صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۵
کد خبر: 13590
گزارشگر: 213
۴۲۳۲۹
۱۱
۸
۷
خبرمهم وزارت صنعت و معدن درباره فروش خودروهای خارجی

ثبت نام خودروهای وارداتی از اسفند+شرایط و جزئیات

ثبت نام خودروهای وارداتی از اسفند+شرایط و جزئیات
سرانجام پس از حواشی بسیار شرایط ثبت نام برای خودروهای وارداتی اعلام شد. بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام خودروهای وارداتی از روز شنبه (ششم اسفند) شروع می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت‌نام خودروهای وارداتی از روز شنبه (ششم اسفند) شروع می‌شود. شرایط ثبت‌نام برای این خودروها را در این گزارش بخوانید.

وزارت صمت جزئیاتی از فروش خودروهای وارداتی اعلام کرد. قرار است این خودروها از طریق قرعه کشی عرضه شوند.

سرانجام پس از حواشی بسیار شرایط ثبت نام برای خودروهای وارداتی اعلام شد. بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام خودروهای وارداتی از روز شنبه (ششم اسفند) شروع می‌شود.

آنطور که روز گذشته امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت سفارش ۸۵ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت‌های واردکننده ثبت شده است.

---------------

بیشتر بخوانید

آغاز ثبت نام خرید خودروهای وارداتی+شرایط و جزئیات

------------------------------------------
شرایط ثبت نام خودروهای واردتی
روز گذشته امید قالیباف گفت متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید نصف مبلغ خودرو را در حساب خود داشته باشند.

بر اساس اعلام وزارت صمت شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه کشی خودروهای داخلی، باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.

به گزارش ایسنا، مقرر شده خودروهای وارداتی در قرعه کشی عرضه شود. شرکت‌کنندگان در قرعه کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی خودروهای داخلی از جمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند، طی ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان داخلی خرید نکرده باشند و تا یک سال نمی‌توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند را رعایت کنند.

جزئیات نحوه قرعه کشی خودروهای وارداتی
آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پس از پایان قرعه‌کشی و بررسی اطلاعات، نام ۱۰۰ هزار نفر به قید قرعه انتخاب و اعلام می‌شود. همچنین بعد از اعلام نام برندگان قرعه‌کشی، شرکت‌های واردکننده خودروهای خود را در سامانه عرضه می‌کنند و متقاضی از بین آن‌ها انتخاب می‌کنند.

اگر در جریان قرعه کشی خودروهای وارداتی، خودرویی تقاضای بیشتری داشته باشد، حق تقدم با شماره‌های اولی است که در قرعه کشی برنده شده‌اند. اعلام نام برندگان اولیه برای این خودروها، ارتباطی با زمان ثبت نام ندارد، بلکه وابسته به شانس افراد در قرعه کشی است.

------------

بیشتر بخوانید

ثبت‌نام پیش‌فروش سایپا آغاز شد+جزئیات

----------------------------------


حذف شرکت‌کنندگان با برداشت از پول بلوکه شده
اما تکلیف کسانی که در همان مرحله اولیه، خودروی مورد نظر خود را انتخاب نمی‌کنند، چیست؟ در این شرایط حق تقدم آنها تا زمان انتخاب خودرو حفظ می‌شود. این شرکت‌کنندگان همچنان باید ۵۰۰ میلیون تومان را نیز در حساب خود بلوکه نکه دارند. در غیر این صورت اگر متقاضی هر مبلغی از ۵۰۰ میلیون تومان برداشت کند، درخواست خرید خودرو لغو می‌شود.

جریمه برندگان در صورت پرداخت نکردن هزینه‌ها
متقاضیانی که در قرعه کشی خودروهای وارداتی برنده شدند، بعد از انتخاب خودرو سه روز فرصت دارند مرحله اول پرداخت شامل هزینه ارزش کالا، کرایه حمل و نقل تا بندر مقصد و بیمه (CFR) را پرداخت کند. البته ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ قبلا برای ورود به قرعه کشی پرداخته شده است.

اگر افراد برنده نتوانند ظرف سه روز این مبلغ را پرداخت کنند، ثبت نام آنها باطل می‌شود و باید پنج درصد هم جریمه پرداخت کنند.

مرحله دوم پرداخت، مربوط به عوارض گمرکی است که زمان رسیدن خودرو به بنادر و ترخیص است و بعد از اعلام این مبلغ از سوی گمرک و سازمان حمایت، متقاضی باید آن را پرداخت کند.

مرحله سوم پرداخت هم زمان تحویل و مربوط به هزینه پلاک و غیره است. به عبارتی مرحله اول و سوم پرداخت، مانند فروش خودروهای داخلی است و مرحله دوم به این روند اضافه شده است.

آنطور که وزارت صمت اعلام کرده این مبالغ نهایی نیست و بر اساس قیمت روز محاسبه می‌شود.

فرصت سه ماهه برای تحویل خودرو به متقاضیان
اما این خودروهای وارداتی پس از قرعه‌کشی و طی کردن مراحل بعدی از سوی متقاضیان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ از زمانی که افراد مرحله اول را پرداخت و در سامانه قرارداد را امضا می‌کنند، شرکت مورد نظر سه ماه فرصت دارد تا خودرو را به متقاضیان تحویل دهد.

پس از این سه ماه، شرکت به ازای هر یک ماه دیر کرد، باید ۷.۵ درصد جریمه پرداخت کند. هر یک از طرفین که قرارداد را ابطال کند باید پنج درصد جریمه پرداخت کند. اما پیش از امضای قرار داد، حتی اگر افراد در قرعه کشی خودروهای وارداتی برنده شده باشند، هیچ تضمینی برای تحویل خودرو وجود ندارد.

ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو که با همکاری یک شرکت جدید طراحی شده، صورت می‌گیرد. آدرس این سامانه به زودی در اطلاعیه وزارت صمت منتشر می‌شود.

ابهامات پیش‌فروش خودروهای وارداتی
در حالی پیش‌فروش خودروهای وارداتی آغاز شده که در تعداد خودروهایی که تاکنون به کشور وارد شده ابهامات زیادی وجود دارد.

پیش از این وزارت صمت اعلام کرده بود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو طی شش ماه وارد کشور می‌شود. بر اساس اعلام این وزارتخانه قرار بود تا پایان امسال، ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو و در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی دیگر وارد کشور شود.

قرار بود خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه شود اما طولی نکشید که آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح شد. با تصویب هیئت وزیران شرط «خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شود» از بند ٢ این آئین‌نامه حذف شد.

امید قالیباف نیز روز گذشته به خبرگزاری مهر گفت: «راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو و عرضه خودروهای وارداتی در این سامانه در راستای اجرای مصوبه اخیر دولت در خصوص روش‌های جایگزین عرضه در بورس کالا است.»
   منبع: تجارت نیوز

https://www.asianews.ir/u/9hx
اخبار مرتبط
ثبت نام از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو از هفته آینده انجام خواهد شد.
گروه خودروسازی سایپا به مناسب مبعث رسول اکرم (ص)، از امروز (چهارشنبه سوم اسفند ماه) چهار محصول خود را در قالب پیش‌فروش یکساله برای متقاضیان عادی آغاز کرد.
شاید شما نیز جز آن دسته افرادی باشید که با مزایده آشنایی نداشته باشید، اما مطمئنا حداقل فیلم آن را دیده‌اید. شاید در فیلم دیده باشید هنگامی که کالایی به مزایده گذاشته می‌شود، یک قیمت پیشنهادی برای آن اعلام می‌شود.
ثبت‌نام پیش‌فروش محصولات سایپا برای متقاضیان عادی و مادران به روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه موکول شد.
گروه خودروسازی سایپا چهار محصول خود را در قالب پیش‌فروش یک ساله برای دو گروه متقاضیان عادی و مادران عرضه می کند.
متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت فروش سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
مراسم قرعه‌کشی طرح بزرگ پیش فروش محصولات ایران خودرو با حضور نهادهای نظارتی برگزار شد.
مراسم قرعه کشی طرح پیش فروش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو امروز ساعت در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم گفت: فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی به صلاح کشور نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
صفا
۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
0

بورس کالا دیماه 207داشت 400میلیون قیمت میزد من وسوسه شدم ماشین فروختم 400از بورس ارزانتر بخرم حالا بهمن بامالیات 580قیمت خورده رفتم از بانک 150میلیون وام بگیرم با سود 23درصد سه ساله 6میلیون در ماه قسط میشود حالا خودتان قضاوت کنید دولت خوشحال سودی که به جیب دلال می‌رفت تو جیب خودش میرود ولی دولتمردان پیش بینی کردند که اگر یک میلیون خودرو در آینده در بورس به این قیمت به کارمند کارگر وقشر جوان درآمد زیر ده میلیون دارند به اقساط بلند مدت بفروشند توانای خرید دارند پس فکر اساسی کنید بازنده از افزایش قیمت خود خودرو ساز است

علی علی نژادکوشه
۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
0

نظری ندارم

بهروزی
۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
0

این قوانین قرعه کشی خودرو بدرد طبقه متوسط میخورد و فقط بدرد طبقات مرده میخورد.

خریدار
۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
0

آفرین به سایپا و همکارش ایران خودرو. واقعا انحصار چه میوه های شیرینی دارد. در زمانیکه تویوتا سالی ۱۰میلیون خود رو تولید می کند در ایران ورود خود رو های رقیب ۲۰۶رو پراید و امثالهم را ممنوع اعلام می کنند تا شرکت های باصطلاح خودرو ساز داخلی بتوانند چند هزار خود روی تولیدی خود را به مزایده بگذارند تا چند میلیون متقاضی بر سر خرید این تعداد محدود اتوموبیل رقابت کنند. با توجه به شرایط پول سوزان ایران که همه تمایل به تبدیل سریع وجه نقد به کالای با ا رزش پایدار هستند چه بازار داغی دارند این باصطلاح خودروسازان داخلی

فرهاد کوهکن
۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
0

ما چقدر بدبختیم برای داشتن ماشین باید ثبت نام کنیم بعد باید قرعه کشی بشه اگه برنده بشی باید خداتومن پول بدی بعد چی سه ماهه دیگه بهت میدم اونم قیمت روز،ریدم تو این کشور

جوان ایرانی
۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
0
0

هر روز نا امید و نا امید تر میشم واقعا دنیا را برایمان جهنم کردید روزی به امید خدا این دیوار فرو می ریزد به امید آزادی از ظلم آزادی از بدبختی آزادی از بردگی

محسن براتی
۱۴۰۱/۱۲/۰۶
5
0
0

باسلام،ذکرکردین که بعدازبرنده شدن خودروهای خارجی تسویه حساب به نرخ روزمحاسبه میشه،بفرماییدکه ماشین خارجی چگونه قیمت گذاری میشه،قیمت کارخانه خارجی وقیمت دلار ازاد یا دلاری که خودرو واردشده یا......

حمید
۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
0
0

به نظر من با افزایش قیمت هر روزه دلار طی روز های جاری و بی ارزش تر شدن پول ملی شاهد این هستیم که مردم برای جلوگیری از بی ارزش شدن پولشون ، پول ها رو از بانک ها خارج میکنند و به اموال و طلا تبدیل میکنند در نتیجه دولت با همکاری خودرو ساز ها به ترتیب دارند برنامه های فروش خودرو به شیوه های مختلف میگذارند تا مردم بی اطلاع ، با طمع خرید خودرو زیر قیمت بازار پول هاشون رو در بانک بلوکه کنند اما نتیجه چیزی نیست جز از دست دادن زمان و ارزش پولشون ، نود در صد مردم که در قرعه کشی های گذشته ایرانخودرو و غیره در ماه گذشته نتیجه نگرفتند با تعداد صد هزار تایی خودرو وارداتی و افزایش شانس برنده شدن به طمع خواهند افتاد ولی پیش بینی بنده این هست که برند هم بشوند با قرار داد ترکمانچای و قیمت نهایی بالا بر میخورند و خودرو های بدرد نخور و بدون پشتیبانی و لو آپشن یا مشکلات دیگر ، نمونش دنا پلاس های ایرانخودرو که به مشتریانش که در بورس برنده شدند تحویل شد با قالپاق سمند و قاب های چسبی ستون و غیره ... قیمت سکه در حال حاظر این نوشته 31 ملیون تومان ... علی برکت الله

abolfazl.banaien
۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
0
0

Bfgbgfbgffccc

رهبر
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
0
0

خاک تو سرکل خودرو سازا و دولت احمق


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید