صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۲
کد خبر: 3586
گزارشگر: 213
۹۳۱
۰
۰
۱
رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات متحده عربی:

برای خروج از تحریم ها «اف‌ای‌تی‌اف» باید تصویب شود

برای خروج از تحریم ها «اف‌ای‌تی‌اف» باید تصویب شود
رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات متحده عربی گفت که عدم تصویب لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) باعث خواهد شد که ایران از فضای تحریم خارج نشود.

رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات متحده عربی گفت که عدم تصویب لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) باعث خواهد شد که ایران از فضای تحریم خارج نشود.

فرشید فرزانگان افزود سیستم بانکی دنیا علاوه بر ترس از جریمه‌های آمریکا، به دلیل عدم تصویب لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی به سیستم بانکی ایران خدمات نمی‌دهد.

به گفته فرزانگان، حتی در صورت بازگشت آمریکا به برجام، تصویب نشدن این لوایح باعث خواهد شد که ایران نتواند از تحریم مالی خارج شود.

مبارزه با پولشویی

ماه گذشته اعلام شد که مقام معظم رهبری با درخواست حسن روحانی برای تمدید مهلت بررسی لوایح پالرمو و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کرده است.

سال گذشته، رسانه‌ها از پایان فرصت یک ساله مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی این دو لایحه خبر داده بودند.

در اسفندماه سال گذشته، گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی در پی تصویب نشدن این لوایح، نام ایران را به «فهرست سیاه» خود بازگرداند و از کشورهای عضو خواست به اجرای کامل اقدام‌های احتیاطی درباره این کشور بازگردند./

https://www.asianews.ir/u/200
اخبار مرتبط
در واپسین روزهای رئیس جمهوری ترامپ به عنوان رئیس جمهور قانون گریز ایالات متحده آمریکا، در شرایطی که استیضاح ترامپ از سوی سنای آمریکا در حال بررسی است، سیاست فشار حداکثری بر کشور جمهوری اسلامی ایران، همواره از سوی دولت بی تعهد و قانون گریز آمریکا در حال اجرا و تکرار است و در اقدامی تازه، وزارت خزانه‌داری آمریکا چند نفر از خدمتگزاران این مرز و بوم را در لیست تحریم های آمریکا اضافه نموده که عنوان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در میان آنها به چشم می خورد.
طبق گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۰، درآمد خالص صادرات نفت ایران ۱۱ میلیارد دلار بوده است؛ در حالی که رییس کل بانک مرکزی ایران، مجموع درآمد صادرات نفت ایران طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ را حدود ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که دسترسی بانک مرکزی به این منابع نیز «بسیار کمتر» از این مبلغ بوده است.
با وجود تشدید محدودیت‌های ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا، تحریم‌‎ها و فشارهای اقتصادی استکباری در ۹ماه امسال، وضعیت بازارهای صادرات کشور بهتر شده و اکنون بالای ۹۰درصد از دروازه‌های مرزی برای صادرات فعال هستند.
به عقیده کارشناسان اکونومیست، تورم ایران در سال آینده ۲۱٫۳ درصد خواهد بود و تراز بودجه نیز به ۶٫۷- درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید و تولید ناخالص داخلی سرانه ایران ۶۱۵۰ دلار تخمین زده شده است؛ این در حالی است که همه‌گیری کرونا ضربه دیگری به اقتصاد ایران بود و از سویی تمام این موارد ممکن است موجب شود در انتخابات بعدی ایران یک اصولگرا به پیروزی برسد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید