صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
کد خبر: 10942
گزارشگر: 213
۶۱۶
۱
۰
۳
مکان های معتبر دنیا براساس گذرنامه

مهم ترین پاسپورت های جهان/سقوط آزاد گذرنامه ایران

مهم ترین پاسپورت های جهان/سقوط آزاد گذرنامه ایران
براساس آخرین خبرها ژاپن، سنگاپور و چند کشور دیگر مهم ترین و معتربرترین پاسپورت‌های جهان را دارند.

 به گزارش آسیانیوز، ، براساس آخرین گزارش بلومبرگ، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان را دارند. بعد از آن آلمان، اسپانیا، فنلاند و ایتالیا در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

با پاسپورت ژاپن میتوان به ۱۹۳ کشور، سنگاپور و کره جنوبی ۱۹۲ کشور و آلمان و اسپانیا نیز به ۱۹۰ کشور سفر کرد.(اقتصاد آنلاین)

مهم ترین پاسپورت های جهان

 

این در حالی است که براساس پایه جدول اعتبار گذرنامه‌های کشورهای جهان در سال ۲۰۲۰، گذرنامه جمهوری اسلامی ایران به رده ششمین گذرنامه کم‌اعتبار جهان سقوط کرده است.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت پاسپورت ایندکس، در میان ۱۹۹ کشور جهان، گذرنامه ایرانی مقام ۱۹۴ را داراست. پس از پاسپورت ایرانی، گذرنامه‌های یمن، سومالی، سوریه، افغانستان قرار دارند. گذرنامه عراق هم در انتهای جدول است.

معیار اصلی تنظیم این فهرست تعداد کشورهایی است که دارنده هر گذرنامه بدون روادید می‌تواند به آنها سفر کند.

بر اساس اطلاعات تازه وب‌سایت پاسپورت ایندکس، با گذرنامه ایران اکنون بدون دریافت ویزا فقط می‌توان به پنج کشور سفر کرد. این کشورها عبارتند از: ترکیه، میکرونزی، هائیتی. نام دو کشور دیگر اعلام نشده است.

همچنین با گذرنامه ایرانی می‌توان در بدو ورود به ۲۸ کشور روادید گرفت، اما ایرانیان همچنان برای سفر به ۱۶۵ کشور جهان نیازمند دریافت ویزا هستند.

بر اساس این جدول، گذرنامه کشورهایی چون پاکستان، اریتره، بنگلادش، ‌کره شمالی، لیبی و مناطق فلسطینی‌نشین نسبت به گذرنامه ایرانی از نظر اعتباری در وضعیت بهتری قرار دارند./

https://www.asianews.ir/u/7hc
اخبار مرتبط
ژاوی هرناندز، سرمربی تیم فوتبال بارسلونا، به دلیل سابقه سفر به ایران اجازه نیافت که روز شنبه به‌همراه تیم خود عازم میامی شود.
در پی اعلام رسمی لغو ویزا برای ورود اتباع جمهوری اسلامی ایران به قزاقستان، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آکتائو طی اطلاعیه ای از هموطنان خواست به نکاتی توجه داشته باشند.
همچنانکه تیم ملی کاراته ایران به دلیل عدم دریافت روادید از سوی سفارت آمریکا و دولت بایدن، از شرکت در بازی‌های جهانی بازماند، براساس اخبار، تیم ملی بسکتبال سه‌نفره بانوان ایران نیز به دلیل مشکل ویزا نتوانسته‌است عازم کاپ آسیا شود.
سفرهای خارجی پر از جذابیت و شگفتی است. آشنایی با کشورها، ملل، فرهنگ‌ها و شیوه‌های زندگی متفاوت، از انگیزه‌های اولیه و اصلی برای سفر به کشورهای دیگر است. با این حال، هزینه‌های رزرو هتل خارجی و نیاز به ویزا برای ورود به کشورهای دیگر، معمولا عوامل بازدارنده افراد برای تجربه سفرهای خارجی هستند. اما در این مطلب قصد داریم کشورهایی را معرفی کنیم که سفر به آنها نیازی به ویزا ندارد و کم هزینه است.
کنگره آمریکا درباره تصمیم دولت بایدن درباره صدور ویزا برای پرویز پرستویی، بازیگر ایرانی تحقیق می‌کند.
مشاور پیشین وزارت خارجه آمریکا از صدور ویزا برای پرویز پرستویی، بازیگر، انتقاد کرد و مدعی شد که نباید به وی ویزای آمریکا داده می شد.
دریافت ویزای کانادا، به روش های مختلف و گوناگونی امکان پذیر است. کانادا در سال های اخیر در صدر لیست پرطرفدار ترین مقصدها برای مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. شما می توانید با دریافت بعضی از ویزاهای کانادا و داشتن شرایط مخصوص به این کشور مهاجرت کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
1

از قدیم گفتن ، با سفر خیلی می توان آموخت ، آموختنی که در کمتر کلاس درسی می شود آموخت ، پاسپورت اگر کم اعتبار و جیب خالی باشد ، به طبع آموخته ها کم و کمتر می شود


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید