صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 24 اَمرداد 1397

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]

کار دعوای گازی ایران و ترکمنستان به دیوان داوری بین‌المللی کشید

دعوای گازی ایران که از زمستان سال ۹۵ به دلیل قطع گاز از سوی ترکمنستان شروع شد، پس از دو سال گفتگو اخیرا به دیوان داوری رفته است و تا دو سال آینده رای این دیوان صادر خواهد شد.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۱۴

کشف احتکار 60 هزارقطعه کالا

محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به التهابات اخیر بازار گفت: متأسفانه با عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات مواجه هستیم،در موضوع گمرکات دستورالعملی ابلاغ شده اما زیرساخت آن درست نیست حجم زیادی کالا فقط در گمرکات تهران جمع شده است.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۱۳

اتحادیه خبرنگاران کشورهای عضو اکوتاسیس می شود

محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو - نهاد فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی - از ایجاد اتحادیه خبرنگاران کشورهای عضو این سازمان در آینده نزدیک خبر داد.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۱۲

احتمال واردات خودروهای خارجی قوت گرفت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از بررسی های دقیق احتمال باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو وجود دارد.از معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شده است که اطلاعات مربوط به تعداد مجوزهای پیش فروش خودرو توسط نمایندگی های رسمی را اعلام کند. اگر مجوزهای پیش فروش خودرو با میزان پیش فروش نمایندگی های رسمی همخوانی داشته باشد، احتمال دارد که ممنوعیت ثبت سفارش خودرو برای این مجموعه ها برداشته شود تا شرکت ها بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۱۱

خبر خوش وزیراقتصاد به کارگران اجازه نمی دهیم بنگاه های واگذارشده دولتی تعطیل شوند

مسعود کرباسیان وزیرامور اقتصادی وداریی از واگذاری های جدید خبر داد و به جامعه کارگری نیز وعده داد که آنها نباید نگران تعطیلی بنگاه‌ها پس از واگذاری باشند.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۱۱

ترامپ پوپولیست نیست

پیامی به کسانی که همچنان در رسانه‌های گروهی، ترامپ را پوپولیست می‌خوانند: «من فکر می‌کنم معنای این واژه با آنچه شما فکر می‌کنید، متفاوت است».
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۱۰

خریداران سکه که گناه نکرده اند

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید درست است که اجازه خرید سکه صادر شد؛ اما اینکه عده ای با چه نیت و برای چه کاری خریده اند، باید بررسی شود.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۱۰

کالاهای آلمانی در ایران ارزان شد

براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی چهار ماهه نخست سال جاری، در این مدت ۲۷۳ هزار و ۷۴۳ تن انواع کالا از کشور آلمان به ایران صادر شده است که ارزش این کالاهای وارداتی به ۷۵۲ میلیون و ۷۲۲ هزار دلار می‌رسد.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۹

مراقب صادرات مجدد کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی باشیم

ک محمد حسین برخوردار ارشناس اقتصادی هشدار داد فاصله میان ارز دولتی و آزاد سبب جذاب شدن صادرات کالاهایی شده که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می شوند.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۸

پیشنهاد های اقتصادی عسگراولادی به دولت

وی در بیست و نهمین جلسه‌ گفتگوهای راهبردی اظهارد کرد: برای دولت سه راهکار جهت عبور از مشکلات اقتصادی وجود دارد که یکی از آنها تغییر ساختار دولت و کوچک کردن دولت است.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۷

آمریکا تهدید کرد

اخراج چین از WTO
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۵

فتاح وزیر کار نمی شوم

فتاح پیشنهاد سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را رد کرد.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۲

پنج فرمان آبی اردکانیان!

رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در حال حاضر در وزارت نیرو پنج هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که شامل پایدارسازی آب و انرژی به نحوی که نیازهای نسل امروز و نسل آتی برطرف شود، پاسخ به تقاضاهای فزاینده ناشی از توسعه، جبران تخریب های گذشته به واسطه اندیشه‌ها، گفته‌ها و کردارهای نامناسب که به احیای زیست پذیری جامعه منجر شود، بهره‌برداری از منابع زیست محیطی با پیوند زدن به ارزش‌های انسانی است.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۵۷

اسناد 31 ابر بدهکار بانکی به قوه قضائیه رفت

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به ارسال اسناد و مداراک تخلفات و معرفی متخلفین از جمله ۳۱ ابر بدهکار بانکی به مسئولان عالی کشور از جمله رئیس قوه قضائیه اقدام کردیم.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۵۵

آخرین خبرها از انتقال پایتخت/ تهران تا چه زمانی پایتخت باقی می‌ماند؟

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: تهران تا یک دهه آینده پایتخت ایران باقی می ماند چرا که فرآیند انتقال پایتخت در جهان فرآیندی زمان‌بر است و بعضا تا سه دهه طول می کشد.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۵۳

«همه می‌دانند»در اروپا رکورد شکست

فیلم سینمایی «همه می دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی رکورد تعداد تماشاگران حاضر در نمایش یک فیلم را در جشنواره سارایوو شکست و بالاترین تعداد بیننده را در بیست و چهار دوره برگزاری این رویداد کسب کرد.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۵۱

کارتخوان نداریم ! پول نقد لطفا !

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۴۸

تصمیم سازان بازار ارز و سکه بازجویی شوند

حسن حسینی شاهرودی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه سیاستگذاران بازار ارز و سکه خطا کردند،گفت: افرادی که تصمیم سازی و تصمیم گیری کرده‌اند باید مؤاخذه شوند.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۳۷

50 سال آفرینش هنری خسرو سینایی در باغ موزه هنر ایرانی

ویژه‌برنامه "مثل یک قصه" با مروری بر ۵۰ سال آفرینش هنری خسرو سینایی و پخش و بررسی آثار سینمایی و فیلم‌های مستند اجتماعی و فرهنگی این هنرمند در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۳۴

الگوی صحیح جذب سرمایه خارجی چیست؟

این موضوع را به نظرم به سادگی می‌توان در قالب رفتار روانشناسانه پلیس خوب پلیس بد ارزیابی کرد. رفتاری که در آن یکی از پلیس‌ها با مهربانی و لبخند خود را نشان می‌دهد و پلیس دیگر همزمان با خشونت و با رفتاری تهاجمی برخورد می‌کند.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۳۴

سرنوشت توسعه ریلی

پس ازامضای توافق هسته‌ای شرکت‌های بسیاری درجهان اعلام آمادگی کردندن تا درزیرساخت های اقتصادی ایران مشارکت وسرمایه گذاری کنند.مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی وژاپن که قصد سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری درراه آهن ایران را داشتند،اما به نظرمی‌رسد
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۳۲

سرنوشت سهم ایران از خزر چه شد؟

یکی از بحث هایی که در سالیان اخیر وجود دارد این است که ایران و شوروی سابق، هر کدام 50 درصد از این دریا را صاحب بودند ولی بعد از فروپاشی شوروی، سهم ایران به ٢٠ درصد یا ١١ درصد کاهش یافت و دولتمردان ایرانی نتوانستند از مالکیت ایران بر خزر حراست کنند؟
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۳۱

نگاهی به وضعیت تامین مالی بنگاه های اقتصادی کشور در شرایط فعلی

براساس گزارش‌ پژوهشی مجلس « مشکل دریافت تسهیلات از بانک‌ها» اصلی ترین مشکل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط معرفی شده و همچنین به شکاف مالی بین بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ در بانک‌ها و بازارهای مالی نیز اشاره شده است. وجود این شکاف، رشد و گسترش بنگاه‌های کوچک و متوسط را در کشور دچار مشکل می‌کند و باعث می‌شود تا فقط بنگاه‌های بزرگ در بازار باقی بمانند. بنگاه‌های بزرگ هم به دلیل عدم انعطاف پذیری در برابر شوک‌های اقتصادی، تاثیر نامناسبی را در فضای کسب‌وکار می‌ گذارند ولی بنگاه‌های کوچک و متوسط در
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۳۰

در هتل پارسیان اوین برگزار شد

به مناسبت سالگرد پنجاه و یکمین سال تأسیس اتحادیه های کشورهای جنوب شرقی آسیا مراسمی در هتل پارسیان اوین برگزار شد .
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۲۷
گفتگوی اختصاصی معظمی معاون وزیر صنعت با اقتصادخودرو

گفتگوی اختصاصی معظمی معاون وزیر صنعت با اقتصادخودرو

رشد قیمت نهاده های تولیدی و موافقت نکردن شورای رقابت با افزایش قیمت، بر صنعت خودرو تاثیر قابل ملاحظه ای گذاشته است. به گزارش اقتصادخودرو در همین خصوص دکتر منصور معظمی، معاون وزیر صنعت و رئیس ایدرو گفت: شرایط کنونی صنعت و بازار خودرو کمی التهاب دارد که البته نسبت به هفته های اخیر شرایط بهتر شده است ولذا در چنین شرایطی هرگونه اظهارنظری ممکن است موجب التهاب مجدد شود.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۲۵

​سقوط 40 درصدی ارزش پول ترکیه

ارزش برابری لیرترکیه در برابر هر دلار آمریکا به ۷.۲۴ رسید تا افت ارزش آن طی سال جاری میلادی از ۴۰ درصد فراتر رود.بانک مرکزی ترکیه در واکنش به بحران ارزش پول این کشور با ارائه بسته‌ای تامین نقدینگی بانک‌ها و کسب و کارهای زیان دیده از سقوط ارزش لیر تضمین کرد و برای تحقق این هدف دستور کاهش ذخیره قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی را صادر کرد.اجرای این بسته که از روز دوشنبه آغاز شده هر چند در ابتدا موجب شد تا ارزش برابری ۶.۴ تقویت شود ولی بعد از ظهر دوشنبه این نرخ بار دیگر تا ۶.۹۴ افزایش یافت.در مجموع از
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۲۵

ایران، ترکیه، پاکستان و مالزی، ایده «سکه طلای اسلامی» را کلید بزنند

ناصر قندیل در البناء چاپ بیروت نوشت: در سال 2003، ماهاتیر محمد، اقتصاد دان آسیایی و نخست وزیر مالزی، در جریان برگزاری نشست کشورهای اسلامی در کشور خود، موضوع سکه طلای اسلامی را مطرح کرد که در آن زمان با استقبال گسترده ای مواجه شد؛ اما آمریکایی ها درصدد براندازی این طرح و همچنین سرنگونی شخص ماهاتیر محمد برآمدند. بر کسی پوشیده نیست که عربستان سعودی در هر دو این ماموریت ها نقشی محوری ایفا کرد.در شرایطی که ایران جز کشورهای اصلی تولید کننده نفت و گاز است، ترکیه و پاکستان مهمترین گذرگاههای لوله های نفت
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۲۴

بازگشایی سایت ثبت سفارش

خبرها از بدنه وزارت صنعت حاکی از آن است که مسئولان این وزارتخانه در حال تصویب طرحی مبنی بر اجازه واردات خودرو به شرکت هایی هستند که به طور قانونی پیش از ممنوعیت واردات خودرو، اقدام به ثبت سفارش نمودند.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۲۳

دو پرونده جدید برای ستوده تشکیل شد

پیام درفشان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا، به آخرین وضعیت پرونده ستوده اشاره کرد و اظهار داشت: موکلم چند وقت پیش تحت این عنوان که یک حکم غیابی علیه وی از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب صادر شده است، بازداشت شد.
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۱۷

کارت‌ سوخت می‌خریم!

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۰۴

کارت‌ سوخت می‌خریم!

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۰۲

یک مدیر دولتی و یک قاچاقچی دنبال سود هزاران میلیاردی

واردات ماربرو به ایران
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۰۲

وزیر آموزش و پرورش از گردش مالی ۶ هزار میلیاردی بازار لوازم التحریر در ایران خبر داد

ممنوعیت استفاده از لوازم التحریر خارجی در مدارس
۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۵۰

دو پرونده جدید برای ستوده

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۱۵

می خواهند روحانی را عصبانی کنند

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۴۷