صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۲
کد خبر: 3124
گزارشگر: 213
۱۲۳۵
۰
۰
۳
رویترز نوشت:

عربستان آسمان خود را به روی اسرائیل گشود/سفر «جرد کوشنر» به خاورمیانه

عربستان آسمان خود را به روی اسرائیل گشود/سفر «جرد کوشنر» به خاورمیانه
رویترز به نقل از یک مقام آگاه در کابینه دونالد ترامپ گزارش داد عربستان سعودی با عبور خطوط هوایی اسرائیل به امارات از حریم هوایی خود موافقت کرده است.
رویترز به نقل از یک مقام آگاه در کابینه دونالد ترامپ گزارش داد عربستان سعودی با عبور خطوط هوایی اسرائیل به امارات از حریم هوایی خود موافقت کرده است.

بنابراین گزارش، این توافق پس از دیدار جرد کوشنر، مشاور کاخ‌سفید، با مقام‌های عربستان سعودی صورت گرفته است.

به گفته این مقام آگاه، کوشنر، آوی برکوویتس، نماینده آمریکا در امور خاورمیانه، و برایان هوک نماینده سابق آمریکا در امور ایران، این مسئله را در سفر خود به عربستان سعودی مطرح کردند.

این مقام آگاه گفت: «ما توانستیم موضوع را حل و فصل کنیم.»

قرار است اولین هواپیمای تجاری شرکت ایزریر اسرائیل روز سه‌شنبه به امارات برود و اگر این توافق صورت نمی‌گرفت این پرواز در معرض لغو شدن قرار داشت.

این مقام آگاه افزود: با راه‌اندازی این پرواز مسیر سفر هواپیماها از اسرائیل به امارات و از آنجا به بحرین کوتاه‌تر می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/1T5
اخبار مرتبط
نشریه اسرائیل هیوم به نقل از یکی از مقامات سیاسی که در مذاکرات عادی‌سازی روابط سودان و اسرائیل نقش دارد گزارش داد که هر دو کشور به زودی روابط خود را عادی‌سازی خواهند کرد و خبر رسمی آن طی روزهای آینده اعلام می‌شود.
در نخستین سفر یک هیات رسمی امارات متحده عربی به اسرائیل، دو کشور چند سند همکاری، از جمله توافقنامه لغو روادید برای سفر اتباع یکدیگر، امضا کردند.
یک هیات اسرائیلی به همراه نمایندگان آمریکا برای برگزاری مراسم رسمی توافق عادی‌سازی روابط و امضای قراردادهای توسعه همکاری به منامه، پایتخت بحرین، سفر می‌کنند.
پادشاه عربستان در سخنرانی امسال سازمان ملل، حمایت خود را از تلاش‌های ایالات متحده به منظور برقراری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ابراز کرد و خواهان خلع سلاح حزب الله لبنان به دلیل وابستگی این حزب به جمهوری اسلامی ایران شد.
یک روزنامه اسراییلی نوشت که احتمال دارد عربستان به زودی با اسرائیل به توافق برسد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که به دنبال امارات متحده عربی، بحرین نیز با اسرائیل صلح می‌کند و آن را یک روز موفقیت‌آمیز تاریخی دیگر بیان کرد.
پس از امضای رسمی توافق امارات با اسراییل، بحرین نیز روابط خود را با این کشور آشکار خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید