صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۹
کد خبر: 9919
گزارشگر: 306
۴۰۱
۰
۰
۱

بافت تاریخی یزد یک موزه زنده،‌ پویا و عظیم است/ رویکرد شورای شهر و شهرداری یزد حفاظت و حراست از بافت تاریخی است

بافت تاریخی یزد یک موزه زنده،‌ پویا و عظیم است/ رویکرد شورای شهر و شهرداری یزد حفاظت و حراست از بافت تاریخی است
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بافت تاریخی یزد یک موزه زنده،‌ پویا و عظیم است،‌ گفت: رویکرد شورای شهر و شهرداری یزد حفاظت و حراست از بافت تاریخی است
آسیانیوز / یزد ؛ عزیزالله سیفی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با تسلیت در گذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا اظهار داشت: آیت‌الله فاطمی‌نیا یکی از علمای بزرگی بودند که در تهران و کشور بیشترین حمایت را از انقلاب، نظام و رهبری داشتند.
 
وی تصریح کرد: این عالم بزرگ در هر مجلس و محفلی که حضور پیدا می‌کردند به دلیل گیرایی بالایی که مطالب و فرمایشاتشان داشت با استقبال خوب مردم روبرو می‌شدند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه آیت‌الله‌فاطمی‌نیا تضعیف رهبری را بزرگترین گناه می‌دانستند گفت: جای این عالم ربانی برای نظام بسیار خالی است.
 
سیفی به روز موزه‌ها اشاره کرد و گفت: در نقاط مختلف دنیا موزه‌هایی ایجاد می‌شود تا مردم بتوانند برای دیدن آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشورها به این موزه ها مراجعه و آنها را ببینند اما بافت تاریخی شهر یزد خود یک موزه زنده بسیار بزرگ و عظیم و ارزشمند است که به ثبت جهانی هم رسیده و دارای آثار بسیار بزرگی است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه بافت تاریخی یزد با همت صورت گرفته توسط دستگاه‌های مربوطه به ویژه شهرداری حفظ شده عنوان کرد: در خیلی از نقاط کشور بافت‌های تاریخی از بین رفته و یا اصلا بافتی وجود ندارد و تنها تک بناهای تاریخی خود را حفظ کرده‌اند.
 
سیفی با بیان اینکه این در حالی است که در شهر یزد بافت تاریخی به صورت یکپارچه حفظ شده و به ثبت تاریخی هم رسیده است گفت: رویکرد شورای اسلامی و شهرداری یزد در دوره فعلی هم توجه به میراث جهانی، بافت تاریخی و این موزه زنده دنیا است.
 
وی افزود: در این راستا بیشترین اعتبار مناطق شهرداری یزد به شهرداری منطقه 5 یا همان بافت تاریخی است و اقدامات بسیار گسترده و خوبی هم در این حوزه صورت گرفته است.

سید محمد جواد عرفانفر

بافت تاریخی یزد یک موزه زنده،‌ پویا و عظیم است/ رویکرد شورای شهر و شهرداری یزد حفاظت و حراست از بافت تاریخی است , عزیزالله سیفی  رئیس شورای اسلامی شهر یزد

https://www.asianews.ir/u/6pp
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر یزد خواستار توجه بیشتر به جایگاه مطالبه گری شورای اسلامی شهر از مسئولان به صورت عملی برای رفع مشکلات موجود در جامعه شد
یزد - عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گفت: در پنج منطقه شهرداری یزد 40 پروژه عمرانی و ساخت وساز در نظر گرفته شده است
یزد - رئیس کمیته حمل و نقل و آمد و شد شورای اسلامی شهر با تشریح عمده مشکلات سرعتگیرها و سرعتگاه‌های معابر شهر، از تلاش برای اجرای طرحی ابتکاری جهت مشخص شدن سرعت استاندارد عبور از سرعتگیرهای مختلف در سطح این شهر خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید