صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۹
کد خبر: 3698
گزارشگر: 213
۱۴۳۹
۰
۰
۲
فعال صنفی بازنشستگان کشوری:

انتقاد شدید به پرداخت رقم عیدی آخر سال/ ارقام واریز شده عیدی نیست؛ چندر غاز است/رقم ناچیز پرداخت نشود بهتر است!

انتقاد شدید به پرداخت رقم عیدی آخر سال/ ارقام واریز شده عیدی نیست؛ چندر غاز است/رقم ناچیز پرداخت نشود بهتر است!
فعال صنفی بازنشستگان کشوری گفت: عیدی بایستی معادل یک ماه حقوق کامل باشد تا بتوان به آن عیدی گفت؛ یک ماه کامل نه فقط قبل از انقلاب که پس از انقلاب هم تا اوایل دهه ۷۰ خورشیدی به عنوان عیدی پرداخت می‌شد؛ در حالی که عیدی کنونی رقم بسیار ناچیزی است که اگر داده نشود، بهتر از پرداخت آن است؛ زیرا به قدری کم است که اصلا قدرت خرید و ارزش ندارد.

حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) گفت: زمانی که قانون نظام هماهنگ قدیم و قانون مدیریت خدمات کشوری فعلی نبود، استناد قانونی پرداخت عیدی ماده ۴۱ قانون امور اداری و استخدامی کشور بود که مقرر می‌داشت پاداش پایان سال کارمند، یک ماه حقوق کامل است که رقم مندرج در حکم پرداخت می‌شد. بعدها چند تغییر ایجاد شد که اولا، همان ماده ۴۱ اصلاح تغییر کرد به دو ماه پاداش در طول سال که در مقاطع ۶ ماهه پرداخت می‌گردد و مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری، عیدی امتیازی شد که امتیاز آن ضرب در ضریب سال شود و شد رقم ناچیزی که امروز می‌بینیم.

انتقاد بازنشستگان به عیدی 99
وی با تاکید بر اینکه عیدی، باید عیدی باشد، نه یک رقم چندر غاز و ناچیز؛ می‌گوید: دست دولت باز است و می‌تواند ملاک را همان ماده ۴۱ قانون امور اداری و استخدامی کشور قرار دهد. با یک اصلاحیه کوچک که مجلس باید اصلاحیه را بزند، می‌توانند به کارمندان دو ماه پاداش مندرج در این قانون را بپردازند و به بازنشستگان فقط یک ماه داده شود. اگر مصرند که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری عیدی پرداخت گردد، بهترین راه این است که عدد ۵ هزار امتیاز ۷ و ۸ برابر گردد تا بتوان رقم حاصل را عیدی یا پاداش پایان سال تلقی نمود. در غیر این صورت، ارقامی در حد ۱۲ تا ۱۵ میلیون ریال این قدر بی‌ارزش است که اصلا نمی توان نام عیدی بر آن نهاد.

به نقل از ایلنا، سوری تاکید کرد: عیدی بایستی معادل یک ماه حقوق کامل باشد تا بتوان به آن عیدی گفت. یک ماه کامل نه فقط قبل از انقلاب که پس از انقلاب هم تا اوایل دهه ۷۰ خورشیدی به عنوان عیدی پرداخت می‌شد که چند سالی تبدیل به سکه شد. سکه هم طوری بود که بانک مرکزی آن را به قیمت ارزان می‌داد ولی در بازار آزاد از یک ماه حقوق هم بیشتر می‌شد. مخلص کلام که عیدی کنونی رقم بسیار ناچیزی است که اگر داده نشود، بهتر از پرداخت آن است. زیرا به قدری کم است که اصلا قدرت خرید و ارزش ندارد.

به گفته وی، از الان دولت و دولتی‌ها باید به فکر عیدی سال ۱۴۰۰ باشند تا سال بعد یک ماه کامل حقوق پرداخت شود و رقم ناچیز فعلی کاملاً از میان برداشته شود./

https://www.asianews.ir/u/21N
اخبار مرتبط
هیئت دولت، میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۳۹۹ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت را تعیین کرد.
بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای بهمن تا ۲۵ بهمن ماه مهلت دارند برای دریافت وام ۵ میلیون تومانی اقدام کنند و بعد از این مهلت تعیین شده برای ثبت نام، دیگر تا پایان سال مهلتی برای ثبت نام وام مشخص نمی‌شود.
مبلیغ عیدی کارکنان دولت و بازنشستگان در سال جاری یک میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شد.
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی از تصمیم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای اعمال کلیه سوابق بیمه‌ای بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور در محاسبه مبلغ متناسب‌سازی خبر داد.
مجلس انقلابی تصمیم گرفته نرخ ارز را در سال ۱۴۰۰، به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برساند با این استدلال که بساطِ رانتِ ارز ۴۲۰۰ تومانی از جامعه برچیده شود و این در حالیست که همه کارشناسان اقتصادیِ دلسوز طبقه‌ی کارگر هشدار می‌دهند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تثبیت نرخ ارز رسمی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی فاجعه‌ی معیشتی دوسال و چندماهِ اخیر را به اوج می رساند و در مجموع همه فعالان کارگری تاکید دارند که افزایش ۱۰۰ درصدی دستمزد هم دیگر مکفی نیست!
نماینده کارگران در شورایعالی کار، محمدرضا تاجیک می‌گوید: در این شرایط که افزایش صد درصدی مزد نمی‌تواند دستمزد را به خط فقر برساند، متاسفانه در جلسات کمیته مزد، باب جدیدی توسط کارفرمایان گشوده شده است؛ نمایندگان کارفرما به خاطر اینکه حرفی ندارند در جلسه بزنند و هرجور قرار باشد سبد معیشت محاسبه شود، بازهم از دو برابر دستمزد فعلی بیشتر است، به بیراهه می‌روند و مباحث عجیب و غریب مطرح می‌کنند.
رییس سازمان برنامه و بودجه با مستمری بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری در صفحه اینستاگرام گفت‌وگوی زنده داشت و گفت: برای بازنشستگان تأمین اجتماعی با ۳۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده سرانه براساس تعداد ۳.۴ میلیون نفری آن ها حدود ۸.۸ میلیون تومان است و طی آخرین مذاکرات صورت گرفته سازمان برنامه و بودجه به سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد داد که مرحله دوم همسان سازی را نیز براساس منابع پیش بینی شده در دستور کار قرار دهد که در این رابطه برای سال آینده مصوباتی نیز داشته ایم.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: بازنشسته کارگری ۴۰ سال در تولید جان کنده است و امروز باید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد اما بازنشسته دولت، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، گفت: مجلس به گونه‌ای عمل می‌کند که یک بخش از جامعه اینقدر چاق شود که بترکد و یک بخش از جامعه اینقدر لاغر که استخوان از پوستش بیرون بزند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: شکاف بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری با دستور رئیس جمهور به زودی ترمیم می‌شود و ما نیاز به انجام متناسب سازی دیگری داریم و درباره افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و حقوق فعلی بازنشستگان همراه با مبالغ مربوط به متناسب‌سازی مشمول افزایش سالیانه است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید