صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 4072
گزارشگر: 213
۱۸۰۶
۰
۰
۱۰
در پی افزایش قیمت خودروهای داخلی و افزایش شکایات مردم

خودرو ایرانی نخرید!

خودرو ایرانی نخرید!
رئیس شورای رقابت گفت: اینکه افراد دو خودروی متفاوت را از نظر قیمت مقایسه می‌کنند مسئله جالبی نیست زیرا اگر خودروی با قیمت اعلام شده نمی‌ارزد آن را خریداری نکنند و خودروی دیگری را بخرند.

رئیس شورای رقابت گفت: اینکه افراد دو خودروی متفاوت را از نظر قیمت مقایسه می‌کنند مسئله جالبی نیست زیرا اگر خودرویی با قیمت اعلام شده نمی‌ارزد آن را خریداری نکنند و خودروی دیگری را بخرند.

رضا شیوا در گفتگویی با اشاره به بیشترین شکایت مردم از خودروهای داخلی، اظهار داشت: کوئیک، شاهین و پژو ۲۰۷ پاناروما، حدود ۳۰۰ شکایت داشتند به همین دلیل جلسه‌ای با حضور مدیران عامل شرکت‌های خودروساز و رئیس سازمان گسترش برگزار شد تا به این شکایات رسیدگی شود. در آن جلسه توافقی به عمل آوردیم تا کمیته‌ای برای رسیدگی به شکایت به خصوص برای این ۳ خودرو تشکیل شود.

رئیس شورای رقابت بیان کرد: جلسات متعددی هم با خریداران و هم با تولیدکنندگان برپا شده است. اولین جلسه در سال جدید دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود که در آن نتیجه بررسی کمیته شکایت پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بیشتر شکایت‌ها مربوط به قیمت کوئیک است. قیمت دست ما نیست و بر اساس ضوابط تعیین می‌شود. بیشتر شکایت مربوط به مبلغ واریزی در زمان خرید خودرو است. در زمان خرید خودرو افراد مقداری پول پرداخت می‌کنند به امید اینکه این مقدار پول، نصف قیمت خودرو باشد، اما با توجه به تورمی که ایجاد شده پول پرداختی نصف قیمت خودرو هم نمی‌شود و آن پول شاید یک چهارم قیمت خرید خودرو شود.

به نقل از مهر، رئیس شورای رقابت گفت: خریداران امیدوار بودند که نصف قیمت خرید خودرو را پرداخت کرده‌اند در صورتی که افراد خودرو را به قیمت روز می‌خرند. شاید این قرار داد منصفانه نباشد.

شیوا تشریح کرد: برای قیمت گذاری خودرو کلینیک تجاری تشکیل شده است و ۱۲ نفر از افراد خبره خودرو شناس در آن فعالیت می‌کنند. مشخصات کوئیک در این جلسه بررسی و تصمیمات لازم برای قیمت آن در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شورای رقابت سه قیمت، حداکثر، حداقل و منصفانه برای خودرو اعلام می‌کند و بر اساس نظر خبرگان قیمت نهایی تعیین می‌شود. اینکه افراد دو خودروی متفاوت را از نظر قیمت مقایسه می‌کنند مسئله جالبی نیست زیرا اگر خودروی با قیمت اعلام شده نمی‌ارزد آن را خریداری نکنند و خودروی دیگری را بخرند.

در این حال رئیس شورای رقابت چند روز گذشته گفت: قیمت جدید خودروهای تولیدی بر اساس «تورم ۱۴ درصدی زمستان به اضافه تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی» اعلام خواهد شد، افزایش نرخ خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: در زمستان سال ۹۹ تورم ۱۴ درصد را اعمال نکردیم اما در بهار میزان تورم بخشی را به علاوه رقم زمستان یکجا به قیمت خودرو اضافه می‌کنیم.

به گزارش آسیانیوز، رئیس شورای رقابت درباره افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ و عدم تغییر شش ماهه در قیمت خودروهای داخلی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: تا ابتدای سال ۱۴۰۰ می‌توان گفت که شش ماه است که هیچ افزایش قیمتی برای خودرو نداشتیم و سه ماه آخر سال به دلیل اینکه نرخ تورم پایین بود، شورا موافقت با افزایش قیمت نکرد.

به گزارش آسیانیوز این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در قیمت‌گذاری همچنان تورم بخشی را مدنظر قرار می‌دهیم، تاکید کرده است: اکنون برای تصمیم‌گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال ۱۴۰۰، منتظر تورم بخشی هستیم تا بانک مرکزی آن را مشخص کند و در نهایت بر اساس تورم بخشی قیمت خودرو نیز تغییر خواهد کرد./

https://www.asianews.ir/u/27C
اخبار مرتبط
به گفته رئیس شورای رقابت، قیمت جدید خودروهای تولیدی بر اساس «تورم ۱۴ درصدی زمستان به اضافه تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی» اعلام خواهد شد، افزایش نرخ خواهند گرفت.
پژو ۲۰۸ که بهترین خودروی شهری منتخب زنان شده، سال گذشته هم خودروی سال اروپا معرفی شده بود.
سرنوشت قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰، مهم‌ترین پرسش این روزهای سه گروه حاضر در بازار خودرو است. «سمت عرضه»، «واسطه‌ها و تقاضای غیرمصرفی» و همچنین «خریداران مصرفی خودرو» با توجه به تغییر سنتی سطح قیمت‌ها در ابتدای هر سال، اکنون به‌دنبال یک پیش‌بینی درباره شکل تغییر قیمت خودرو در سال جدید هستند. بررسی‌ها درباره عوامل اثرگذار بر بازار خودروی ۱۴۰۰ نشان می‌دهد سه متغیر اصلی سمت و سوی قیمت را مشخص می‌کند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با رد احتمال افزایش قیمت خودرو در بازار شب عید و رشد احتمالی و نسبی تقاضا، گفت: باید قبول کنیم افزایش قیمت خودرو ناشی از تقاضای کاذب و هجوم سرمایه‌های سرگردان به بازار بوده است و در چنین شرایطی حتی احتمال افزایش قیمت خودرو در بازار شب عید نیز وجود ندارد.
قیمت خودرو تا پیش از امروز چه روندی داشته است و در آینده چه خواهد شد؟ پس از ارزانی هشت درصدی قیمت خودرو در آذر ماه و ادامه این روند نزولی در دی ماه، به نظر می‌رسد با توجه به ارازنی احتمالی قیمت دلار، همچنان قیمت خودرو ارزان شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید