صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۴
کد خبر: 14765
گزارشگر: 213
۶۱۸
۰
۰
۱
تحریم دیگر ایالات متحده

اقدام جدید آمریکا علیه ایران

اقدام جدید آمریکا علیه ایران
دولت آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید و تحریم شرکت «کشتیرانی دریای خرز» خبر داده است.

به گزارش آسیانیوز، دولت آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به اتهام تبادلات نظامی با روسیه خبر داد.

به نقل از المانیتور، دولت آمریکا به اتهام «تبادلات نظامی» میان ایران و روسیه، شرکت «گرند سی ال ال سی» روسیه و شرکت «کشتیرانی دریای خرز» ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.(ایسنا)

این در حالی است که علاوه بر تحریم های پیشین ایالات متحده، اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت طرحی را برای تحریم فعالیت‌های موشکی و پهپادی ایران قبل از انقضای محدویت‌های اعمال‌شده در قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل علیه برنامه موشکی ایران در اکتبر٬ ارائه کردند.

مایک مک‌کال، نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گریگوری میکس، نماینده دموکرات و عضو ارشد این کمیته، جو ویلسون، نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته فرعی خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی، و دین فیلیپس، نماینده دموکرات این طرح را ارائه کرده‌اند.

 در بیانیه تدوین‌کنندگان این طرح ادعا شده است: «حتی با وجود برقرار بودن محدودیت‌های سازمان ملل، موشک‌ها و پهپادهای ایران سربازان، متحدان و شرکای ما را در سراسر خاورمیانه هدف قرار می‌دهند و به نحو فزاینده‌ای به آتش جنگ غیرقانونی و تجاوزکارانه ولادیمیر پوتین علیه اوکراین می‌دمد.»

این بیانیه اضافه کرده است: ««بدون اقدام فوری، موشک‌ها و پهپادهای ایران می‌توانند در ماه اکتبر ویرانی‌های بزرگ‌تری در سراسر جهان ایجاد کنند.»

نمایندگان کنگره آمریکا مدعی شدند که این طرح را با نام « قانون مبارزه با جرم و جنایت» برای محدود کردن زرادخانه ایران، منع حمایت از ایران و گروه‌های نیابتی‌اش، و جلوگیری از اشاعه این سلاح‌های خطرناک در میادین جدید جنگ، بدون توجه به پابرجا ماندن یا لغو محدودیت‌های سازمان ملل، ارائه کرده‌اند.

بر اساس این طرح٬ اموال و دارایی‌های هر شخص یا نهاد دخیل در فروش، انتقال یا حمایت از برنامه موشکی و پهپادی ایران مسدود شده و مورد تحریم قرار خواهد گرفت. این تحریم‌ها همچنین شامل منع صدور ویزا برای این افراد و اعضای خانوادهای آنها خواهد شد.

این طرح برای قانون شدن٬ می‌بایست در مجلس نمایندگان و همچنین سنای آمریکا به تصویب برسد./
https://www.asianews.ir/u/adu
اخبار مرتبط
شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد را برای ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران، نیروهای خود را در خلیج فارس افزایش می‌دهد.
اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، ۱۹ اردیبهشت طرح تحریم فعالیت‌های موشکی و پهپادی ایران را ارائه کردند.
گروهی از قانونگذاران دو حزب اصلی آمریکا روز دوشنبه پیش‌نویس طرحی را به کنگره ارائه کردند که براساس آن تحریم‌های اعمالی علیه ایران تحت عنوان «قانون آیسا» (ISA) دائمی شود.
نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین المللی گفت:آمریکا و تروئیکای اروپایی تصمیم گرفته‌‌اند برجام که دستاورد بزرگی در زمینه منع اشاعه هسته‌‌ای بوده و هست را از بین ببرند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید