صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۲
کد خبر: 10762
گزارشگر: 306
۴۰۳
۰
۰
۱
بمناسبت روز جهانی بدون پلاستیک درجمع خبرنگاران مطرح شد

حفظ شرایط زیست محیطی برای استفاده نسل‌های آینده / اجرای طرح صیانت برای حفظ باغات بزرگ شهر

حفظ شرایط زیست محیطی برای استفاده نسل‌های آینده / اجرای طرح صیانت برای حفظ باغات بزرگ شهر
یزد - شهردار طی نشست مطبوعاتی که ​به مناسبت « روز جهانی بدون پلاستیک» در بوستان طوبی بر گزار گردید به اهمیت موضوع محیط زیست و حفظ شرایط زیست محیطی برای استفاده نسل‌های آینده تاکید کرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات شهری به ویژه در حوزه مدیریت پسماند و مباحث مربوط به محیط زیست شهری را گزارش داد

آسیانیوز / یزد ؛ « ابوالقاسم محی الدینی» شهردار یزد با بیان اینکه باید مدیریت شهری یزد برای حفاظت از محیط زیست شهری مورد اهتمام قرار گیرد تصریح داشت : این نشست‌ها نباید تنها به برگزاری این جلسات خلاصه شود بلکه مدیریت شهری باید هر ماه و هر فصل، در این خصوص گزارش ارائه دهد و فرهنگ‌سازی در این زمینه جدی گرفته شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن شب گذشته پارک کوهستان با موضوع روز جهانی بدون پلاستیک، توسعه چنین برنامه‌هایی را خواستار شد.

محی‌الدینی با اشاره به فضاسازی شهری انجام شده در جوار پارک شادی و استقبال مردم از این اقدام،‌ از رایزنی برای تداوم این طرح در دیگر بخشهای شهر یزد خبر داد و گفت: در این باره رایزنی‌هایی با کتابخانه امام علی(ع) و نیز کارخانه فناوری در خیابان چمران انجام شده است.

شهردار یزد هدف گذاری‌های امسال شهرداری را در بخش خدمات شهری، یکی از این موارد تفکیک آب مورد نیاز فضای سبز از شبکه آب شرب ذکر کرد و گفت: از ابتدای امسال ۵۰ انشعاب از شبکه آب شرب شهر خارج شده و امیدواریم ۵۰ انشعاب بزرگ دیگر نیز تا پایان سال جداسازی شود.

محی الدینی یکی دیگر از موضوعات در اولویت شهرداری در بخش مدیریت خدمات شهری را جایگزینی لامپهای کم مصرف (ال ای دی) به جای لامپهای پرمصرف در معابر شهری خواند و گفت: در این رابطه برای جذب ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیگیری شده و در صورت ورود سرمایه‌گذار در این بخش، شاهد اتفاق بزرگی برای شهر خواهیم بود.

وی بر لزوم اصلاحاتی در این طرح با لحاظ استفاده از آب انبارهای بلااستفاده در مسیر آبیاری فضای سبز تاکید کرد و گفت: استفاده از این اماکن تاریخی که اکنون غالباً به زباله دانی تبدیل شده، می تواند ضمن صرفه جویی در منابع مالی برای ایجاد مخازن مورد نیاز، موجب احیای این جاذبه‌های گرشگری شود.

شهردار با اشاره به این که منتظر اعتبارات ملی در این رابطه نخواهیم ماند، گفت: تلاش می‌کنیم کل شبکه آبیاری فضای سبز شهری را تا سال آینده تفکیک کنیم چرا که از این طریق صرفه‌جویی یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب در شهر یزد رقم خواهد خورد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: تا اواخر شهریورماه، آب تصفیه شده پساب شهر یزد به شبکه آبیاری فضای سبز شهری تزریق شود.

« حمیدرضا رحیمدل» معاون خدمات شهری شهرداری یزد نیز در جمع خبرنگاران ، موضوع محیط زیست را از اهم وظایف مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: بودجه سازمان‌های زیرمجموعه مدیریت خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه برای امسال افزایش اعتبار خوبی را در حوزه‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

وی فعالیتهای حوزه خدمات شهری شهرداری یزد را مختص تمام ایام سال و بدون حتی یک روز تعطیلی عنوان کرد و افزود: علاوه بر گستردگی عملکرد مدیریت خدمات شهری و سازمانهای تابعه این معاونت شهرداری، مجموعه فعالیت‌های این حوزه بالاخص در تامین مسائل سلامت و بحث‌های محیط زیست همواره هزینه‌بر است.

وی به  اقدامات مؤثر شهرداری در زنده‌گیری حیوانات بلاصاحب سطح شهرپرداخت و  از ایجاد یک مورد پناهگاه از دو سال قبل برای عقیم سازی و نگهداری این حیوانات خبر داد و گفت: تنها طی چهار ماهه ابتدایی امسال تعداد ۱۵۰۰ قلاده حیوان بلاصاحب از سطح شهر جمع آوری شده است.

رحیمدل با اشاره  به تجهیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر به نردبان و بالابر ۲۷ متری، یزد را جزو کلانشهرهای دارای تجهیزات خوب در این حوزه خواند و گفت: در حال پیگیری برای نوسازی ناوگان فرسوده در این بخش هستیم.

وی به تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله در شهر یزد اشاره کرد و گفت: امسال سه میلیارد تومان برای تجهیز کارخانه پردازش زباله شهر منظور شده و خط پردازش ۳۰۰ تنی این واحد در ماه‌های آتی در قالب اعلام فراخوانی به بهره‌بردار واگذار خواهد شد.

رحیمدل به واگذاری نظافت شهر به بخش خصوصی از ۱۴ سال پیش، گفت: خوشبختانه شهرداری یزد در نوروز ۱۴۰۱ رتبه اول کشور و در بین دستگاه های اجرایی رتبه سوم را کسب کرد و نوروز امسال، شهر یزد مورد رضایت میهمانان و گردشگران نوروزی قرار گرفت.

معاون خدمات شهری یزد به اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت پسماند خشک شهر با تهیه اپلکیشنی با عنوان «بازپس» اشاره و تصریح کرد: در قالب این نرم افزار که در شهریورماه به صورت پایلوت در منطقه مسکن شروع بکار خواهد کرد، ابتدا شهروندان در سامانه «سهیم» ثبت نام و سپس وارد سیستم «بازپس» می‌شوند تا مشابه تاکسی‌های اینترنتی، پیمانکار نسبت به تحویل پسماند خشک آنها و پرداخت هزینه سهم شهروندان طبق تعرفه اقدام کند.

وی یکی از اهم اقدامات در دستور کار سازمان سیما و منظر شهری شهرداری را استفاده از روشهای نوین آبیاری ذکر کرد و گفت: طرح آبیاری زیرسطحی که می‌تواند در کاهش تبخیر آب مورد نیاز فضای سبز این شهر کویری موثر باشد، هم اکنون در بخشهایی از شهر در دست اجراست.

معاون شهردار به تامین آب مورد نیاز برای آبیاری ۹۰۰ هکتار وسعت فضای سبز شهر یزد با کمک ۱۱ حلقه چاه، گفت: در رابطه با موضوع جداسازی آب شبکه شرب از آب خام برای فضای سبز اقدامات خوبی در دست انجام است و ۲۸۰ میلیارد تومان در این رابطه درخواست شده که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن از مجموعه شهرداری و شورای شهر تامین و فعالیت در این زمینه شروع شده است.

وی طرح صیانت از باغهای شهر را نیز در دستور کار این سازمان ذکر کرد و گفت: باغات شهر یزد مورد تهدید برای تفکیک قرار گرفته لذا طرح صیانت برای حفظ باغات بزرگ شهر با هدف تبدیل به بوستانهای شهری مورد اهتمام است.

رحیمدل یکی دیگر از طرحهای ورد توجه مدیریت خدمات شهری را تعویض لامپهای پرمصرف به کم مصرف در معابر شهری بیان کرد و گفت: این مهم در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و شرکت توزیع برق یزد در حال پیگیری است و امیدواریم در بازه پیک مصرف برق شاهد آغاز این عملیات باشیم.

سید محمد جواد عرفانفر

 حفظ شرایط زیست محیطی برای استفاده نسل‌های آینده / اجرای طرح صیانت برای حفظ باغات بزرگ شهر , « ابوالقاسم محی الدینی» شهردار یزد , « حمیدرضا رحیمدل» معاون خدمات شهری شهرداری یزد

https://www.asianews.ir/u/7ce
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کمیسیون خانواده مطرح کرد: نمایشگاه های فصلی و مقطعی برای ارائه محصولات خانگی کافی نیست
یزد - یک قلاده حیوان بسیار کمیاب بنام "گورکن عسل خوار" در محله اسدآباد با تلاش آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد زنده گیری شد
یزد - معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری از آسفالت ۱۱۵ هزار متر مربع از معابر شهر یزد در سه ماهه ابتدای سال جاری با هزینه ای بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال خبر داد
یزد - رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گفت: در حال حاضر ۸۹۰ هکتار فضای سبز در شهر یزد وجود دارد
یزد - سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از نصب دوچرخه بند در ۱۷۰ نقطه شهر به درخواست های مردمی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید