صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
کد خبر: 14088
گزارشگر: 213
۶۲۰
۰
۰
۲
در آغاز معاملات امروز بازار سرمایه

رشد شاخص کل بورس تاریخی شد

رشد شاخص کل بورس تاریخی شد
بورس تهران امروز از ابتدای معاملات با تقاضای بالایی رو به رو شده است و به جز تعداد اندکی از سهام بقیه بازار در محدوده مثبت معامله می شوند.
به گزارش آسیانیوز، معاملات امروز بورس تهران با رشد خیره کننده ۴۰ هزار واحدی و عبور شاخص کل از قله تاریخی آغاز شد.

 بورس تهران امروز از ابتدای معاملات با تقاضای بالایی رو به رو شده است و به جز تعداد اندکی از سهام بقیه بازار در محدوده مثبت معامله می شوند.

همین امر موجب شده است که شاخص کل بورس تنها با گذشت ۲۰ دقیقه از آغاز معاملات سقف تاریخی خود را بشکند و با رشد ۲ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار واحدی برسد.

بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص را نماد های فارس و فملی و فولاد گذاشتند و حال و اوضاع نهنگ های بازار نسبت به روز گذشته بهتر است.

به نوشته اقتصاد آنلاین، شاخص کل هم وزن نیز به رشد خود ادامه داده است وتا اینجای معاملات با رشد ۱.۸۷ درصدی به سطح ۶۴۱ هزار واحدی دست یافته است.

ارزش معاملات خرد بازار سهام تا اینجای معاملات ۳۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که عدد قابل قبولی می باشد و باید دید همراه با شکست سقف تاریخی آیا ارزش معاملات جهش ویژه ای خواهد کرد یا زیر ۱۵ هزار میلیارد خواهد ماند.

در بین صنایع نیز بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودروسازی و بانک ها و موسسات اعتباری می باشد.

حقیقی ها تا اینجای بازار ۳۴ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند و روند جریان پول تا اینجای بازار نوسانی بوده است و امکان دارد بعضی از افراد با شکست سقف تاریخ شناسایی سود کنند و از بازار خارج شوند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی امروز نسبت به سرانه فروش آن ها اختلاف معناداری پیدا کرده است و تا اینجای بازار سرانه خرید ۲۵‌.۹ میلیون تومانی و سرانه فروش ۱۹.۹ میلیون تومانی برای حقیقی ها به ثبت رسیده است./
https://www.asianews.ir/u/9vk
اخبار مرتبط
چهارشنبه (۱۶ فروردین) تعداد ۳۶۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در بورس تهران عرضه اولیه خواهد شد.
چگونه باید در سامانه سجام ثبت نام کرد؟ سجام سامانهای است که به تازگی برای انجام امور مالی مختلف ایجاد شده که جزئیات این امور را در مقاله توضیح خواهیم داد.
روز چهارشنبه ، ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۳۶۰ میلیون سهام شرکت «پرداخت الکترونیک پاسارگاد» با نماد «پی‌پاد» و قیمت مبنای ۵۰۰ تومان عرضه اولیه خواهد شد.
شاخص کل بورس که روز گذشته پس از دو سال و نیم در آستانه کانال 2 میلیون واحد قرار گرفت، امروز به رشد 18 هزار واحدی رسید.
شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام مربوط به عملکرد سال 1400 شرکتهای بورسی، سود سهام نزد این سازمان به حساب سهامداران واریز خواهد شد.
رئیس سازمان بورس زمان نهایی واریز سود سهام عدالت را در سال جاری اعلام کرد.
وزیر اقتصاد گفت: سازمان بورس در حال پیگیری واریز سود از سه شرکت باقی مانده است و تا پایان اسفند مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید