صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

اخبار سیاسی

یگان ویژه به کشاورزان متحصن اصفهان حمله کردند
چادرها در زاینده رود خشک به آتش کشیده شد
بر اساس ویدیوهای منتشرشده در شبکه های اجتماعی، نیروهای انتظامی و امنیتی بامداد پنجشنبه به کشاورزان متحصن در بستر زاینده‌رود حمله کرده و چادرهای آنها را آتش زدند.
 
گروسی گفت سفرم به تهران «بی‌فایده» بود
ایران نصب چهار دوربین در تاسیسات کرج را نپذیرفت
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور خارجه به دنبال توافقی برای نصب مجدد چهار دوربین از کارافتاده در تاسیسات اتمی کرج بود که گفت این توافق به دست نیامده است.
 
معامله گری بورس به روش کانسلیم
یادداشت/خدایار عبدالهی
«کانسلیم» یک روش انتخاب شرکت مناسب برای سرمایه‌ گذاری در بازار سهام و یک سیستم تحلیل و خرید سهام با محوریت تحلیل بنیادی است که البته پیچیدگی های آنرا را ندارد و بر خلاف تحلیل بنیادی خیلی سریع می توانید یک شرکت را بررسی و ارزیابی کنید.
 
اعلام «قطعی» جنگ اسراییل با ایران/به برجام پایبند نیستیم!
ادعای نخست وزیر اسراییل درباره نبرد کل با افراطی گری
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، دوم آذر، برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام ادعاهایی بیان کرد و بار دیگر تأکید کرد که کشورش به هیچ توافق هسته‌ای جدید ایران با قدرت‌های جهانی پایبند نخواهد بود و مدعی شد آزادی عمل خود برای اقدام علیه رژیم اسلام‌گرای افراطی را به کار می گیرد.
 
جمهوری اسلامی برای مذاکره به وین نمی‌رود!
ادعای مقام اسراییلی درباره عدم شرکت ایران در مذاکرات هسته ای
در حالی که خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ از شکست تلویحی مذاکرات هسته ای خبر داده است، رییس جمهور اسراییل گفت: ایران خواهان گفت‌وگو نیست و به دنبال بمب است و از تمایل جهان برای مذاکره به‌منظور خرید وقت سوء‌استفاده می‌کند.
 
اعلام «شکست» مذاکرات هسته‌ای
بلومبرگ تلویحا از شکست مذاکرات برجام خبر داد
یک خبرگزاری معتبر آمریکایی نوشت آمریکا باید برای شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده باشد و از این رو احتمال درگیری آشکار با ایران در حال افزایش است.
 
جو بایدن خجالت بکش!+ویدیو
سخنان جنجالی رییس جمهور پیشین آمریکا
ترامپ در گفت و گویی سخنان بسیار جنجالی را درباره عملکرد بایدن به کار برد.
 
جمهوری اسلامی و پیمان شانگهای
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
هموار شدن مسیر تبادلات بین‌المللی پولی و بانکی ایران با کشورهای جهان نیازمند خروج ایران از فهرست اف‌ای‌تی‌اف(FATF) است؛ در حالیکه هنوز تکلیف نهایی لوایح الحاق ایران به دو کنوانسیون پالرمو و سی‌اف‌تی(CFT) روشن نشده است.
 
آینده اوپک در ابهام
یادداشت
تصمیمات ماه های اخیر سازمان کشورهای صادر کننده نفت؛ اوپک باعث شده تا شاهد بحران تصمیمگیری در این نهاد اقتصادی قدرتمند در حوزه اقتصاد جهانی باشیم.
 
«افشاگری» محمدعلی زم درباره قاتلان پسرش
پدر روح اله زم مقصران قتل او را برشمرد
محمدعلی زم در یادداشتی تازه در اینستاگرام درباره پسرش، از شورای عالی امنیت ملی با دبیری علی شمخانی و ریاست وقت حسن روحانی به عنوان «شرکای واقعی» در اعدام روح‌الله زم نام برد.
 
ضرورت «بسته بندی» در صنایع غذایی
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
در سال های اخیر غذایی صنایع از رشد خوبی در زمینه بسته بندی برخوردار بوده است که با افزایش سطح دانش و فناوری و حضور در نمایشگاه های بین المللی و درک درست از فناوریهای روز دنیا، بی تردید قدم های موثرتری برداشته خواهد شد.
 
«معجزه» مصرف غذاهای سلامت محور
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
رژیم غذایی هر فرد باید حاوی مقدار زیادی ازمیوه‌ها، سبزیجات، غلات و حبوبات باشد. تنوع غذاها باید شامل غذاهایی که سرشار از کربوهیدرات پیچیده، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی، مواد غذایی کم چرب و بدون کلسترول باشد که می‌توان آن‌ها را از محصولات تازه و محلی تهیه کرد.
 
«علت» حمله سایبری به شرکت هواپیمایی ماهان
گروهی مسوولیت حمله را به دلیل حمل سلاح با ماهان بر عهده گرفت
همچنانکه برخی از مشتریان شرکت هواپیمایی ماهان پیامکی درباره «حمله سایبری» دریافت کرده‌اند و سایت این شرکت نیز از دسترس خارج شد؛ ضمن آنکه اعلام شده است این حمله به کنترل در آمده؛ گروهی در شبکه های اجتماعی آن را با ادعای عملیات تروریستی ماهان در حمل سلاح بر عهده گرفته اند.
 
حمله به کنسولگری ایران در آلمان
پس از تجمع یادبود کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ در هامبورگ
در حالی که براساس خبرها روز گذشته برخی از ایرانیان مقیم آلمان در شهر هامبورگ اقدام به برپایی یک تجمع برای یادبود کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ کرده بودند، رسانه‌ها در آلمان روز شنبه از پرتاب کوکتل مولوتوف توسط مهاجمان ناشناس به ساختمان سرکنسولگری ایران در شهر هامبورگ خبر دادند.
 
گره کور اقتصاد ایران به نوسانات ارزی
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
بازار های هیجانی و نوسانات لحظه ای قیمت ها مهم ترین دغدغه مردم در سال های اخیر بوده است و برای ارزیابی این موضوع نخست باید بدانیم که چه میزان از نابسامانی های بازار داخلی را می توان گردن تحریم ها انداخت و آیا واقعا سیاست های دولت آمریکا تعیین کننده شرایط اقتصادی ما بوده است؟
 
چرا «جو خواب آلود» بالاخره به خواب رفت؟! کاملا هریس قدرت را در دست گرفت
دلیل واگذاری قدرت در آمریکا چیست
در پی حواشی اخیر مبنی بر بی حوصلگی های رییس جمهور آمریکا در محافل بین المللی و جدی شدن فضای انتقادی از او در آمریکا و نیز بالا گرفتن موضوع بیماری او ، فعلا کاملا هریس، معان بایدن قدرت را دردست می گیرد و باید دید پشت پرده این انتقال قدرت چیست؛ این در حالی است که دونالد ترامپ نیز مدام وی را جو خواب آلود خطاب می کرد!
 
«مالی» گفت برجام «غیرقابل بازگشت» است!/انتقاد تند جواد ظریف
رابط امور ایران در آمریکا مذاکرات برجام را بی نتیجه خواند
در حالی که رابرت مالی، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران با اشاره به افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده جمهوری اسلامی هشدار داد که تهران به «نقطه غیرقابل بازگشت» برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ نزدیک می‌شود، جواد ظربف در توییتی به این سخنان انتقاد کرد.
 
با شخصیت و پایبند باشید، به رویاها خواهید رسید!
جدیدترین مقاله کوین ترودو برای آسیانیوز
اگر می‌خواهید به اهداف و رویاهای خود در زندگی برسید، چنانچه فردی با شخصیت باشید، کار آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود.
 
اردشیر زاهدی؛ وزیر خارجه و سفیر سابق ایران درگذشت
داماد محمدرضا شاه پهلوی
اردشیر زاهدی، وزیر خارجه و سفیر پیشین ایران در بریتانیا و آمریکا در دوران پهلوی؛ امروز در سوئیس درگذشت.
 
«علت» تبرئه یاسین رامین چه بود؟
متهم وارد کردن شیر خشک فاسد به ایران
یاسین رامین، شوهر سابق مهناز افشار و فرزند محمدعلی رامین در حالی در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد که در پی شکایت جمعیت هلال‌احمر، دادگاه بدوی وی را به‌ اتهام «خیانت در امانت» و «انتقال مال غیر» به ۱۷ سال زندان و پرداخت دو میلیون یورو محکوم کرده بود.
 
نقض حقوق بشر در ایران محکوم شد/سعید خطیب زاده قبول نکرد!
تازه ترین قطعنامه جهانی علیه جمهوری اسلامی
کمیته سوم سازمان ملل نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز این قطعنامه را «فاقد وجاهت و اثر قانونی» خواند.
 
«سه کشور قدرتمند» انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی نشانه گرفتند!
ادعای جنجالی و بی سابقه قدرت های جهانی درباره ایران
آمریکا و متحدانش در اقدامی بی سابقه جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از باج‌افزار متهم کرده‌اند؛ آنها هشدار دادند که هکرهای مورد حمایت دولت ایران شمار وسیعی از قربانیان در بخش‌های مختلف آمریکا از حمل و نقل تا خدمات درمانی را هدف گرفته‌اند.
 
ناکارآمدی بازار سرمایه و «پیش بینی» آینده شرکت ها در بازار سهام
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
بازار سرمایه به شدت از ضعف تحلیل رنج می‌برد و ناکارآمد بودن آن یکی دیگر از مشکلات موجود است.
 
«جهانی» بیندیشیم و عمل کنیم!
یادداشت
گلوبالیزیشن یا جهانی فکر کنید بومی عمل کنید، به پاتریک گدس زیست شناس اسکاتلندی نسبت داده می شود که منظور از آن این است که باید به نگاه‌مان وسعت ببخشیم و به تنوع‌های موجود در جهان نگاه کنیم.
 
نوسان ارز و سیاستگذاری نامناسب دولت؛ «تهدیدات» صنعت غذا هستند
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
در سال های اخیر صنعت غذا با چالش‌هایی همچون کمبود مواد اولیه، افزایش قیمت و کاهش موجودی انبارها مواجه است و نوسانات نرخ ارز و دستورالعمل‌های مختلف و بدون برنامه قبلی؛ همراه با سیاست های نامناسب دولت از جمله مواردی است که در ایجاد این چالش ها نقش اساسی داشته است.
 
شوخی ات وقیح بود!
درباره اظهارات بسیار قبیح مسوول دولتی
یک روزنامه امروز در یادداشتی درباره اظهارات نوروزی نماینده رباط کریم نوشت: آقای نماینده! این شوخی قشنگ نیست، قبیح هم هست!
 
گرانی ارز و افت کیفیت تولیدات؛ یعنی ضربه به اقتصاد کشور
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
با افزایش قیمت ارز و تأثیر پذیری تمام کالاها قدرت خرید مردم در مقایسه با سال های گذشته کاهش قابل توجهی یافته است؛ از این‌رو خیلی از مردم به دنبال کالاهایی هستند که قیمت تمام شده پایین تری دارد؛ در حالی که تولیدکنندگان برای آن‌که مشتریان خود را حفظ کنند و در بازار باقی بمانند از کیفیت و وزن محصولات خود کاستند!
 
نسل جدید، سیاست حاکم را قبول ندارد/اطلاعات مردم «ماهواره ای» است
انتشار گفت‌و‌گوی حسام‌الدین آشنا با هاشمی رفسنجانی
برای نخستین بار، گفت و گوی حسام الدین آشنا با مرحوم هاشمی رفسنجانی که در 22 اردیبهشت سال 94 انجام شده است، منتشر شد و هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه به نکات جالبی درباره تفکر نسل جدید ایران و نگاهشان به آینده و مسایل ضروری سیاسی کشور اشاره داشته است.
 
جو بایدن گفت به خرید نفت ایران نیازی نداریم!
رییس جمهور آمریکا نفت ایران را نمی خرد
در حالی که تلاش های دولت آمریکا بر عدم خرید نفت ایران مبتنی شده، ایران تاکید کرده که لغو تحریم‌ها شرط اصلی احیای برجام است.
 
انتقاد مسوولان جمهوری اسلامی ایران به دادگاه آبان؟/مذاکرات اتمی متوقف می‌ شود!
به دادگاه لندن و شهادت شاهدان پایان دهید
علی باقری‌کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران، گفته است به دادگاه لندن پایان دهید و اگر روند دادگاه بین‌المللی معترضان آبان متوقف نشود، تهران بخشی از مذاکرات هسته‌ای خود را متوقف خواهد کرد.
 
سومین روز دادگاه مردمی آبان در لندن چگونه برگزار شد؟
مرور مرگ های غیرعادی در تظاهرات معترضان آبان ۹۸
در سومین روز دادگاه بین‌المللی مردمی آبان که روز جمعه در لندن برگزار شد، دو پژوهشگر حقوق بشر گزارش‌هایی از اسناد جمع‌آوری شده درباره کشتار معترضان آبان ۹۸ ارائه کردند و چند شاهد از جمله یک پزشک نیز شهادت دادند.
 
روز دوم دادگاه مردمی آبان ۹۸ در لندن؛ شهادت تیراندازی های رگباری و عفو بین الملل
آخرین وضعیت رسیدگی به تظاهرات دو سال پیش ایران در انگلستان
در ادامه برگزاری دادگاه مردمی بین‌المللی در لندن که مدعی است قصد دارد وضعیت کشته شدگان و شکنجه های معترضان آبان ۹۸ را با حضور گروهی از شاهدان بررسی کند، دومین روز این دادگاه با شهادت درباره تیراندازی به معترضان تجاوز، آزار کودکان و گزارش عفو بین الملل سپری شد.
 
برای رسیدگی به وضعیت «معترضان آبان ۹۸» دادگاهی در لندن برپا می شود
برگزاری دادگاه بین المللی برای تظاهرات دوسال پیش در ایران
یک دادگاه مردمی بین‌المللی در لندن قصد دارد وضعیت کشته شدگان و شکنجه های معترضان آبان ۹۸ را با حضور گروهی از شاهدان بررسی کند.
 
بهاره رهنما از کجا سفارش می گیرد که جای «نخبگی» را تنگ کند؟!
یادداشت/مصطفی داننده
خانم رهنما در یک جامعه کاریکاتوری که آدم‌های غیرواقعی تبدیل به نخبه می‌شوند، باید این چنین اظهار نظرهایی را بشنویم؛ ما بلد نیستیم پای‌مان را روی شانه دیگران بگذاریم! و پز بدهیم؛ آن هم در جامعه ای با تورم و گرانی!
 
«بخوانید» و در بورس سود کنید!/روش های حرفه ای کاهش ضرر در بازار سرمایه
یادداشت/خدایار عبدالهی
​در بسیاری از موارد افراد برای جبران زیان خود در بورس؛ دست به اقداماتی می‌زنند که اتفاقا منجر به ضرر و زیان بیشتری برای آنها خواهد شد؛ در حالی که روش های وجود دارند که مردم بتوانند ضرر و زیان خود را در بورس کاهش داده و به سمت سود حرکت کنند.
 
آیا روح‌اله زم با یک افسر فرانسوی مبادله شده است؟
ادعای مامور سابق امنیتی جمهوری اسلامی ایران درباره مدیر آمدنیوز
یکی از ماموران سابق امنیتی جمهوری اسلامی ادعا کرده است که فرانسه، روح‌اله زم، مدیر وب‌سایت «آمدنیوز» که مقیم این کشور بود را با یک افسر امنیتی فرانسوی مبادله کرده است.
 
مردم ایران «فقیر» شدند؛ «حمله نظامی» در راه است!
هشدار گروه های فعالان اجتماعی و سیاسی به مسوولان
جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در واکنش به وضعیت اقتصادی و سیاسی حاکم بر ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «زنگ خطر فقیرتر شدن مردم و احتمال رویارویی نظامی» به صدا درآمده است.
 
مذاکره با جمهوری اسلامی را متوقف کن!
جمهوری خواهان ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم نامیدند
پس از حمله اخیر پهپاد ایرانی به یک پایگاه نظامی آمریکا در سوریه و سکوت دولت بایدن، تعدادی از جمهوری‌خواهان کنگره با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، خواهان کنارگذاشتن ادامه دیپلماسی ایالات متحده با ایران شدند.
 
چرخش به شرق؟!
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
ایران از پذیرش در خواست عضویت دائم خود در بلوک تحت رهبری چین و روسیه استقبال کرد؛ چرخشی به سمت شرق.
 
دونالد ترامپ گفت بایدن «رئیس فروپاشی حزب دموکرات» است
بیشتر جمهوری‌خواهان کاربر شبکه اجتماعی ترامپ هستند
دونالد ترامپ گفت: وقتی بایدن فردا بعدازظهر بیدار شود، کسی باید به او بگوید که دیگر رسما رئیس فروپاشی حزب دموکرات است!
 
روایتی از یک ماجرای آمریکایی!
یادداشت/شایان اویسی؛ به بهانه ۱۳ آبان
تحلیل‌های بسیاری تا کنون درباره تسخیر سفارت امریکا توسط دانشجویان انقلابی در ۱۳ آبان سال ۵۸ و علل وقوع و شرح روند آن ارائه شده‌است؛ در حالی که آنچه که می‌توان درباره اکثر تحلیل‌های این واقعه با وجود گرایش‌های فکری و حزبی مختلف ارائه‌کنندگان آن گفت این است که به اثرات این واقعه بر معادلات قدرت در خاورمیانه و به طور کلی جنگ سرد نپرداخته‌اند!
 
رهایی از بحران اقتصادی با توسعه پایدار کشاورزی
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
در شرایط حساس اقتصادی کشور که باید مسئله ارز در به نحو بهینه ای مدیریت شود بهره برداری از حداکثر ظرفیت های تولیدات کشاورزی و جلوگیری از واردات غیرضروری کالاهایی که امکان تولید آن ها در کشور فراهم است، نقش کلیدی در مدیریت اقتصادی کشور ایفا می کند.
 
رییس‌جمهوری ما آیت‌الله نیست!
سناتور آمریکایی گفت مخالفان عقیده در آمریکا کشته نمی شوند
تد‌ کروز در پاسخ به درخواست ایران از جو بایدن برای ارائه ضمانت گفت رییس‌جمهوری ما آیت‌الله نیست!
 
جو بایدن از چشم آمریکایی ها افتاد!
نارضایتی ۷۱ درصد آمریکایی ها از رییس جمهور
نظرخواهی‌های شبکه خبری ان‌بی‌سی نشان داده است که حدود ۷۱ درصد آمریکایی معتقدند که کشور تحت ریاست‌جمهوری بایدن در جهت غلط پیش می‌رود و به بیراهه خواهد رفت.
 
محاکمه روحانی!
پرونده عملکرد رییس جمهور پیشین به قوه قضاییه رفت
نمایندگان مجلس به دلیل آنچه مدیریت ناصحیح حسن روحانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌دانند، خواهان برخورد با او شدند و پس از بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره عملکرد روحانی با ارجاع این گزارش به قوه قضاییه موافقت کردند.
 
«انتقاد شدید» به عدم تسلط وزیر خارجه به زبان انگلیسی/جایگزین امیرعبداللهیان پیشنهاد شد
علی اکبر صالحی وزیر خارجه دولت رییسی شود
پیشنهاد شده است که علی اکبر صالحی به جای حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزارت خارجه معرفی شود.
 
سینما؛ آمیخته با هنر و صنعت
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
سینما؛ هنر، تکنولوژی و رسانه و محصول‌ اوج گیری‌ دوران‌ تکنولوژی‌ و صنعت‌ است‌.
 
نقش علوم اعصاب در مدیریت کار و کسب؛ واقعیت، توهم یا آرزویی دور و دراز؟
تصمیم‌گیری، هیجانات و نگرش‌‎های انسان‌ها؛
دکتر علی بنیادی نائینی، عضو هیأت علمی و مدیر آزمایشگاه کسب و کار عصبی دانشگاه علم و صنعت و مهندس علی گلبازی مهدی‌پور، محقق، مدرس و مشاور نورومارکتینگ و پژوهشیار آزمایشگاه کسب و کار عصبی، در یادداشتی مشترک به نقش علوم اعصاب در مدیریت کار و کسب پرداخته‌اند.
 
دلیل محبوبیت سریال «بازی مرکب» چیست؟
یادداشت/شایان اویسی
هر آنچه عناصر سازنده سریال «بازی مرکب» است؛ پیش‌تر در فیلم‌های مشابه خصوصا هالیوودی نیز وجود داشته‌ است. محتوای قرار گرفتن فرد بازنده و اصطلاحا لوزر و یا درگیر بیماری‌های روحی خصوصا افسردگی و بی‌انگیزگی در حتی شرایط خوب مالی در رقابتی مرگبار و کنترل شده در فیلم sin13, free guy, boss level، the game, black mirror نیز موجود بوده است.
 
رویکرد آذربایجان علیه ایران «قاطعانه» است!
ادامه تنش ها با ایران در دیدار اردوغان و علی اف مطرح شد
در ادامه تشدید تنش ها میان ایران و آذربایجان، اردوغان در راه بازگشت از سفر یک روزه خود به جمهوری آذربایجان گفت: آقای علی‌اف به رویکرد قاطع خود در برابر تهران ادامه می‌دهد.
 
میهمان بی بدیل سفره های ایرانی
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی؛ مدیرعامل صنایع غذایی گلها
صنایع غذایی گلها با دارا بودن بیش از ۳۵۰ نوع محصول دارای بالاترین تنوع محصول در سبد غذایی خانوار است و بیشترین گواهینامه های ملی و بین المللی و جوایز و افتخارات را در کشور کسب کرده است.
 
چرا طالبان از جمهوری اسلامی «فاصله» گرفت؟
طالبان گفت تمایل ندارد در نشست تهران شرکت کند
طالبان می‌گوید در نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران شرکت نخواهد کرد؛ این در حالی است که با سقوط دولت پیشین افغانستان طالبان کم کم از تهران فاصله گرفته است.
 
گروسی: دوربین ها هیچ چیز نشانمان نمی دهند!
تشدید نگرانی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید با پاسخ رد ایران به درخواست‌ها برای تعمیر دوربین‌های یکی تاسیسات اتمی کلیدی این کشور، دیگر نمی‌توان نظارت آژانس بر برنامه اتمی ایران را «بی‌کم‌وکاست» دانست و امکان دارد هرگز نشود «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده است به دست آورد.
 
آیا استاندار واقعا «به دلیل واکسن زدن یک مرد یه یک زن» سیلی خورد؟+فیلم
پشت پرده سیلی خوردن استاندار جدید آذربایجان چیست
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی که به عنوان استاندار جدید این استان منصوب شده، در مراسم معارفه خود در حضور وزیر کشور سیلی خورد و گفته شده فرد ضارب چون «یک مرد واکسن همسرش را زده بود»، عصبانی شده و به این دلیل در مراسم به استاندار سیلی زده است.
 
واکنش تند احمدی نژاد درباره انتقادها؛ حرف های شیطان لایق خودش و نوچه هایش!
حاشیه های سفر رییس جمهور پیشین به امارات
محمود احمدی نژاد درباره حاشیه سازی های سفرش به دبی گفت: چقدر داستان سازی کردند! برخی هم در داخل که دوستان شیطان هستند، با پول بیت المال این کار را می کنند و حرف هایشان لایق خودشان و نوچه هایشان است.
 
ارتش اسرائیل برای حمله به ایران «در حال تمرین» است!
دستور و ادعای رییس ستاد ارتش اسرائیل درباره حمله نظامی
آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل دستور داده تا نیروی هوایی در شبیه‌سازی حمله به برنامه هسته‌ای ایران، سخت آموزش ببیند.
 
! There are "Patterns and Formulas" for Success
: Exclusive Kevin Trudeau article for Asianews
Kevin Trudeau's latest exclusive article on the pattern and formula for success was sent to Asianews.
 
علی رغم مخالفت نخبگان؛ مقامات ایران خواستار همکاری با طالبان هستند!
نشست مسکو و خواسته جمهوری اسلامی برای روابط با طالب ها
یک خبرگزاری خارجی در گزارشی در حالی از درخواست مشترک تهران، مسکو و پکن برای همکاری با طالبان خبر داد که بسیاری از نخبگان و کارشناسان در داخل ایران مخالف ارتباط با طالبان هستند و بارها آن را اعلام کرده اند.
 
تشدید تنش با آذربایجان؛ ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به قره‌باغ
راهداری ایران ورود رانندگان و اتباع ایرانی را محدود کرد
در ادامه تنش میان روابط ایران و آذربایجان، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران روز سه‌شنبه ۲۷ مهر در نامه‌ای به شرکت‌های حمل‌ونقل، ورود رانندگان و اتباع ایرانی به منطقه «قره‌باغ» و «لاچین» جمهوری آذربایجان از طریق ارمنستان را ممنوع اعلام کرد.
 
پارلمان اروپا جایزه ساخاروف را به «مخالف» ولادیمیر پوتین داد+عکس
الکسی ناوالنی؛ مهم ترین جایزه حقوق بشر اروپا را گرفت
در حالی که اتحادیه اروپا پیش از این خواستار آزادی فوری شرط الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس رئیس‌جمهوری روسی شده بود، وی امروز چهارشنبه به عنوان برنده مهم ترین جایزه حقوق بشر اتحادیه اروپا معرفی شد.
 
هشدار مدیرکل آژانس؛ رافائل گروسی خواهان «دیدار فوری» با وزیر خارجه ایران شد
آخرین اظهارات آژانس درباره نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران
رافائل گروسی در حالی هشدار داد که خواهان دیدار فوری با وزیر امور خارجه ایران است، که گفته بود از اقدامات موقت کنونی برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران رضایت ندارد.
 
انتقاد جنجالی احمدی‌نژاد/ایران در ۴۰ سال می توانست به کشورهای درجه یک برسد!
حرف های بحث انگیز رییس جمهور سابق چیست
احمدی‌نژاد گفت ۴۰ سال فرصت خوبی بود برای اینکه ایران به سطح کشورهای درجه اول دنیا برساند.
 
سایه جنگ؛ تعیین بودجه اسرائیل برای حمله به ایران!
کارزار اتحاد اسرائیل و ایالات متحده برای حمله نظامی
در حالی که نیروی هوایی ایالات متحده آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب پیشرفته ۲.۵ تُنی به نام جی‌بی‌یو ۷۲ در حمله به مراکز هسته‌ای ایران را علنی کرده است، شبکه تلویزیونی اسرائیل از اختصاص بودجه‌ برای آماده‌سازی نظامی اسرائیل با هدف حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران خبر داد.
 
حکم شهردار تهران باطل شود؟!+تصویر
انتشار یک خبر درباره لزوم برکناری زاکانی؛ شهردار تهران
یک خبرگزاری اصولگرا درخواست ابطال حکم زاکانی در شهرداری تهران را منتشر کرده است.
 
مراقب باشید به کسی ظلم نکنید!
لاریجانی «بار دیگر» خواستار انتشار دلیل رد صلاحیتش شد
در پی اظهارات روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر محرمانه بودن دلیل رد صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری؛ علی لاریجانی با انتشار نامه‌ای نوشت «از ابتدای خدمت در نظام اسلامی، مراقب باشید در بیان و عمل خود به کسی ظلم نکنید.
 
اسرائیل گفت برای حمله نظامی به ایران آماده است
تهدید هسته ای گزینه نظامی را به همراه دارد
مقام نظامی اسرائیل گفت در مقابله با تهدید ایران خود را برای همه گزینه‌ها ازجمله گزینه نظامی آماده می‌کنیم.
 
فاجعه بشری در سایه طالبان/ خرید و فروش انسان در افغانستان+عکس های مرتبط
دختران و پسران افغان خود را به فروش می گذارند
بسیاری از خانواده‌ها دختران و پسران خود را در کابل به خاطر فقر و بدبختی به فروش می‌گذارند.
 
حرف های احمدی‌نژاد بعد از بازگشت از دبی+ویدیو
آیا رییس دولت بهار از امارات دیپورت شد
محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران بعد از ترک امارات گفت: به زودی گزارش کاملی خدمت ملت عزیز ارائه خواهم کرد.
 
خشم حشدالشعبی به نتایج انتخابات عراق
درگیری شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران با نیروهای امنیتی
پس از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، احزاب و شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران نتایج این انتخابات را رد کردند و گروه‌های طرفدار حشدالشعبی دست به اعتراض زدند.
 
تلاش اروپا در «بازگرداندن ایران» به برجام ناکام ماند
نشریه خارجی نوشت دولت ابراهیم رئیسی به برجام بازنمی گردد
نشریه پولیتیکو امروز به نقل از مقام‌های اروپایی نوشت که هیئت اتحادیه اروپا در سفر هفته گذشته خود به تهران٬ نتوانست مقام‌های دولت ابراهیم رئیسی را به بازگشت به مذاکرات برجام متعهد کند.
 
احمدی نژاد در حال قالیبافی با زنان در دبی+عکس
تصاویر جنجالی از رئیس جمهور پیشین در اکسپو 2020
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت های نهم و دهم در بازدید از از نمایشگاه اکسپو 2020 دبی کنار خانم ها قالیبافی کرده است.
 
کودهای شیمیایی؛ نگرانی «جدی» صنعت غذا
یادداشت/علی زنداکبری؛ به بهانه روز جهانی غذا
این روزها چالش بزرگ کشورهای جهان تامین غذای سالم است؛ در حالی که استفاده از کودهای شیمیایی که در کارخانجات به منظور افزایش بهره وری کمی استفاده می شود، تبدیل به یکی از نگرانی های مدیران غذایی کشورهای جهان شده است.
 
استاندارد کالا؛ ضرورت نخست برنامه های توسعه ای است
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
هر کشور درحال توسعه ای، که افزایش و بهبود ظرفیت های صنعتی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده باشد، درمی‌یابد که استاندارد کردن شاخص های تولید و خدمات و همچنین سنجش و کنترل کیفیت محصولات را در راس برنامه‌های توسعه قرار دهد.
 
علت «ترور خونین شیعیان» در افغانستان بعد از طالبان چیست؟
افزایش حمله های تروریستی به شیعیان افغانستان
دومین حمله مرگبار به مساجد شیعیان در افغانستان امروز رخ داد؛ این دومین حمله خونین ترویستی در عرض یک هفته گذشته در این کشور نسبت به شیعیان است.
 
ضرورت حمایت از تولیدکنندگان صنعت غذا
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
یکی از رسالت های مهم تشکل های صنایع غذایی در این شرایط، حمایت از تولیدکنندگان به عنوان تریبون فعال این صنایع باید باشد و تشکل ها نباید تماشاگر باشند؛ بلکه باید زبان تولیدکننده در دفاع از حیثیت و جایگاه او شود.
 
بحران حمل و نقل بین المللی در سال ۲۰۲۱؛ واردات از چین و آشفتگی بازارهای بین المللی
یادداشت/محمد حسین نسخی
کارشناسان معتقدند با آغاز دوران پسا کرونایی واردات از کشور چین افزایش خواهد یافت؛ زیرا مصرف کنندگان کالا و خدمات با خروج از محدودیت های پیشین، تقاضای بیشتری خواهند داشت و این موضوع به آشفتگی بیشتر بازارهای بین المللی منجر خواهد شد.
 
«بازگشت» آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل
ایالات متحده به کرسی حقوق بشری پیوست
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۹۳ عضو، در رای‌گیری روز پنج‌شنبه، ۲۲ مهر، به بازگشت ایالات متحده آمریکا به شورای حقوق بشر رای مثبت داد.
 
آخرین وضعیت «تیراندازی به تجمع حزب‌الله لبنان» در بیروت
کشته و زخمی شدن حامیان حزب الله
براساس گزارش ها، امروز، 22 مهر، به محل تجمع طرفداران گروه حزب‌الله لبنان در بیروت تیراندازی شد و چندین نفر کشته و زخمی شدند.
 
کناره گیری علی لاریجانی از پرونده توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین
تکلیف توافق همکاری ایران و چین در دولت رییسی
مشاور علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفته است که او پرونده توافقنامه ۲۵ ساله با چین را به مقامات دولت ابراهیم رئیسی تحویل داده است.
 
هنر؛ فرصتی برای افراد سندرم داون
یادداشت/محمد علی باوند
هنردرمانی راهی برای ابراز بیانات و هیجانات فرد سندرم داون فراهم می‌کند و وسیله‌ای برای برقراری ارتباط او است.
 
«اعتراض به تیراندازی پنهانی» به سوی زنان و دعوت به سکوت خانواده ها!
خانواده های قربانیان تیراندازی اصفهان درباره متهمان چه گفتند
در حالی که خانواده‌های زنان جوانی که در اصفهان هدف تیراندازی پنهانی یک مرد قرار گرفته بودند، به روند رسیدگی به خصوص «آزاد شدن متهم به قید وثیقه» اعتراض کرده اند و گفته شده که این زنان در ایام اخیر با آسیب‌های روانی نیز مواجه شده اند.
 
موفقیت "الگو و فرمول" داره!
در ادامه سلسله مقالات «کوین ترودو» برای آسیانیوز :
جدیدترین مقاله اختصاصی کوین ترودو پیرامون الگو و فرمول موفقیت، برای آسیانیوز ارسال شد.
 
از روحانی شکایت می شود!
چرا طرح شکایت از رئیس جمهور پیشین تصویب شد
عضو کمیسیون قضائی مجلس از تصویب طرح شکایت از رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم به خاطر اهانت به مردم و منتقدان خبر داد.
 
نتایج انتخابات عراق به ضرر جمهوری اسلامی است!
انتقاد شدید گروه های حمایتی ایران در عراق به نتایج انتخابات
همچنانکه مقامات عراقی معتقدند که کاهش میزان آرای گروه‌های شیعه مورد حمایت ایران نمادی از ضربه شدید به اعتبار این گروه‌ها به‌ دلیل مشارکت در سرکوب اعتراضات مردمی است، این گروه ها نسبت به نتایج انتخابات اعتراض کرده و آن را نپذیرفته اند.
 
شاخص های تعیین هیئت مدیره و مدیر عامل
یادداشت/خدایار عبدالهی
در کشورهای غربی بطور مثال امریکا معیارهای مختلفی برای تعیین یک مدیر عامل تعیین شده است و نوع تغییراتی که یک مدیر عامل در زمان خود در شرکت ها انجام داده است در پایگاه داده مدیران ثبت می شود.
 
با «برنج قهوه ای» معجزه رخ می دهد!
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
برنج قهوه ای رژیم غذایی کامل و معجزه آسایی است و در اکثر نقاط دنیا برنج جزو غذای روزانه افراد به شمار می رود.
 
حمله تروریستی هواپیمای ناشناس به کلیسای نوتردام
یک خلبان قصد داشت هواپیمایش را به کلیسا بکوبد
رسانه های فرانسوی گفتند یک خلبان که قصد داشت هواپیمای خود را به کلیسای تاریخی «نوتردام» واقع در شهر پاریس بکوبد
 
نخستین رئیس جمهوری اسلامی، در پاریس درگذشت
بنی‌صدر معتقد بود که موی زنان اشعه دارد
ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، امروز، ۱۷ مهرماه، در ۸۸ سالگی در پاریس درگذشت؛ او بعدها از مخالفان جمهوری اسلامی شد؛ در حالی که گفته شده این یاری رسان به تحقق انقلاب اسلامی عقاید عجیبی داشته است.
 
نمایشگاه اگروفود؛ فرصت رونق اقتصاد غیرنفتی
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
نمایشگاه اگروفود همواره به عنوان یکی از بزرگترین و شاخص ترین نمایشگاههای کشور، پل قدرتمند ارتباطی بین تولیدکنندگان و تجار با مصرف کنندگان و نیز بازرگانان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی بوده است و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد غیرنفتی ایفا می کند.
 
اهدای جایزه صلح نوبل به دو روزنامه نگار «راه آزادی بیان»+عکس
ماریا رِسا و دیمیتری موراتوف برگزیدگان جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱
آکادمی نوبل روز جمعه اعلام کرد که جایزه معتبر صلح نوبل سال ۲۰۲۱ را به دو روزنامه‌نگار از فیلیپین و روسیه اهدا می‌کند؛ در حالی که دغدغه مندی آنها تلاش در راه حفظ آزادی بیان دلیل اهدای این جایزه اعلام شده است.
 
آمریکا گفت گزینه‌ «جایگزین برجام» را بعدا اعلام می کنیم!
به زودی گزینه های دیگری جایگزین مذاکرات وین می شود
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده در مقطع کنونی درباره گزینه‌های جایگزین برجام اظهارنظر علنی نمی‌کند
 
«پنجشیر» سبب سقوط طالبان خواهد شد+تصاویر
نجات افغانستان به دست یاران احمد مسعود به روایت عکس
همچنانکه گفته می شود مقاومت احمد مسعود و یارانش تا شکست طالبان ادامه دارد، ایستادگی این مبارزان آزاده در آثاری دیدنی قابل توجه شده است.
 
آمریکا گفت احیای برجام بی‌فایده است!
عدم تمایل ایالات متحده به ادامه مذاکرات وین
در حالی که امیرعبداللهیان چند روز گذشته گفت آمریکا پیش از بازگشت ایران به مذاکرات وین، ١٠ میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران را آزاد کند، وزیر خارجه آمریکا امشب اذعان کرد که که احیای برجام بی‌فایده خواهد بود!
 
ایران می خواهد آذربایجان را مجبور به ترک اصول خود کند!
اولتیماتوم آذربایجان و «بسته شدن» پروازهای ایران و باکو
همچنانکه مقامات آذری در اقدامی بی‌سابقه به خاطر تنش های جدید، از مسیر هوایی ارمنستان استفاده می کنند، یک خبرگزاری در آذربایجان نوشت رژیم تهران حریم هوایی خود را نه تنها برای هوانوردی نظامی آذربایجان؛ بلکه برای هوانوردی غیرنظامی نیز بست و ظاهرا برادران شیعیان' تصمیم گرفتند به جمهوری آذربایجان درس بدهند تا مجبور به ترک اصول خود شود.»
 
«نقش شوروی» در انقلاب سال ۵۷
یادداشت/شایان اویسی
گروه‌های چپ ایرانی برخلاف تصور عمومی چه برای شاه و چه برای حکومت اسلامی تازه تاسیس خطری جدی نبودند! از سویی انقلاب ایران باعث تقویت موج اسلامگرایی در منطقه شد و ضربات مرگباری به شوروی در افغانستان و مرزهای جنوبی‌اش وارد کرد و نقشی اساسی در سقوط شوروی داشت.
 
«آغاز جنگ» به دلیل اشتباه استراتژیک آذربایجان
ادامه تنش ها؛ اسرائیل در آذربایجان لانه کرده است
در حالی که مسجد و حسینیه نماینده رهبر جمهوری اسلامی در باکو امروز پلمپ و به دستور مقامات جمهوری آذربایجان تعطیل شد، پایگاه اطلاع‌رسانی شورای راهبردی روابط خارجی به نقل از کمال خرازی نوشت که اسرائیل «بدون شک... بدون ‌توقع در آذربایجان لانه نکرده است و هدف‌های شومی را در سر می‌پروراند.»
 
مقامات آذربایجان دفتر رهبر جمهوری اسلامی را تعطیل کردند
در ادامه تنش ها؛ پلمپ دفتر نماینده رهبری در باکو
مسجد و دفتر نمایندگی حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده رهبر جمهوری اسلامی در باکو امروز سه شنبه پلمپ و به دستور مقامات جمهوری آذربایجان تعطیل شد.
 
«ضرورت» حمایت جدی دولت از صنایع کوچک
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
در حال حاضر فضای کسب و کار و بحث مجوزها با چالش‌های جدی مواجه هستند و بنگاه ها و صنایع کوچک و زودبازده نیاز به حمایت هر چه بیشتر وزارتخانه و دولت دارند.
 
علت مبهم سفر استاندار خراسان رضوی به کابل برای دیدار با طالبان!
مسافرت مقام ایرانی به افغانستان برای جلسه با طالب ها
سفر استاندار خراسان رضوی به کابل برای دیدار با رهبران طالبان اولین سفر علنی یک مقام رسمی و ارشد جمهوری اسلامی ایران به کابل پس از سقوط کابل است؛ این سفر در حالی صورت گرفته که جمهوری اسلامی هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است!
 
رهبر انقلاب گفت «بیگانگان» به توهم دچارند
ادامه تنش با جمهوری آذربایجان
رهبر انقلاب در ادامه تنش ها با جمهوری آذربایجان گفت کسانی که به توهم دچارند سیلی آن را به‌ زودی خواهند خورد.
 
انتقاد کیهان از بازیگر زن چه بود؟
یک روزنامه به اظهارات بازیگر خانم درباره حجاب و مردان اعتراض کرد
روزنامه کیهان به اظهارات یک بازیگر زن در یک برنامه تلویزیونی درباره حجاب و مسایل دیگر انتقاد کرد.
 
روی کارآمدن دولت سیزدهم و ماندگاری تحریم؛ دلیل تحرکات منطقه ای/احتمال توقف تجارت با آذربایجان
تنش جمهوری اسلامی با آذربایجان و بحران های تازه خاورمیانه
با وجود ادامه تنش ها و درگیری در مز آذربایجان و رزمایش ارتش جمهوری اسلامی تاجران از محدودیت‌های جدید این کشور به روی کالاهای ایرانی خبر دادند؛ این در حالی است که رئیس سابق کنفدراسیون صادرات ایران، روی کارآمدن دولت سیزدهم، ماندگاری تحریم ها و مسایل افغانستان را از دیگر دلایل تحرکات منظقه ای بیان کرد.
 
ادامه درگیری ها و تهدیدها در مرز آذربایجان؛ استراتژی منطقه تغییر می کند؟!
نظر فرمانده رزمایش ارتش درباره تنش با آذربایجان و اسرائیل
امروز یک فرمانده نظامی رزمایش ارتش را به معنای تغییر استراتژی منطقه دانست.
 
شوک اقتصادی کرونا؛ تورم؛ و نابودی ۶۵ درصد اشتغال در ایران
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
در اثر شوک کرونا، مشاغل غیررسمی، بخش خدمات و بنگاه‌های کوچک بیشتر آسیب دیدند و در حالی که ۶۵ درصد اشتغال‌زایی مربوط به بنگاه های کوچک است، بنابراین همین درصد اشتغال ما در معرض آسیب است.
 
برنامه های لاریجانی و روحانی چیست؟
نظر یک اصولگرا درباره سکوت برخی سیاستمداران
یک فعال سیاسی اصولگرا درباره سکوت خبری لاریجانی و روحانی و اینکه‌ آیا باید این سکوت را زمزمه گوشه‌نشینی آن‌ها از سیاست دانست، گفت: هر کسی از سیاست کنار می‌رود یک دوره نقاهت دارد و نیاز دارد که یک دوره گذشته خودش را مرور کند؛ بعد برای آینده یک برنامه‌ریزی و آغاز داشته باشد.
 
ادامه دعوا بر سر زیردریایی های فرانسه/ بلینکن عازم فرانسه می شود!
علت بحران بی سابقه در تاریخ روابط دو کشور
پس از بحرانی که بر سر خرید زیردریایی‌های ساخت فرانسه از سوی استرالیا به تیرگی روابط پاریس و متحدانش منجر شد، وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به فرانسه می رود.
 
ضرورت «دیپلماسی گردشگری» و اکسپو برای ایران
یادداشت/محمد شیرکوند؛ به بهانه برپایی اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی
همچنانکه اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی، به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود؛ ضرورتا تنها راهبرد برون رفت از انزوای صنعت گردشگری کشورمان در حوزه بین‌الملل، شرایط پاندمی کرونا و شرایط پیچیده خاورمیانه، آگاه شدن از اهمیت رویدادهای جهانی همچون اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و جام جهانی قطر است.
 
ادامه «کارزار آذربایجان» و رزمایش ارتش
در پی اعتراض الهام علی‌‌اف و تعجب مسوولان در ایران
درحالی که مسوولان در ایران، سخنان مقامات جمهوری آذربایجان درباره رزمایش ایران را «تعجب‌آور و تاسف برانگیز» خوانده اند، همزمان با آغاز رزمایش نیروی زمینی ارتش ایران در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت که به دلیل حضور اسرائیل در این منطقه، «حساسیت ما به این مرز افزایش یافته است.»
 
«انفجار شدید» در ساختمان یک مرکز تحقیقاتی سپاه
تصاویر ماهواره‌ای از آتش سوزی وسیع در غرب تهران
انتشار تصاویر ماهواره‌ای یک گروه بین‌المللی مشاوره اطلاعاتی، نشان می‌دهد که انفجار در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران، خسارت شدیدی به ساختمان‌ آن وارد کرده و به مرگ دو نفر منجر شده است.
 
اقتصاد ایران «درمان ریشه ای» می خواهد
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
اقتصادی که به نفت و تحولات سیاسی کشوری مثل آمریکا وابسته باشد به یک درمان ریشه ای نیاز دارد؛ در حالی که نرخ تورم در صورتی که دولت برای جبران کسری بودجه خود راهی غیر از استفاده از منابع بانک مرکزی را اختیار کند می تواند در بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ به ۱۵.۵ درصد نیز کاهش پیدا کند.
 
من به‌جای دادستان بودم «مجازات» می کردم!/گذشت بیست سال از «قانون منع اخذ» وثیقه و «پاسخگو نبودن» بانک ها
یادداشت/آرش کبیری؛ مدیر پویش جهادی حذف ربا
بیست سال از تصویب قانون ممنوعیت اخذ وثیقه از تولیدکنندگان می‌گذرد ، پانزده سال از تصویب قانون منطقی کردن نرخ سود و چهارده سال از تصویب قانون تسهیل و افزایش کارایی بانک‌ها؛ و بانک مرکزی به‌عنوان مجری و ناظر و سیاست‌گذار پولی باید پاسخگو باشند که چرا به قوانین توجه نداشته‌ است.
 
عادات ثروتمندان
مقاله جدید کوین ترودو برای آسیانیوز
کوین ترودو، مقاله جدیدی با عنوان «عادات ثروتمندان» را برای آسیانیوز ارسال کرد.
 
دیگر نباید به ایران اجازه داد!
جمهوری اسلامی زمانی برای مذاکره ندارد
وزیر خارجه فرانسه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به رسیدن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به مراحل خطرناک‌تر گفت: دیگر نباید به ایران اجازه داد فکر کند تا هر وقت که بخواهد برای مذاکره زمان دارد.
 
نظر عجیب کیهان درباره دولت روحانی
اعتراف یک روزنامه تندرو
روزنامه کیهان در شماره امروز خود درباره دولت قبل اعترافاتی کرده است.
 
ضرورت یک نام: ایران
یادداشت میهمان
در این مقاله سعی شده است تا با نگاهی اجمالی به کشورهای مختلفی که از لحاظ جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی به ایران نزدیک هستند و بررسی نام این کشورها و ریشه هویت ملی آن ها، به این بپردازم که چرا عنوان رسمی یک کشور در داخل وخارج مرزهای جغرافیایی آن مهم است و چرا یک نام می تواند در واگرایی یا همگرایی مردمان یک سرزمین تاثیرگذار باشد.
 
آمریکا و اروپا خواستار بازدید فوری از تاسیسات مخفی کرج شدند!
تهدید جدی غرب در دسترسی به مراکز مهم هسته ای جمهوری اسلامی
آمریکا و اتحادیه اروپا خواستار دسترسی فوری بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به به تاسیسات شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران (‌تسا) در کرج شدند.
 
کشته شدن دو نفر در «آتش‌سوزی مشکوک» مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران
علت حریق در مرکز تحقیقات خودکفایی سپاه
در حالی که بارها آتش‌سوزی و انفجار در مراکز هسته‌ای، امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران رخ داده است، عصر روز گذشته نیز درپی آتش‌سوزی در یک مرکز تحقیقاتی سپاه پاسداران دو نفر کشته شدند.
 
برجام بی برجام!
«چشم انداز تاریک» برجام بعد از سفر وزیر خارجه به نیویورک
سخنان وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رئیسی در هنگام ترک نیویورک حاکی از آن است که او پس از دیدار با وزرای خارجه آلمان، بریتانیا، فرانسه و همچنین مسئول سیاست خارجی اروپا، چشم‌اندازی روشنی از بازگشت احتمالی به مذاکرات وین ندارد.
 
اهمیت «ثبات ارز» در نجات اقتصاد ایران
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
اختلال در سیستم خریدها و معاملات اقتصادی از مهمترین تاثیرات نوسانات نرخ ارز در اقتصاد کشور است و در چنین شرایطی، تولیدکنندگان نیز ملزم به خرید نقدی مواد اولیه هستند که به دلیل حجم بالای نیاز آنها با مشکل مواجه می شوند.
 
نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی به «سازمان ملل» رفت
نفتالی بنت درباره ایران چه خواهد گفت
سخنرانی بنت در حالی در سازمان ملل صورت می گیرد که روابط ایران و اسراییل در حد پر تنش و انتقادات این متحد آمریکا در خاورمیانه نسبت به سطح غنی سازی اورانیوم در ایران با بالاترین حد خود رسیده است./
 
بهای تمام شده استراتژیک شرکت داروسازی بایر آلمان
یادداشت/خدایار عبدالهی
صنعت دارو و داروسازی دومین صنعت سودآور و آینده‌محور جهان است و پیش‌بینی رشد بازار جهانی دارو براساس پرتال تحقیقات استاتیستا نشان می‌دهد درآمد داروسازی در سراسر جهان در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۵/ ۱ تریلیون دلار برآورد شده است.
 
طالبان؛ ۴ جسد را در مرکز شهر دار زد!
مجازات صحرایی توسط طالبان و کشتار به شکل فجیع
در حالی که اجرای مجازات صحرایی اعدام توسط طالبان با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است؛ امروز نیز بنا به گزارش‌ها از هرات در غرب افغانستان امروز طالبان اجساد چهار نفر «متهم به آدم‌ربایی»را در چهارراهی‌های مرکز شهر آویزان کردند و در معرض دید مردم گذاشتند.
 
رکود «صنعت شیرینی» در ایران و جایگزینی محصولات قاچاق!
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
همچنانکه هزینه های تولید در صنعت شیرینی و شکلات در کشور افزایش یافته است و به طور طبیعی قدرت رقابت با برندهای خارجی موجود کاهش می یابد و بخش عمده ای از این محصولات به صورت قاچاق وارد می شود، محصولات قاچاق به طور سیستماتیک جایگزین مصرف کالاهای تولید داخل خواهد شد.
 
تقویت نظارت؛ اولویت‌ رئیس جمهور برای بانک مرکزی
یادداشت/حجت اله مهدیان؛ مدیرعامل بانک توسعه تعاون
رئیس جمهور در سخنان معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت خروج بانک مرکزی از موضع ارائه توصیه محض، تلاش و تمرکز این نهاد را در حوزه نظارت از مهم‌ترین اولویت‌های شرایط کنونی اقتصاد کشور دانسته است.
 
ابراهیم رئیسی در سازمان ملل: آمریکا «نقض عهد» کرد
انتقاد شدید رئیس جمهور ایران از ایالات متحده در سازمان ملل
ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: همه طرف‌ها باید به توافق هسته‌ای و قطعنامه سازمان ملل متحد در عمل پایبند بمانند؛ اما آمریکا به تعهد خود که لغو تحریم‌هاست عمل نکرده است، نقض عهد کرده و از برجام خارج شده است.
 
جو بایدن در سازمان ملل: تهران برای توافق با آمریکا باید برجام را «کاملا» اجرا کند!
شرط سخت ایالات متحده برای جمهوری اسلامی
جو بایدن که برای نخستین بار در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت: ایالات متحده آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است؛ مشروط بر اینکه تهران نیز به صورت کامل آن را اجرا کند.
 
سخنرانی مجازی رئیسی امشب در سازمان ملل پخش می شود
رئیس جمهور چگونه در مجمع عمومی حضور خواهد داشت
رئیس جمهور امشب در نشست سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل به صورت مجازی سخنرانی خواهد کرد.
 
اژه‌ای تهدید کرد!
رئیس قوه قضاییه قصد مجازات چه کسانی را دارد
محسنی اژه‌ای گفت: دستگاه قضا از برخی افراد همراه با عملیات روانی دشمن بویژه در فضای مجازی دروغ می‌گویند و حرفی می‌زنند که آرامش مردم را بر هم بزند، نمی‌تواند گذشت کند.
 
به «جنگ سرد» پایان دهید!
هشدار امسال دبیرکل سازمان ملل متحد چیست
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در آستانه برگزاری هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی این سازمان با اشاره به وقوع یک «جنگ سرد جدید»، از چین و ایالات متحده آمریکا خواست تا به‌عنوان دو کشور بزرگ و تاثیرگذار، روابط «کاملا ناکارآمد» خود را ترمیم کنند.
 
«جو خواب آلود» چه در سر دارد؟
افشاگری نتانیاهو درباره چرت زدن بایدن
در حالی که انتقادهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسراییل به عملکرد نفتالی بنت، نخست وزیر جدید در قبال جمهوری اسلامی ادامه دارد، وی روز یکشنبه در یک نشست زنده در فیس بوک از «چرت زدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار رسمی اش با «نفتالی بنت» انتقاد و آن را تمسخر کرد.
 
«خسران سیاست» در جمهوری اسلامی بدون علی لاریجانی؟
تازه ترین تحلیل درباره برادران لاریجانی
نزدیکان سیاسی علی لاریجانی معتقدند نظام از کنارماندن آقای لاریجانی دچار خسران شده و حتما با حضور او در عرصه سیاسی زمینه‌های معقولی در عرصه تقنین یا اجرا فراهم می‌شود.
 
نقش جمهوری اسلامی در سازمان همکاری های شانگهای
یادداشت/علی زنداکبری
گروه شانگهای 5 در 26 آوریل 1996 با امضاء پیمان تعمیق اعتماد نظامی در مناطق مرزی در شهر شانگهای کشور چین شکل گرفت، این گروه به منظور همکاری های چند جانبه اقتصادی، امنیتی و فرهنگی توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان تشکیل شد.
 
ماجرای حداد عادل و «دراز آویز زینتی!»
کروات برای ما مُرده است
حداد عادل در برنامه تلویزیونی گفت: مگر ما دیوانه‌ایم که به کراوات بگوییم درازآویز زینتی؛ در حالی که کروات برای ما مرده است!
 
«کیهان» گفت چرا پیمان شانگهای را چیز دندان گیری نمی دانید؟!
یک روزنامه از بی اعتنایی برخی گروه ها به پیمان شانگهای گله کرد
روزنامه کیهان در واکنش به برخی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی داخلی نسبت به عضویت ایران در شانگهای گفت: گروهی مدعی هستند که عضویت در این سازمان، برای ایران منفعت خاصی در پی نخواهد داشت و اصلاً چیز دندان‌گیر و مهمی ‌نیست!
 
فخری زاده با «ربات ماهواره ای قاتل» کشته شد
افشاگری ترور شخصیت هسته ای با هوش مصنوعی
مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی گفته اند مسلسل ماهواره‌ای ترور محسن فخری زاده مجهز به هوش مصنوعی و چشم چند دوربینه بود و از هزاران کیلومتر دورتر کنترل شد.
 
دولت طالبان «منحل» شد!
به دنبال حمله به طالبان و درگیری در کاخ ریاست جمهوری کابل
سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که دولت تعیین شده لغو شده است؛ این در حالی است که غیر از درگیری مسلحانه امروز در کاخ ریاست جمهوری کابل، حمله امروز به نیروهای طالبان در جلال‌آباد نیز حداقل سه کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت.
 
درگیری خونین سران طالبان در کابل
«جزییات» و علت تیراندازی در کاخ ریاست جمهوری کابل
خبرها از بروز درگیری و تیر اندازی در کاخ ریاست جمهوری کابل حکایت دارند.
 
عضویت اصلی ایران در سازمان همکاری‌ شانگهای
با حمایت چین و روسیه
وزیر خارجه ایران، امروز ۲۶ شهریور، از پذیرفته شدن «سند عضویت دائم» ایران در سازمان همکاری شانگهای خبر داد؛ این در حالی است که ایران از سال ۱۳۸۴ به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاری شانگهای حضور داشت و این سازمان سال ۱۳۹۵ درخواست عضویت دائم ایران را رد کرده بود.
 
«عدم حضور» ابراهیم رئیسی در سازمان ملل
رییس جمهور به آمریکا نمی رود
مجید تخت‌روانچی، سفیر ایران در سازمان ملل، خبر داد که ابراهیم رئیسی به نیویورک نمی‌رود و سه‌شنبه آینده به صورت ویدیویی در اجلاس مجمع عمومی سخنرانی خواهد کرد.
 
کیهان هشدار داد «شتر مجنون به کوی لیلی» نمی رود!
واکنش یک روزنامه به تهدید تروئیکای اروپا
روزنامه کیهان، در شماره امروز این نشریه نوشته؛ «آژانس شتر مجنون است پیاده شوید» و توطئه پیمان NPT را رها کنید!
 
تروئیکای اروپایی اعلام کرد «پیشرفت‌های هسته‌ای» جمهوری اسلامی را قبول نمی کنیم!
هشدار به بمب ساختن ایران تا یک ماه آینده
سه کشور اروپایی باقی‌مانده در برجام با تقدیر از «گزارش به موقع، مستقل و دقیق» اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و «تحسین» گام‌های سریعی که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، در سفر به تهران برای تقویت تجهیزات نظارتی در سایت‌های هسته‌ای ایران انجام داد، گفته‌اند که فعالیت‌های «غیر قابل قبول» ایران، «موجب دستیابی به دانش مربوط به سلاح هسته‌ای می‌شود».
 
اطلاعات آمریکا گفت «القاعده» به زودی در افغانستان قدرت می گیرد
آمریکا و جهان در انتظار یک فاجعه تروریستی بزرگ
مدیر اطلاعات ملی آمریکا در حالی از «عدم دسترسی به اطلاعات با حضور طالبان» در افغانستان سخن گفت که در سخنانی هشدار داد «القاعده» به زودی در افغانستان قدرت می گیرد.
 
عبور از برجام با «بَهجام»!
یادداشت/مجتبی تویسرکانی
فرمول رایجی از قانون مورفی در فرهنگ غربی تحت عنوان قانون موفقیت برالِک وجود دارد با این مضمون که تنها به کسانی اعتماد کنید که در صورت بروز مشکل به ‏اندازه شما زیان می ‏بینند.
 
زیان شهرک های صنعتی در نبود «معافیت های مالیاتی»
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در حالی ۲۰ درصد از اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند که بیشترین نارضایتی را از بابت مالیات‌ها و هزینه‌های جاری دارند؛ در حالی که معافیت‌های مالیاتی یکی از جاذبه‌های درنظر گرفته‌شده برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی است.
 
مدیرکل آژانس در شورای حکام گفت »ایران پاسخگو نیست!»
سفر رافائل گروسی به ایران بی نتیجه بود
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی او خطاب به شورای حکام گفت: «من همچنان به‌شدت نگرانم که مواد هسته‌ای در تأسیسات از پیش اعلام نشده وجود داشته و آژانس از مکان نگهداری این مواد باخبر نیست».
 
اسراییل از پیشرفت برنامه هسته ای جمهوری اسلامی خبر داد/بنت گفت دولتش در برابر ایران می ایستد
توافق ایران با آژانس تا چه حد واقعی است
نخست وزیر اسراییل با تأکید بر این که برنامه هسته‌ای ایران به پیشرفته‌ترین نقطه رسیده از طرف‌های مذاکرات خواست که به جای بازگشت به توافق هسته‌ای، برای تهران مهلت تعیین کنند.
 
فرمول موفقیت !
مفهومی فراتر از باور کردن !
مقاله جدید «کوین ترودو» به طور اختصاصی برای «آسیانیوز»
 
رئیس دادگاه انقلاب تهران به علت ابتلا به کرونا درگذشت/احمد زرگر به روایت دیگران
قاضی زرگر به ادعای برخی سازمان های منتقد؛ ناقض حقوق بشر بود
احمد زرگر، رئیس دادگاه انقلاب تهران که به ادعای برخی منتقدان در نقض حقوق بشر در ایران اقداماتی انجام داده بود، به علت ابتلا به بیماری کرونا در گذشت.
 
سینمای ۱۲۰ ساله؛ روایت زنده نگاه داشتن «امید» در جامعه ایرانی!
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی؛ به بهانه روز ملی سینما
مهم ترین دستاورد سینمای ایران در بیش از یک قرن فعالیت ثبت حقایق و ناگفته های این سرزمین و هم صدا شدن با غم ها و شادی های جامعه بود؛ هنری فاخر که گاه به نقد جامعه پرداخت و گاه روح امید را در دل جامعه زنده کرد.
 
مردم آمریکا به زودی خوشحال خواهند شد؟
یک رییس جمهور پیشین آمریکا خبر تازه ای را افشا کرد
ترامپ گفت: من کشورمان را دوست دارم؛ فکر می‌کنم مردم آمریکا به زودی در خصوص خبری خیلی خوشحال خواهند شد!
 
آژانس «نمی تواند» تصاویر مراکز هسته‌ای ایران را «رویت» کند؛ حتی با سفر گروسی!
جمهوری اسلامی و آژانس اتمی تفاهمی انجام نداده اند
یک مقام ایرانی آگاه گفته است سفر روز شنبه ۲۰ شهریور رافائل گروسی ربطی به محدودیت‌های اعمال‌شده برای آژانس در دسترسی به تصاویر دوربین‌های مراکز اتمی ندارد.
 
تغییر دولت معجزه نمی کند!
دکتر مهدی کریمی تفرشی/یادداشت
نباید فراموش کنیم که تا زمانی که مشکلات ساختاری اقتصاد ایران و سیستم مدیریتی ناکارآمد در کشور حاکم باشد نمی توان با تغییر دولت انتظار معجزه داشت.
 
وزیر خارجه اسرائیل: در برابر تروریسم اسلامی دست روی دست نمی گذاریم!
مذاکرت وین در توقف برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ناکام ماند
وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به اینکه مذاکرات وین نتوانست جلوی برنامه هسته ای ایران را بگیرد، تاکید کرد که کشورهای دیگر همسایه راه ایران را پیش می گیرند و اوج‌گیری اسلام‌گرایی افراطی در افغانستان که همسایه پاکستانِ و دارای سلاح اتمی است، بحران امنیتی را وخیم‌تر خواهد کرد و ما دست روی دست نمی گذاریم!
 
چرا مراسم تحلیف دولت طالبان لغو شد؟/عدم شرکت روسیه در مراسم تشکیل کابینه طالب ها
عدم برپایی مراسم تشکیل دولت طالبان ها
مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان لغو شد؛ این در حالی است که سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه به هیچ شکلی در این مراسم شرکت نخواهد کرد.
 
با «جان مردم» بازی نکنید!/نامه به رییس مجلس و وزیر بهداشت درباره «تشکیل سازمان‌های طب اسلامی»
جدا کردن پزشکی به طب سنتی و نوین هتک حیثیت به نظام سلامت است
روسای تعدادی از انجمن‌های علمی ایران در نامه‌ای به رییس مجلس و وزیر بهداشت، طرح نمایندگان مجلس برای تشکیل‌ «سازمان‌های طب اسلامی - ایرانی» را هتک حیثیت نظام سلامت خواندند و آن را به خطر انداختن جان مردم بیان کردند.
 
طالبان با حکومت ایران «دوست» نخواهد شد!
دشمنی نهادینه طالبان با ایران
با تسلط طالبان بر افغانستان، ایران می تواند در برابر حملات گروه های افراطی دیگر مانند داعش خراسان و القاعده آسیب پذیر شود و به اعتقاد کارشناسان برخی اصولگرایان باید توجه کنند که اولا ذات گروه طالبان با تخاصم با ایران سرشته است و قطعا اعتماد به آنها یک خوش بینی خطرناک است.
 
یک روزنامه نوشت «تیپ اصلاحاتیون ایران» به کمک «پنجشیر» بشتابند!
اظهار نظر عجیب کیهان درباره علاقه ایرانی ها به پنجشیر
روزنامه کیهان در شماره امروز با اشاره به اینکه اصلاح طلبان «جیغ می‌کشند که چرا علیه طالبان وارد جنگ نمی‌شویم» نوشت که اگر اصلاح‌طلبان در سخنان خود صداقت دارند، یک تیپ با نام «تیپ اصلاحاتیون» برای اعزام به پنجشیر اعزام شود.
 
پرونده ایران در آستانه رفتن به شورای حکام/فعالیت‌ بازرسان آژانس در ایران محدود شد
ترس جهان از افزایش غنی سازی جمهوری اسلامی در روزهای آینده
همچنانکه دو روز گذشته نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از پایبند نبودن همیشگی آمریکا به مذاکرات برجام سخن گفت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش‌های خود درباره برنامه هسته‌ای تهران تاکید کرده که فعالیت‌های آژانس و بازرسان آن در ایران به طور جدی محدود شده است.
 
آیا مقبره «احمدشاه مسعود» توسط طالبان تخریب شد؟
خبر جدید درباره حضور طالبان در پنجشیر
برخی منابع از تخریب مقبره احمدشاه مسعود، رهبر ملی افغانستان از سوی گروه طالبان خبر دادند.
 
الگوی تغذیه سالم چیست؟
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
تغذیه صحیح پدیده رشد را برای انسان فراهم می سازد و موجب سلامت جسم و روان او خواهد شد
 
تجمع ضد طالبانی در برابر سفارت پاکستان
دشمنی پاکستان با پنجشیر تا کجا ادامه دار است
در حالی که شامگاه دوشنبه گروهی از زنان و مردان با فراخوان قیام عمومی احمد مسعود در کابل دست به تظاهرات زدند، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد معترضانی روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور مقابل سفارت اسلام‌آباد در تهران شعارهایی علیه طالبان، دولت اسلام‌آباد و سازمان اطلاعات نظامی پاکستان سر داده‌اند.
 
تظاهرات مردم افغانستان در شامگاه گذشته به دنبال فراخوان احمد مسعود/حمله جنگنده های ناشناس به مواضع طالبان
قیام چندین شهر در افغانستان بر علیه طالبان
مقاومت در پنجشیر در حالی ادامه دار است که بر اساس ویدیوهای منتشرشده ،‌ شامگاه دوشنبه گروهی از زنان و مردان در کابل دست به تظاهرات زدند و ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از احمد مسعود، شعارهای علیه پاکستان از جمله شعار «مرگ بر پاکستان» و «زنده‌باد افغانستان» سر دادند.
 
عدم واردات واکسن کرونا از مصادیق «جرم دولتی» است
یادداشت/یاسرخسروی؛ پژوهشگر حقوقی و مدرس دانشگاه
قانون باید از حقوق تبعیت کند و طبق اصول اخلاق زیستی، حکومت‌ها نمی‌توانند حقوق فطری و کرامت انسان‌ها را در جهت منافع سیاسی نقض کنند؛ یا به عنوان مثال اگر فردی دستورالعملی تصویب کند که واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع شود و یا در واردات واکسن تعللی کند که موجب مرگ هزاران نفر در روز شود، قطعا از مصادیق جرم دولتی است.
 
احمدمسعود گفت افغانستان علیه طالبان به پا خیزد!
تازه ترین پیام رییس مقاومت پنجشیر درباره قیام عمومی
احمدمسعود در پیام صوتی که امروز روز دوشنبه ۱۵ شهریور در حساب فیسبوکش منتشر کرد، گفت: طالب‌ها طینت واقعی خود را نشان دادند و برخلاف چیزی که در ظاهر می‌گفتند نشان دادند به بشریت باور ندارند و خواستار آغاز قیام عمومی مردم افغانستان شد.
 
مقاومت یاران احمدمسعود ادامه دار است/پافشاری طالبان بر فتح پنجشیر
ادعای کذب طالبان به شکست پنجشیر
در حالی که سخنگوی طالبان مدعی شده این گروه کنترل ولایت پنجشیر را به دست گرفته، نیروهای مخالف طالبان در این منطقه از ادامه مبارزه با طالبان خبر دادند.
 
فرمانده ارشد مقاومت احمدمسعود کشته شد/چشم ها نگران شیرهای پنجشیر
فرجام نبرد احمدشاه مسعود با توحش طالبان چیست
ژنرال عبدالودود ذره، از فرماندهان ارشد ارتش افغانستان و پسرعمه احمد مسعود شامگاه امشب در نبرد با طالبان در مرکز ولسوالی رخه در نبرد با طالبان کشته شد.
 
سخنگوی احمدشاه مسعود جان باخت/جبهه مقاومت مذاکره را با شرط هایی قبول می کند
آخرین وضعیت مقاومت پنجشیر و نبرد با طالبان
فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، یکشنبه شب در نبرد با طالبان جان باخت؛ او خواهرزاده داکتر عبدالله عبدالله بود.
 
عراق فقط ۳۰ هزار ایرانی می پذیرد؛ آن هم با سفر هوایی!
امسال از پیاده روی اربعین خبری نیست
عراق اعلام کرد برای مراسم اربعین امسال، در مجموع فقط چهل هزار زائر خارجی و از جمله سی هزار ایرانی را در خاک خود و فقط با سفر هوایی خواهد پذیرفت؛ در حالی که در سال ۱۳۹۸ حدود چهارده‌ میلیون زائر برای این مراسم به عراق رفتند.
 
«تمایل زیاد» جمهوری اسلامی ایران به برگزاری مراسم اربعین
علت اصرار به برپایی پیاده روی اربعین
همزمان با افزایش ۹۵ نفر به جان باختگان کرونا در فاصله یک روز، مسوولان جمهوری اسلامی از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اربعین و اعزام زائران به عراق خبر دادند؛ این در حالی است که دولت عراق هنوز مجوزی برای ورود زائران ایرانی صادر نکرده است.
 
«اسارت هزاران طالبانی» در دره مقاومت احمدمسعود
کارشناس مسائل افغانستان درباره پیروزی پنجشیر چه گفت
محمدحسین جعفریان کارشناس ارشد مسائل افغانستان با انتشار یک عکس و تایید اصالت آن نوشت: ۲۰۰۰ طالب اسیر رزمندگان مقاومت پنجشیر شدند.
 
دونالد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا است!
نظرسنجی ها ترامپ را برنده انتخابات ایالات متحده اعلام کردند
براساس نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا، چنانچه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین از حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات ریاست جمهوری بعدی در برابر جو بایدن، برقیب او در انتخابات سال گذشته و رئیس جمهوری کنونی از حزب دموکرات، قرار گیرد، او را شکست خواهد داد.
 
علت واقعی کناره‌گیری صادق لاریجانی از شورای نگهبان چیست؟
کناره گیری به دلیل رد صلاحیت برادر
بعد از کناره‌گیری صادق لاریجانی، حسینی خراسانی را به عضویت شورای نگهبان منصوب شد؛ خبر استعفای صادق لاریجانی در اعتراض به رد صلاحیت برادرش، علی لاریجانی، پیش از این منتشر شده بود.
 
وحدت مردم و اصلاحات سیستماتیک، پایه محکمی برای رفاه این کشور است.
پیام رئیس جمهور قاسیم ژومارت توکایف به مردم قزاقستان :
در اول سپتامبر سال ۲۰۲۱ در جلسه علنی پارلمان جمهوری قزاقستان، آقای قاسم ژومارت توقایف، رئیس جمهور قزاقستان پیام نوبتی سالانه خود به عنوان " وحدت مردم و اصلاحات سیستمیک بنیاد محکمی برای سعادت ملت هستند" را خطاب به مردم قزاقستان اعلام نمود.
 
چرا روسیه واکسن «اسپوتنیک» را در ایران تولید و خارج می‌کند؟/تکذیب وزارت بهداشت
مسوولان درباره تولید واکسن روسی در کشور «متناقض» حرف می زنند
در حالی که وزارت بهداشت تولید شدن و خارج شدن واکسن اسپوتنیک از ایران را تکذیب می کند، معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور، گفته است بر اساس قرارداد بین ایران و روسیه برای تولید واکسن اسپوتنیک، توافق شده است که این واکسن در ایران تولید و به روسیه تحویل شود» و اکنون این کار انجام می‌شود.
 
«موافقت عراق» شرط برگزاری اربعین است
اطهارات مهم رییس جمهور درباره واکسیناسیون و برپایی اربعین
رئیس جمهور برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تأکید کرد، بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین بروند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را زده باشند.
 
وزارت صمت با «استفاده از نخبگان» تورم را مهار کند
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
وزارت صمت در حل مشکل تورم می تواند با استفاده از نخبگان نقش اساسی در مهار تورم داشته باشد و باید مراقب ضربه های احتمالی که تولیدکننده از قیمت گذاری دستوری احتمالی خواهد خورد، باشد.
 
حکم جلب مهدی هاشمی صادر شد
علت عدم مراجعه هاشمی به زندان
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد با وجود اخطار قانونی لازم به مهدی هاشمی رقستجانی به زندان بازنگشته است برهمین اساس حکم جلب این محکوم صادر شده است.
 
کشته شدن «صدها» نفر از طالبان در پنجشیر
نبرد احمدشاه مسعود با طالبان ادامه دارد
سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر امروز جمعه از کشته شدن ۴۵۰ نفر از نیروی طالبان و به اسیر شدن ۱۳۰ نفر دیگر در درگیری‌های شب گذشته خبر داد.
 
چرا روسیه نمی‌تواند به قدرت خود در زمان شوروی بازگردد؟
یادداشت/شایان اویسی
روسیه نتوانسته پس از شوروی در اطراف خود حاشیه امن ایجاد کند؛ ایدئولوژی با جاذبه پدید بیاورد تا از پیشروی غرب جلوگیری کند و ساختار اقتصادی به شدت فاسد و انحصاری‌اش مانع از آن شده تا ثروت در همه جامعه به گردش دربیاید و اقتصاد روسیه توان مقاومت در برابر تحریم را ندارد.
 
درگذشت سرلشکر فیروزآبادی به دلیل ابتلا به کرونا
رئیس سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح
سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا، به علت ابتلا به کرونا،درگذشت.
 
بالاگرفتن جنگ طالبان و پنجشیر
آغاز نبرد احمد شاه مسعود با طالبان
فهیم دشتی، سخنگوی گروه جبهه مقاومت ملی افغانستان گفت: جبهه مقاومت ملی بر تمام گذرگاه‌ها و ورودی‌های کنترل کامل دارد و طالبان با وجود تلاش‌های فراوان برای تصرف شهر شتل، هر بار شکست خوردند.
 
برنامه های وزیر جدید صمت باید «راهگشا» باشد
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
تولید و صنعت کشور در حال حاضر با بحران و چالش های فراوان روبرو است؛ به ویژه وزارتخانه ای که متصدی صیانت از صنعت، معدن و تجارت است مسوولیت سنگینی بر عهده دارد.
 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان کیست؟
انسیه خزعلی، معاون ابراهیم رئیسی شد
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران طی حکمی انسیه خزعلی را به سمت معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد.
 
«ابهام های قانونی» شهردار شدن علیرضا زاکانی
دلایل اصرار بر انتخاب شهردار فعلی تهران
با وجود حاشیه های بسیار در چند هفته درباره انتخاب شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریور از امضای حکم علیرضا زاکانی به‌عنوان شهردار پایتخت توسط وزیر کشور خبر داد.
 
مقاله اختصاصی کوین ترودو، میلیاردر مشهور، از حصر خانگی به آسیانیوز!
آموزش‌های‌ کوین، اول سپتامبر ۲۰۲۱
کوین : بالاخره و بعد از چندین ماه ، این اولین مقاله اختصاصی من است که برای آسیانیوز ارسال می‌شود...
 
چرا مذاکرات طالبان و  پنجشیر به «بن بست» رسید؟
احمدشاه مسعود برای افغانستان چه در سر دارد
امیرخان متقی، رئیس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، در پیامی اخیر گفت که با وجود تلاش‌های زیاد، جبهه پنجشیر تمایلی به حل این مسئله از طریق گفت‌وگو و توقف جنگ ندارد.
 
جمهوری اسلامی نوشت همه باید بدانند هاشمی رفسنجانی چه مشکلی داشت؟
فیلم جلسه رد صلاحیت باید منتشر شود
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این حق طبیعی ملت ایران است که بدانند فردی که قرار بوده به او رأی دهند چه مشکلی داشته است.
 
«نبود» کفایت و نظارت در صنعت بیمه ایران
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
عدم نظارت بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی و عدم کفایت داخلی شرکت‌های بیمه در نظارت بر نمایندگی‌های زیرمجموعه خود، مهم‌ترین عاملی است که صنعت بیمه را بعد از قرین به ۸۰ سال از طول عمرش در کشور به نقطه کنونی رسانده است.
 
آلمان به پناهندگان افغانستانی و عراقی در ایران کمک می‌کند
کمک آلمان به برنامه جهانی غذا برای حمایت از پناهندگان
برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک مالی ۲ میلیون یورویی جمهوری فدرال آلمان در حمایت از برنامه بلندمدت کمک به پناهندگان آسیب‌پذیر افغانستانی و عراقی در ایران استقبال می‌کند.
 
قطع رابطه الجزایر و مراکش
تصمیم شورای عالی امنیت الجزایر :
بیانیه وزیر امور خارجه و امور اتباع الجزایری خارج از کشور در مورد روابط دیپلماتیک با پادشاهی مراکش
 
کارزار جمهوری خواهان علیه جوبایدن
رییس جمهور آمریکا در آستانه استیضاح
عملکرد جو بایدن در پایان دادن به حضور نظامی در افغانستان پیش از خروج تمامی شهروندان آمریکا، با انتقادات گسترده مقامات سیاسی و نظامی آمریکا همراه شده و جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای بررسی اقدامات بایدن در این زمینه در واشینگتن تشکیل جلسه دادند.
 
سینمای مستند «آگاهی بخشی» را بر عهده دارد
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
سینمای مستند وظایف و کارکردهای مشخصی دارد، که مهم ترین آن آگاهی بخشی است؛ مستند مخاطب خود را با موضوع آگاه و آشنا می‌کند و این اولین امتیازی است که فیلم مستند در هر حوزه ای به دست می‌آورد.
 
تازه ترین حمله راکتی به فرودگاه کابل خنثی شد
جلوگیری از عملیات تروریستی داعش خراسان به کابل
براساس خبرها سامانه دفاع موشکی آمریکا پنج راکت را که در نخستین ساعات صبح امروز به سمت فرودگاه بین‌المللی کابل شلیک شد منهدم کرده است.
 
وزیر راه و شهرسازی روحانی رئیس سازمان انرژی اتمی شد؟!
سمت جدید محمد اسلامی در دولت رئیسی
محمد اسلامی دومین وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی انتخاب شد.
 
ضرورت «حمایت دولت جدید» از صنایع کوچک
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی
تمرکز دولت بر حمایت از بنگاه های بزرگ دولتی و شبه دولتی به تحمیل هزینه ها و تضعیف و پیچیدگی بیشتر شرایط فعالیت صنایع کوچک و متوسط منجر شد؛ از این رو دسترسی این صنایع به فناوریهای نوین، حضور در بازارهای بین المللی و مراودات تجاری و رفع موانع صادراتی از جمله اقداماتی است که باید دستور کار دولت جدید قرار گیرد.
 
بایدن گفت «گزینه های دیگر در مقابله با ایران» به کار می گیریم/گنبد آهنین ارتش اسرائیل به راکت مجهز شد
نکته جنجالی دیدار رییس جمهور آمریکا با نخست وزیر اسرائیل
نخست وزیر جدید اسرائیل٬ روز گذشته برای نخستین بار در حالی در کاخ سفید با جو بایدن دیدار کرد که رییس جمهور آمریکا تاکید کرد با شکست دیپلماسی درباره ایران، گزینه‌های دیگری به کار می بریم و وعده داد که واشینگتن سامانه دفاع راکتی گنبد آهنین ارتش اسرائیل را دوباره به راکت‎‌های مورد نیاز مجهز خواهد کرد.
 
واکسن آماده بود؛ ولی وزارت بهداشت تعلل کرد!
افشاگری علی لاریجانی درباره شکست مدیریت واکسیناسیون کرونا
علی لاریجانی نوشته است: با وجود موافقت چین برای ارسال «۱۸ میلیون واکسن با قیمت ارزان»، به دلیل «تعلل مسئولان وزارت بهداشت» این کار انجام نشده است.
 
تحقق ارزانی مسکن و خودرو؟
اطلاعیه تکذیب دفتر معاون اول رئیس جمهور
با انتشار وعده ارزانی خبری معاون اول رئیس جمهور در شبکه های اجتماعی این خبر توسط دفتر معاون رییس جمهوری تکذیب شد.
 
«سادگی» تختی؛ فراتر از مقیاس بر قلب ها نشست!
یادداشت/علی زنداکبری؛ به مناسبت ۵ شهریور؛ زادرروز غلامرضا تختی
غلامرضا تختی ترجمان واژه نا نوشته پهلوانی و جوانمردی در فرهنگ لغات روزگار معاصر است، او را نه با مدال هایش، نه افتخاراتش، نه گرایش های سیاسی اش، نه روابط شخصی اش و نه مرگش نمی توان سنجید.
 
سناتورهای آمریکا خواهان استعفای بایدن و هریس شدند!/همدستی «داعش خراسان» با طالبان
جمهوری‌خواهان خواستار برکناری رییس جمهور آمریکا هستند
در حالی درخواست‌ جمهوری خواهان برای کناره گیری و استعفای جو بایدن و کامالا هریس، معاون او، قوت گرفته است که امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری پیشین افغانستان و از اعضای دره پنجشیر و مقاومت علیه طالبان گفته است همه شواهدی که در دست داریم نشان می‌دهد ریشه‌های گروه «داعش خراسان» در طالبان و شبکه حقانی است.
 
« قبلی ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ صفحه ۸ از ۱۷ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ بعدی »