صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
کد خبر: 15231
گزارشگر: 213
۳۲۱
۰
۰
۱
رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد

بیمه‌های تکمیلی الکترونیکی شد+جزئیات

بیمه‌های تکمیلی الکترونیکی شد+جزئیات
رئیس بیمه مرکزی درباره الکترونیکی شدن بیمه‌های تکمیلی گفت: الکترونیکی شدن بیمه‌های تکمیلی یک تکلیف قانونی است، در این راستا هم وزارت بهداشت و هم مراجع دیگر یک زمان‌بندی تدوین کردند.
به گزارش آسیانیوز، رئیس کل بیمه مرکزی از ارائه لایحه اصلاح قانون بیمه خودروهای نامتعارف و افت قیمت خودروها به مجلس خبر داد.

 مجید بهزادپور در نشست خبری، با بیان اینکه صنعت بیمه قیمت خدمات خود را مناسب با فضای اقتصادی افزایش نداده است، اظهار کرد: نمونه آن نیز بیمه شخص ثالث است. نرخ دیه ۵۰ درصد، اما نرخ بیمه شخص ثالث ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌های بیمه در سال گذشته حدود ۱۱.۸ درصد رشد داشته و سهم بخش غیردولتی به ۷۲.۹ درصد رسیده است. افزایش سهم بیمه‌های اشخاص حدود ۶.۶ درصد بود. تعداد افراد تحت پوشش بیمه درمان ۱۷ درصد رشد داشته و به ۲۰ میلیون نفر رسیده است. پوشش بیمه زندگی با رشد هفت درصدی به 30 میلیون نفر رسیده و بیمه حوادث با پنج درصد رشد به ۳۶ میلیون نفر رسیده است. بیمه نامه اشخاص حدود ۵۳.۲ دهم درصد رشد داشته و سال گذشته ۷۴.۱ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه در مورد الکترونیکی شدن بیمه‌های تکمیلی توضیح داد: الکترونیکی شدن بیمه‌های تکمیلی یک تکلیف قانونی است، در این راستا هم وزارت بهداشت و هم مراجع دیگر زمان‌بندی تدوین کردند و برای هر کدام از دستگاه‌ها که سهم و نقشی دارند وظایفی تعریف شده است. همچنین برای این منظور کارگروهی در وزارت بهداشت شکل گرفته است. شروع جریان داده‌ها از اهداف اولیه است که تقریبا محقق شده، البته میزان پیشرفت آن در حوزه بستری و سرپایی متفاوت است.

بهزادپور ادامه داد: قرار است همه دستگاه‌ها تا پایان مرداد تکالیف خود را انجام دهند. انتهای مسیر این است که وقتی مردم به مراکز پزشکی مراجعه می‌کنند مجبور نباشند نسخه کاغذی دریافت کنند.

لایحه اصلاح قانون خودروهای نامتعارف به مجلس ارائه شده است

وی در ادامه با اشاره به ارائه لایحه اصلاح قانون خودروهای نامتعارف به مجلس عنوان کرد: دو موضوع قیمت خودروهای نامتعارف و همچنین افت قیمت در لایحه اصلاح قانون ذکر و این لایحه به مجلس ارایه شده است. امیدواریم بررسی لایحه به زودی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه در مورد سوئیچ بیمه اظهار کرد: حدود سه هفته قبل قائم مقام بیمه مرکزی بخشنامه‌ای صادر و شروع عملیات سوییچ را اعلام کرد. تعدادی از شرکت‌های بیمه به تکالیف خود در بخشنامه عمل و برخی دیگر عمل نکردند اما به طور کلی سوییچ شروع به کار کرده است.

کروکی آنلاین به زودی رونمایی می‌شود

بهزادپور در مورد زمان رونمایی از کروکی آنلاین توضیح داد: اقداماتی که به صورت مشترک با نهادهای دیگر انجام می‌شود ممکن است به تاخیر بیفتد، اما بیمه وظایف خود را انجام داده است و به زودی شاهد این رونمایی خواهیم بود. تجهیزات خریداری و وارد کشور شده است. بحثی داشتیم با سازمان حمایت از مصرف‌کننده در مورد اینکه اخذ وجه باید از مردم گرفته شود یا شرکت‌های بیمه. نگاه ما این است که وجه از مردم اخذ نشود.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد بدهکاران عمده به صنعت بیمه توضیح داد: برای تسویه این بدهی پیگیری‌های لازم صورت گرفته است، این موضوع روز گذشته نیز در جلسه هیات عامل مطرح و به بحث گذاشته شد و امیدواریم این اتفاق زودتر رخ دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه درمورد تعاملات بین‌المللی در صنعت بیمه اظهار کرد: پیش از این به دلیل تحریم‌ها تعاملات بین‌المللی صنعت بیمه تقریبا صفر بود؛ اخیرا با کشور عراق تعاملات اقتصادی صورت گرفت که صنعت بیمه را هم شامل شد. همچنین قرار است یک شرکت مشترک در سوریه تاسیس شود. البته قرار نیست فعالیت این شرکت در سوریه متوقف شود و فعالیت آن در کشورهای دیگر عربی و منطقه‌ای ادامه خواهد یافت. با کشورهای ازبکستان و ونزوئلا توافقات صورت گرفت و قرار است با قزاقستان و تاجیکستان نیز توافق شود. با کشورهای امارات، مالزی، اندونزی و بحرین هم مذاکره صورت گرفته است و قصد داریم با عمان و قطر و عربستان نیز مذاکره انجام دهیم./
https://www.asianews.ir/u/aqi
اخبار مرتبط
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: توسعه پوشش بیمه و افزایش بیمه‌شدگان، پاسخ مناسب برای مشکل منابع نقدی و تضمینی برای استمرار خدمات است.
بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی درباره بخشودگی جرائم بنگاه‌های کوچک و متوسط در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه به تصویب رسید.
حداقل سن لازم برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور در برنامه هفتم توسعه تعیین و اعلام شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید