صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۳
کد خبر: 13268
گزارشگر: 213
۹۱۴
۰
۰
۲
فیلم اسکای سَت از عملیات نظامی اسرائیل در ایران

تصویر ماهواره ای از حمله پهپادی به تاسیسات وزارت دفاع اصفهان

تصویر ماهواره ای از حمله پهپادی به تاسیسات وزارت دفاع اصفهان
تصاویر ماهواره «اسکای سَت» از حمله به تاسیسات وزارت دفاع اصفهان را سایت Planet Lab حمله منتشر کرده است.

به گزارش آسیانیوز، تارنمای خبری دفاعی «دیفنس اکسپرس» در گزارشی به حمله پهپادی شنبه شب به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان اشاره کرد و نوشت: براساس تصاویر ماهواره‌ای در این حمله این تاسیسات هیچ آسیبی ندیده است.

لحظه انفجار 
ایرنا نوشت، براساس تصاویر ماهواره «اسکای سَت» که سایت Planet Lab آن را در ساعت ۱۰:۱۰ صبح به وقت محلی بعد از این حمله منتشر کرده است، هیچ آسیب قابل مشاهده‌ای در این تاسیسات دیده نمی‌شود.

دیفنس اکسپرس: براساس تصاویر ماهوراه‌ای تاسیسات اصفهان هیچ آسیبی ندیده است
این سایت علاوه بر این عکس که روز ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) گرفته است، عکس قبلی این سایت که در روز ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ (۵ آذر ماه) گرفته شده را نیز منتشر کرده است.
حمله اسرائیل به وزارت دفاع اصفهان
دیفنس اکسپرس: براساس تصاویر ماهوراه‌ای تاسیسات اصفهان هیچ آسیبی ندیده است
این پایگاه خبری در گزارش خود تاکید کرد که با مقایسه این دو تصویر به نظر نمی‌رسد که هیچ خسارت قابل توجهی به این تاسیسات وارد شده باشد.

ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شنبه شب ۸ بهمن سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد.

روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه نوشت، مقام های آمریکا ضمن رد دخالت این کشور در حمله پهپادی (ناموفق) شب گذشته (شنبه) به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان، گفته‌اند که رژیم صهیونیستی مسئول این عملیات بوده است.

حمله اسرائیل به وزارت دفاع اصفهان

تارنمای وال استریت ژورنال افزود: این نخستین عملیات نظامی اسرائیل در دوره دولت جدید راست گرای افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم علیه ایران است.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکا و افراد آگاه از این عملیات افزود: مقام‌های اسرائیل و آمریکا راه‌های تازه را برای مبارزه با فعالیت‌های ایران شامل تعمیق همکاری نظامی آن با روسیه بررسی می‌کنند.

به نوشته این روزنامه؛ این کارخانه مهمات سازی در کنار یک مرکز پژوهش فضایی قرار داشته که واشنگتن آن را به علت همکاری با برنامه موشکی بالستیک ایران تحریم کرده بود.

نتانیاهو در دوره پیشین نخست وزیری (از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱)، یک رشته عملیات گستاخانه و جسورانه تهاجمی درون ایران اجرا کرده است.

به گفته افراد آگاه؛ ویلیام برنز مدیر سیا هفته گذشته برای بررسی موضوع ایران و دیگر مسائل منطقه‌ای سفری پنهانی به اسرائیل کرد و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم قرار است روز دوشنبه برای ادامه مذاکرات درباره ایران و دیگر مسائل منطقه‌ای وارد اسرائیل شود.

ایالات متحده واسرائیل هفته گذشته بزرگ ترین و گسترده ترین رزمایش مشترک را با شرکت بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نظامی و رشته طرح‌هایی برای آزمودن توانایی از کارانداختن و منهدم ساختن سامانه‌های دفاع هوایی و سوختگیری مجدد هواپیماهای جت برگزار کردند که می‌توانند عوامل مهم و اصلی در حمله نظامی بزرگی به ایران باشند.

همچنین پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم روز یکشنبه به وقت محلی تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی آمریکایی در حملات به ایران شرکت نکرده است اما از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز بامداد یکشنبه و پس از این حمله ناموفق در بیانیه‌ای اعلام کرد: شامگاه شنبه - هشتم بهمن - یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله ناموفق ریزپرنده‌ها قرار گرفت که یکی از آنها با اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

در بیانیه وزارت دفاع که به دنبال وقوع حادثه انفجار در یکی از صنایع دفاعی اصفهان منتشر شد، آمده است: این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش بینی‌ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده ها با موفقیت دفع شده است.

این بیانیه می‌افزاید : این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزئی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.

براساس این خبر، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهد اقدامات مراکز ما برای تولید قدرت‌، اقتدار و امنیت با شتاب و جدیت ادامه خواهد یافت و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت./

https://www.asianews.ir/u/98y
اخبار مرتبط
تالاب «یوسف‌کند» در پنج کیلومتری مهاباد شب گدشته دچار انفجار و آتش سوزی شدید شد.
رئیس جمهور بامداد دوشنبه ۲۸ شهریور (به وقت تهران) در حالی برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد، که این سفر را فرصت خوبی برای انجام جهاد تبیین دانست.
نوستراداموس چند اتفاق تکان دهنده جهان را در چند ماه پیش رو و سال میلادی جدید پیش بینی کرده بود.
یک مقام نظامی اسرائیلی درباره عقب نشینی نیروهای تحت حمایت ایران توضیحاتی داده است.
به گزارش برخی رسانه‌های خارجی، آویو کوخاوی روز دوشنبه، ۲۱ شهریور، پس از استقبال از ژنرال الفاروق در ستاد کل ارتش اسرائیل در تل‌آویو با او درباره همکاری‌های نظامی و امنیتی دو کشور نیز گفت‌وگو کرد.
داوید بارنئا، رییس موساد در سخنانی مدعی شد و تهدید کرد اگر «نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی سراغ اسرائیل بیایند، ما سراغ کسانی می رویم که آنها را فرستاده اند.
همزمان با بی نتیجه ماندن گفت و گوهای هسته ای و رد و بدل شدن پیام‌های هشدارآمیز بین ایران و کشورهای اروپایی عضو برجام و ادعای پنهان‌کاری‌ها، نخست‌وزیر اسرائیل برای دیدار با صدر اعظم آلمان راهی این کشور شد.
بریتانیا، فرانسه و آلمان در یک بیانیه عنوان کرده‌اند که با توجه به ناکامی ایران در دستیابی به توافق برای احیای برجام، ما با شرکای بین‌المللی خود درباره راه مواجهه با برنامه هسته ای در حال مذاکره هستیم.
ارتش آمریکا، پنجم سپتامبر ، اعلام کرد که دو بمب‌افکن دوربرد «بی ۵۲» با قابلیت هسته‌ای را بر فراز خاورمیانه به پرواز درآورده است و قدرت‌نمایی نظامی آمریکا در منطقه در حالی انجام می‌شود که سطح تنش‌ها بین تهران و واشنگتن بالا است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید