صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۸
کد خبر: 13092
گزارشگر: 213
۷۲۶
۰
۰
۲
در پی اعدام شهروند دو تابعیتی

سفیر ایران در هلند احضار شد/علت احضار سفرا از سوی کشورهای اروپایی

سفیر ایران در هلند احضار شد/علت احضار سفرا از سوی کشورهای اروپایی
سفیر ایران در هلند در پی اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری، شهروند دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی به وزارت امور خارجه این کشور فراخوانده شد.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری، شهروند دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی و کارمند پیشین وزارت دفاع که به جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی انگلیس محکوم شده بود، وزارت امور خارجه هلند، روز دوشنبه سفیر ایران در هلند را احضار کرد.

طبق گزارش رسانه‌های هلندی، ووپکه هوکسترا، وزیر امور خارجه این کشور با احضار علیرضا کاظمی ابدی، سفیر ایران آن چه نگرانی‌ درباره این اقدام عنوان شده را به او اعلام کرد.

این در حالی است که چند روز گذشته وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه واکنش این کشور به اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری جاسوس این کشور در ایران، اعلام کرد که سفیر خود را از تهران فراخوانده است.

همچنین به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت که این کشور سفیر ایران در برلین را به وزارت امور خارجه احضار کرده است.

وزارت امور خارجه آلمان برای گفتگو درباره نگرانی‌ها پیرامون سوابق اقدامات تهران در زمینه حقوق بشر، سفیر ایران را احضار کرده است. (همشهری آنلاین)

https://www.asianews.ir/u/944
اخبار مرتبط
ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در پیامی توییتری به اعدام علیرضا اکبری واکنش نشان داد.
سفیر ایران در دوحه گفت: قطر برای ‎جام جهانی در طی ۱۲ سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیارد دلار هزینه کرد که با بازگشت سرمایه گذاری، این کشور اعتباری جهانی را نیز کسب کرده است.
یزد - انجام 3 جلسه مصاحبه ی تاریخ شفاهی در مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی استان با دکتر محمد جواد آسایش از پیشکسوتان حوزه ی دیپلماتیک و سفیران اسبق کشور در هفته ی جاری
«لودمار آگیار» سفیر برزیل در ایران در گفت و گوی اختصاصی با ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا به بهانه دویستمین سالروز استقلال برزیل، گفت: فقط با افزایش توریسم می‌توانیم به شناخت بیشتر دو کشور از همدیگر کمک کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید