صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۰۵:۵۶
کد خبر: 12780
گزارشگر: 213
۶۲۷
۰
۰
۳
هشدار به نوسانات بازارهای مالی

علت کاهش شدید ارزش پولی ژاپن

علت کاهش شدید ارزش پولی ژاپن
دولت ژاپن در گزارش ماهانه خود برای ماه نوامبر، ارزیابی کلی از اقتصاد این کشور را منتشر و به بهبودی متوسط ​​اشاره کرد اما نسبت به خطرات ناشی از کندی اقتصاد جهانی و نوسانات بازار مالی هشدار داد.

به گزارش آسیانیوز، ژاپن در ماه گذشته با کاهش شدید ارزش پولی به پایین‌ترین سطح 32 سال اخیر نسبت به دلار رسید

دولت ژاپن در گزارش ماهانه خود برای ماه نوامبر، ارزیابی کلی از اقتصاد این کشور را منتشر و به بهبودی متوسط اشاره کرد اما نسبت به خطرات ناشی از کندی اقتصاد جهانی و نوسانات بازار مالی هشدار داد.

گزارش اقتصادی دولت ژاپن پس از آن منتشر شد که داده ها در هفته گذشته نشان داد که رشد اقتصادی به طور غیرمنتظره ای برای اولین بار در یک سال در سه ماهه سوم کاهش یافته است، زیرا رشد کند جهانی و هزینه های واردات به فعالیت های تجاری آسیب رساند.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهد فعالیت‌های تولیدی در ژاپن به دلیل فشارهای تورمی قوی در ماه نوامبر با سریع‌ترین سرعت در دو سال اخیر منقبض شده است.

دولت ژاپن روز پنجشنبه با استفاده از همان توصیفی که در گزارش ژوئیه داشته است، گفت: «اقتصاد، در حال رشد متوسط است.

دولت نسبت به خطرات پیش رو هوشیار خواهد ماند و گفت که کندی رشد جهانی ناشی از انقباض پول می تواند به اقتصاد ژاپن آسیب برساند. دولت اعلام کرد که باید به هرگونه تأثیر اقتصادی ناشی از تورم، محدودیت‌های عرضه و نوسانات بازار مالی و سرمایه «توجه کامل» داشته باشیم.

جالب است بدانید که ژاپن در ماه گذشته با کاهش شدید ارزش پولی به پایین‌ترین سطح 32 سال اخیر نسبت به دلار رسید.

در این گزارش آمده است که هزینه های خدماتی مانند غذاخوری در رستوران و اقامتگاه در حال بهبود است، اگرچه افزایش قیمت ها بر احساسات مصرف کننده تاثیر گذاشته است.

دولت دیدگاه خود را مبنی بر اینکه هزینه‌های سرمایه‌ای به لطف درآمدهای شرکت‌های بزرگ بهبود می‌یابد، بدون تغییر باقی گذاشت، در حالی که گفت صادرات و واردات "تقریباً ثابت" است.

دولت همچنین اعلام کرد که تولیدات کارخانه ها نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد، مانند ماه گذشته، که شاهد تقاضای زیاد برای ماشین‌آلات حمل‌ونقل و تجهیزات بودیم.

و در آخر اینکه دولت ژاپن برای کاهش ضربه اقتصادی ناشی از تسریع تورم، ماه گذشته بسته محرکی را با هزینه‌های مالی بالغ بر 39 تریلیون ین تنظیم کرد./

گزارشگر: سیدرحمان موسوی 
آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/8vn
اخبار مرتبط
تا زمانی که تیم ملی بازی داشت وظیفه همه رسانه ها حمایت از تیم ملی بود، اما پس از آن وظیفه رسانه ها نقد هم هست.
ستاره فوتبال جهان به مصاف یکی از بهترین های دنیا می رود؛ در حالی که به نظر می رسد وضعیتی که مسی دارد هنوز قابل رقابت نیست، زیرا افراد مشهور و ورزشکاران زیادی هوادار او هستند تا در نهایت جایزه ای را که از او دور شده است را بدست آورد.
دین کایت در کنفرانس دیپلماسی ورزشی گفت: برای اینکه فوتبال یک ورزش ملی در قطر یا اروگوئه یا هر جای دیگری باشد، به این معنی است که باید به مسائل مربوط به هویت ملی، استعمار، جنبش‌های مردمی و کنترل آنها بپردازید.
سامورایی آبی ژاپن آماده است تا این بار مقابل کرواسی وارد میدان شود و صحبت های مدافع کهنه کار ژاپنی، نمادی از اتحاد تیمی است؛ سامورایی ها قبل از نبرد سلاح های خود را جلا می دهند و در جنگ اگر بترسند نمی توانند از تکنیک هایان استفاده کنند.
ناهوکو تاواراتانی، پژوهشگر ژاپنی که حدود دو دهه در ایران زندگی کرده و پژوهشگر ادبیات فارسی و ژاپنی است، به دریافت هایی جدید و نو درباره ماهیت دیو می پردازد.
آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در مراسم امضای تفاهم نامه این دو پروژه که با حضور حسن شفیعی معاون امور بین الملل وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، و چند تن از مقامات سازمان ملل و بخش‌های UNDP و UNOPS آن سازمان برگزار شد، گفت: دولت ژاپن همواره خواستار گسترش روابط دوستانه با ایران است.
در مراسم تشییع جنازه آبه شینزو، نخست وزیر سابق ژاپن در ماه ژوئیه، خیابان ها مملو از افرادی بود که گل حمل می کردند؛ حتی در حال حاضر، شوک ترور آبه هنوز تازه است؛ ولی آنان چه کسانی هستند؟
چین با تشدید فشار بر تایوان در واکنش به سفرهای اخیر مقامات آمریکایی، از راهبردی پیروی می کند که در رویارویی های گذشته خود با ژاپن به کار گرفته شده بود.
شینزو آبه در یک یادداشت نوشته بود: من 354200 مایل سفر کرده‌ام، در مجموع از 62 کشور بازدید داشتم و 246 دیدار انفرادی با سران کشورها و دیگر رهبران ملی انجام داده‌ام؛ این تجربیات مرا متقاعد کرد که در جهان نسبت به مسیری که ژاپن پس از جنگ طی کرده است، اعتماد زیادی وجود دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید