صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
کد خبر: 12069
گزارشگر: 213
۹۵۸
۰
۰
۱
جو بایدن تاکید کرد

جنگ آمریکا و چین به بهانه تایوان؟

جنگ آمریکا و چین به بهانه تایوان؟
جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، در مصاحبه‌ای که شامگاه یکشنبه پخش شد گفت که در صورت تهاجم نظامی چین به تایوان، واشینگتن به دفاع از این جزیره برمی‌خیزد.
به گزارش آسیانیوز، بایدن می‌گوید در صورت تهاجم چین، نیروهای آمریکایی از تایوان دفاع خواهند کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، در مصاحبه‌ای که شامگاه یکشنبه پخش شد گفت که در صورت تهاجم نظامی چین به تایوان، واشینگتن به دفاع از این جزیره برمی‌خیزد.

رویتررز نوشت بایدن در پاسخ به سئوال مجری برنامه ۶۰ دقیقه شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس دراین‌باره که آیا نیروهای آمریکایی از جزیره خودمختار اوکراین دفاع خواهند کرد، اظهار داشت: «بله، در واقع اگر حمله بی‌سابقه‌ای باشد.»

از رئیس جمهوری ایالات متحده در ادامه پرسیده شد که آیا منظورش این است که بر خلاف جنگ اوکراین، این بار مردان و زنان آمریکایی در صورت حمله چین به تایوان از این جزیره دفاع خواهند کرد، و او جواب داد: «بله.»

خبرگزاری رویترز می‌نویسد که این بار بایدن از همیشه صریح‌تر درباره چگونگی تعهد آمریکا برای دفاع از تایوان سخن گفته است.

با این حال یکی از سخنگوهای کاخ سفید در گفت‌وگویی با رویترز تاکید داشت که سیاست واشینگتن در قبال تایوان تغییری نکرده است.

این سخنگو اظهار داشت: «رئیس جمهور قبلا نیز این را گفته است، از جمله امسال در توکیو. او همچنین خاطرنشان ساخته که سیاست ما در قبال تایوان تغییری نکرده است. این سیاست همچنان برقرار خواهد بود.»

مصاحبه شبکه سی‌بی‌اس با بایدن هفته گذشته انجام گرفته است و رئیس جمهوری ایالات متحده اکنون جهت حضور در مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت در لندن به‌سرمی‌برد.

رویترز می‌نویسد که ایالات متحده همواره این سیاست را داشته است که به طور شفاف نگوید در صورت حمله چین به تایوان پاسخ نظامی به آن خواهد داد.

ایدن ماه مه در پاسخ به این سئوال که آیا او معتقد است ایالات متحده برای دفاع از تایوان باید وارد درگیری نظامی شود، گفته بود: «بله... ما چنین تعهدی داده‌ایم.»

رئیس جمهوری ایالات متحده در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس تصریح کرده که واشینگتن از استقلال تایوان حمایت نخواهد کرد و همچنان به سیاست «چین واحد» متعهد می‌ماند./
https://www.asianews.ir/u/8c5
اخبار مرتبط
نوستراداموس چند اتفاق تکان دهنده جهان را در چند ماه پیش رو و سال میلادی جدید پیش بینی کرده بود.
بورس در هفته‌های اخیر روند نزولی داشت و وارد یک کانال پایین‌تر، یعنی به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی رسید؛ این در حالی است که این افت باعث کاهش اعتماد و امید نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس است.
در مراسم تشییع جنازه آبه شینزو، نخست وزیر سابق ژاپن در ماه ژوئیه، خیابان ها مملو از افرادی بود که گل حمل می کردند؛ حتی در حال حاضر، شوک ترور آبه هنوز تازه است؛ ولی آنان چه کسانی هستند؟
چین با تشدید فشار بر تایوان در واکنش به سفرهای اخیر مقامات آمریکایی، از راهبردی پیروی می کند که در رویارویی های گذشته خود با ژاپن به کار گرفته شده بود.
پس از سلطه طالبان بر افغانستان، دولت‌های چین و پاکستان به این گروه اجازه دادند که پرچمشان را در سفارت‌های افغانستان در اسلام‌آباد و پکن به اهتزاز درآورد.
شینزو آبه در یک یادداشت نوشته بود: من 354200 مایل سفر کرده‌ام، در مجموع از 62 کشور بازدید داشتم و 246 دیدار انفرادی با سران کشورها و دیگر رهبران ملی انجام داده‌ام؛ این تجربیات مرا متقاعد کرد که در جهان نسبت به مسیری که ژاپن پس از جنگ طی کرده است، اعتماد زیادی وجود دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید