صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 14580
گزارشگر: 213
۱۱۳۱
۰
۰
۲
تحلیل این هفته بازار بورس

هفته آرام در انتظار بورس/چند توصیه به معامله گران

هفته آرام در انتظار بورس/چند توصیه به معامله گران
بازار بورس تهران روز ابتدایی این هفته را بر خلاف هفته های پر شتاب گذشته با شیبی آرام، مثبت و با رشدی بیست هزار واحدی به پایان رساند.
به گزارش آسیانیوز، علاوه بر این شاخص هم وزن نیز ضمن رشد 14500 واحدی به 8704000 رسید و 1.7 % رشد را تجربه کرد.

این در حالی است که استخراج نفت، معادن ، خودرو ، بانکها و محصولات چوبی و چرمی برترین صنایعی بودند که امروز در بورس مورد استقبال خریداران قرار گرفته و معامله شدند.

افزایش مجدد نرخ سود بین بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا ، شایعات مربوط به امکان آغاز مجدد مذاکرات برجام ، کاهش مجدد نرخ ارز و اتومبیل از مهمترین دلایل کاهش یافتن سرعت رشد شاخص می باشد که از روز چهار شنبه گذشته آغاز شده بود . در صورتیکه کاهش نرخ دلار ادامه پیدا کند می تواند ضمن کاهش بیشتر سرعت رشد موجب توقف ، استراحت و حتی اصلاح شاخص بورس گردد.

ناگفته نماند بررسی اندیکاتور RSI که در بالاترین نقطه اشباع خرید قرار گرفته نشان می دهد که احتمالا به زودی شاهد اصلاح شاخص بورس نیز خواهیم بود.

در صورتیکه بورس وارد فاز اصلاحی شود به ترتیب به سمت کف های 2411600 ، 2329400 ، 2224900 و نهایتا تا 2097000 واحد کاهش پیدا میکند ولی با همه این موارد باز هم به نظر می رسد که در  عوامل تاثیر گذار خارج از بازار موجب شوک به این روند نشود هفته نسبتا آرامی در انتظار بورس خواهد بود.

همچنین از سویی شاخص بورس که در میانه کانال 2420000 واحد قرار گرفته با شیبی ملایم به سمت سقف کانال 2760000 واحد در حرکت است و به نظر می رسد که در کوتاه مدت موفق به رسیدن به سقف این کانال شود . در صورتی که شاخص بورس موفق به عبور از این مقاومت و ورود به کانال جدید گردد امکان رسیدن به سقف 4400000 واحد را تا پایان سال جاری دارد .

به معامله گران محترم توصیه می شود که با توجه به ورود به فصل مجامع ضمن رعایت تنوع سبد سهام و در صورتیکه قصد ورود کوتاه مدت به بورس را دارند در کنار تحلیل های تکنیکالی و فاندامنتالی هر سهم بررسی روزانه کدال و تاریخ برگزاری مجمع را برای تعیین زمان خروج مناسب به خاطر داشته باشند .

بازار بورس که این روزها اولین ماه فصل مجامع را طی می کند هر چه که به تیرماه نزدیک تر می شود آرام آرام خود را برای توقف پی در پی نماد شرکت ها به منظور برگزاری مجامع و پرداخت سود سالیانه آماده می سازد؛ فصلی که به دلیل رقیق تر شدن قیمت ها همواره تقاضای خرید سهم را برای سرمایه گذاران بالا میبرد

به نظر می رسد بر خلاف سالیان گذشته که بیماری کرونا ، افت قیمت سهام و رکود شدید برگزاری مجامع را تحت تاثیر قرار داده بود در سال جاری به دلیل وضعیت صعودی بورس و تغییر سایر شاخص ها شاهد برگزاری مجامعی داغ و پر شور باشیم./

گزارشگر: مانی محسنین؛ تحلیلگر بازار سرمایه
آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/a8y
اخبار مرتبط
والدین نوزادان متولد ۱۴۰۱ از امروز می‌توانند نسبت به دریافت سهام دولتی برای فرزندان خود اقدام کنند.
یک کارشناس اقتصادی هشدار داد اینکه دولت صرفا شرکت‌هایی که تحت مالکیت دولتی هستند در بورس بفروشد مولدسازی نیست و صرفا تامین مالی یا تامین کسری بودجه است.
این مقاله برای افرادی است که قصد دارند بورسیه تحصیلی کانادا در رشته‌های پزشکی را دریافت کنند. بورسیه تحصیلی یکی از مواردی است که هر فردی که می‌خواهد در خارج از کشور ادامه تحصیل دهد آرزوی دریافت آن را دارد. اولین، اصلی‌ترین و مهمترین نکته برای دریافت بورسیه تحصیلی، داشتن رزومه علمی قوی و مدرک زبان با نمره عالی است.
رئیس سازمان بورس با اشاره به رسیدن ارزش سهام عدالت به ۱۰۰ میلیون، درباره شرایط فروش درصدی از آن توضیحاتی داد.
بورس تهران امروز از ابتدای معاملات با تقاضای بالایی رو به رو شده است و به جز تعداد اندکی از سهام بقیه بازار در محدوده مثبت معامله می شوند.
چهارشنبه (۱۶ فروردین) تعداد ۳۶۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در بورس تهران عرضه اولیه خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید