صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۴
کد خبر: 3423
گزارشگر: 213
۱۱۲۷
۰
۰
۱
براساس اعلام پنتاگون:

ناو هواپیمابر در خلیج فارس ماندگار شد

ناو هواپیمابر در خلیج فارس ماندگار شد
پنتاگون به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بازگشت ناو هواپیمابر یو‌اس‌ای نیمیتز از خلیج فارس که بسیاری آن را نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده دانسته بودند، شامگاه یکشنبه ۱۴ دی ماه اعلام کرد که این ناو به دلیل تهدیدهای اخیر ایران در خلیج فارس می‌ماند.
ناو نیمیتز از اواخر ماه نوامبر (اوایل آدر ماه) در خلیج فارس مشغول گشت‌زنی بود، اما رسانه‌های آمریکایی هفته گذشته اعلام کردند که کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، دستور بازگشت این ناو به خانه را داده است.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که این اقدام علامتی مبنی بر کاهش تنش‌ها به تهران است تا بدین ترتیب در آخرین روزهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ از درگیری پرهیز شود.

اما  میلر شامگاه یکشنبه اطلاعیه‌ای برخلاف آن گزارش‌ها صادر کرد.

او در این اطلاعیه عنوان کرد: «با توجه به تهدیدهای اخیر رهبران ایران علیه رئیس جمهور ترامپ و دیگر مقامات دولت ایالات متحده، من به یواس‌اس نیمیتز دستور داده‌ام که عملیات معمول تغییر موقعیت را متوقف کند.»

این اطلاعیه می‌افزاید: «یواس‌اس نیمیتز در قرارگاه حوزه عملیات فرماندهی مرکزی ایالات متحده باقی می‌ماند. هیچ کسی نباید درباره اراده ایالات متحده آمریکا تردیدی به خود راه دهد.»

هزاران عراقی عزادار روز یکشنبه شعار «انتقام» و «نه به آمریکا» سر دادند. مراسم سالمرگ قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس طی روزهای اخیر در نقاط مختلف ایران و توسط هواداران ایران در سوریه، لبنان، یمن و کشورهای دیگر نیز برگزار شد.

حمله پهپادهای آمریکایی به آقای سلیمانی دو کشور را در آستانه جنگ قرار داد. چند روز پس از این رخداد، ایران در اقدامی تلافی‌جویانه چندین فروند موشک به پایگاه نظامی آمریکا در عراق منتشر کرد که تلفاتی در پی نداشت و ترامپ از واکنش نظامی به آن خودداری کرد./

https://www.asianews.ir/u/1Xy
اخبار مرتبط
ارتش عراق می‌گوید که تیمی از کارشناسان مواد منفجره به همراه نیروی دریایی این کشور در عملیاتی موفقیت‌آمیز، مین کشف‌شده بر بدنه یک نفتکش در خلیج فارس را خنثی کردند.
شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام مطلع آمریکایی گزارش داده که ایران طی ۴۸ ساعت گذشته سطح آماده‌باش نیروهای دریایی خود را در خلیج فارس افزایش داده است.
ارتش ایالات متحده برای دومین بار در یک ماه گذشته، بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-۵۲ خود را به منظور قدرت‌نمایی جهت بازداشتن ایران از هرگونه حمله احتمالی به اهداف آمریکا یا متحدان آن در خاورمیانه، بر فراز خلیج فارس به پرواز در آورد.
ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی، فرمانده سنتکام، ضمن ابراز نگرانی از اقدامات نیروهای تحت حمایت ایران در منظقه، احتمال بروز درگیری نظامی مستقیم میان آمریکا و ایران را بالا ندانست و تاکید کرد کشورش به دنبال تشدید درگیری و جنگ با ایران یا عوامل نیابتی آن در منطقه نیست.
نیروی دریایی آمریکا امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد زیردریایی هسته‌ای «یواس‌اس جورجیا» مجهز به سیستم موشکی هدایت‌شونده به همراه دو رزم‌ناو آمریکایی حامل سامانه‌ای مشابه، روز دوشنبه اول دی‌ماه، با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شدند. ‎
پرواز هواپیماهای نظامی B-52 امریکا امروز بر فراز خلیج فارس پرواز کردند تا مانع از درگیری های احتمالی در این منطقه شوند.
معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه گفت: اختلاف میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تنها به نفع تهران بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید