صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۱
کد خبر: 15412
گزارشگر: 306
۳۴۳
۰
۰
۱
جانشین انتظامی شهرستان ابرکوه

هشدارهای پلیس ابرکوه پیرامون عوامل تأثیرگذار درکاهش تصادفات رانندگی

هشدارهای پلیس ابرکوه پیرامون عوامل تأثیرگذار درکاهش تصادفات رانندگی
یزد - جانشین انتظامی شهرستان ابرکوه هشدارهای لازم پیرامون عوامل تأثیرگذار در کاهش تصادفات رانندگی را به شهروندان ارائه داد
آسیانیوز / یزد ؛ سرهنگ "علیرضا زارع" در راستای ارتقاء آگاهی شهروندان با قوانین رانندگی و عوامل تأثیرگذار درکاهش تصادفات گفت:  گاهی یک تصمیم اشتباه پشت فرمان می تواند آینده فرد یا افرادی را تیره و تار کند و حتی موجب مرگ آنها شود و یک تصادف رانندگی می تواند عواقب تلخ و سنگینی در پی داشته باشد.
وی ادمه داد: بنابراین برای رانندگی ایمن تنها داشتن مهارت های ابتدایی رانندگی و کنترل خودرو کافی نیست بلکه لازم است با قوانین و اصول ایمنی تاثیر گذار درکاهش تصادفات رانندگی آشنا شویم که از جمله آنها رعایت فاصله ایمن با اتومبیل جلوئی است و اگر راننده خودروی جلویی ناگهان ترمز کند و شما فاصله ایمن را از خودروی جلویی رعایت نکرده باشید احتمال برخورد و تصادف بیشتر می شود.
جانشین انتظامی شهرستان ابرکوه افزود: هر راننده ای باید قانون سه ثانیه را بداند و رعایت کند وقتی خودروی جلویی تان از کنار یک جسم ثابت مانند درخت یا تیر چراغ برق عبور کرد به آرامی اعدادهزار و یک، هزار و دو و هزار و سه را بشمارید. اگر قبل از اتمام شمارش، شما هم به آن جسم رسیدید، یعنی خیلی نزدیک به خودروی جلویی هستید و  فاصله مناسب با آن ندارید و باید فاصله مناسبی را اتخاذ نمائید.به خاطر داشته باشید در آب و هوای نامساعد و جاده های لغزنده باید فاصله را دو برابر کرده و تا شش ثانیه بشمارید.
این مقام انتظامی گفت: استفاده از چراغ راهنمای اتومبیل یکی دیگراز قوانین و اصول ایمنی تاثیر گذار درکاهش تصادفات است. آگاه نکردن سایر رانندگان از تصمیمات رانندگی تان خیلی خطرناک است .راننده های دیگر نمی توانند حدس بزنند شما قصد گردش به راست دارید یا می خواهید تغییر مسیر بدهید. استفاده از چراغ های راهنما وسیله نقلیه برای ایمنی خودتان، سرنشینان، سایر رانندگان، موتورسواران، دوچرخه سواران و عابران پیاده الزامی است.
سرهنگ زارع تصریح کرد: سومین عامل تاثیر گذار در کاهش تصادفات، مانع نشدن از روانی ترافیک است.: رانندگی با سرعت بسیار کم گاهی می تواند خطرناک تر از رانندگی با سرعتی کمی بیش از حد مجاز باشد. در مواقعی که ترافیک سنگین است و خودروهای دیگر در مسیر در حال عبور هستند، تغییر مسیر مداوم و مانع از عبور سایر خودروها شدن موجب اتلاف وقت بیشتر می شود، در حالی که حرکت منظم و پشت سرهم خودروها باعث روانی ترافیک می شود.
زارع در پایان، رعایت سرعت ایمن و مطمئن، استفاده از آینه ها: بستن کمربند ایمنی، توجه داشتن به جلو: رعایت نمودن حق تقدم از دیگر عوامل تاثیر گذار در کاهش تصادفات دانست.
 
کشف 39 کیلوگرم تریاک در ایستگاه شهید مدنی 
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "مدنی" 39 کیلوگرم تریاک را کشف کردند. 
سرهنگ "حسین اسمعیلی"  گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "مدنی" یزد هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری "پراید" مشکوک شده و آن را مورد بازرسی قرار دادند.
وی افزود: ماموران در بازرسی انجام شده 38 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک که در قسمت های مختلف خودرو جاساز شده بود را کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد با بیان اینکه این محموله از جنوب کشور به مقصد شهرهای مرکزی بارگیری شده بود تصریح کرد: قاچاقچی دستگیر شده روانه دادسرا شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

هشدارهای پلیس ابرکوه پیرامون عوامل تأثیرگذار درکاهش تصادفات رانندگی ، سرهنگ "علیرضا زارع جانشین انتظامی شهرستان ابرکوه

https://www.asianews.ir/u/avi
اخبار مرتبط
یزد - فرمانده انتظامی استان گفت: در عملیات ماموران یگان تکاوری یزد و انتظامی "مهریز" 106 کیلوگرم تریاک کشف شد
یزد - فرمانده انتظامی استان از کشف 79 کیلو حشیش در عملیات ماموران پلیس شهرستان "ابرکوه" خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید