صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۲
کد خبر: 14959
گزارشگر: 213
۱۷۹۹
۰
۰
۴
یادداشت

مهاجرت متخصصان وزارت نفت و تبعات منفی آن

مهاجرت متخصصان وزارت نفت و تبعات منفی آن
موج مهاجرت متخصصان حوزه نفت و گاز ایران فزونی گرفته و مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف مبتلابه آنهاست سبب شده، عطای ماندن را به لقای رفتن ببخشند.

شیدا آربایی پور

به گزارش آسیانیوز، شیدا آریایی پور، حقوقدان: موج مهاجرت متخصصان حوزه نفت و گاز ایران فزونی گرفته و مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف مبتلابه آنهاست سبب شده، عطای ماندن را به لقای رفتن ببخشند.

مشکلات اقتصادی و تورم و نیز کج‌سلیقگی بخش‌های مختلف وزارت نفت به نیازهای اقتصادی و رفاهی ایشان سبب شده تا حضور در شرکت‌های خارجی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف متخصصان صنعت نفت و گاز ایران تلقی شود.

بی‌توجهی به نیازهای اساسی این قشر فرهیخته و وجود رانت و زدوبندهایی که در جذب و استخدام نیروهای ناکارآمد وجود دارد، متخصصان داخلی را به‌سمت شرکت‌های خارجی سوق داده و این شرکت‌ها با روی گشاده از آنها استقبال می‌کنند.

بزرگ‌ترین سرمایه انسانی وزارت نفت که از دل این صنعت رشد کرده و به بالندگی رسیده، در بهترین و طلایی‌ترین روزهای خود به‌جای خدمت در شرکت‌های داخلی، راه سفر به دیار غربت را انتخاب کرده و آمار بالای این مهاجرت نشان از ناکامی متولیان وزرات نفت در حفظ و نگهداشت نیروی انسانی ارزشمند این صنعت مادر است.

زمانی که دولت برای سرمایه‌های ملی و نیروهای استراتژیک خود در صنعت نفت و گاز امکانات لازم را مهیا نمی‌کند و متخصصان به‌دلیل فشارهای اقتصادی، بیکاری و درآمد پایین کوله بار سفر بسته، مهاجرت و دوری از وطن را انتخاب می‌کنند آنگاه نباید انتظار داشت تا توسعه و رشد را در این صنعت شاهد باشیم.

صنعتی که به‌دلیل تحریم‌های غرب به‌شدت دچار آسیب شده و نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان خارجی است و در این وانفسا، نیروی انسانی ماهر و متخصص خود را نیز به دلیل همین بی‌توجهی‌ها از دست داده و راهی شرکت‌های رقیب خارجی می‌کند.

به‌نظر می‌رسد تنها راه مقابله با این رشد مهاجرت، توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی وزارت نفت و ارتقاء شرایط اقتصادی و موقعیت‌های سازمانی آنهاست، زیرا با این سیاستی که وزارت نفت پیش گرفته، در آینده نزدیک دیگر چیزی به‌عنوان سرمایه انسانی متخصص در وزارت نفت باقی نخواهد ماند./


آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/aj6
اخبار مرتبط
مقاطع فولادی گالوانیزه از جمله پرکاربردترین انواع مقاطع در صنایع مختلف به شمار می‌روند. در فرایند ساخت مقاطع گالوانیزه فرایندی اتخاذ می‌شود که تفاوت ظاهری قابل توجهی ایجاد می‌نماید. از این رو در همان نگاه اول می‌توان تفاوت گالوانیزه سرد و گرم را تشخیص داد. در این مقاله تصمیم داریم در ابتدا گالوانیزه را تعریف کرده و در ادامه به تفاوت بنیادی آن دو بپردازیم.
در حالی که قیمت نفت برنت امروز ۷۵ دلار در هر بشکه بود، تحلیل صندوق بین المللی پول می گوید تنها راه جبران کسری بودجه اقتصاد ایران این است که قیمت نفت به ۳۵۲ دلار در هر بشکه برسد.
رییس‌جمهور در اظهارات امروز خود در مجلس درباره جزییات تهاتر نفت، اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است؛ اما موضوع تهاتر نفتی سال گذشته در بخش‌هایی از فعالیت‌های اقتصادی دولت مطرح شده بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید