صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۲
کد خبر: 4341
گزارشگر: 213
۱۰۸۲
۰
۰
۱۶
اظهارات مدیرکل مستمری‌های تامین اجتماعی

تشریح «افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان» تامین اجتماعی در سال جاری

تشریح «افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان» تامین اجتماعی در سال جاری
مدیرکل مستمری‌های تامین اجتماعی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تشریح کرد؛ در حالی که حداقل میزان پرداختی یک مستمری بگیر با ۲۰ سال سابقه به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۳۵٪ افزایش یافته است.

مدیرکل مستمری‌های تامین اجتماعی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تشریح کرد؛ در حالی که حداقل میزان پرداختی یک مستمری بگیر با ۲۰ سال سابقه به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۳۵٪ افزایش یافته است.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

۲۰ «خواسته اصلی» کارگران و بازنشستگان چیست؟/اصلاح قوانین کار در دستور کار دولت و مجلس
---------------------------------------------------------

ناهید حیدری مدیرکل مستمری‌های تامین اجتماعی گفت: «طبق مصوبات هیات دولت و شورای‌عالی‌کار، مقرر شده است تا حقوق دریافت‌کنندگان با حداقل مستمری، ۳۹٪ و برای سایر سطوح ۲۶٪ به ‌علاوه مبلغ ثابت ۲۴۸ هزار تومان بر مبنای دریافتی اسفند ۱۳۹۹ افزایش یابد که در اجرای این مصوبات مستمری کلیه بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی برقرار شده است.»

----------------------

بیشتر بخوانید:

واریز دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان/آیا همسان سازی به پایه حقوق اضافه می شود؟
------------------------------------------------
او با بیان اینکه بر اساس مصویه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مجموع آیتم‌های مبلغ مستمری سال ۱۳۹۹ و مبلغ متناسب‌سازی مرحله اول در سال ۱۳۹۹ مبنای اعمال افزایش مستمری ماده ۹۶ قانون قرار داده شده است، در خصوص فرمول اجرایی متناسب سازی گفت: «فرمول اجرای متناسب سازی با رعایت اصل سه جانبه گرایی و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ،معاونان مدیرعامل رئیس و نمایندگان کانون‌ عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران و رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگران بازنشسته تعیین و پس از تایید و تصویب هیات مدیره محترم و هیات امنای محترم سازمان، اجرایی شده است.»

مدیرکل مستمری‌ها با اشاره به اینکه رعایت بند (ط) ماده (۹) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و اجرای متناسب سازی مرحله دوم جهت ارتقای نسبی سطح معیشت مستمری‌بگیران گفت: «مقرر شد در جهت تحقق این امر و پاسخ به خواسته مستمری‌بگیران، دو شاخص بیمه‌ای مدنظر قرار گیرد.»

به گزاش آسیانیوز، تجارت نیوز نوشت شاخص اول مدت سابقه پرداخت حق بیمه و شاخص دوم دستمزد مشمول کسر حق بیمه در زمان اشتغال است. به گفته حیدری، ضریب ترمیمی درخصوص متناسب‌سازی حقوق افرادی که در سال‌های گذشته نسبت مستمری زمان برقراری آنان به نسبت حداقل‌ مستمری، افت و کاهش داشته است، (با جبران ۷۵٪ از نسبت از دست رفته) اعمال شود.

به گفته حیدری با توجه به انتظارات و مطالبه همه سطوح مستمری‌بگیر از سازمان تامین اجتماعی و شرایط سخت اقتصادی بازنشستگان مقرر شد، پس از اعمال ماده ۹۶ و اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ و افزایش مزایای جانبی، افزایش دریافتی هیچ مستمری بگیری نسبت به دریافتی اسفند ماه ۱۳۹۹ کمتر از۵۰٪ نباشد.


https://www.asianews.ir/u/2kq
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار سراسر کشور، در گزارشی، به تشریح مشروح کامل مطالبات نمایندگان کارگران و بازنشستگان پرداخت و این گزارش در جلسه‌ای به تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه، با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ایراد شد.
مسئولان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از ارقام بالای ۱۰۰ درصد صحبت می‌کنند؛ همچنین برای نشان دادن این افزایش حقوق آن را با حقوق دو سال پیش بازنشستگان مقایسه میکنن و از این طریق مدعی افزایش حقوق ۱۳۰ درصدی هستند؛ در حالی که بازنشستگان این ادعاها را باور نمی‌کنند.
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: «سازمان تامین اجتماعی برای مشخص شدن میزان افزایش‌ها در هر یک از ردیف‌های افزایشی، جدول را منفک کرده است اما از ماه‌های بعد، تمام این موارد در مستمری قرار می‌گیرد.»
غیر از نداشتن اطلاعات، آنچه مانع اصلی استقرار یک نظام تامین اجتماعی فراگیر می‌شود، نبودن بودجه کافی و علیحده برای این منظور و همچنین مشخص نبودن دستگاه‌های اصلی متولی امر است؛ چگونه باید سه لایه‌ی بیمه‌ای، امدادی و حمایتی کشور را زیر یک چتر فراگیر قرار دهیم، وقتی بیش از ۳۰ نهاد امدادی و حمایتی یا صندوق بیمه‌ای داریم که هر کدام داعیه‌ی حمایت و ارائه‌ی خدمات رفاهی دارند؟
علی اصغر بیات در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور استمرار همیشگی متناسب‌سازی را خواستار شد.
دبیر و عضو هیات مدیره کانون کارکنان بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش حقوق و بهبود معیشت بازنشستگان تأمین اجتماعی با اجرای دو مرحله متناسب‌سازی در دو سال اخیر به خوبی انجام شده است و تحولات مثبت و روند رو به بهبود و ارتقاء خدمات سازمان مشهود است.
تجمع کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر صبح امروز؛شنبه، ۱۱ اردیبهشت، در بسیاری از شهرهای کشور و در تهران مقابل وزارت کار برگزار شد.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری درباره میزان افزایش مستمری‌ها در احکام جدید گفت: بازنشستگانی که تا ۲۰ سال سابقه دارند، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و بازنشستگانی که از ۲۱ تا ۳۵ سال سابقه دارند و افرادی که بر اساس ماده واحد بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور با در نظر گرفتن سنوات ارفاقی بازنشسته شده‌اند، بین ۴ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
جلسه نهایی تدوین پیش نویس لایحه دو فوریتی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با حضور مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و تعدادی از اعضای کارگروه ۴۲ نفره به نمایندگی از بازنشستگان تشکیل شد.
سندیکاهای کارگری و تشکل صنفی و فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای در آستانه روز جهانی کارگر (اول ماه مه/یازدهم اردیبهشت)، به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی در ایران اعتراض کردند و آن را عامل «فقر روز افزون» کارگران دانستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید