صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۱
کد خبر: 13314
گزارشگر: 213
۸۲۱
۰
۰
۲
تازه ترین اظهارات معاون وزارت خارجه ایالات متحده

ادعای جدید آمریکا: برجام را متوقف کردیم/با اسرائیل همکاری خواهیم داشت

ادعای جدید آمریکا: برجام را متوقف کردیم/با اسرائیل همکاری خواهیم داشت
وزارت امورخارجه آمریکا ادعا کرد که وقتی موضوع جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در میان است، اسرائیل یک شریک و متحد مهم منطقه‌ای در مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه است.

به گزارش آسیانیوز، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت که واشنگتن بر هرگونه برنامه ایران برای فعالیت دریایی در نیمکره غربی نظارت دارد.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: چند ماهی است که دیگر برجام در دستور کار قرار ندارد، همچنین اعمال تحریم‌های جدید شاید به زودی رخ دهد.

همکاری آمریکا و اسرائیل 
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی این وزارت‌خانه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر امورخارجه آمریکا که گفته بود با اسرائیل درخصوص تعمیق همکاری‌ها برای مقابله با ایران رایزنی کرده است، به تکرار ادعاهای خصمانه واشنگتن علیه ایران پرداخت و گفت: این سیاست جدیدی نیست. ما همواره در این دولت درباره مبارزه با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران صحبت کرده‌ایم.

-------

بیشتر بخوانید

هشدار به وقوع جنگ گسترده

-------------------------------

واضح است که وقتی پای این مساله و از جمله جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در میان است، اسرائیل یک شریک و متحد مهم منطقه‌ای در مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه است.

به نقل از ایسنا، بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پاتل در ‌پاسخ به سوالی درباره ناآرامی‌های اخیر در ایران و اینکه آیا آمریکا قصد دارد در سازمان ملل اقدامی علیه ایران انجام دهد؟ بیان کرد: ما برای مسئول دانستن ایران در این زمینه تعلل نکرده و اقداماتی انجام داده‌ایم و در این مورد اجازه می‌دهیم که همکارانمان در سازمان ملل درباره آن صحبت کنند. اما باید بگویم که برای استفاده از ابزارهایمان، از جمله از طریق تحریم‌ها به منظور پاسخگو کردن مقامات ایران تعلل نخواهیم کرد.

نظارت بیشتر بر تنگه پاناما
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حضور و نفوذ ایران در تنگه پاناما گفت که آمریکا از گزارش‌ها و برنامه ایران در ارتباط با فعالیت‌های دریایی در نیمکره غربی مطلع است و بر آن نظارت می‌کند.

پاتل در بخش دیگری از این نشست خبری درباره وضعیت پیرامون برجام اظهار داشت: همان‌طور که قبلا نیز گفته‌ایم، چندین ماه است که برجام در دستور کار قرار ندارد. روی آن متمرکز نیستیم.

----------------

بیشتر بخوانید

پیشگویی تکان دهنده نوستراداموس از چند ماه آینده/جنگ جهانی ویرانگر یا نظم نوین؟

----------------------------------


این دیپلمات آمریکایی در ادامه مدعی شد: ایران فرصت بازگشت به اجرای کامل برجام را در ماه سپتامبر، زمانی که به توافق روی میز و مورد تائید تمام طرف‌ها پشت کرد، از بین برد.

‌وی با تکرار ادعای بی‌اساس استفاده مسکو از پهپادهای ساخت ایران در جنگ علیه اوکراین افزود: از ماه سپتامبر نیز تمرکز ما روی دفاع از آزادی‌های اساسی مردم ایران و ایستادن در کنار مردم ایران و همچنین مقابله با مشارکت نظامی عمیق ایران با روسیه و حمایت آن از جنگ غیرقانونی روسیه در اوکراین قرار داشته است.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنین گفت: البته، مدت‌هاست گفته‌ایم و همچنان در این دولت معتقدیم که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. ما کماکان معتقدیم که دیپلماسی بهترین سازوکار برای چنین اقدامی است اما در مورد برجام، ماه‌هاست که در دستور کار نبوده است./

https://www.asianews.ir/u/9a8
اخبار مرتبط
به دنبال حمله اخیر به تاسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان، یک رسانه آمریکایی از هشدار دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل درباره هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه ایران خبر داده است.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: متاسفانه شرایط کنونی حول برجام را می توان به بن بست خورده توصیف کرد.
تصاویر ماهواره «اسکای سَت» از حمله به تاسیسات وزارت دفاع اصفهان را سایت Planet Lab حمله منتشر کرده است.
تالاب «یوسف‌کند» در پنج کیلومتری مهاباد شب گدشته دچار انفجار و آتش سوزی شدید شد.
روز گذشته، روند نرخ دلار صرافی‌ها در معاملات بازار تهران افزایشی بود؛ در حالی که رئیس‌کل جدید بانک مرکزی، از تصمیم این نهاد در زمینه ورود به معاملات ارزی آزاد خبر داده بود.
رئیس هیات مدیره کانون جایگاه‌داران کشور گفت: نه‌تنها تصمیم ممنوعیت عرضه بنزین معمولی و یورو 2 چالش‌برانگیز است، بلکه حتی در زمینه بهبود هوای پاک نیز نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.
سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان در گفت‌وگویی با تی آر تی اعلام کرد که دولت باکو درصدد است تا در آینده‌ای نزدیک سفارت خود در ایران را تخلیه کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید