صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۶
کد خبر: 10374
گزارشگر: 213
۱۲۰۳
۰
۰
۲
قتل‌عام در دنیای ارزهای دیجیتال

ریزش خونین بازار بیت‌کوین و اتریوم/رمز ارز بخریم؟

ریزش خونین بازار بیت‌کوین و اتریوم/رمز ارز بخریم؟
قتل‌عام بازار رمزارزها بی‌وقفه ادامه دارد؛ این در حالی است برخی کارشناسان به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند در دوران نزولی بودن بازار خرید کنند تا میانگین هزینه‌هایشان را به دست آورند و در بلندمدت سود ببرند.

به گزارش آسیانیوز، سرمایه‌گذاران رمزارزی در طول هشت ماه بیش از دو هزار میلیارد دلار از دست دادند. برخی کارشناسان به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند در دوران نزولی بودن بازار خرید کنند تا میانگین هزینه‌هایشان را به دست آورند و در بلندمدت سود ببرند.

---------------------

بیشتر بخوانید

کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت خوب است؟
--------------------------------------------
قتل‌عام بازار رمزارزها بی‌وقفه ادامه دارد و در طول هشت ماه گذشته، بیش از دو هزار میلیارد (دو تریلیون) دلار از پول سرمایه‌گذاران در این بازار کاسته شده است. اگر این مقدار سرمایه ازدست‌رفته را با تولید ناخالص ملی کشورها مقایسه کنیم، تنها تولید ناخالص ملی هشت کشور بیش از آن مقداری است بازار رمزارزها در این مدت از دست داد؛ تولید ناخالص داخلی کشورهایی مانند کانادا و ایتالیا کمی بیش از دو تریلیون دلار و تولید ناخالص داخلی برزیل ۱.۸۳ تریلیون دلار است.

در حال حاضر بهای بیت‌کوین حدود ۲۲ هزار دلار است؛ بیت‌کوینی که تا مرز ۷۰ هزار دلار بالا رفته بود و همه در انتظار ۱۰۰ هزار دلاری شدن آن بودند، ناگهان کارش به جایی رسید که بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار در نوسان باشد. ارزشی که بیت‌کوین پیش از این در دسامبر ۲۰۲۰ هم با آن مواجه شده بود اما آن روز، بازار در روزهای خوب و صعودی‌ خود بود.
هر دو توکن بیت‌کوین و اتریوم حدود ۷۰ درصد از اوج خود سقوط کرده‌اند. تسلط بیت‌کوین بر کل ارزش بازار حدود ۴۷.۲۵ درصد بود. بزرگ‌ترین همتای آن، اتریوم، هم به‌سختی توانسته مرز یک هزار و ۳۰۰ دلار را حفظ کند و ارزش کل آن کمی بالاتر از ۱۶۰ میلیارد دلار است.

شیوام تاکرال، مدیرعامل بایوکوین، در گفت‌وگو با اکونومیک تایمز می‌گوید: «پس از اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده بالاترین تورم را از سال ۱۹۸۱ گزارش کرد، بازارهای مالی در سراسر جهان با رکود شدیدی مواجه شدند. افزایش قیمت مواد غذایی، گاز و انرژی فشار زیادی بر بازار رمزارزها وارد می‌کند. پیش‌بینی می‌شود بازار در هفته‌های آینده همچنان متلاطم بماند و دنیا همچنان تورم بالایی را گزارش کند.»

 اندی لیان، رئیس صرافی بیگ وان، نیز می‌گوید که این ضعف را موسسات سنتی که فقط برای منافع کوتاه‌مدت در این بازار بودند، تشدید می‌کنند. او گفت: «خروج سریع این پول‌ها بازار را در وضعیت سختی قرار داد. ما کاهش رشد اقتصاد جهانی در بحبوحه تورم و جنگ را شاهد بودیم که پس از آن به کاهش تقاضا در بازار منجر شد.»

پراوین کومار، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت بلفریکس گروپ، گفت که نوسان‌ها در بازار ادامه خواهد داشت که این اتفاق بر ارزش‌گذاری سایر رمزارزها از جمله ریپل، کاردانو، تتر، سولانا و... تاثیر قابل‌توجهی خواهد داشت. اندی لیان هم با او هم‌عقیده است. او باور دارد که زمستان رمزارزی فرا رسیده؛ زمستانی که ممکن است دو سال طول بکشد.

-----------------

بیشتر بخوانید

استخراج بیت کوین بهتر است یا اتریوم؟

---------------------------------------------------

از سوی دیگر، برخی کارشناسان به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند که در دوران نزولی بودن بازار خرید کنند تا میانگین هزینه‌هایشان را به دست آورند و در بلندمدت سود ببرند. کومار در این‌ باره گفت: «در آینده، من معتقدم که نوسان‌ها ادامه خواهد داشت و بر بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین‌های کلیدی نیز فشار زیادی وارد خواهد شد.» اما بعضی افراد معتقدند که در شرایط کنونی بازار رمزارزها، فقط باید صبر کرد تا بازار به شرایطی پایدار برسد.


دیو د ویو (Dave the Wave) نام مستعار فردی است که در بازار رمزارزها به عنوان کارشناس شهرت دارد. او بیت‌کوین زیر ۲۵ هزار دلاری را منطقه امن خرید می‌داند و معتقد است که پس از دو سال، دوباره به این منطقه امن برای خرید رسیده‌ایم. البته او می‌گوید که نباید دل به دریا زد و همه سرمایه را درگیر این خرید کرد، بلکه باید قدم‌به‌قدم خرید را انجام داد تا در صورت ریزش دوباره، بتوان آن را کنترل کرد.

بعضی افراد هم معتقدند رکود کنونی مانند آنچه این بازار در گذشته به خود دید، چه بسا ممکن است به افزایشی ۸۰ درصدی در آینده منتهی شود؛ اما در کل، کسی نمی‌تواند آنچه را در آینده بر سر این بازار نورسیده خواهد آمد، به طور قطعی پیش‌بینی کند.

همچنبن گزارش‌ها حکایت از آن دارد که از ابتدای سال جاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اتریوم در حال ازدست‌ دادن سرمایه بوده‌اند و به نظر می‌رسد علاقه سرمایه‌گذاران به این آلت کوین کاهش یافته است. کاردانو سومین رمز ارز محبوب ایرانی‌هاست که قیمت آن روزگاری بالای سه دلار بود که حالا به کمتر از ۵۰ سنت رسیده است.

بازار رمزارزها‌ با روندی که از چند ماه پیش آغاز شده چندان آینده‌ روشنی ندارد و برخی تحلیل‌گران این بازار معتقدند روند رو به افت این بازار تا آینده‌ای نامعلوم ادامه خواهد داشت.

این روند رو به کاهش قیمت انواع رمز‌ارز‌ها به خصوص بیت کوین بر اقتصاد خرد و کلان کشور‌های هم‌چون ایران نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.
گفته می شود از حدود یک سال پیش با هدف تامین بخشی از بودجه مورد نیاز خود و البته دور زدن تحریم‌ها، استخراج و خرید و فروش این رمزارز‌ها به خصوص بیت‌کوین را مدنظر خود قرار داده‌اند.

در یک سال گذشته نیز برخی از مراکز پژوهشی وابسته به نهاد‌های دولت گزارش‌های متعددی از ظرفیت‌ها و امتیاز‌های فعالیت جمهوری اسلامی در حوزه رمز‌ارز‌ها منتشر کرده و از مقام‌های اقتصادی خواسته‌اند که به طور جدی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

از ایران به واسطه ارزان بودن تعرفه‌های برق به عنوان یکی از مهمترین کشور‌ها برای استخراج بیت‌کوین نام برده می‌شود که در سال‌های اخیر نیز گزارش‌هایی از حضور برخی شرکت‌های چینی در این کشور به منظور استخراج بیت‌کوین منتشر شده است.

در این میان کاهش شدید قیمت بیت‌کوین و سایر رمز‌ارز‌ها در کنار بحران برق در ایران و آغاز خاموشی‌ها، می‌تواند بحران اقتصادی دیگر برای اقتصاد ایران رقم می زند که در یک سال گذشته امیدوار بودند با برق ارزان بتوانند بیت‌کوین بیشتری استخراج و با قیمت‌های بالا در بازار‌های جهانی بفروشند.

شهریور ماه سال گذشته نیز گزارش رسمی کمیسیون اقتصادی مجلس نشان داد میزان استخراج سالانه رمزارز در ایران را ۱.۱ میلیارد دلار است./

 

https://www.asianews.ir/u/727
اخبار مرتبط
تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بهای بیت‌کوین ممکن است به زیر ۲۰ هزار دلار هم برسد؛ کاهش شدید بهای بیت‌‌کوین در کنار افزایش قیمت برق و خاموشی‌ها در ایران به کاهش درآمد‌های دولت منجر خواهد شد.
بیت‌کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵/۵ درصد رشد کرد و باز هم به مرز ۳۰ هزار دلار رسید.
اگر آماری از میزان محبوبیت ارزهای دیجیتال تهیه کنیم، دو اسم در صدر لیست و به عنوان محبوب‌‌ترین‌ها هستند: «بیت کوین» و «اتریوم». حال اگر بخواهیم دست به انتخاب بزنیم، باید کدام یک از این دو را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که این مقاله سعی در پاسخ آن دارد.
سرمایه‌گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال، به‌نوعی سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که در آن فرد برای مدت حداقل 6 ماه بیت کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتالی خود را نگه می‌دارد. اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران فضای کریپتوکارنسی، به دنبال سود بردن از نوسانات قیمت از طریق یک استراتژی کوتاه‌مدت هستند، اما بهترین راه برای سودآوری در بازار، سرمایه‌گذاری بلندمدت است. در واقع سرمایه‌گذاری بلندمدت، سرمایه‌گذاران را از نوسانات بازار نجات داده و ریسک سرمایه‌گذاری را به‌شدت پایین می‌آورد.
در حالی که ثروتمندترین فرد جهان گفته بود که خریدش «شخصی» است و ارتباطی با شرکت تسلا ندارد، هیات مدیره توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت موافقت کرد؛ او بارها تاکید کرده بود که توییتر برای تبدیل شدن به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان باید از بازار بورس شود. .
ایلان ماسک گفته است که بی خانه شده و درباره بی خانمان شدنش توضیحاتی داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید