صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۶
کد خبر: 3019
گزارشگر: 213
۲۰۳۰
۰
۰
۲
در داخل خاک سوریه:

حمله هوایی اسراییل به مواضع سپاه قدس

حمله هوایی اسراییل به مواضع سپاه قدس
ارتش اسرائیل اعلام کرد بامداد چهارشنبه ۲۸ آبان به مواضع نیروی قدس سپاه پاسداران و نیروهای مسلح سوریه در داخل خاک سوریه حمله کرده است.
ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده است به دنبال کشف مواد منفجره در منطقه حائل مرزی با سوریه برای هدف قرار دادن نیروهای اسرائیلی، دست به این حملات هوایی زده است.

در این بیانیه تصریح شده است: هواپیماهای ارتش اسرائیل در این حملات به انبارها، ایستگاه‌های فرماندهی و مجتمع‌های نظامی و سامانه‌های موشک‌های زمین به هوا صدمه وارد کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا هم چهارشنبه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که در حمله هوایی اسرائیل سه نیروی نظامی این کشور کشته شدند. این مقام نظامی همچنین گفته است یک نیروی نظامی در این حملات زخمی شده است.

ساعاتی پیشتر خبرگزاری سانا همچنین از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله هوایی اسرائیل به دمشق خبر داده بود.

نیروهای دفاعی اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرده بود که تعدادی بمب در مناطق تحت کنترل این کشور در بلندی‌های جولان کشف و خنثی کرده است.

تایمز اسرائیل نوشته است، این که ارتش اسرائیل بلافاصله بعد از حمله بامداد چهارشنبه، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته، غیر معمول است.

منابع ناظر بر جنگ داخلی سوریه می گویند در حملات هوایی اسرائیل به شرق سوریه ۱۳ شهریور، دست کم ۱۶ جنگجوی مورد حمایت ایران کشته شدند.

دولت اسرائیل بارها تاکید کرده نفوذ و حضور جمهوری اسلامی ایران در جوار خود را یک تهدید کلیدی و راهبردی می‌داند و قصد ندارد تحت هیچ شرایطی از آن چشم‌پوشی کند.

جمهوری اسلامی در جنگ داخلی سوریه از مهم‌ترین حامیان حکومت بشار اسد بود و شبه‌نظامیان مورد حمایتش، از جمله حزب‌الله لبنان، نیز وارد میدان نبردها در سوریه شدند./
 
https://www.asianews.ir/u/1Rw
اخبار مرتبط
نشریه اسرائیل هیوم به نقل از یکی از مقامات سیاسی که در مذاکرات عادی‌سازی روابط سودان و اسرائیل نقش دارد گزارش داد که هر دو کشور به زودی روابط خود را عادی‌سازی خواهند کرد و خبر رسمی آن طی روزهای آینده اعلام می‌شود.
در نخستین سفر یک هیات رسمی امارات متحده عربی به اسرائیل، دو کشور چند سند همکاری، از جمله توافقنامه لغو روادید برای سفر اتباع یکدیگر، امضا کردند.
یک هیات اسرائیلی به همراه نمایندگان آمریکا برای برگزاری مراسم رسمی توافق عادی‌سازی روابط و امضای قراردادهای توسعه همکاری به منامه، پایتخت بحرین، سفر می‌کنند.
مذاکرات لبنان و اسراییل با وساطت آمریکا و برای ترسیم مرزهای لبنان و اسرائیل انجام خواهد شد؛ در حالی که حزب الله لبنان و جنبش امل در بیانیه‌ای مشترک از ترکیب هیات لبنانی مذاکره‌کننده با اسرائیل انتقاد کردند.
پادشاه عربستان در سخنرانی امسال سازمان ملل، حمایت خود را از تلاش‌های ایالات متحده به منظور برقراری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ابراز کرد و خواهان خلع سلاح حزب الله لبنان به دلیل وابستگی این حزب به جمهوری اسلامی ایران شد.
یک روزنامه اسراییلی نوشت که احتمال دارد عربستان به زودی با اسرائیل به توافق برسد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که به دنبال امارات متحده عربی، بحرین نیز با اسرائیل صلح می‌کند و آن را یک روز موفقیت‌آمیز تاریخی دیگر بیان کرد.
پس از امضای رسمی توافق امارات با اسراییل، بحرین نیز روابط خود را با این کشور آشکار خواهد کرد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از نیمه شب به وقت گرینویچ در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) بازمی‌گردد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بدون صدمه زدن به برتری اسرائیل، به امارات سلاح می فروشیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید