صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۸
کد خبر: 15214
گزارشگر: 213
۸۹۲
۰
۰
۱
وضعیت سن بیولوژیک خود را بدانید

اصلی ترین نشانه‌های پیری زودرس

اصلی ترین نشانه‌های پیری زودرس
نشانه هایی در بدن افشاگر وضعیت سن بیولوژیک و روند پیری در اندام های شما است که با دانستن آنها آن باید سبک زندگی خود را تغییر دهید.

به گزارش آسیانیوز، وقتی که از شور و شوق جوانی دیگر خبری نیست و ترجیح می‌دهید با دوستان‌تان بیرون نروید و روی کاناپه دراز بکشید یعنی بی حوصله شدید و از لحاظ روحی رو به کهن‌سالی می‌روید. این نشانه‌ها یعنی دارید پیر می‌شوید.

اگر شما هم این ۹ نشانه را دارید یعنی این موضوع شامل شما نیز می‌شود و باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید.

۱. ریزش مو (نه‌تنها موهای سر)
از سراسر وب
آسان ترین و امن ترین راه سایت ساختن جهت فروش اینترنتی همینه!


پیری یکی از دلایل ریزش و کم پشت شدن موها است. گاهی اوقات موها کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند و شکننده نیز می‌شوند.

اگر شما پیش از سن ۶۰ سالگی دچار ریزش مو و سفیدی ناگهانی شدید باید در سبک زندگی خود بازنگری کنید و به اندازه کافی موادغذایی مفید مصرف کنید.

۲. ضعف عضلانی شدید

اگر توانایی بلند کردن یک کیسه به وزن ۱۳ کیلوگرم را ندارید شما دچار ضعف عضلانی هستید. این نشانه‌ای است که عضلات شما زودتر از موعد بازنشسته خواهند شد. ورزش کنید و برای زندگی خود برنامه روتین ورزشی بریزید.

۳. کبودی بیشتر

کبودی در بدن به علت پارگی و عدم استقامت کافی رگ‌های خونی پیش می‌آید. اگر بدن شما بدون دلیل و به طور متعدد کبود می‌شود یعنی عدم وجود آنزیم‌ها و موادغذایی مفید در بدن. بهتر است به این موضوع اهمیت دهید؛ زیرا این موضوع در طولانی مدت، اثر خود را در افتادگی پوست نمایان می‌کند.

۴. چین و چروک

اگر بیشتر از هم سن‌های خودتان چین و چروک دارید این مورد درباره‌ی شما هم صدق می‌کند. برخی افراد به علت نوع و حالت اجزای صورت کمتر از سن‌شان نشان داده می‌شوند، ولی اگر همان افراد به دلایل گوناگون دچار پیری زودرس شوند، در صورت‌شان چین و چروک‌هایی بیشتر از سن‌شان خواهند داشت.

--------------

بیشتر بخوانید

«پایداری جوانی» در زنان و افزایش سن بارداری/ زنان ۴۰ و ۵۰ ساله همانند ۲۰ ساله ها هستند!/سن شناسنامه ای بی اهمیت شد

-------------------------------

۵. میل به ارتباط کمتر با دوستان

وقتی که از شور و شوق جوانی دیگر خبری نیست و ترجیح می‌دهید با دوستان‌تان بیرون نروید و روی کاناپه دراز بکشید یعنی بی حوصله شدید و از لحاظ روحی رو به کهن‌سالی می‌روید. این موضوع قطعا روی فیزیک شما نیز اثر خواهد داشت.

۶. چاقی نامتوازن

وقتی می‌خواهید شلوار خود را بپوشید، متوجه می‌شوید که کمر شلوار برای شما تنگ شده است، ولی قسمت‌های پا گشاد است.

این موضوع یعنی چاقی نامتوازن، یعنی شما هر چه کربوهیدرات و چربی اضافه در بدن داشته باشید در ناحیه‌ی شکم انباشته می‌شود. ورزش و برنامه غذایی مناسب از بهترین راه حل‌های این مورد هستند.

۷. خواب خرگوشی

خواب خرگوشی اصطلاحی است که در مورد خواب‌ های سبک گفته می‌شود. یعنی زمان‌هایی که نمی‌توانید عمیق بخوابید و در طول خواب شب به دفعات بیدار می‌شوید.

۸. ریتم زندگی‌تان کندتر می‌شود

ریتم غذا خوردن، راه رفتن و درکل ریتم تمام زندگی‌تان کند می‌شود. این موضوع دلایل متعددی دارد که اولین آن، ضعف بدنی و عدم توانایی در انجام کارها به سرعت قبل است.(ایسنا)

https://www.asianews.ir/u/aq2
اخبار مرتبط
در حالی که به گفته تحقیقات پزشکی «پایداری جوانی» و «سن بارداری زنان» افزایش یافته، طبق آمار سازمان ثبت احوال نیز، میانگین سن ازدواج در کشور به نسبت ۵۰ سال گذشته حدود ۱۰ سال افزایش پیدا کرده است و این موضوع در اغلب کشورهای جهان مشاهده می شود؛ همچنانکه استاد دانشگاه تهران معتقد است در ازدواج و فرزندآوری سن زیستی و روانی مهم‌تر از سن شناسنامه‌ای است.
یکی از بازیگران زن با انتشار عکس هایی در اینستاگرام درباره جدایی حدیث فولادوند از رامبد شکرآبی نوشت.
همچنانکه متقاضیان از سنگ اندازی بانک ها در پرداخت وام گله مند هستند، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از وام ازدواج استفاده نکرده باشد، در صورت ازدواج دوم یا بیشتر باز هم می‌تواند تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت کند.
وزیر ورزش و جوانان، ممنوعیت فعالیت زنان در رشته بدنسازی را انکار کرد و گفت که «هیچ ممنوعیتی وجود ندارد» و معاون او در امور ورزش بانوان در حال آماده‌سازی مجوز آن‌ها است.
یک مطالعه علمی جدید از دانشگاه کینگز لندن، اهمیت اندازه آلت تناسلی را در تجربه لذت جنسی مورد بررسی قرار داده است.
اخبار تازه رسیده از جدایی بهاره رهنما و امیرخسرو عباسی حکایت دارد.
نیکی کریمی، هنرمند سینمای ایران درباره کار در سینمای ایران گفت: وقتی در سینما مستقل کار کنی و زن هم باشی قطعا سختی می کشی و «عشق و کاهگل» مهم ترین ایده من بود.
مردان نمی‌توانند از هر زنی که بخواهند خواستگاری کنند، زیراکه در این زمینه موانعی وجود دارد.
مدیر وب‌سایت دیوار، به اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» به «سه ماه و یک روز حبس غیرقابل تبدیل» محکوم شده است.
دختر جوانی با مراجعه به پلیس تهران درباره اغفال شدنش از سوی یک مرد در سایت همسریابی توضیحاتی داد و طرح شکایت کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید