صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۱
کد خبر: 11936
گزارشگر: 213
۶۴۱
۰
۰
۱
آیکاوا کازوتوشی؛ Aikawa Kazutoshi

ژاپن خواستار دوستی با ایران است

ژاپن خواستار دوستی با ایران است
آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در مراسم امضای تفاهم نامه این دو پروژه که با حضور حسن شفیعی معاون امور بین الملل وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، و چند تن از مقامات سازمان ملل و بخش‌های UNDP و UNOPS آن سازمان برگزار شد، گفت: دولت ژاپن همواره خواستار گسترش روابط دوستانه با ایران است.

به گزارش آسیانیوز، حمید دهقان، روزنامه نگار: ایران و ژاپن از دیرباز روابط دوستانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند، در این میان سفیران ژاپن نیز همواره برای گسترش همکاری های خود با ایران تلاش فراوانی به کار برده‌اند.

دولت ژاپن هنگام شیوع اپیدمی کرونا چند بار با اهدای واکسن‌های معتبر جهان سازمان‌های بهداشت و درمانی کشورمان را یاری کردند در بخش فرهنگی نیز با اجرای پروژه بهسازی تجهیزات نمایشگاهی موزه ملی ایران، بومی سازی ساخت ویترین‌های ضد زلزله، همچنین در زمینه ارتقای حفاظت از اموال فرهنگی-تاریخی منقول و بهبود ارائه کیفیت خدمات به بازدیدکنندگان از این مراکز همکاری های علمی ارزشمندی را انجام داده‌اند.

اعطای کمک بلاعوض ژاپن در اجرای پروژه تامین دستگاه ایکس بندر چابهار و پروژه تامین تجهیزات آب شیرین چاه بهار تازه‌ترین اقدام دولت ژاپن در ادامه همکاری های خود با ایران است.

آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در مراسم امضای تفاهم نامه این دو پروژه که با حضور حسن شفیعی معاون امور بین الملل وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، حسین کاخکی مدیر کل گمرک ایران و چند تن از مقامات سازمان ملل و بخش‌های UNDP و UNOPS آن سازمان در سفارت ژاپن برگزار شد، گفت: ژاپن و ایران از دیرباز روابط دوستانه‌ای داشته‌اند و دولت ژاپن همواره خواستار گسترش این روابط دوستانه است. ما برای همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با ایران اهمیت بسیاری قایل هستیم.

سفیر ژاپن افزود: ما بر این باور هستیم که پتانسیل‌های زیادی برای همکاری‌های بیشتر میان دو کشور وجود دارد ما هم تلاش خود را برای توسعه روابط با ایران به‌کار خواهیم بست./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/88i
اخبار مرتبط
در مراسم تشییع جنازه آبه شینزو، نخست وزیر سابق ژاپن در ماه ژوئیه، خیابان ها مملو از افرادی بود که گل حمل می کردند؛ حتی در حال حاضر، شوک ترور آبه هنوز تازه است؛ ولی آنان چه کسانی هستند؟
چین با تشدید فشار بر تایوان در واکنش به سفرهای اخیر مقامات آمریکایی، از راهبردی پیروی می کند که در رویارویی های گذشته خود با ژاپن به کار گرفته شده بود.
شینزو آبه در یک یادداشت نوشته بود: من 354200 مایل سفر کرده‌ام، در مجموع از 62 کشور بازدید داشتم و 246 دیدار انفرادی با سران کشورها و دیگر رهبران ملی انجام داده‌ام؛ این تجربیات مرا متقاعد کرد که در جهان نسبت به مسیری که ژاپن پس از جنگ طی کرده است، اعتماد زیادی وجود دارد.
براساس آخرین خبرها ژاپن، سنگاپور و چند کشور دیگر مهم ترین و معتربرترین پاسپورت‌های جهان را دارند.
شینزو آبه؛ نخست وزیر سابق ژاپن که هفته گذشته ترور شد، در یکی از آخرین یادداشت هایش درباره چین نوشته است: به مدت 40 سال، هنوز درباره سیاست های استراتژیک ایالات متحده در قبال چین ابهام وجود دارد!
فیلم جدید از لحظه ترور شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن در حین سخنرانی انتخاباتی در شهر نارا نشان می‌دهد تیر اول خطا رفته و تنها یک تیر به او خورده است.
در پی سوءقصد به جان شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن، در یکی از شهرهای این کشور ، وی در بیمارستان جان باخت؛ آبه در سال ۱۳۹۸ برای میانجیگری بین ایران و آمریکا به تهران سفر کرده بود.
فینال رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا جمعه شب (۳۰ اردیبهشت) بین دو تیم باشگاهی از ایران و ژاپن در ورزشگاه آزادی تهران بخش ها و حاشیه های مهیجی داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید