صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
کد خبر: 15176
گزارشگر: 213
۵۸۴
۰
۰
۱
تکمیل پوشش بیمه‌های اجتماعی

پوشش بیمه‌ ۹ میلیون نفر از مشاغل رسمی و غیررسمی/سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

پوشش بیمه‌ ۹ میلیون نفر از مشاغل رسمی و غیررسمی/سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: توسعه پوشش بیمه و افزایش بیمه‌شدگان، پاسخ مناسب برای مشکل منابع نقدی و تضمینی برای استمرار خدمات است.

به گزارش آسیانیوز، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با وجود تلاش‌های فراوان انجام شده برای تکمیل پوشش بیمه‌های اجتماعی، هنوز در مجموعه شاغلان کشور بیش از ۵ میلیون نفر و با لحاظ مشاغل غیررسمی، بیش از ۹ میلیون نفر را می‌توانیم تحت پوشش بیمه قرار دهیم. توسعه پوشش بیمه و افزایش بیمه‌شدگان، می‌تواند پاسخی مناسب برای مشکل منابع نقدی و تضمینی برای استمرار خدمات باشد.

 میرهاشم موسوی در پایان برنامه سفر استانی به گیلان اظهار کرد: در استان گیلان شاهد تلاش‌های ارزشمند و شبانه‌روزی همکاران برای خدمت به مردم هستیم و موفقیت‌های این سازمان در عرصه‌های مختلف، دستاورد زحمات همه همکاران است.

 
موسوی گفت: باید مسیر توسعه خدمات را نعمتی بزرگ و فرصتی ارزشمند تلقی کنیم و با همه ظرفیت برای بهبود خدمات اقدام کنیم. در حوزه درمان برخی پروژه‌هایی که باید مدت‌ها قبل به ثمر می‌رسید، را در این دوره تکمیل کردیم. بیمارستان شهید املاکی لنگرود را سال گذشته افتتاح کردیم. در حوزه بیمه‌ای نیز باید برای پایداری منابع تلاش کنیم. ما در تأمین‌اجتماعی چالش‌هایی داریم اما با ظرفیت‌های موجود و توانمندی‌های همکاران، امکان مدیریت چالش‌ها وجود دارد.

افزایش حدود ۱.۹ میلیون نفری بیمه‌شدگان

وی ادامه داد: مدیریت صحیح منابع و مصارف، مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. ظرفیت‌هایی در حوزه بیمه‌ای از اصلاح قوانین گرفته تا اقدامات مدیریتی داریم که در میدان عمل می‌تواند در حوزه مدیریت منابع و مصارف اثرگذار باشد. در زمینه پوشش فراگیر بیمه‌ای که در این دوره مورد توجه قرار گرفت، شاهد هستیم که یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به بیمه‌شدگان سازمان اضافه شد و در دو ماه گذشته نیز بیش از ۱۸۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

هوشمندسازی و توسعه خدمات الکترونیک

موسوی با بیان این‌که هوشمندسازی و توسعه خدمات الکترونیک از راهبردهای سازمان تأمین‌اجتماعی است، گفت: در این مسیر می‌توانیم برخی موانع خدمت‌رسانی به جامعه را برطرف کنیم. لیست هوشمند به صورت پایلوت در یکی از شعب تامین اجتماعی اجرا شده و وصول منابع را ۱۷ درصد افزایش داده است که اگر این امر در تمامی واحدهای بیمه‌ای محقق شود، با توجه به گردش مالی سازمان، اقدام ارزشمندی خواهد بود.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در سال گذشته ۴۶۳ هزار میلیارد تومان برای ایفای تعهدات و خدمت‌رسانی به جامعه تحت پوشش هزینه کرده است و این رقم در بودجه سال جاری سازمان به ۶۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. در ماه اردیبهشت نیز ۴۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان همراه با معوقات فروردین پرداخت انجام شده است.

ورود تامین اجتماعی به عرصه هوش مصنوعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: دستاوردها و اقدامات انجام شده نتیجه تلاش همکاران است و هدف ما تحول بر اساس دال مرکزی عدالت است تا بتوانیم نتیجه این خدمات را در سطح جامعه ببینیم. در مدیریت راهبردی باید متناسب با تحولات فعالیت کنیم و ظرفیت‌های دانشی و به‌روز را باید در اختیار بگیریم و همکاران در هر حوزه، دانش روز را در رشته کاری خود کسب کنند. امروز هوش مصنوعی در عرصه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و نزدیک به ۱۰۰ نفر از همکاران سازمان در حال کار بر روی سامانه ارتباط و پاسخ‌گویی هوشمند براساس هوش مصنوعی هستند که نتیجه تلاش آنها را در هفته تأمین‌اجتماعی رونمایی خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در سفر به استان گیلان، از بیمارستان شهید املاکی لنگرود که طی ماه‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده و در خدمت بیمه‌شدگان و مردم این منطقه قرار گرفته است، بازدید کرد و برای بهبود خدمت‌رسانی این مرکز دستورات لازم را صادر کرد.

دکتر موسوی در حاشیه این بازدید در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بیمارستان شهید املاکی دو ماه پیش به بهره‌برداری رسید و در مرحله تحویل موقت است. در این سفر از بیمارستان شهید املاکی بازدید کردیم و اقدامات مورد نیاز برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم انجام می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی افزود: کادر درمانی پزشکی و پرستاری بیمارستان به خوبی جذب شده و مشغول خدمت هستند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جذب پزشکان متخصص ادامه دارد و انتظار همکاری بیشتر داریم. تجهیزات پزشکی و درمانی بیمارستان نیز تکمیل شده و به نحو مناسبی در حال کار هستند. در سال جاری ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خدمات با اولویت حوزه درمان ملکی هزینه خواهد شد و امسال دو بیمارستان جدید تامین‌اجتماعی در تهران و جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد./

https://www.asianews.ir/u/ap1
اخبار مرتبط
بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی درباره بخشودگی جرائم بنگاه‌های کوچک و متوسط در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه به تصویب رسید.
حداقل سن لازم برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور در برنامه هفتم توسعه تعیین و اعلام شد.
بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: احکام حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه بارگذاری شده و قابل رویت است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید