صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 4077
گزارشگر: 213
۱۱۴۸۲
۱
۳
۸
تا 48 ساعت دیگر به حساب سرپرست خانواده ها

یارانه‌ نقدی فروردین فردا واریز می شود

یارانه‌ نقدی فروردین فردا واریز می شود
صد و بیست و دومین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ فردا شب به حساب سرپرست خانوارها واریز خواهد شد.

صد و بیست و دومین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ فردا شب به حساب سرپرست خانوارها واریز خواهد شد.

یارانه معیشتی بنزین به عنوان اولین یارانه 1400 در نیمه نخست فروردین ماه پرداخت شد؛ دومین یارانه واریزی فروردین، یارانه نقدی خواهد بود.

بیش از ده سال است که یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود و حال صد و بیست و دومین مرحله از این یارانه، به عنوان اولین یارانه نقدی سال1400، تا کمتر از 48ساعت دیگر پرداخت خواهد شد.

یارانه نقدی معمولا بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شود؛ اما اولین یارانه نقدی سال1400، به دلیل متقارن شدن با روز جمعه، ساعت24 روز پنج شنبه بیستم فروردین ماه واریز می‌شود.

مبلغ اولین یارانه نقدی1400
با وجود اینکه مدت زیادی است که موضوع افزایش مبلغ یارانه و نیز حذف یارانه ثروتمندان، وعده داده می‌شود اما به نظر می‌رسد این مهم در سال1400 هم عملی نشده است؛ چراکه مبلغ یارانه همچنان همان 45هزار و 500تومان به ازای هر نفر است؛ یعنی یک خانواده دو نفره 90هزار تومان یارانه دریافت خواهد کرد؛ همچنین با توجه به آخرین خبرها، حذف یارانه ثروتمندان نیز در بودجه سال جاری دیده نمی‌شود.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اواخر اسفند سال گذشته، آخرین مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد.


مبلغ این یارانه برای ۲۵ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه و درآمد که حقوق آنها از حداقل اداره کاری پایین‌تر باشد ۱۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و برای ۹ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شد.

براساس این خبر، دولت ابتدا یارانه معیشتی بنزین را در روز دهم این ماه پرداخت و سپس در روز بیستم یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی کرونا را واریز کرد.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس مصوبات فوق الذکر مقرر گردیده است:

1- به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه 120 هزار تومان پرداخت شود.

۲- به سایر افراد با دارا بودن مشخصات زیر ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها حقوق دریافت نمی‌کنند، افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها بیمه‌پرداز نباشند، افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص‌های بانکی از درآمد حداقلی برخوردار نباشند و افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند./


https://www.asianews.ir/u/27O
اخبار مرتبط
از چهار مرحله یارانه معیشتی کرونا تنها یک مرحله باقی مانده که ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این یارانه به ۲۵ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه و درآمد که حقوق آنها از حداقل اداره کاری پایین‌تر باشد، تعلق می گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره مراعی ماندن تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: لازم است بخش هزینه‌ای و درآمدی جدول هدفمندی یارانه ها تفکیک شود، از این رو این تبصره مراعی خواهد ماند.
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس اظهار داشت: از آنجا که مشکلات قانونی، اقتصادی و تجاری حل نشده است، یارانه نقدی هم مشکلی را حل نمی‌کند. فردی که یارانه نقدی می‌گیرد هم طی مدت کوتاهی آن را خرج می‌کند تا اینکه درصد تورم آن را پوشش دهد و یارانه دیگر اثری نداشته باشد، در واقع صرفا وقت خریده می‌شود.
تخصیص ارز ترجیحی به اقلام اساسی در کنار اعمال برخی سیاست‌های کنترلی و نظارتی در بازار، اگر با هدف کاهش فشار به معیشت خانوار اجرایی شود، در شرایط حاضر شاید بهترین گزینه ممکن باشد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید طرح‌های معیشتی برای حمایت از افرادی که نیازمند پشتیبانی هستند در نظر گرفته شود.در شرایط التهاب اقتصادی تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان توسط مجلس ما را به راهبرد معینی برای آینده بازارها و اقتصاد نمی‌رساند مگر آنکه مولفه‌های اثرگذار در اقتصاد مانند پارامترهای سیاسی که بسیار تعیین‌کننده است از شرایط التهابی به پایدار برسد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
آرین
۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
0

سلام..چرا تمام اجناس.حقوق کارمندان.هزینه بیمه ها.پوشاک.خوراک.و...و...همه چیز حداقل ۴الی ۵برابر شده ولی یارانه قشر ضعیف جامعه که نیاز به شام شب دارن همچنان ۴۵تومن هست وتو این ۱۰سال تغییری نکرده.ولی درشعار میگیم مدافع حقوق نیازمندان و طرفدار قشر ضعیف جامعه هستیم.ایکاش روزی بیاید که شعارها وعملها دریک سطح واقعا درعمل اثبات شوند ایهاالناس انصاف و عدالت تواین دولت نیست که نیست که نیست.انشالله که هرچه سریعتر پایان دولت صورت پذیردو دولتی انقلابی و کارآمد و معتقدین راسخ به انقلاب وآرمانهای شهداسرکارآید.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید