صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۶
کد خبر: 12106
گزارشگر: 213
۹۴۳
۰
۰
۲
نمایندگان کنگره آمریکا خواستار شد

اقدام جدی برای اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک در ایران!

اقدام جدی برای اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک در ایران!
گروهی از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خزانه داری ایالات متحده٬ از او خواستند در صورت دریافت درخواست ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، فورا با این تقاضا موافقت کند!

به گزارش آسیانیوز، گروهی از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای به ژانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده٬ از او خواستند با توجه به قطعی های مکرر اینترنت در ایران، در صورت دریافت درخواست و ادعای ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، فورا با این تقاضا موافقت کند.

در نامه نمایندگان کنگره آمریکا آمده است، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، روز دوشنبه اعلام کرده که برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران خواستار معافیت از تحریم‌های ایران است «اگر چنین درخواستی برای مجوز ارسال شود، از شما می‌خواهیم فوراً آن را تأیید کنید.»

این نامه توسط کلودیا تنی، جمهوری‌خواه از ایالت نیویورک، و تام مالینوفسکی، نماینده دموکرات از ایالت نیوجرسی، تهیه شده و تعدادی دیگر از قانونگذاران آمریکایی آن را امضا کرده‌اند.

گزارش‌های رسیده حاکی است همزمان با اعتراضات به مرگ مهسا امینی٬ اینترنت در بسیاری از نقاط ایران بویژه در شهر تهران دچار اختلال‌های گسترده‌ای شده و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد، برخی تجهیزات ماهواره اینترنتی اجازه صادرات به ایران را دارند.

همچنین خبر آنلاین دو روز پیش نوشت درحالی که اوفک بخشی از محدودیت های تجهیزات اینترنت ماهواره ای برای ایران را لغو کرده و این سرمایه دار آمریکایی خبر از احتمال پوشش دهی اینترنت ماهواره ای استارلینک در آسمان ایران داده است ، زارع پور وزیر ارتباطات به این برنامه انجام شده آمریکایی واکنش نشان داده است.

او در ابتدا از این می گوید که ضوابتی برای اپراتورهای داخلی در شورای عالی فضای مجازی در نظر گرفته شده است تا چنانچه نیاز باشد ، این اپراتورها با رعایت ضوابط بتوانند از این سرویس ها به صورت قانونی استفاده و در اختیار مشترکین قرار دهند. اما برنامه فعلی و ادعای ایلان ماسک و وزارت خزانه داری آمریکا ،خروج از شیوه های رایج است که در این باره زارع پور ابتدا به قوانین بین المللی اشاره داشته است اما تجربه اتفاقات انجام گرفته در روسیه و اوکراین نشان می دهد که این احتمال برای دور زدن قوانین وجود دارد. چیزی که زارع چور در باره اش می گوید:« این خاصیت اینترنت ماهواره ای است اما با توجه به قوانین بین المللی و شرایط شبکه ای آنها که کامل نیست و ضوابط داخلی ما ، بسیار بعید است به این زودی ها امکانش باشد.»/

https://www.asianews.ir/u/8d7
اخبار مرتبط
براساس گزارش ها با تصمیم شورای امنیت کشور، دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام و واتس‌اپ قطع شد و معلوم نیست این تصمیم تا چه زمانی به طول خواهد انجامید.
براساس برخی گزارش‌های قطع شدن شبکه های اجتماعی در کشور، نت بلاکس اعلام کرد دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در ایران دچار اختلالات گسترده‌ای شده است.
در حالی که برخی مسئولان در ایران از اقدامات علیه عاملان اختلال در اینترنت خبر داده اند، برخی کارشناسان بر این باورند که اختلال ایجاد شده در شبکه اینترنت ایران ناشی از برنامه هایی به‌منظور ایجاد محدودیت دسترسی کاربرهای ایرانی به شبکه اینترنت جهانی است.
طبق اسنادی که در FCC به ثبت رسیده، اسپیس ایکس قصد دارد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در دسترس گوشی‌های موبایل اندرویدی و iOS قرار دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید