صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۸
کد خبر: 3865
گزارشگر: 213
۲۶۵۰
۰
۰
۴
بنی گانتز در مصاحبه با فاکس نیوز:

اسرائیل قصد حمله به ایران را دارد

اسرائیل قصد حمله به ایران را دارد
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است که ارتش این کشور در حال به‌روز رسانی طرح‌های خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است که ارتش این کشور در حال به‌روز رسانی طرح‌های خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است.

بنی گانتز در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز که روز پنجشنبه منتشر شده، تصریح کرد، در صورتی که جامعه بین المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اقدامی نکند، اسرائیل خود به تنهایی دست به اقدام خواهد زد.

فاکس نیوز می‌گوید، اسرائیل اهداف زیادی را در داخل خاک ایران مشخص کرده است که حمله به آنها می‌تواند به توانایی ایران برای توسعه برنامه هسته‌ایش لطمه وارد کند.

وزیر دفاع اسرائیل مدعی شده است که اگر جهان ایران را متوقف نکند، ما باید مستقل بایستیم و خودمان می‌بایست از خودمان دفاع کنیم.

فاکس نیوز می‌گوید٬ برآوردهای اطلاعاتی حاکی است که ایران احتمالا در سال ۲۰۲۱ از طریق نیروهای نیابتی خود در سوریه و لبنان علیه اسرائیل دست به حملاتی بزند.

بنی گانتز در ادامه این مصاحبه گفته است٬ گروه حزب‌الله لبنان صدها هزار موشک در اختیار دارد.

فاکس نیوز می‌گوید، بنی گانتز یک نقشه محرمانه از اهدافی که حزب الله لبنان در آنها این موشک‌ها را نگهداری می‌کند، ارائه کرد که نشان می‌داد بسیاری از این راکت‌ها در منطقه مسکونی غیر نظامی در طول مرزی انبار شده‌اند.

وزیر دفاع اسرائیل گفت، نقشه اهداف عملیاتی است. هرکدام از نظر قانونی، عملیاتی و اطلاعاتی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و ما آماده نبرد هستیم.

فاکس نیوز می‌گوید، گزارش سالانه نیروهای دفاعی اسرائیل نشان می‌دهد که اسرائیل برای جنگ چند روزه با حزب الله آماده می‌شود.

رسانه‌های داخلی اسرائیل می‌گویند، در صورت بروز درگیری، اسرائیل روزانه سه هزار هدف در لبنان مورد هدف قرار می گیرد و ۳۰۰ پیکارجوی عضو این گروه کشته شوند.

طبق این گزارش، ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش، گفته است که از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۵۰۰ موضع نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه هدف قرار گرفته‌اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته دستور حمله به مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه را صادر کرد.

دولت جو بایدن از بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده است و گفته است از این توافق به عنوان زمینه‌ای برای رسیدگی به رفتارهای ایران در منطقه استفاده خواهد شد.

با این حال، نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجم اسفند گفت که دولت او «هیچ امیدی به هیچ توافق هسته‌ای با ایران ندارد».

بنیامین نتانیاهو با خطاب قرار دادن مستقیم ایران ادعا کرد که «با توافق یا بدون توافق، اسرائیل از هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از دسترسی ایران شما سلاح هسته‌ای دریغ نخواهد کرد»

این در حالی است که چند روز گذشته گروهی از مقام‌های پیشین نظامی و امنیتی اسرائیلی در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، ضمن هشدار در مورد پیوستن دوباره آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران، این اقدام را «تهدیدی وجودی برای این کشور یهودی‌نشین» دانستند که شعله‌ورکننده «رقابتی گسترده در زمینه تسلیحات هسته‌ای» در خاورمیانه خواهد شد.

این گروه ۱۸۰۰ نفره از ژنرال‌ها و درجه‌داران ارشد پیشین ارتش اسرائیل و عوامل پیشین موساد، سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل، که خود را «هبیتهونیستیم/ محافظان اسرائیل» (Habithonistim) می‌نامند، در نامه‌ای که روز دوشنبه، ۱۱ اسفندماه برای جو بایدن ارسال کردند، نگرانی‌های خود درمورد احتمال بازگشت دولت او به توافق هسته‌ای ایران را تشریح کرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/24e
اخبار مرتبط
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل گفته است که براساس برآوردهای اولیه، ایران مظنون اصلی حمله به یک کشتی باربری اسرائیلی در نزدیکی دریای عمان است؛ در حالی که روزنامه کیهان امروز اعلام کرد که حمله اخیر به یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان از سوی نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما همچنان از ابزارهای متنوع منع گسترش (تسلیحات) برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر موشک بالستیک ایران و توانایی آن در اشاعه این تکنولوژی به دیگران، از جمله کره شمالی، استفاده خواهیم کرد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت تا زمانی که بشار اسد در سوریه قدرت را در کنترل دارد و شبه‌نظامیان وابسته به ایران و نیروهای این کشور در سوریه حضور دارند، «کنترل بلندی‌های جولان برای امنیت اسرائیل مهم است».
بیش از ۵۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رییس جمهوری این کشور، از او خواستند به برجام بازنگردد.
سه دیپلمات اروپایی در گفت و گو با روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده اند، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شواهدی تازه‌ای از سایت‌های اعلام نشده ایران به دست آوردند که پرسش‌های تازه‌ای در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور مطرح می‌کند.
زاخی هانگبی، وزیر امور شهرک‌سازی‌ اسرائیل گفت برای اسرائیل چاره‌ای نمانده جز این‌که در آینده «خود به تنهایی به ایران حمله کند».
پلیس هند روز گذشته اعلام کرد که یک انفجار کوچک در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو روی داده و در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.
رییس ستاد ارتش اسرائیل در هشداری صریح به دولت جو بایدن در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران موسوم برجام گفت که اسرائیل برنامه‌های تازه دیگری را برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تدارک دیده است.
همچنانکه که اسرائیل از احتمال تصمیم دولت جو بایدن آمریکا در بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران نگران است، کشمکش میان دولتمردان ارشد اسرائیل بر سر پیشبرد نحوه تعامل با دولت جدید آمریکا در ارتباط با ایران نیز آشکار شده است؛ در حالی که بنیامین نتانیاهو با یک نامه‌ رسمی که از طریق مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی، برای بنی گانتز و شمار دیگری از وزیران و مقامات ارشد فرستاده، تاکید کرده که حق تصمیمات در مورد ایران را انحصارا در اختیار خود می‌داند.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل به فرماندهان خود دستور داده است طرح‌های موجود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بازنگری کرده و برای اجرای عملی آنها آماده شوند؛ در حالی که همزمان اسرائیل برای نخستین بار به حوزه فعالیت سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، افزوده می‌شود؛ این فرمان برای تقویت محور اسرائیل و اعراب در رویارویی احتمالی با ایران ارزیابی شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید