صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۹
کد خبر: 3198
گزارشگر: 213
۲۹۷۱
۰
۰
۱
بنا بر اظهارات کارشناسان سالنامه ۲۰۲۱

پیش‌بینی اکونومیست درباره ایران در ۱۴۰۰/از ضربه کرونا و تحریم به اقتصاد تا انتخابات آینده

پیش‌بینی اکونومیست درباره ایران در ۱۴۰۰/از ضربه کرونا و تحریم به اقتصاد تا انتخابات آینده
به عقیده کارشناسان اکونومیست، تورم ایران در سال آینده ۲۱٫۳ درصد خواهد بود و تراز بودجه نیز به ۶٫۷- درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید و تولید ناخالص داخلی سرانه ایران ۶۱۵۰ دلار تخمین زده شده است؛ این در حالی است که همه‌گیری کرونا ضربه دیگری به اقتصاد ایران بود و از سویی تمام این موارد ممکن است موجب شود در انتخابات بعدی ایران یک اصولگرا به پیروزی برسد.

به گزارش آسیانیوز، اکونومیست در روزهای اخیر مطابق عادت هر ساله خود، دست به انتشار پیش‌بینی‌های خود از وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف زده است. در این سالنامه، رشد اقتصاد ایران در سال آینده ۲ درصد پیش‌بینی شده است. به عقیده کارشناسان این رسانه معتبر، تورم ایران در سال آینده ۲۱٫۳ درصد خواهد بود و تراز بودجه نیز به ۶٫۷- درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. همچنین تولید ناخالص داخلی سرانه ایران ۶۱۵۰ دلار تخمین زده شده است.

اکونومیست معتقد است همه‌گیری کرونا ضربه دیگری به اقتصادی بود که به دلیل تحریم‌های آمریکا و افت شدید قیمت نفت آسیب دیده بود. به عقیده این واحد، تمام این موارد ممکن است موجب شود در انتخابات بعدی ایران یک اصولگرا به پیروزی برسد. علاوه بر این، اکونومیست می‌افزاید که پس از رکود عمیقی که در سال ۲۰۲۰ شاهد بودیم، بهبود وضعیت چین می‌تواند باعث بهبود اقتصاد ایران شود.

۱۰ کشور با بیشترین رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۱ از نگاه اکونومیست

به نقل از دورنمای اقتصاد، همچنین بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سالنامه ۲۰۲۱ اکونومیست، بیشترین رشد اقتصادی سال آینده جهان متعلق به ماکائو، گویان، لیبی، جزیره بریتیش ویرجین، سن مارتن، پرو، آلبانی، آنتیگوا و باربودا، مالدیو و سنت لوسیا است.

رشد اقتصادی ماکائو ۳۵٫۴ درصد تخمین زده می‌شود و گویان و لیبی نیز به ترتیب ۲۳ و ۲۰٫۹ درصد رشد خواهند کرد. همان طور که مشخص است، تعدادی از بیشترین رشدهای اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱ متعلق به اقتصادهایی است که تنها یک جزیره هستند. این رشد اقتصادی به دلیل بازگشایی مرزها و سفر توریست‌ها به این جزایر است.

پیش‌بینی اکونومیست از رشد اندک خاورمیانه در سال آینده

علاوه بر این، بر اساس بررسی‌های اکونومیست، رشد اقتصادی در مناطق مختلف جهان متفاوت خواهد بود. آسیا با ۵٫۷ و اروپای غربی با ۵٫۲ درصد بیشترین رشد را در میان مناطق مختلف خواهند داشت. پس از این دو، اروپای شرقی با ۳٫۸، آمریکای لاتین با ۳٫۷ و آمریکای شمالی با ۳٫۶ درصد قرار دارند. کمترین رشد اقتصادی مناطق مختلف جهان نیز متعلق به ژاپن با ۱٫۷ درصد، خاورمیانه و شمال آفریقا با ۱٫۷ درصد، استرالیا با ۱٫۶ درصد و آفریقای جنوب صحرا با ۱٫۶ درصد خواهند بود./


پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/1U9
اخبار مرتبط
در حالی که دولت ایران در سال جاری به رغم تحریم ها بودجه جاری کشور را براساس صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت آن هم با قیمت ۵۰ دلاردر نظر گرفته است، اما با شیوع کرونا قیمت نفت در بازار جهانی کاهش پیدا کرده و به حدود ۴۰ دلار رسیده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، فرمانی را امضا خواهد کرد که به موجب آن اولویت در توزیع واکسن کرونا به مردم این کشور داده می‌شود و تنها پس از توزیع در آمریکاست که این واکسن‌ها می‌توانند به کشورهای دیگر ارسال شوند.
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، از دولت حسن روحانی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، خواستار در اولویت قرار گرفتن ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا شد.
در حالی که پیش از این یک مقام وزارت بهداشت از قطع زنجیره شیوع کرونا در ایران سخن گفته بود، یک عضو کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا در تهران، گفته است: «حتی نتوانسته‌ایم اپیدمی را به حدی پایین بیاوریم که کنترل شود، چه برسد به اینکه زنجیره انتقال را قطع کنیم».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید