صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۷
کد خبر: 12766
گزارشگر: 306
۲۹۱
۰
۰
۱
معاون استاندار یزد تاکید کرد

ضرورت تشکیل و حمایت از گروه‌های‌‌ نمایش مردمی در محلات استان

ضرورت تشکیل و حمایت از گروه‌های‌‌ نمایش مردمی در محلات استان
یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در هر محله و هر شهرستان می‌تواند گروه‌های نمایش مردمی شکل گیرد و ما نیز در این زمینه حمایت خواهیم کرد
آسیانیوز / یزد ؛ مهندس علی اکبر عزیزی پس از تماشای نمایش بزرگ «بهشت در آتش» که به مناسبت ایام فاطمیه و با موضوع شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه صاحب‌الزمان(عج) محمود آباد یزد در حال اجرا است، با اشاره به ضرورت افزایش تعداد گروه‌های نمایشی مردمی و تلاش برای رشد و ارتقای آن ها گفت: یکی از ویژگی های مهم این گروه ها ارتباط خوب و مؤثر مردم با آن هاست و بر همین اساس تشکیل و تقویت این گروه ها در محلات شهرستان های استان احساس می شود. 
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: استعداد‌های بسیار خوبی در عرصه هنر به ویژه هنرنمایشی در استان یزد وجود دارد که حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌توانند به شکل‌گیری گروه‌های نمایش مردمی در استان کمک کنند و استانداری هم از آن ها پشتیبانی خواهد کرد. 
 
مهندس عزیزی با اشاره به اجرای خوب و موفق نمایش بزرگ «بهشت در آتش» در نخستین شب اجرا، این اثر را یک نمایش مردمی بی‌نظیر در استان یزد برشمرد و خاطر نشان کرد: این گروه یک گروه مردمی و خودجوش بوده که نقش‌آفرینان آن همگی مردم عادی و دارای شغل آزادند و برای خدا و ارادتی که به حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) دارند دلی کار کرده و دستمزدی دریافت نمی‌کنند و همین امر موجب زیبایی و اثرگذاری نمایش شده و قطعا کاری که از دل برآید بر دل نیز خواهد نشست و همین موضوع موجبات رضایتمندی مردم را فراهم آورده است. 
 
وی ادامه داد: وقتی در میان مردم به تماشای این اثر می‌نشینی، متوجه می‌شوی که عموم مردم با یک احساس خاص نمایش را نگاه می‌کنند و این توفیق به دلیل این است که بازیگران با عمق وجود و عاشقانه برای حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) نقش‌آفرینی می‌کنند. 
معاون استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش حمایت از گروه‌های نمایشی مردمی را وظیفه مسئولان دانست و ابراز داشت: این گروه‌ها عاشقانه و بدون هیچ چشمداشتی فعالیت می کنند تنها توقعشان  یک صحنه، امکانات و تجهیزات است تا یک کار هنری فاخر را در حوزه دین و مذهب به عرصه ظهور برسانند و مردم را متاثر بسازند. 
 
وی با اشاره به اجرای آثار متعدد تولید شده به همت گروه هنری آینه ابرکوه و تئاتر بچه‌های مسجد این شهرستان بیان کرد: این گروه سال‌های گذشته نیز نمایش‌های بزرگی را در استان، شهرستان ابرکوه و کربلا معلی اجرا کرده که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. 
مهندس عزیزی خاطرنشان کرد: فعالیت چنین گروه‌هایی که وابستگی به ارگان یا نهادی نداشته و مورد حمایت قرار ندارند باید مورد حمایت استان قرار گیرند و در این زمینه اگر نیاز به امکانات، پشتیبانی و تجهیزاتی برای حضور آنان در خارج از کشور نیز باشند باید شرایط را برای آن‌ها فراهم کنیم. 
 
این مقام مسئول با قدردانی از عوامل اجرایی، بازیگران و دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد هنری و مذهبی در استان، گفت: این گروه یکی از گروه‌های موفق کشوری در عرصه نمایش‌های مردمی است. 
 
یادآور می گردد معاون استاندار یزد در پایان این اجرا که مهدی تقوایی مشاور استاندار یزد هم حضور داشت با اهدای لوح تقدیر به کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور که دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و مشاور نمایش «بهشت در آتش» است، از تلاش‌های وی در عرصه هنرهای نمایشی و هنر متعهد تجلیل کرد.
نمایش بزرگ «بهشت در آتش» به نویسندگی حجت‌الاسلام سیدکاظم فلاح‌زاده و کارگردانی علی جاور روایتی تاریخی درباره مظلومیت و غربت امام علی(ع) و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.
این نمایش با محوریت آموزه‌های دینی و اعتقادی، بر اهمیت حرکت حول محور ولایت، بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی، بینش، آگاهی، همدلی و هوشیاری امت اسلام در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان و فتنه‌گران تأکید دارد. 
این اثر داستان برده‌ای به نام «سُهام» را روایت می‌کند که توسط حضرت زهرا(س) آزاد می‌شود و به شهر و دیارش بازمی‌گردد. او پس از مدتی دلتنگ مدینه و خانه حضرت علی(ع) می‌شود اما وقتی به مدینه می‌آید... . 
این نمایش جذاب و دیدنی محصول حوزه هنری استان یزد، مجموعه فرهنگی ندای بهشت و گروه هنری آینه شهرستان ابرکوه است که به همت جمعی از هنرمندان این شهرستان و تعدادی از هنرمندان یزدی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و هیئت امنای حسینیه صاحب الزمان(عج) محمودآباد اجرا می‌شود.
ابوالفضل صادقیان، مصطفی مهدی‌پور، سیدحمید پورسید، حسن حسن‌پور و علی نداف از جمله بازیگران این نمایش هستند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

ضرورت تشکیل و حمایت از گروه‌های‌‌ نمایش مردمی در محلات استان یزد ، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد

https://www.asianews.ir/u/8v9
اخبار مرتبط
یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: برخی دنبال عادی سازی کشف حجاب در کشور و استان هستند اما بنده با صراحت تمام اعلام میکنم که تمام قد تا پای جان پای حجاب می ایستم و به عنوان معاون استاندار اجازه نخواهیم داد کشف حجاب عادی شود
یزد - حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جمع بسیجیان حاضر در دیدار ویدئو کنفرانسی با امام خامنه ای (مدظله العالی) در مسجد روضه محمدیه یزد
یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از روند برگزاری چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان بازدید کرد
یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در آستانه روز کتاب و کتاب‌خوانی صبح امروز با حاج محمد شفیعی خیر کتابخانه ساز و پدر شهید والامقام مطلب شفیعی دیدار کرد
یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار دیدار چهره با چهره با ‌مردم داشت
یزد - جلسه شورای مشاوران ایثارگران دستگاه های اجرایی استان صبح امروز به ریاست مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد
یزد - مهلت ارسال ‌آثار به دومین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان یزد تا هشت دیماه تمدید شد
یزد - رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری گفت: طرح استانی « طراوت» ویژه کانون های مساجد با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در شهر یزد اجرا می شود که هدف از آن جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است
یزد - معاون حقوقی، امورمجلس و استانهای دانشگاه پیام نور با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد دیدار و گفتگو کرد
یزد - برگزاری رویدادهای فرهنگی را از جمله عوامل موثر در پویایی اجتماعی و فرهنگی دانست و اظها رکرد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر یکی از تخصصی ترین جشنواره‌های رسانه‌ای کشور است که نه تنها برای خبرنگاران مفید است به واسطه تولیدات رسانه ای مختلف نقش مهمی در نشاط عمومی جامعه ایفا می کند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید