صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۱
کد خبر: 10730
گزارشگر: 213
۱۷۰۴
۰
۰
۴
روز ۲۱ تیرماه سال جاری

برپایی کمپین گرفتن «غرامت جنگی قطعنامه ۵۹۷»/«نارضایتی شدید» گروهی از رزمندگان، ایثارگران و جانبازان از وضعیت معیشتی و درمانی شان

برپایی کمپین گرفتن «غرامت جنگی قطعنامه ۵۹۷»/«نارضایتی شدید» گروهی از رزمندگان، ایثارگران و جانبازان از وضعیت معیشتی و درمانی شان
جمع کثیری از رزمندگان ایثارگران جانبازان با برگزاری کمپینی خواهان گرفتن غرامت جنگ ایران و عراق هستند و در این راستا روز ۲۱ تیرماه سال جاری گردهمایی با عنوان مطالبه غرامت جنگی در مرقد امام برگزار خواهد شد.

به گزارش معصومه بیات، خبرنگار آسیانیوز، جمع کثیری از رزمندگان ایثارگران جانبازان با برگزاری کمپینی خواهان گرفتن غرامت جنگ ایران و عراق هستند و در این راستا روز ۲۱ تیرماه سال جاری گردهمایی با عنوان مطالبه غرامت جنگی در مرقد امام برگزار خواهد شد.

سخنگوی کانون و کمپین پیگیری غرامت جنگی قطعنامه ۵۹۷ می گوید ؛در کدام کشور به کهنه سوار خود چنین رفتاری می کنند ؟ما هروقت می خواهیم حرف بزنیم می گویند مملکت در آشوب است الان وقتش نیست یا اوضاع نابسامان است سوال اینست آیا من که جانباز جنگ هستم یا هم رزمانم که ۱۰ سال در اسارت بودند مسوول این نابسامانی هستیم؟ یا کسانی که با بی کفایتی مسبب ان هستند.

حسین محمودی، سخنگوی کانون و کمپین پیگیری غرامت جنگی قطعنامه ۵۹۷  توضیح داد: من می خواهم حداقل تا زمانی که زنده ام درمان شوم و زنده بگور نشم؛ چرا که الان در خانه زنده بگورم با زخم هایی که در اثر ترکش به سرطان تبدل شده نیاز به در مان در خارج از کشور دارم چرا که نیار به رادیو تراپی دارم که به گفته دکترا فقط در کشور انگلیس موجود است.

وی همچنین افزود: باپیگیری که برای درمان با بنیاد جانبازان انجام دادم قرار شد این درمان در خارج انجام بشه که متاسفانه با گذشت‌ دو ماه از این موافقت خبری برای اعزام من به خارج نیست.

محسن بیات، یکی دیگر از جانبازان‌دفاع مقدس نیز در این باره گفت: در سال ۷۲ با گفتگویی که بین وزارت امور خارجه دو کشور انجام دادیم، قرار شد ایران بابت تجاوز عراق به ایران غرامت جنگی بگیرد اما متاسفانه سیاست ایران تغییر کرد و این توافق بنا به دستور رهبری لغو شد. این در حالی است که بنیاد شهید و نهادهای ذی ربط که مسوول رسیدگی به امور خانواده های جانبازان و ایثارگران هستند فقط باکمک های بسیار جزیی که آن هم نتواسته برای این قشرکه هزینه سنگینی بابت درمان و ناتوانی جسمی بر دوش می کشد، رفتار کرده اند.

ابن جانباز اظهار داشت: :برخی از هم‌زرمان دفاع مقدس که به خارج کشور رفته اند توانستن با گرفتن وکیل در حدود ۵ هزار تا ۶ هزار دلار از کشورعراق غرامت بگیرند. از طرفی حتی کشور کوچک‌کویت هم غرامت جنگی گرفت اما ایران از گرفتن آن خودداری کرد.

این جانباز در ادامه توضیح داد؛ ما طی یکساله گذشته پیگیری و مکاتبه هایی فراوانی از طریق بیت رهبری و بنیاد شهید انجام دادیم، به جایی نرسید و امروز هم هیچ کس جوابگو ما نبوده‌ است. در حال حاضر هم که وضعیت اقتصادی کشور بهم ریخته است، این قشر بیش از هر زمان‌دیگر نیازمند حمایت است در حالیکه دولت هیچ کمکی نمی کند و روز به روز هم می بینم حلقه دولت حتی به روی خودی هایش کوچک و کو چکتر می شود.

گردهمایی با عنوان گرفتن غرامت در ۲۱تیر ماه درمرقد امام(ره) برگزامی شود./

معصومه بیات
https://www.asianews.ir/u/7bk
اخبار مرتبط
کنترل تورم و حمایت از معیشت مردم بدون تصویب و اجرایی شدن بخش هایی از اصلاح ساختار بودجه امکانپذیر نیست.
با دو برابر شدن بهای نان‌های حجیم، نرخ ساندویچ فلافل نیز افزایش یافته است.
علی کریمی ستاره مردمی فوتبال ایران در انتقاد به تورم و گرانی نان گفت: عدالت زمانی اجرا می سود که همه مرده باشیم!
بهنوش بختیاری در پاسخ به این سوال که «ویدئوی‌تان در مورد گوشت نخوردن باعث شد خیلی‌ها این‌طور برداشت کنند که پول گرفته‌اید تا بگویید مردم! حالا که گوشت گران است، گوشت نخورید.» چنین گفت: «مگر من دیوانه‌ام، مگر من بدجنسم، چرا من باید از گوشت خوردنِ مردم ناراحت شوم؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید