیدم و دیدم بله محصولی رو که قیمتش تو دیجیکالا هشت و نیم میلیونه تو سایت خودش شش و نیم میفروشه.»

«گرونترین کیبوردهای این برند تا جایی که سرچ کردم حدود قیمتشون ۱۰۰ دلار بوده به قیمت دلار امروز تهش میشه سه میلیون، تو دیجی‌کالا قیمتش ۱۵ تومن به بالاست. ‏با واسطه اگه از آمازون خرید کنی، فکر کنم با پنج تومن برسه دستت!»


«من قبلاً همه‌ی خریدهای وسایل دیجیتالی‌ام از ⁧‫دیجی‌کالا‬⁩ بود. اما کم‌کم قیمت از بازار بیشتر شد و در ادامه فاصله‌ای افتاد بین قیمت بازار و دیجی‌کالا که بصرفه این هست از سایت کالا رو ببینی و بررسی کنی بری از بازار بخری.»

«این ساعت تگ هویر تو دیجی کالا ۴۸۰ میلیونه. ‏در حالی که قیمت اصلیش ۵۶۰۰ پونده، ‏با پوند ۳۷ تومنم میشه تقریبا ۲۱۰ تومن، حالا کاری نداریم که ‏فقط یه پولدار اینو میخره.»
دیجی‌کالا در توضیح این تفاوت قیمت گفت: «دیجی‌کالا به صورت یک مارکت‌پِلِیس(بازارگاه) فعالیت می‌کند. بنابراین تامین‌کنندگان مانند مغازه‌داران یک پاساژ خودشان قیمت‌ کالاها را تعیین می‌کنند و دیجی‌کالا دخالت مستقیم در نحوه قیمت‌گذاری کالاها ندارد.

فروشندگان دیجی‌کالا محصولات‌شان را خودشان قیمت‌گذاری کرده و روی پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی‌کالا به فروش می‌رسانند. در واقع، دیجی‌کالا در نقش یک پلتفرم دوسویه، پلی است میان خریدار و فروشنده که باید منافع هر دو سمت را تأمین کند. پس، قیمت‌گذاری کالاها کاملا در دست دیجی‌کالا نیست.

دیجی‌کالا درباره کمتر از ۳۰ درصد محصولات و آن‌هایی که به طور مستقیم در مدل خرده‌فروشی فروشنده است، اختیار کامل در قیمت‌گذاری درست و منصفانه دارد. بعضی از کاربران این نکته مهم را نمی‌دانند و تصور می‌کنند تمام بیش از شش میلیون محصولی که روی این پلتفرم وجود دارد به طور مستقیم توسط خود دیجی‌کالا قیمت‌گذاری می‌شود.»

با اینکه این پلتفرم فروش آنلاین ابزارهایی را برای نظارت بر قیمت‌ها در نظر گرفته است، مانند اینکه فروشنده‌ حق ندارد قیمتی بالاتر از سایت فروشگاهی یا فروشگاه فیزیکی خود در دیجی‌کالا درج کند. اما همچنان قیمت برخی کالا تفاوت زیادی با بازار و دیگر فروشگاه‌های اینترنتی دارد که منجر به گلایه مشتریان می‌شود.

با وجود اینکه دیجی‌کالا به صورت مستقیم در قیمت‌گذاری تمام کالاها نقش زیادی ندارد. اما همچنان برخی از کاربران به گران‌تر بودن قیمت برخی کالا‌ها در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا نسبت به بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی، مرجوعی با تاخیر یا عدم پاسخگویی پشتیبان، تقلبی یا خراب بودن محصولات و … این فروشگاه گلایه‌ دارند./(تجارت نیوز)
https://www.asianews.ir/u/6hc
اخبار مرتبط
سرمایه‌گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال، به‌نوعی سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که در آن فرد برای مدت حداقل 6 ماه بیت کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتالی خود را نگه می‌دارد. اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران فضای کریپتوکارنسی، به دنبال سود بردن از نوسانات قیمت از طریق یک استراتژی کوتاه‌مدت هستند، اما بهترین راه برای سودآوری در بازار، سرمایه‌گذاری بلندمدت است. در واقع سرمایه‌گذاری بلندمدت، سرمایه‌گذاران را از نوسانات بازار نجات داده و ریسک سرمایه‌گذاری را به‌شدت پایین می‌آورد.
یادداشت‌های آموزشی سرویس زمزارز آسیا نیوز: در یادداشت قبل به معرفی و آموزش کار با بزرگترین صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال(یونی سواپ) پرداختیم در این یادداشت برای آن دسته از کاربران که ترجیح می‌دهند در یک صرافی متمرکز به معامله گری بپردازند به معرفی و آموزش صرافی کوکوین می پردازیم که پس از ایجاد محدودیت صرافی محبوب بایننس برای ایرانیان می تواند جایگزین مناسبی برای این صرافی باشد.
رئیس کل موزه ملی ایران اعلام کرد تعدادی از تابلوهای نقاشی موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی به صورت دیجیتال در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود تا بتوانن آنها را را با جزئیات کامل ببینند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید