صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۴
کد خبر: 10530
گزارشگر: 213
۵۰۰
۰
۰
۲
شیوه نامه وزارت راه و شهرسازی ارائه شد

زمان پرداخت وام اجاره در تابستان ۱۴۰۱ +جزییات جدید وام ودیعه مسکن

زمان پرداخت وام اجاره در تابستان ۱۴۰۱ +جزییات جدید وام ودیعه مسکن
بر اساس اعلام بانک مرکزی، با شیوه نامه‌ای که امروز وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد و قرار شد تا امروز نهایی و به شبکه بانکی ابلاغ شود، پرداخت وام کمک ودیعه مسکن نیز به‌زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، وام ودیعه مسکن که با افزایش سقف مواجه شد و قرار است تا امسال نیز به مستاجران پرداخت شود، امروز شیوه‌نامه پرداخت این وام به بانک‌ها می‌رود تا پرداخت کمک ودیعه مسکن به زودی عملیاتی شود.

وام اجاره مسکن از سال ۱۳۹۹ وارد شبکه بانکی کشور شد و برای امسال نیز بانک‌ها مکلف به پرداخت این تسهیلات شده‌اند. البته، سقف این تسهیلات برای سال جاری در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است.

همچنین، دوره بازپرداخت این تسهیلات که اعطای آن از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱) انجام خواهد شد، حداکثر ۵ ساله و نرخ سود آن نیز ۱۸ درصد است.


در این بین، با گذشت بیش از یک ماه از تصویب افزایش سقف ودیعه مسکن، انتقاداتی مبنی بر اینکه بخشنامه تسهیلات ودیعه مسکن برای اجرا به بانک‌ها ابلاغ نشده است مطرح شد.

همچنین به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی، با شیوه نامه‌ای که امروز وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد و قرار شد تا امروز نهایی و به شبکه بانکی ابلاغ شود، پرداخت وام کمک ودیعه مسکن نیز به‌زودی عملیاتی می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/768
اخبار مرتبط
بانک مرکزی اعلام کرد که بخشنامه اعطای وام ودیعه مسکن ابلاغ شده و بانک‌ها منتظر دریافت آیین‌نامه وزارت راه‌ و شهرسازی برای پرداخت وام هستند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران ‌املاک گفت: طبق قانون اصلا امکان ندارد که فردی بخواهد قرارداد را دوبار در سال افزایش دهد؛ این در حالی است که با تایید سقف اجاره بهای ۹ و نیم میلیون تومانی توسط دولت، نماینده مجلس گفت علما برای مستاجران در حال اشک ریختن هستند!
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گزارشی اعلام کرد متوسط قیمت واحد مسکونی در تهران در اردیبهشت امسال به متری ۳۶ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان رسیده است و با تایید سقف اجاره بهای ۹ و نیم میلیون تومانی توسط دولت نماینده مجلس گفت اشک علما برای مردم درآمده است!
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از روز پنج شنبه ۱۲ خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن خبر داد.
معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر کسی میزان اجاره‌بها را بیش از مبلغ تعیین‌شده اضافه کند، این تخلف است و برخورد تعزیراتی با متخلفان صورت می گیرد. ​
ستاد تنظیم بازار برای سال ۱۴۰۱، سقف اجاره مسکن را در سراسر کشور تعیین کرد.
امروز در سومین جلسه شورای‌عالی مسکن به‌ریاست ابراهیم رئیسی با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف وام خرید مسکن موافقت شد.
روابط عمومی بانک مرکزی گفت درباره جزییات پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه، خرید یا ساخت مسکن دستورالعملی به بانک‌ها ابلاغ شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید