صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۱:۵۸
کد خبر: 12818
گزارشگر: 213
۱۰۷۰
۰
۰
۱
براساس اظهارات سفیر ایران در دوحه

جام جهانی اعتبار بین المللی و اقتصادی به قطر بخشید

جام جهانی اعتبار بین المللی و اقتصادی به قطر بخشید
سفیر ایران در دوحه گفت: قطر برای ‎جام جهانی در طی ۱۲ سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیارد دلار هزینه کرد که با بازگشت سرمایه گذاری، این کشور اعتباری جهانی را نیز کسب کرده است.

به گزارش آسیانیوز، سفیر ایران در دوحه با اشاره به سرمایه‌گذاری وسیع قطر برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال گفت: اعتبار جهانی، آورده اصلی قطر از برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا دهقانی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «قطر برای ‎جام جهانی در طی ۱۲ سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.

ورزشگاه‌ها، زمین‌های تمرین، هتل‌ها و زیرساخت‌ها، بخشی از هزینه‌هاست. تاکنون حدود ۱۷ میلیارد دلار از هزینه‌ها بازگشته، اما به نظرم با برگزاری خوب این جام، اعتبار جهانی، آورده اصلی این کشور محسوب می‌شود.»

به گزارش آسیانیوز، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با هزینه های بسیار زیاد و بالا برگزار شده است. قطری ها برای برگزاری این رقابت ها ۲۲۰ میلیارد دلار هزینه کردند که نسبت به سایر جام جهانی ها هزینه بسیار زیاد و سرسام آوری است.

قطری ها برای این رقابتها ۸ استادیوم ساختند که به امکانات بسیار مدرنی مجهز است؛ از خنک کننده‌های هوا تا اتاق های لاکچری برای تماشای فوتبال.

به نقل از خبرآنلاین، حتی برای سرویسهای بهداشتی داخل استادیوم ها از سنگ توالتی استفاده کردند که به مانیتور مجهز است و تماشاگران می توانند ادامه بازی را آنجا تماشا کنند تا صحنه های حساس بازی از دست شان در نرود./

https://www.asianews.ir/u/8wp
اخبار مرتبط
کریستیانو رونالدو ماه گذشته با توافق دوجانبه باشگاه را ترک کرده است و منچستریونایتد پیامی 81 کلمه ای را برای او فرستاده است!
با اوج گرفتن سرخوشی فینال، فیفا با انتشار توییتی از بازی مسی تمجید کرد، ولی ماجرای جنجال ها بر سر این توئیت چه بود؟
در مراسم اختتامیه جام جهانی و در جلوی چشمان حدود ۸۸ هزار هوادار، جیانی اینفانتیو ، رئیس فیفا، تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر و امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در جایگاه مخصوص قرار گرفتند.
فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بین دو تیم آرژانتین و فرانسه با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید و آلبی‌سلسته در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و جام فوتبال جهان را از آن خود کرد.
در ادامه حواشی داغ فینال جام جهانی قطر، یک شیرینی فروشی در بوینس آیرس سعی داشت کیکی به شکل سر لیونل مسی درست کند که باید دید در پایان چه شکلی از آب در آمد.
تا زمانی که تیم ملی بازی داشت وظیفه همه رسانه ها حمایت از تیم ملی بود، اما پس از آن وظیفه رسانه ها نقد هم هست.
ستاره فوتبال جهان به مصاف یکی از بهترین های دنیا می رود؛ در حالی که به نظر می رسد وضعیتی که مسی دارد هنوز قابل رقابت نیست، زیرا افراد مشهور و ورزشکاران زیادی هوادار او هستند تا در نهایت جایزه ای را که از او دور شده است را بدست آورد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید