صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

اخبار سیاسی

اخذ تصویر و صورتجلسه از جلسات دادگاهی از حقوق شهروندی است
یادداشت
یکی از حقوق شهروندی که کمتر مورد توجه دادسرا ها و دادگاه های کیفری واقع می شود حق بر دانستن است. شهروندان حق دارند همه‌چیز را بدانند مگر آنچه مطابق قانون دسترسی به آن محدود شده باشد. اطلاع از محتویات پرونده نیز از چنین حقوقی است
 
گردش به چپ در خیابان مهندس مهدی بازرگان ممنوع است!
خیابانی به نام "بازرگان" شد
خیابانی به نام مرحوم مهندس مهدی بازرگان در صحن شورای شهر تهران به تصویب رسید.
 
مدرس خیابانی از کابینه رفت
نمایندگان رای اعتماد ندادند
حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت رای اعتماد مجلس را کسب نکرد و در کابینه روحانی نماند.
 
صاحب روزنامه دستگیر شد!
"جیمی لای"؛حامی منتقدان دموکراسی خواه دولت چین
"جیمی لای" میلیاردر هنگ کنگی و صاحب روزنامه "اپل دیلی" و مجله "نکست" با استناد به قانون جدید امنیت ملی هنگ کنگ دستگیر شد.
 
کرونا و رنسانس
خاور میانه در تقاطع
پیشنھاد می شود در زمان مطالعه این مقاله یک نقشه از دنیا را ھمراه داشته باشید. برای سھولت در یافتن شھرھا و مناطق قدیمی از نامھای امروزی آنھا استفاده کرده ام.
 
حمایت از صنعت غذا کمک به رونق تولید
مهدی کریمی تفرشی رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان
یکی از اهداف و سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی رسیدن به خودکفایی در صنعتی است که کلید رسیدن به رشد و خودکفایی اقتصادی است.
 
معاون دادستان نگذاشت کارخانه دارویی تعطیل شود
واکنش سریع و مثبت قوه قضائیه به تعطیلی شرکت داروسازی "شفا"
در پی انتشار مشکلات یک کارخانه دارویی و بهداشتی که در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود و خبر آن تیتر اول روزنامه یکشنبه آسیا شده بود، یک روز بعد از انتشار خبر در روزنامه، آقای سعید عمرانی، معاون دادستان کل کشور شخصا در محل کارخانه دارویی و بهداشتی شفا حاضر شد و ضمن تحسین مدیران کارخانه قول داد که قوه قضاییه هر گونه مساعدت را در جهت رفع مشکلات این کارخانه دارویی که در خاورمیانه بی نظیر است را به عمل بیاورد.
 
اشغال، اعتراض و استعفا در بیروت!
در پی انفجار در بندر پایتخت لبنان
معترضان خشمگین در لبنان وزارتخانه های خارجه، اقتصاد، محیط زیست و انرژی را به علاوه انجمن بانک ها به تصرف خود در آوردند
 
راه اندازی کانال مالی برای دارو و غلات
میان ایران و سوییس صورت می گیرد
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوییس گفت: راه اندازی کانال مالی میان دو کشور می‌تواند تجارت کالاهای دارویی و غلات را تسهیل کند.
 
همین امروز یک کارخانه با 500 کارگر را تعطیل می کنند!
یادداشت مدیرعامل شرکت داروسازی "شفا" درباره احتمال تعطیل شدن
مدیرعامل شرکت لابراتوار و داروسازی و بهداشتی "شفا" در یادداشتی وضعیت احتمال تعطیلی این واحد تولیدی و مشکلات پیش رو را تشریح کرده است.
 
اسرائیل یک توهم
معرفی کتاب:
رویایی به نام «جمهوری حیفا»
 
چه کسانی بازنده هستند؟
یادداشت
دولت ها نمی توانند وضعیت اقتصادی و اجتماعی را سامان دهند؛ تا زمانی که از صنایع داخلی شان حمایت نشود و در سیاست خارجی برای بهبود روابط تجاری و بازرگانی با دیگر کشورهای جهان تعاملی وجود نداشته باشد.
 
وعده «گشایش اقتصادی» روحانی چیست؟
توضیحات معاون دفتر رئیس‌جمهوری درباره بهبود وضعیت اقتصادی
معاون دفتر رئیس‌جمهوری گفت که وعده «گشایش اقتصادی» روحانی در هفته آینده اعلام می شود و درباره‌ی لوایح مرتبط با FATF نیست
 
قوه قضائیه با مطبوعات مهربان شده است
برگزاری کنفرانس خبری قوه قضاییه به بهانه روز خبرنگار
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در کنفرانس خبری گفت: در مقابله با تخلفات جامعه مطبوعاتی، سختگیرانه برخورد نمی کنیم اما چک سفید امضا هم به کسی نداده ایم.
 
اتحاد سه زن علیه آخرین دیکتاتور اروپا
برای پایان دادن به حاکمیت "الکساندرو لوکاشنکو"
سه زن برای پایان دادن به نزدیک به 3 دهه حاکمیت الکساندرو لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس برای انتخابات 9 اوت متحد شده اند
 
دلار تقویت شد
همراه با بازگشایی کسب و کارها در جهان
به نظر می رسد با بازگشایی کسب و کارها و برگشت شاغلین به کارهای خود، رفته رفته حس اطمینان مصرف کنندگان حتی با وجود ادامه پیشتازی های کرونا رو به بهبود است تا جایی که شاخص مدیران تولید آمریکا در ماه ژوییه به 54.2 درصد رسید
 
کارگران بدون حقوق مانده اند!
ارزش سهام کارخانه ها نجومی شد
حکایت تلخی که در سال 1399 بیشتر از هر چیز شاهد آن هستیم از رشد شتابنده و نجومی ارزش سهام مرتبط با بسیاری از شرکت ها و کارخانجات است که شاید به ظاهر سود اندکی به سهامداران حقیقی دارنده سهم اعطا می کند، اما سود سرشاری را به سهامدارن اصلی می رساند و این در حالی است که بسیاری از کارگران این کارخانجات چند ماهی است که حقوق نگرفته اند وبسیاری دیگر در اعتصاب به سر می برند!!
 
بی خیال روسیه و چین بشویم!
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت:
مجیدرضا حریری، ‏رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: در حال حاضر عملا هیچ مبادله بانکی با روسیه و چین نداریم
 
"سواد رسانه ای مقوله ایست راجع به فهم منابع و فناوری های ارتباطی، رمزگان بکار رفته، پیام هایی که تولید شده و گزینش و تفسیر و تاثیر آن پیام ها" رویین(1991:3 )
سواد رسانه ای قدرت درک اینست که رسانه ها چگونه کار می کنند و چطور سازماندهی می شوند و ما چگونه از آنها بهره می بریم.
 
زیاد فکر نکن !
ما در محاصره ی افکار هستیم
امروزه وجود دغدغه های شخصی و شغلی ذهن ما را مملو از افکار ساخته است.
 
نان در کشور ما به عنوان قوت قالب مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سرانه مصرف نان در ایران 6 برابر سرانه مصرف جهانی است. بنابراین سلامت و کیفیت این محصول برای ایجاد یک زندگی سالم در جامعه باید به شدت مورد توجه مسئولین و مردم قرار گیرد.
 
ما نه منجی بلکه مسئول هستیم
⁨مافیای آموزشی⁩
در عصری به سر می بریم که بنیاد آموزش و پرورش بر انتقال یک سری مفروضاتِ بی در و پیکر با عمقی ناچیز که صرفاً لانه ای برای مافیای آموزشی است بنا شده...
 
تهدید به موشک باران !
اعلامیه وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان؛
اعلامیه وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان درباره تهدید وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به (موشک باران) حمله موشکی علیه نیروگاه اتمی «متزامور» ارمنستان.
 
گسترش اشتغال و کاهش معضل بیکاری با توسعه تولید و چرخاندن پر قدرت چرخ های صنعت تحقق خواهد یافت.
یکی از مؤلفه های اصلی رشد اقتصادی ، بهبود وضعیت بنگاههای صنعتی است که موتور محرکه اصلی اقتصاد کشور محسوب می شوند .
در این میان بنگاههای کوچک و متوسط نقش بسزایی در ایجاد اشتغال ، ارزش افزوده ، فراهم نمودن بسترهای مناسب در جهت نوآوری و بهره برداری از منابع کوچک مالی دارند .
 
ارزهای خارجی وقتی درکشوری دچارنوسان درقیمت ویا افزایش پیدا می کند که آن کشورنتوانسته ازتوان ومنابع مالی خود درجهت رشد اقتصادی به درستی استفاده کند.درهربازاری کاهش ویا افزایش قیمت کالاها بستگی به میزان عرضه وتقاضا دارد وزمانی که عرضه کمتروتقاضا بیشترباشد قیمت کالای مورد نظرنیزروبه افزایش خواهد گذاشت.
 
بهداشت جسم و بهداشت روان
آنچه می بایستی بدانیم
سوالی که این روزها بیش از هر زمان دیگری ذهن مردم جوامع مختلف و مخصوصا تهران خودمان را مشغول کرده است.
 
ارز ۴۲۰۰ تومانی یا همان ارز دولتی از دوسال گذشته در دستور کار دولت برای تخصیص به تمام کالاهای وارداتی قرار گرفت، اما مدتی بعد با مخالفت برخی نمایندگان و اقتصاددانان، دولت از این سیاست خود دست کشید و بار دیگر تخصیص این ارز را محدود به کالاهای اساسی کرد.
هدف دولت از ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی کنترل قیمت کالاها در بازار بود تا بتواند مقابل تورم ناشی از افزایش قیمت ارز بایستد.
سیاست‌های اختصاص ارز برای واردات کالا در سال 97 تغییر کرد و حدود 1500 قلم کالای مصرفی از لیست اختصاص ارز ترجیحی خارج شد.
 
حسب قانون مدنی ما، قرارداد های خصوصی در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذاست (م:10) و برای دو طرف و جانشینان قانونی ی آنها الزام آور است (م:219) بدین ترتیب و بدون هیچگونه تفصیل غیر ضروری، هر قرارداد اجاره که میان مالک و مستاجر به امضا برسد، با همه مطالب و مندرجاتش برای هر دو الزام آور است. و نه فقط چیز ها و مطالبی که در آن قرارداد آمده بایستی اجرا شود (از جمله میزان اجاره بها)، حتی نتایجی که بر حسب عرف و عادت یا قانون بر آن کلمات و عبارت ها بار میشود، همچنین تکلیف امضا کنندگان است
 
استاد فقید و نابغه ی حقوق کشور مصر "دکتر عبدالرزاق السنهوری" - که برخی به خطا وی را به نام پدرش "احمد" گفته و نوشته اند، در تالیف ارزنده اش "عقدالایجار" (دارالفکر، قاهره، بی تاریخ ص ص 3 و بعد) در زمینه ی معیار تعیین اجاره بهای اماکن- به ویژه مسکونی- تحلیل های علّی و علمی ارزنده ای دارد که قسمتی از آن خلاصتا بدین شرح است
 
به سمت شهر هوشمند
هوشمندسازی دیگر یک ایده و یا طرح تئوری نیست
با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی در جهان و به‌وجود آمدن چالش‌های گسترده در حوزه مدیریت شهری، خدمات شهری و همچنین دسترس‌پذیری شهر برای شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی، حرکت به سمت شهر هوشمند و هوشمندسازی دیگر یک ایده و یا طرح تئوری نیست، بلکه یک الزام است.
 
بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این اصل معتقدند که متغیر نرخ ارز به واسطه‌ی تأثیرات عمیقی که بر سایر متغیرهای کلان اقتصادی نظیر تولید، اشتغال و به تبع آن سرمایه‌گذاری و نرخ سود بانکی می‌گذارد، جزء مهم‌ترین متغیرهای قیمتی در اقتصاد است و مدیریت و تنظیم صحیح آن در قالب یک نظام ارزی صحیح و منطقی می‌تواند در تحریک شاخص‌های عمده‌ی اقتصادی به سمت اقتصادی پویا، راهگشا و اثرگذار باشد چرا که نرخ ارز از یک طرف نقش مؤثری در صادرات و واردات و به تبع آن تنظیم و تعدیل تراز تجاری و تراز پرداخت‌های کشور دارد
 
براساس قانونی نانوشته در کلان اقتصاد ایران وقتی از تولید صحبت می‌کنیم؛ بسیاری ناخودآگاه به صنایع سنگین توجه دارند و رونق تولید را در صنایع بالادستی جست‌وجو می‌کنند که البته کار اشتباهی هم نیست، اما نکته اصلی این است که تکمیل زنجیره تولید می‌تواند ارزش افزوده برای کشور ایجاد کند نه تولید در صنایع بالادستی و فروش مواد اولیه خام.
 
در علم کیفر شناسی برای مجازات حبس آثار زیانباری برای فرد مرتکب جرم و خانواده او و جامعه ذکر شده است و برخی کیفر شناسان معتقدند منافع مجازات حبس کمتر از زیانها و هزینههایی است که مجازات حبس بر فرد مرتکب و خانواده او به ویژه جامعه وارد میکند.
 
نیاز به حمایت‌های بیشتری است ؛
صنایع غذایی در ایران نسبت به دیگر بخش‌ها، صنعتی جدیدتر به شمار می‌رود و به این دلیل نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد.
 
انرژی‌های مثبت
صبح ها که چشمانت به روزگار روشن می شود، لحظاتی که در مسیر حرکت برای رسیدن به اهداف و خواسته‌هایت هستی و اینکه امروز چه راهی را باید در پیش بگیری که به اهدافت برسی، همان اولویت هایی را می‌گویم که انقدر برایت گرانبها هستند که از خواب تو را بیدار می کنند...
 
در دنیای رقابتی امروز برند یا نام و نشان تجاری ابزاریست برای ارزش بخشیدن به محصولات و یکی از ارزشمندترین دارایی های سازمان ها محصوب میشود.
 
در نظام حقوقی ایران و سایر کشورها برخی از مشاغل دارای مصونیت هایی برخوردار هستند. مانند مصونیت سیاسی یا دیپلماتیک (‪Diplomatic Immunity‬) که به معنی در امان بودن از تعقیب قانون و مامورین دولت پذیرنده است که دو نوع است: نخست،مصونیت از تعرض؛بدین معنا که محل سفارت، اشیا و اسناد مربوط و نیز دیپلماتها و خانه آنها غیرقابل تعرض است، دوم،مصونیت قضایی، یعنی ماموران دیپلماتیک برخلاف سایر اتباع بیگانه، از حیطه اجرایی قانون کشور پذیرنده خارج می باشند.
 
وضعیت بد اقتصاد ایران
وضعیت بد اقتصاد ایران مسلما درسیاست گذاری هایی بوده که ازسوی نهادهای تصمیم گیرنده اعمال شده است.دراین بین سردرگمی درسیاست های داخلی وتنش های بین المللی که تنگناه های اقتصادی را به همراه داشته است.باعث گردیده تا دولت،نتوانند به وعده هایی که برای بهبود شرایط اقتصادی داده به درستی عمل کنند واین موضوع ازعوامل بی اعتباری این وعده ها دربین مردم ایران محسوب می شود.
 
ارز 4200 تومانی
ارز ۴۲۰۰ تومانی یا همان ارز دولتی از دوسال گذشته در دستور کار دولت برای تخصیص به تمام کالاهای وارداتی قرار گرفت، اما مدتی بعد با مخالفت برخی نمایندگان و اقتصاددانان، دولت از این سیاست خود دست کشید و بار دیگر تخصیص این ارز را محدود به کالاهای اساسی کرد.
 
لایحه «استقلال کانون وکلا»  کارش به کجا رسید ؟
پس از نامه معاون محترم قوه قضاییه به اسکودا مبنی بر لزوم اصلاح آییننامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا، وکلای دادگستری با این استدلال که به استناد ماده 22 لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری، زمانی قوه قضاییه می تواند به اصلاح آیین نامه مبادرت ورزد که پیشنهادی از سوی کانونهای وکلا به قوه قضاییه داده شود نسبت به اصلاح آیین نامه اعتراض کردن کما اینکه نامه بیش از دوازده هزار وکیل در همین راستا تدوین شد.
 
همه ما می­دانیم کشور عزیزمان ایران به رغم داشتن ظرفیتهای مطلوب ذاتی از شاخصهای مطلوب اقتصادی بهرهمند نیست. بدون شک سرمایههای بسیاری درکشور برای رشد و پیشرفت اقتصادی وجود دارد که طی سال­های گذشته بر اثر برخی غفلت­ها، بی­تدبیری­ها و بی برنامگی­ها و یا نداشتن سیاست و استراتژی مشخص به هدر رفته است.
 
نمایشگاه یک پایگاه بزرگ جهت تبادل اطلاعات ، حرکت به سوی یک اقتصاد باز و رو به رشد ، جهش صادراتی، نگاه مدبرانه به خواسته ها و علائق مشتریان و رصد کردن مداوم سلایق آنها ، ارزیابی کارشناسانه بازارهای مختلف و دستیابی به دانش و تکنولوژی روز دنیا و پدیده های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است .
 
تهمت می زنید،  افترا می زنید
پرونده سازی می کنید!
اکبر طبری در دادگاه گفت: علی رغم تلاش یک ساله نتوانستند کوچکترین بهانه و دست آویزی برای اتهام زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند؛ 20 سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته ام.
 
این نابرابری می تواند عواقب اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی قابل توجهی به همراه داشته باشد و دربلند مدت هم عواقب اجتناب ناپذیری را ایجاد خواهد کرد، ازجمله اختلافات قومی و مذهبی اختلاف و درگیری بر سر زمین، اختلاف در مالکیت، کمبود مواد غذایی و شیوع بیماری و ...و به طور کلی آشفتگی جدی.
خیلی دور از ذهن نیست که بگوییم آنچه که ما از جنگ تجربه میکنیم
 
زانو زدن نانسى پلوسى و شرکا!
زانو زدن و هشت دقیقه و 46 ثانیه سکوتِ نانسى پلوسى و سناتورهاى ارشد آمریکا به یاد جرج فلوید
 
بحث واردات مواد اولیه با مشکلاتی مواجه خواهد شد و نیز تلاش دولت برای کنترل بازار ارز و ایجاد امنیت در بازار عامل بسیار مهمی است که به تولیدکنندگان و متعاقبا مصرف کنندگان کمک خواهد کرد.
ضمن اینکه از تاثیر چشمگیر این بحران بر بازارهای صادراتی نمی توان بسادگی گذشت و نیاز به پیش بینی ساز و کارهای تازه ای برای حفظ این بازارها احساس می شود.
 
حذف اسکناس !
دوران پسا کرونا و فرصت جراحی اقتصادی
هزینه های چاپ و ضرب، نگه داری و امحا اسکناس و سکه در همه کشورها در کنار مبارزه با چاپ اسکناس های تقلبی همواره یکی از مشکلات دولتها بوده و هست و خواهد بود.
 
محصولات نهایی در صنایع غذایی ایران نسبت به محصولات دیگر کشورها رقابتی است اما برای تعیین تراز جهانی شاخص‌هایی مانند بروز بودن فناوری تولید و نوع ماشین‌آلات نیز تاثیرگذارند. در ایران محصولات صنایع غذایی به دلیل قدیمی بودن فناوری و ماشین‌آلات در تراز واقعی خود تعریف نشده‌اند که باید برای رسیدن به آن نقطه ماشین‌آلات و فناوری تولید را روزآمد کرد.
 
دو ایرانی با یک امریکایی
مبادله زندانیان ایرانی و امریکایی
مایکل وایت شهروند امریکایی بعد از آزادی از زندان در ایران به سوییس رفت تا به امریکا برود.
 
اصطلاح پناهنده و قرار گرفتن در وضعیت پناهندگی در کنوانسیون 1951 سازمان ملل متحد بیان شده است که طیف وسیعی از جابه جایی های اجباری را در بر میگیرد، پذیرش وضعیت پناهندگی بر اساس این کنوانسیون توسط نظام ملی از کشوری به کشور دیگر یک پروسه ی قانونی یا اداری است که سازمان ملل یا دولت ها تعیین می کنند که آیا )RSD) متفاوت است.
 
بازارخودرودرایران سال هاست که درانحصارکامل وبدون رقابت دوشرکت«سایپا وایران خودرو» قراردارد وآنچه درکارنامه تولیدات این دوشرکت تا کنون مشاهد شده آنها خودروهایی وارد بازارکرده اند که ازنظرکیفیت دارای پایین ترین استاندردهای جهانی هستند.ازآنجایی که اکثربخش های مختلف اقتصاد ایران دراختیارنهادهای دولتی ویا شبه دولتی می باشد به همین علت هیچ گونه نظارتی برکیفیت وقیمت کالاهایی که تولید یا عرضه می شود هم وجود ندارد.
 
مافیای چاپ مقالات علمی
یاداشتی برای روزنامه آسیا
چندروزی است که تعدادی از روزنامه های کشور، مشکل مدرک‌های جعلی و مقالات بی اعتبار را پیش کشیده‌اند، البته این موضوع جدید نیست.
 
تهدید نفتکش ها به تحریم!
روزنامه وال استریت ژورنال The Wall Street Journal روزنامه اقتصادی امریکایی
از تهدید ایالات متحده به تحریم نفتکشهای حامل سوخت از ایران به ونزوئلا خبر داد.
 
ازهمان زمان که تاسیس مدارس نوین صلاح دانسته شد تا امروز.ماه وسالی نبوده ونیست که برنامه های اموزش وپرورش یاکتابهای درسی رسمی یا روشهای اصولی این کارمهم را بنحوی دستخوش دگرگونی نکنیم وغالبا بدون ژرف بینی و اینده نگری و بررسی ی ابزار و اهداف وامکانات در دراز مدت به تغییراتی - گاه حتی بدون سبب پسندیده ای- دست نیازیم وسالیانی بعد که "دود" تصمیم عجولانه "چشم" ما وکودکانمان رابس سوزاند.به دوباره کاری دست نزنیم.
 
در سال 2015 با ایجاد درگیری و به دنبال آن ناامنی در لیبی، سوریه و عراق، جهان با بحران پناهندگی و جابه جایی های اجباری برای بقاء روبرو شد. جریان های پناهندگی به ویژه از کشورهای بحران زده ی خاورمیانه و آفریقا، دریای مدیترانه را به کابوسی برای پناهندگان تبدیل کرد.

بر اساس گزارش ) UNHCR آژانس پناهندگان سازمان ملل( از سال2015 تا 2020 ، 15.784 نفر در آب های مدیترانه غرق ویا ناپدید شدند.
 
جسد سفیر چین در اسراییل در خانه‌اش پیدا شد
دو وی، سفیر چین در اسراییل امروز یکشنبه در آپارتمان خود در حومه اسراییل کشته شد. پلیس اسراییل تحقیقات در مورد مرگ وی را آغاز کرده است.
 
صنایع غذایی در ایران نسبت به دیگر بخش‌ها، صنعتی جدیدتر به شمار می‌رود و به این دلیل نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد .اکنون ایران در سال ۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند و در صورتی که صنایع غذایی در کشور متناسب با تولیدات کشاورزی رشد نداشته باشد، ارزش افزوده‌ای که در این صنعت است به کلی از دست خواهد رفت. همچنین بر اساس افق ۱۴۰۴ ایران باید تا ۹ سال آینده میزان تولید محصولات کشاورزی را به ۳۰۰ هزار تن برساند.
 
توسعه روابط سیاسی با کشورهای مختلف جهان که در دولت یازدهم آغاز شد باعث سهولت در تامین مواد اولیه و ورود به بازار رقابتی شده است. صنعت غذا در ایران خصوصی ترین صنعت است و دولت باید نقش خود را در این زمینه کاهش دهد و اختیارات بیشتری در تولید و اداره بنگاه‌های اقتصادی برای بخش خصوصی قائل شود چرا که هر چه بخش خصوصی نقش بیشتری داشته باشد صنعت موفق‌تر خواهد بود.
 
سرعت گردش پول، یکی از متغیرهای مهم در اقتصاد است که بر روی تورم، تولید و حتی حجم پول در گردش اقتصاد هر کشور اثرات مهمی را بر جای می گذارد و حفظ ارزش داخلی پول در هر کشوری از وظایفی است که اگر دولت نتواند به خوبی انجام دهد به بالا بردن رشد اقتصادی و سطح زندگی مردم و پایداری آن لطمه می‌زند.
 
ماسک پرچمی وزیر خارجه آمریکا 
هنگام ورود به اسراییل
نخستین سفر پمپئو در بحران کرونا
این نخستین سفر رسمی و دیپلماتیک مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به خارج از ایالات متحده از زمان آغاز بحران پاندمی کرونا در جهان است.
 
برکناری رضا رحمانی
دیروز خبر کوتاه بود: رضا رحمانی با حکم حسن روحانی رئیس جمهور از وزارت صنعت، معدن و تجارت برکنار شد اما چرا؟
آیا دلیل این برکناری تنها آشفتگی بازار خودرو و عدم کنترل قیمت خودرو از سوی آقای وزیر بوده است یا دلایل مهمتری وجود دارد که مردم بی خبرند؟
 
همزمانی درماندگی تولیدکنندگان و مردم
با افزایش قیمت ارز و تأثیر پذیری تمام کالاها قدرت خرید مردم در مقایسه با سال های گذشته کاهش قابل توجهی یافته است. از این‌رو خیلی از مردم به دنبال کالاهایی هستند که قیمت تمام شده پایین تری دارد.
 
تبادل تمامی زندانیـــــان 
چه آمریکایی، چه غیر آمریکایی
محمدجواد ظریف
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیروز گفت: خواستار آزادی تمام کسانی که در ایران دستگیر و تمام کسانی که به درخواست آمریکا در کشورهای مختلف به دلایل غیر منطقی مانند عبور از تحریمهای غیر قانونی ایالات متحده دستگیر و زندانی شده اند، هستیم.
 
وضعیت بازار بورس در تاریخ 22/2/1399
دلایل اصلی این کاهش را می توان به چند دسته تقسیم نمود از جمله مهم ترین آنها فروش سهام از سوی سهامداران خرد برای خرید نماد خساپا را شامل می شود که موجب گردید در بسیاری از نمادهای گروه ( بانکی ، سرمایه گذاری ، معدنی و فلزات اساسی) صفوف سنگین فروش را داشته باشیم .
 
یوزپلنگانی که با هم دویده‌اند...*
صادق هدایت، ابراهیم گلستان و بهمن شعله‌ور ؛
فجایع جنگ جهانی اول با خشونت و بی‌معناییِ ملحق به آن، جرقه‌ای شد بر جنبش نوگرایی (مدرنیسم) در ادبیات و هنر، نویسندگانِ نوگرا احساس کردند جنگ به آنها خیانت کرده است...
 
نیازی به میانجیگر نیست/آماده تبادل زندانی با آمریکا هستیم
علی ربیعی:
سـخنگوی دولـت می گویـد: مـا اعـلام کردیـم کـه بــدون هیــچ پیــش شــرطی آمادگــی تبــادل بــرای همـه زندانیـان و گفتگـو برای ایـن آزادی وجـود دارد امـا آمریـکا اسـت کـه تاکنـون از پاسـخ خـودداری کـرده است.
 
تنــوع کالاهــا و محصــولات
در عصـر ارتباطـات نیرومنـدی هـر فـرد یـا گـروه بسـته بـه شـبکه هـای ارتباطـی و دایـره داد و سـتدهای اوسـت از ایـن رو خریـداران بـرای تصمیـم گیـری در فراینـد خریـد ، بـا سـوالات و امــا و اگرهــای بســیاری رو بــه رو هســتند.
 
محدودیت صادرات فولاد
در گرماگـرم رخدادهایـی کـه ایـن روزهـا عمدتـا اسـت، ایجـاد بـاب سـخن امـری اسـت بـس دشـوار زیـرا از یـک سـو بـا دوسـتانی مواجـه هسـتیم کـه قـادر نیسـتند راسـتی هـا را بـه درسـتی در یابنـد و از سـوی دیگـر هـر روز بـا تصمیـم هـای غیـر کارشناسـی، عجولانـه و نابخردانـه ای مواجـه مـی شـویم کـه بعضـا بسـیار حیـرت آور اسـت
 
تحــریم ماهــان!
سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا
مورگان اورتگس (Morgan Ortagus)، خواستار تحریم ماهان شد.
 
معاملات دلاری در ایران
بطور کلی میزان اثر بخشی تحریم ها علیه ایران به میزان وابستگی اقتصاد کشورمان به معاملات دلاری بستگی دارد.
 
آزادی دانشمند ایرانی
به نقل از خبرگزاری رویترز
کدام زندانی ها دارند مبادله می شوند؟
 
امروز شاخص کل بورس در پایان معاملات در ساعت 12:30 با کاهش 541 واحدی وارد کانال 978 هزارشد
 
اگر چه نقش حمایتی و نظارتی ارکان مختلف نظام از تولید همواره مفروض می باشد، لیکن در راستای تحقق جهش تولید، سؤالاتی مطرح می¬شود که لازم است ارکان تولید بویژه سرمایه گذاران، صاحبان، مدیران و کارشناسان کسب و کارهای تولیدی به آنها توجه ویژه داشته و برای هر یک از آنها ضمن یافتن پاسخ مناسب، اقدامات مناسبی نیز انجام دهند.
 
مشکل کلیدی اقتصاد
رهبر معظم انقلاب بر اتخاذ تدابیر و تصمیمات جدی و عملیاتی برای حل ۵ مشکل کلیدی اقتصاد تاکید کردند.
 
صف هــای طویــل مــردم جهــت دریافــت کدهــای جدیــد معاملاتــی
ایــن روزهــا صف هــای طویــل مــردم جهــت دریافــت کدهــای جدیــد معاملاتــی و ورود بــه بــازار بــورس نشــان از هجــوم نقدینگــی به ســمت بــازار ســرمایه را دارد بــا ایــن تفــاوت کــه داســتان بــورس بــا داســتان ســایر بازارهــای مالــی ماننــد طـلـا و ارز و مســکن کامـلـا متفــاوت اســت.
 
اولیــن روز کاری دومیــن هفتــه اردیبهشــت مــاه
در اولیــن روز کاری دومیــن هفتــه اردیبهشــت مــاه شــاخص بــورس و فرابــورس بــر طبــق 5 هفتــه اخیــر بــا رشــد خیــر کننــده صعــودی و در چنـد قدمـی شـاخص کل 1000000 میلیـون واحـد قـرار گرفـت ایـن درحالــی اســت کــه در طــول ســه مــاه اخیــر بــازار بــورس و فرابــورس رشـدی بیـش از 500 هـزار میلیـارد تومانـی را تجربـه نمـوده اسـت
 
بازنگـری و برنامـه ریـزی جـدی و اساسـی
تحقـق یـک جهـش قابـل توجـه در تولید کشـور قطعا مسـتلزم فراهـم شـدن ملزومـات و بسـترهایی اسـت کـه بایـد مسـئولین نهادهـای مختلـف و سیاسـت گـذاران بـر آن اهتمـام ورزنـد و البتـه ضـروری اسـت تـا بـر رفـع موانـع و چالـش هایـی کـه سـال هاسـت سـد راه تولیـد در کشـور اسـت یـک بازنگـری و برنامـه ریـزی جـدی و اساسـی داشـته باشـند.
 
تامین محصولات غذایی
متاسانه گاها مشاهده شده که با گسترش تحولات و فشارهای اقتصادی که هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان را با مشکل مواجه می کند شاهد افزایش شکایات مردمی در خصوص افزایش قیمت ها و نیز کاهش حجم و اندازه برخی از محصولات غذایی بوده ایم.
 
انجام معاملات فوالد در بورس کالا به وقت ایران
نتیجــه معامــلات محصــولات فــولادی در بــورس کالا بــه یــک معمــای بــزرگ تبدیــل شــده اســت. در حالــی کــه معامـلـات در بــورس کالا بــه وقــت ایــران انجــام می شــود، نتیجــه تأییدشــده و نهایــی معامــات توســط وزارت صمــت بــه وقــت آمریــکا اعــام می شــود!
 
اقتصاد کشور و جهش تولید
جهش تولید به تنهایی اثر مثبت چندانی بر اقتصاد کشور نخواهد داشت. جهش تولید باید جهش در فروش را به دنبال داشته باشد تا اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.
 
آموزش مجازی مدارس
شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، عملا اجرای برنامه سیستم آموزشی را به زیرساخت های دیجیتالی گره زد، هرچند این سیاست نیازمند استراتژی بلندمدت بود، اما آمادگی شبکه اپراتوری و ارائه شاخص های مورد نیاز برای ارتباط مجازی بستر فعالسازی سامانه شاد را ایجاد کرد
 
20 میلیارد دلار اوراق مشارکت!
اقتصاد رو به رکود تورمی سخت
به اعتقاد یک پژوهشگر اقتصادی بهتر است دولت معادل ریالی ۲۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت به پشتوانه دارایی های صندوق توسعه ملی انتشار دهد؛
چرا که کرونا عرضه و تقاضا را هم زمان تحت تاثیر قرار داده و اقتصاد را به سمت یک رکود تورمی سخت به پیش می راند.
 
شاخص بورس
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با جهش 22 هزار و 114 واحد دوباره به رکورد جدیدی دست یافت و وارد کانال 800 هزار تایی شد و به 819 هزار و 927 واحد رسید.
 
امنیت غذایی جهان در خطر
بحران کرونا در دراز مدت قطعا بر امنیت غذایی جهان اثر خواهد گذاشت. طبیعی است که جمعیت آسیب پذیر بیش از دیگر اقشار جامعه جهانی با ناامنی غذایی مواجه خواهد شد قطعا پیامد قرنطینه در سراسر جهان اینست که میلیون ها نفر از کارکنان رستوران ها، صنعت گردشگری، هتل ها، صنعت هواپیمایی بیکار می شوند و با توسعه بحران اقتصادی، این موج بیکاری ها به صنایع دیگری نیز بسط خواهند یافت.
 
دفاع یک حقوقدان از سحر قریشی
عذرخواهی سحر قریشی؛
جوری با برخی مسائل برخورد میکنیم انگار خودمان تمام و کمال رعایت میکنیم!
 
در پایان معامات روز گذشته شاخص کل بورس با افزایش بیش از %3.78 واحد به رقم 7694 23 رسید و ارزش معامات در بورس بیش از 5000 میلیارد توان بوده است.
 
علی جبل عاملی
بازار همیشه صعودی یا نزولی نخواهد ماند و یک سرمایه‌گذار هوشمند با رصد شرایط خود را برای هر تغییری آماده می کند
 
تخم شربت اعجاز سلامتی
تخم شربت یک گیاه گلدار ، شبیه ریحان و از خانواده نعناع است . نام لاتین آن Salvia Hispanica یا Chia است.
 
تورم در حوزه مواد غذایی
تورم معضل اقتصادی مهمی در کشورهای در حال توسعه می باشد و تاثید اصلی آن بر رفاه اقتصادی و قدرت خرید مردم می باشد. از طرفی بدلیل ارتباط تنگاتنگ تورم با زندگی افراد جامعه، علاوه بر آثار اقتصادی، در عصر حاضر، ابعاد اجتماعی و سیاسی گسترده‌ای نیز در بر دارد.
 
بازار بورس
در این ایام حساس و پراسترس خیلی از مردم کشورمان به سرمایه گذاری در بازار بورس روی آورده اند که شاید اکثر آنان بصورت هیجانی و بدون اطلاع از علوم مالی و سرمایه گذاری و فرآیندهای بورس به این بازار متمایل و وارد شده اند
 
نرخ سود سپرده‌های بانکی
در خبرها شنیدیم که قرار است از 1 اردیبهشت ماه نرخ سود سپرده‌های بانکی کوتاه‌مدت به 8 درصد و سپرده‌های بلند مدت به 15 درصد در بانکها کاهش یابد
 
نقش اشتغالزایی و کارآفرینی
یکی از مولفه های اصلی رشد صنعت و اقتصاد کشور و رونق چرخه صنعت کشور، رونق بنگاههای اقتصادی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده از نیروهای جوان، تحصلیلکرده و امیدهای آینده این کشور و بهره گیری از توان و دانش فنی، ایده های خلاقانه و استعدادهای این نیروهای با انگیزه و مستعد کشور است.
 
فورس ماژور در دوران کرونا
تاثیر تعطیلات ناشی از کرونا بر تعهدات و قراردادها
با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ این پرسش که آیا تعطیلات ناشی از کرونا جزء مصادیق فورس ماژور( Force majeure)محسوب می‌شود یا خیر؟
 
نقش ویژه ی بخش خصوصی
بخش خصوصی به عنوان یکی از ارکان مهم در چرخه صنعت و اقتصاد کشور همواره نقش اصلی و اساسی در تجارت خارجی ایفا می کند. با نگاهی عمیق تر به عملکرد این بخش می توان به جایگاه ویژه بخش خصوصی در رونق تجارت و گسترش صادرات و روابط بین الملل کاملا اذعان داشت.
 
شستا
امروز شاخص بورس بعد از رکورد شکنی در عرضه های اولیه و همچنین داشتن مازاد ریالی سهامداران از شستا بابت عدم خرید کامل نقدینگیشان در این سهم و بازگشت مباقی مبالغ به حساب کاربری بورسی، که به طور تقریبی بیش از 7000 میلیارد تومان می باشد یک دست سبز پوش و همه سهم ها در صف خرید دنبال شد
 
برندسازی برای توسعه اقتصادی
برندسازی در جهان سبب تمایز تولیدات یک کشور و یا سازمان با کالاهای مشابه آن در بازار می‌شود. در واقع یک برند، ذهنیتی مثبت را در مشتری به وجود آورده و او را ترغیب به خرید آن کالا می‌کند.
 
بازاری پرجاذبه برای سرمایه‌گذاری
میزان بازدهِ ۲۰۰ درصدی سهام در سال ۱۳۹۸، در مقایسه با میزان سود سپرده بلندمدت بانکی یا حتی بازده سایر دارایی‌ها، از دلار و طلا گرفته تا مسکن و ماشین، بسیار بالاست.
 
سرعت نرخ رشد سهام
نگرانی از سرعت نرخ رشد سهام در بازار سرمایه می تواند منجر به دو نوع تصمیم گیری کلی برای
تغییر در روند جاری اداره بورس و معاملات ان شود
 
رقابت پذیر بودن محصول
یکی از الزامات مهم جهش در تولید رقابت پذیر بودن محصول است. جهش در تولید همواره باید به جهش در فروش منتج شود تا آثار مثبت اقتصادی حاصل شود.
 
پیشنویس این آیین نامه ای که راسا در قوه قضاییه ، بدون درخواست اتحادیه سراسری کانون های وکلا تهیه شده و برخلاف نام قانونیش ، با قصد سلب قاطع استقلال کانونهای وکلای دادگستری به تمامی معنی نگاشته شده ،نه بر مدار قانونی که قرار است بعنوان آیین نامه اش تبیین شود و نه با قصد حفظ استقلال کانونهای وکلای دادگستری نگارش یافته است.
 
چند شب قبل طبق معمول برنامه تلویزیونی «سر صفحه» دوست و همکار دیرین و سردبیر و مدیر مسئول روزنامه آسیا ایرج جمشیدی عزیز را نظاره گر بودم.
 
اقتصاد جهانی
دو ماه بعد از شیوع ویروس کرونا بیش از ۶۰ کشور درگیر بیماری جدید شده‌اند. در این بین اقتصاد جهانی نیز متحمل خسارتهای سنگینی شده است.
 
فرابورس
شاخص فرابورس نیز با ۱۹۰ واحد صعود رقم ۷۹۶۱ واحد را ثبت کرد.
 
دکتر بهرام سبحانی
شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان موجب برهم خوردن شرایط عادی کسب و کار شده و در کشور ما به دلیل تحریم های ظالمانه، این بحران دشواری های تولید و تجارت را مضاعف ساخته است.
 
یکی از اهداف و سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی رسیدن به خودکفایی در صنعتی است که کلید رسیدن به رشد و خودکفایی اقتصادی است.
 
فراخوان گوترش برای مقابله با نفرت پراکنی و بیگانه ستیزی در سالگرد نسل کشی 1994 قوم توتسی در رواندا
آنتونیو گوترش
تهران 19 فروردین 1399 (مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد) -- دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت سالگرد نسل کشی 1994 قوم توتسی در رواندا، 7 آوریل 2020 برابر با 19 فروردین ماه جاری ضمن گرامی داشت یاد قربانیان این جنایت گفت باید در مقابل نفرت پراکنی و بیگانه ستیزی بیاستیم.
 
بررسی ارتباط بین ساختار تولید در ایران با جهش تولید
جهش تولید
به نظر نویسنده، جهش در تولید یعنی؛ عقب¬ماندگی¬های حوزه¬های تولید را با حداکثر سرعت ممکن در حداقل زمان ممکن جبران کردن.
 
کرونا بهانه مذاکره ایران و آمریکا می‌شود؟
اثر کرونا بر مذاکره ای حساس
هرچه درگیری ایران و آمریکا با بیماری کرونا شدت می‌یابد درگیری این دو کشور بر سر موضوع تحریم، مذاکره و توافق احتمالی نیز افزوده می‌شود.
 
سلامت زندانیان در زندان ها
در حال حاضر که بحران ناشی از ویروس کرونا -به عنوان نخستین مصداق درد مشترک تمامی جهانیان- وضعیت ویژه ای را ایجاد کرده است، تصمیمات و اقدامات در بخش های مختلف نیز طبیعتاً باید به همان نسبت، فوق العاده و فوری باشد.
 
زیر سایه ی کرونا
امروز در اولین روز کاری هفته شاخص با توجه به افزایش 18% قیمت نفت در طی دو روز گذشته در بازار جهانی و توجه معامله گران به گروه پترو پالایشی روند سعودی خود را آغاز نمود و با رشد ۲۰ هزار واحدی با حجم ارز ش معملات بیش از 5300 میلیارد تومان در بورس همراه گردید .
 
پیشنهاد ساختار تخصیص بودجه ی دولت برای مبارزه با کرونا
امروز شنبه مورخ 99/1/16 اولین روز جدی مواجهه ی کسب وکارهای ایرانی با چالش کرونا در سال 1399 است .شنبه ای که واقعا به هیچکدام از روزهای پس از تعطیلات نوروز در سنوات گذشته شبیه نیست واز همین الان همه ی کارآفرینان را به چالش می طلبد .
 
پایانی بر یک دهه سردرگمی
آیین نامه جدید تعرفه حق الوکاله
مزایا و معایب آیین نامه جدید تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری در گفتگو با سهیل نظری و مهرداد غنی
 
مردم ایران عاشق آمریکا هستند و می‌خواهند که آزاد باشند
پرزیدنت دانلد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده:
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده شامگاه پنجشنبه ۱۴ فروردین در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت، مردم ایران عاشق آمریکا هستند و می‌خواهند که آزاد باشند.
 
پنتاگون آماده نابودی کتائب حزب‌الله است
جمهوری اسلامی حمله به پایگاه آمریکا در عراق را مهم می‌ داند
نیویورک تایمز روز جمعه ۸ فروردین از «دستور محرمانه» پنتاگون برای برنامه‌ریزی عملیات علیه نیروهای شبه نظامی در عراق خبر داده بود.
 
عبور از روزهای سخت
رییس جمهور
روحانی: با کمک مردم و همت پزشکان از روزهای سخت عبور می‌کنیم/ آزادراه تهران - شمال، صنعت جاده سازی ایران را به نمایش گذاشت
 
به بهانه 29 اسفند
پیرِ احمدآباد...
کاش بدانی هر سال مرداد که رو به پایان می‌گذارد، ما در عزایِ تاریخِ دردناک سرزمینِ خود چه سوگوارانه عزادار می‌شویم.زنده‌بادهایِ حزبِ باد که شد مُرده باد، هیچ‌گاه نقشِ میهن‌پرستی‌ات را از حافظه‌ی این دیار پاک نکرد.نامِ بزرگِ تو،در برگ برگِ یادِ درختانِ این دیار،در قصه‌ها و زمزمه‌ها و سرودها،در هر کجا و هر جا،تا جاودان به گیتی خواهد ماند.هر چند پایِ باد درین دشت بسته است!
 
دولت بیخیال، مجلس تعطیل
در رابطه با بیماری هولناک کرونا
در رابطه با بیماری هولناک کرونا دولت بیخیال مجلس تعطیل سرگردان و بلاتکلیف سه هفته است که شیوع بیماری هولناک کورنا مردم بیش از ۱۲۰ کشور جهان را به شدت محاصره کرده و در غم اندو فرو برده است
 
اشتغال کامل در اقتصاد کلان به این معناست که نرخ بیکاری در جمعیت فعال دراندازه نرخ بیکاری طبیعی باشد
 
صنعت غذا در ایران با توجه به شرایط آب و هوایی، تنوع و کیفیت مطلوب کشاورزی دارای اهمیت و مزایای فراوانی است.
 
با تشکیل مناطق آزاد در کشور و توسعه محدوده ای آنها تبیین تداخل اختیارات و صلاحیت های مناطق آزاد با شهرداری ها بعنوان موسسه عمومی غیردولتی از مباحث اداری ، اجرایی و حقوقی پیش روی این نهادها می باشد
 
اشکال در سیستم معاملات به داد سهامداران رسید
اختلال در سیستم معاملات
اختلال در سیستم معاملات یکی از مشکلات بزرگی بود که در ماه‌ های اخیر به آن اشاره شد
 
ویروس کرونا نوعی بیماری واگیردار دارای منشا خارجی بوده و از کشور چین به کشور ایران وارد و به قرار اطلاع بدوا مردم شهرستان قم را مبتلا و بعد به علت کوتاهی در پیشگیری و جلوگیری از انتشار ان ، اکنون عمده کشور را آلوده و در معرض ابتلا قرار داده است.
 
ایستاده در غبار
رسیدن به سطح مناسبی از رشد اقتصادی و حفظ این رشد در میان مدت و بلند مدت، نیازمند یک بازار کار مولد و پایدار است.
 
تغذیه مناسب عامل مقابله با ویروس کرونا
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماری های تنفسی از جمله بیماری کرونا دارد.
 
کرونا، ترمز رشد هیجانی بورس
بازار سرمایه
سهم های گروه دارویی و شوینده و سهم بانک هایی که برنامه افزایش سرمایه در دست انجام دارند، گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری در شرایط فعلی هستند.
 
درحالی که اقتصاد ایران سالیان زیادی است که با مشکلات بسیاری مواجه شده واعمال تحریم های بین المللی وضعیت زندگی اکثرمردم را سخت ترکرده است.
 
ویروس کرونا باعث می‌شود که رهبران جمهوری اسلامی تصمیمات خطرناکتری بگیرند
ژنرال کنت مک‌کنزی، از فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام):
در حمله راکتی چهارشنبه شب به پایگاه تاجی در مرکز عراق دو سرباز آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی کشته شدند.
 
بازگشت بازارهای مالی جهان و ایران به نقطه تعادل بدون در نظر گرفتن اقتصاد مقاوتی غیر ممکن می باشد
 
آری، ما وارثان پر سوم سیمرغ‌ایم.
 
حذف صفرهای مزاحم
با افزایش نرخ تورم و کاهش قدت خرید مردم مشکلات زیادی در نظام اقتصادی و مالی کشور بوجود آمد.
 
زمانی که اعلام شد درکشورچین که دومین اقتصاد بزرگ جهان را دارد ویروسی به نام کرونا درحال گسترش پیدا کردن است.
 
همواره در مواقع بحرانی به‌ ویژه بحران‌های ملی همبستگی مردم یکی از ارکان اصلی است اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در کشور ، فرآیند مدیریت بحران در کشور ما تاکنون به‌ صورت جسته‌ و گریخته و ناهماهنگ عمل کرده است ، آیا واقعا تمام تقصیر بر گردن مردم است یا اینکه تصمیمات نه چندان قاطعانه از سوی مسولان در این اتفاق بی تاثیر نیست؟
 
سبزی اصطلاحاً به بخشی از گیاه گفته می شود که به عنوان غذا یا بخشی از غذا توسط انسان مصرف می شود. سبزیجات میتوانند بصورت خام یا پخته مصرف شوند و نقش بسیار مهمی در تغذیه بشر ایفا می کنند. سبزیجات معمولاً میزان چربی پایینی دارند ولی در عین حال از لحاظ ویتامین ها ، فیبر و مواد معدنی غنی هستند. بسیاری از دولت ها مردم را به مصرف حداقل 5 وعده یا بیشتر در روز از انواع سبزیجات توصیه می کنند.
 
جمهوری اسلامی پیشنهاد ایالات متحده برای کمک به مردم ایران را بازی نامید!
عکس‌العمل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی؛
پاسخ جمهوری اسلامی به پیشنهاد کمک آمریکا: «ادعایی مضحک و بازی سیاسی‌روانی»
 
یکی از اصلی‌ترین ابزار بانک‌ مرکزی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته‌ برای سیاستگذاری پولی، «عملیات بازار باز» می باشد
 
با آغازدوباره تحریم ها وزیرسووال رفتن توافق برنامه های هسته ایران مشخص بود که دوره جدیدی از مشکلات اقتصادی به کشورمان تحمیل خواهد شد
 
دعوت از بخش خصوصی ایران برای بازسازی سوریه
نخست‌وزیر سوریه در دیدار با حسن روحانی عنوان کرد؛
حضور ایران در سوریه و تلاش برای بازسازی این کشور از جمله اقداماتی است که به نظر می‌رسد مسئولان و برنامه‌ریزان در راستای آن قدم برداشته‌اند.
 
۲۰ ژانویه، روز مبارزه شرافتمندانه در حافظه خونین مردم آذربایجان است
مبارزه مردم در جهت آزادی و حفظ تمامیت ارضی؛
۳۰ سال از فاجعه خونین ۲۰ ژانویه به عنوان یکی از خونین ترین حوادث قرن بیستم همچون صفحه ای قهرمانانه از مبارزه مردم در جهت آزادی و حفظ تمامیت ارضی در تاریخ سیاسی آذربایجان می گذرد.
 
نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که هواپیمای مسافربری اوکراینی "بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد" هدف پدافند ضدهوایی قرار گرفته و سرنگون شده است!
 
پس از شهادت سردار سلیمانی،بازارهای مالی چه در ایران و چه در سایر کشورها با تغییرات قابل ملاحظه ای روبرو شد
 
آخرین گام در کاهش تعهدات برجام
با رفع تحریم‌ها تصمیمات ایران برگشت‌پذیر خواهد بود
 
حمایت از تولیدات داخلی و سرمایه گذاری در زمینه آن می تواند به حل بسیاری از مشکلات کشور چه در زمینه اقتصادی، چه در زمینه اجتماعی و چه در زمینه سیاسی کمک کند
 
طبق نظر کلیه کارشناسان اقتصادی بودجه ایران و اقتصاد ایران به‌ شدت به درآمدهای نفتی بستگی دارد ، قطع درآمدهای نفتی از یک‌سو درآمد دولت را به ‌شدت کاهش می‌دهد و از سوی دیگر اقتصاد ایران که هم‌اکنون دچار بحران است، آسیب بسیار خواهد دید.
 
همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری ایران و ترکیه
هفتمین همایش بزرگ معرفی فرصتهای جذب سرمایه گذاری و همکاریهای اقتصادی با نام IRAN 2020 INVEST با همکاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه و اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه برگزار می گردد.
 
۸ کشور آفریقایی به دنبال حذف واحد پولی فرانسوی
در سفر مکرون به ساحل عاج عنوان شد:
۸ کشور آفریقایی تصمیم گرفتند تا نام ارز واحد خود را از CFA فرانک که به زمان استعمار این کشورها توسط فرانسه بازمی‌گردد را به اکو تغییر دهند.
 
سیاست‌های اخیر ارزی کشور به گونه‌ای بوده که واحدهای تولیدی ما در تامین مواد اولیه خود با مشکل جدی مواجه شده‌اند که با ادامه این روند شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و از دست رفتن اشتغال ایجاد شده خواهیم بود.
 
اینکه اقتصاد ایران در سالهای اخیر یکی از عمیق ترین دوران رکودی خود را طی کرده است بر کسی پوشیده نیست و متاسفانه تبعات منفی فراوانی نیز بر روی نرخ تولید ناخالص داخلی، تورم، بیکاری و سرمایه گذاری گذاشته است.
 
در برابر معترضان عقب نمی‌نشینم
امانوئل مکرون نخست وزیر فرانسه:
نخست‌وزیر فرانسه: دولت از اصلاح نظام بازنشستگی دست نمی‌کشد
 
استیضاح ترامپ و صف‌آرایی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان
آسیا بررسی می کند:
طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به تصویب رسید
 
تغییر در تعریف از فرد بیکار و بیکاری در سالهای گذشته موجب پنهان ماندن میزان واقعی بیکاری در کشور است
 
شوک روانی حاصل از استیضاح ترامپ می تواند در کوتاه مدت تاثیرات مثبتی بر اقتصاد ایران بگذارد
 
انگلیس، فرانسه و آلمان همچنان به برجام پایبند هستند
وزیر امور خارجه انگلیس:
وزیر امور خارجه انگلیس در یک پیام توییتری ضمن تأکید بر پایبندی کشورهای اروپایی عضو برجام به حفظ این توافق هسته‌ای مدعی شد که گام‌های برجامی ایران، آینده این توافق هسته‌ای را در معرض خطر قرار می‌دهد.
 
اعدام در انتظار ژنرال
با صدور حکم دادگاه مبارزه با تروریسم اعلام شد:
رییس‌جمهوری پاکستان به جرم «خیانت بزرگ» به اعدام محکوم شد.
 
نشست بین المللی تغییرات اقلیمی
با میزبانی بریتانیا و ایتالیا برگزار می شود:
هفته گذشته جامعه بین الملل توافق کردند تا بریتانیا و ایتالیا میزبان نشست بزرگ بین المللی تغییرات اقلیمی COP26 باشند.
 
ما در پی دیپلماسی هستیم و جنگ نمی‌خواهیم
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:
ما آنچه انجام می‌دهیم برای این است که ایران به میز مذاکره بازگردد. رئیس‌جمهور ما توافقی بهتر می‌خواهد ما در پی دیپلماسی هستیم و جنگ نمی‌خواهیم.
 
متاسفانه علیرغم شعار دولت دکتر روحانی و تلاشهای انجام شده برای اشتغال جوانان، کارنامه این دولت در امر اشتغال درخشان نبوده است.
 
امروزه بدلیل قیمت بالای بسیاری از ادویه جات و هزینه بالای واردات این محصولات، تقلبات زیادی در این صنعت صورت می گیرد و محصولات نامرغوب، بی کیفیت و تقلبی در بازار فراوان هستند
 
طبق آمار گزارشی منتشر شده تورمی که دهک های بالا و پایین تجربه کرده اند تقریباً با هم برابر هستند
 
ارتقاء کیفیت کالاها و محصولات داخلی از مهمترین ضروریات در ایجاد جایگاه مناسب برای محصولات ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی و نیز در اذهان مصرف کنندگان و در واقع احترام به اعتماد و انتخاب آنهاست.
 
طبق اصل ۵۶ قانون اساسی : «حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست؛ او انسان را بر سرنوشت اجتماعی خود حاکم ساخته است و هیچ کسی نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروه خاصی قرار دهد.»
 
تولید نان صنعتی حدود یک دهه قبل در کشور به رسمیت شناخته شد.
 
بهره‌مندی از فرهنگ غنی ایران
رابرت مک‌ایر، سفیر بریتانیا در ایران:
رابرت مک‌ایر، سفیر بریتانیا در ایران در پیامی ویدئویی که در اینستاگرام خود گذاشت، از فرهنگ غنی ایران گفت.
 
ضیافت سفیر رومانی در تهران
به مناسبت صد و یکمین سال وحدت ملی
جشن صد و یکمین سالگرد وحدت ملی کشور رومانی و سی امین سال انقلاب ضد کومونیستی این کشور در اقامتگاه سفیر رومانی برگزار شد.
 
ایران بدون شک یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی و کشاورزی در خاور میانه و آسیای مرکزی است. براساس گزارش سازمان جهانی غذا و خواربار (FAO) ، ایران در دوازده مقوله از 13 مقوله محصولات کشاورزی مورد تولید در جهان، در فهرست 40 کشور برتر قرار می گیرد.
 
ایرانیان که مدتی بود پس از جهش ارزی سال پیش تازه با گرانی محصولات خو گرفته بودند این روزها نیز با تحمل آلودگی شدید هوا و رکود کسب و کار پس از قطعی اینترنت در ده روز گذشته سعی می کنند با گران شدن بیشتر مواداولیه پس از گرانی بنزین دست و پنجه نرم کنند.
 
یک‌سوم از کل مواد غذایی تولید شده در دنیا در سیستم‌های مصرف و تولید و توزیع غذا از بین می‌رود و هزینه زیادی را بر اقتصاد دنیا تحمیل می‌کند. برآوردهای فائو نشان می‌دهد سالانه ۱.۳میلیارد تن غذا در جهان هدر می‌رود که ۳۵میلیون تن از این رقم معادل ۲.۷درصد در ایران دور ریخته می‌شود.
 
مسوولین دولتی همیشه خاطرنشان می کنند که اقتصاد ایران درحال توسعه و رشد قرارگرفته است.دراین ارتیاط رییس دولت درآخرین نشست همگانی سازمان ملل،گفته بود.
 
امنیت غذایی و ایمنی غذا از واژه های بسیار مهم وکاربردی هستند که امروزه در اقتصاد دنیا و صنعت غذا جایگاه ویژه ای دارند و توجه سیاست مداران و محققان و مسئولین را به خود جلب کرده است .
 
کشور ما به لحاظ جغرافیایی، ترانزیتی و موقعیت استراتژیک منطقه ای شرایط فوق العاده ای دارد. ایران در رتبه‌بندی جهانی از نظر تنوع ماده معدنی جزو ۱۵ کشور برتر دنیا محسوب می‌شود و وجود ذخایر گاز و دسترسی به آب‌های آزاد منطقه جغرافیایی ایران، فرصت ویژه‌ای برای توسعه فرصت های کسب و کار و سرمایه گذاری فراهم می‌کند.
 
این روزها این خبر را مکرر می شنویم که یارانه واریزی توسط دولت پس از افزایش قیمت بنزین تورم به بار می آورد و طرح جدید دولت تنها مرهمی گذرا برای کاهش فشار بر طبقه کم درآمد و متوسط است و در بلند مدت نه تنها اثرات مثبتی برای اقتصاد کشور ندارد بلکه خسارات جبران ناپذیری را بجا می گذارد
 
در نسل جدید اقتصاد دیجیتال با بروز فین تک ها و استارت آپ هایی که منجر به بروز اقتصاد جدیدی شده است روبرو هستیم که مفاهیم آن با گذشته متفاوت است و کسب‌وکارها به معنای واقعی عوض شده اند بطوریکه در چند سال اخیر کسب‌وکارهای مبتنی بر تکنولوژی فین تک و استارت آپی رشد قابل‌توجهی داشته و در ایران نیز فعالان این حوزه توانسته اند تا کنون سهم بالایی در رشد اقتصاد کشور و توسعه GDP ایران داشته باشند.
 
درجهانی که ما درآن زندگی می کنیم کشورها برای آن که بتوانند درمسیرتوسعه قراربگیرند باید با دیگرکشورها ارتباط اقتصادی نزدیکی داشته باشند.
 
رویکرد هوشمندانه و تدبیر سازنده رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید ملی و محصولات داخلی در شرایط حساس اقتصادی کنونی کشورمان حاکی از اهمیت و ضرورت توجه همه جانبه به این اصل مهم و یک عزم ملی جدی در این راستاست. موضوعی که پرداختن به آن نیاز اساسی کشور در حل معضلات اقتصادی حال حاضر جامعه می باشد.
 
داستان همیشگی و تکراری آلودگی هوای تهران
 
یادداشتی کوتاه بر کشف نخستین نمای نقطه‌نظر
 
تجربه بسیاری از کشورهای موفق بیانگر آن است که حضور در بازارهای جهانی و بهره گیری از مزیت های تجارت خارجی بخصوص از طریق توسعه صادرات کالاها نقش موثری در توسعه اقتصادی آنها داشته است
 
تحریم کشور قطر توسط چند کشور عربی که در سال گذشته آغاز شد فرصتی استثنائی پیش روی ایران و صادرکنندگان و تجار ایرانی قرار داد تا صادرات کالاهای ایرانی به این کشور را افزایش داده و فروشگاههای قطر را با محصولات ایرانی پر کنند. حدود 4.9میلیارد دلار از کالاهای وارداتی به کشور قطر از طریق کشورهای عربستان، امارات، بحرین، یمن و مصر تامین می‌شده است.
 
با افزایش قیمت ارز و تأثیر پذیری تمام کالاها قدرت خرید مردم در مقایسه با سال های گذشته کاهش قابل توجهی یافته است. از این‌رو خیلی از مردم به دنبال کالاهایی هستند که قیمت تمام شده پایین تری دارد.
 
سفیر ایتالیا میزبان جمعی از دیپلمات‌ها، بازرگانان و روزنامه نگاران ایرانی بود
به مناسبت روز نیروهای مسلح ایتالیا؛
جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران در اقامتگاه بسیار زیبا و بی‌نظیر خودش در فرمانیه تهران میزبان تعداد زیادی از دیپلمات‌های مقیم تهران، جمعی از بازرگانان ایرانی و صاحبان برندهای غذایی و آرایشی و بهداشتی نمایندگی‌های محصولات ایتالیایی در تهران بود.
 
رکود بخش مسکن در ایران و کاهش شدید مصرف تولیدات صنایع مرتبط با فعالیت‌های ساختمانی مانند سیمان، میل‌گرد، کاشی، سرامیک و ده‌ها صنعت دیگری که به این حوزه ارتباط دارد یک مساله شدیدا سیاسی و در عین حال هدایت‌شده از کانال‌های خاصی است.
 
پیدا کردن یک راه‌حل دیپلماتیک بسیار ضروری و ممکن است
رابرت مک‌ایر، سفیر بریتانیا در ایران:
ما خواستار بقاء برجام هستیم.
 
در خبرها شنیدیم که شورای عالی اقتصاد واردات کلیه کالاهایی که امکان تولید داخلی آنها وجود دارد را ممنوع کرده است
 
نان در کشور ما به عنوان قوت قالب مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سرانه مصرف نان در ایران 6 برابر سرانه مصرف جهانی است. بنابراین سلامت و کیفیت این محصول برای ایجاد یک زندگی سالم در جامعه باید به شدت مورد توجه مسئولین و مردم قرار گیرد.
 
برندسازی در جهان سبب تمایز تولیدات یک کشور و یا سازمان با کالاهای مشابه آن در بازار می‌شود. در واقع یک برند، ذهنیتی مثبت را در مشتری به وجود آورده و او را ترغیب به خرید آن کالا می‌کند. برندینگ تنها به انتخاب یک نام زیبا و یا یک لوگوی شاخص محدود نمی‌شود بلکه این مفهوم نشانه اعتبار، اصالت و کیفیت کالاهای تحت یک برند می باشد.
 
در خبرها شنیدیم که طرح انتقال آب دریای کاسپین به فلات مرکزی ایران پس از موافقت محیط زیست با آن بار دیگر مورد بحث و جدل قرار گرفته است و هدف طرح، تامین آب شرب استان سمنان است اما سوال اصلی این است که
 
بر اساس سند توسعه؛ ایران تا پایان سال ۱۴۰۴ باید به قطب علمی در منطقه تبدیل شود و ۵۰ درصد از تولیدات ناخالص ملی از طریق فعالیت‌های اقتصادی دانشگاهیان تأمین شود که این موضوع به‌خوبی نقش دانش و فناوری و آموزش عالی را در تحقق اهداف این سند نشان می‌دهد.
 
درطی سال های گذشته شرکت‌های خودروسازی سایپا وایران خودرو، با سیاست هایی که درروند تولید خودرودردرپیش گرفتن بجای این که بتوانند.تولیداتی درسطح استانداردهای جهانی وبا قیمت مناسب دراختیارمصرف کنندگان قراردهند تنها کاری که انجام گرفت خودروهایی وارد بازارکردند که ازنظر کیفیت وقیمت درسطحی بود که هرگزباعث رضایت مصرف کننده گان نشد.ازطرفی تردیدی نیست که دوشرکت خودروسازی دربازارداخلی کاملا ناموفق بوده اند
 
بلایی که رباخواران بانکی بر سر تولید کنندگان کشور آوردند غیر قابل جبران است
 
کشور ما به لحاظ جغرافیایی، ترانزیتی و موقعیت استراتژیک منطقه ای شرایط فوق العاده ای دارد که میتواند از مزیت های مهم ما در تجارت خارجی باشد که باید از این موقعیت بینظیر بهره برد.
 
« قبلی ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ صفحه ۱۴ از ۱۷ ۱۵ ۱۶ ۱۷ بعدی »