صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
کد خبر: 4491
گزارشگر: 213
۶۰۲۲۹
۲
۳
۱۶
مرحله بعدی واریز سود سهام عدالت

بخش دوم «سود سهام عدالت» کی واریز می شود؟

بخش دوم «سود سهام عدالت» کی واریز می شود؟
سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ یک مرحله‌ای به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد؛ در حالی که قرار شد این سود سال ۱۳۹۸ طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود.

به گزارش آسیانیوز، در حالی که حدود سه ماه از واریز بخش اول سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ گذشته است، همچنان خبری از واریز بخش دوم این سود نیست. در حالی که  طبق گفته مسئولان قرار بود اسامی شرکت‌هایی که هنوز سود را به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند حدود یک ماه قبل اعلام شود.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

جزییات دریافت کارت اعتباری سهام عدالت و اعطای تسهیلات

جزییات واریز بخش دوم سود سهام عدالت/بهار 1400

 -----------------------------------------------------------------------------------------

سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ یک مرحله‌ای به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد. این در حالی است که قرار شد سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود.

در این راستا واریز مرحله‌ نخست در ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۹ صورت گرفت و افراد ۵۰ درصد سود سهام خود را دریافت کردند.برای مثال سود تعلق گرفته به مشمولی که سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی دارد حدود ۱۶۸ هزار تومان بود که نیمی از این مبلغ را در تاریخ مذکور دریافت کرد.

----------------------------------

بیشتر بخوانید:

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت/تازه ترین اخبار برای جاماندگان سهام

جزییات چگونگی «صدور کارت اعتباری سهام عدالت» در همه بانک ها

جزییات دریافت وام با ضمانت سهام عدالت
---------------------------------------------------------------------------------
قرار شد مرحله دوم سود در سال جاری واریز شود و حتی تاریخ‌های مختلفی از سوی مسئولان اعلام شد، اما این اتفاق نیفتاد.

به نقل از ایسنا، حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، در اواخر فروردین توضیح داده بود که این شرکت هنوز در انتظار دریافت سود از سوی شرکت‌های سهام عدالتی است. البته حدود یک ماه قبل نیز که همچنان خبری از واریز بخش دوم سود سهام عدالت نشد.

فهیمی اعلام کرد که نام پنج شرکتی که تاکنون سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند، اعلام خواهد شد که این اتفاق نیز تاکنون رخ نداده است.

براین اساس، برخی شنیده‌ها حاکی از این است که احتمالا شرکت‌هایی که بخش دوم سود را پرداخت نکرده‌اند یا با مشکل مالی روبه‌رو هستند یا برنامه افزایش سرمایه دارند به همین دلیل احتمالا بخش دوم سود دوباره به دو بخش تقسیم شده و ۳۰ درصد بخش دوم به زودی به حساب مشمولان واریز می‌شود و ۲۰ درصد باقی‌مانده زمانی که شرکت‌ها سود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کردند، به حساب مشمولان واریز خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/2o6
اخبار مرتبط
ماه خرداد دو پرداختی یارانه ای دارد که شامل یارانه معیشتی بنزین و نقدی است؛ ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه احتمالا واریز می شود.
خبرها حاکی است که از ۵۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت، ۳۰ درصد آن به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و ۲۰ درصد دیگر بعد از تکمیل سودهای واریز شده از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در اختیار مشمولان قرار خواهد گرفت.
حسین فهیمی سخنگوی سهام عدالت گفت: ۵۰ درصد قسط دوم سود عملکرد سال مالی ۹۸ شرکت ها که در سال ۹۹ تصویب شده، توزیع شده است؛ تعدادی از شرکت ها هنوز مانده مبلغ سود متعلق به سهامداران را به شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت نکرده اند و به طور جدی پی گیر پرداخت این مانده سود هستیم.
رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: برای سهام‌دارانی که تاکنون سود سهام عدالت مرحله نخست را دریافت نکردند در این ماه سود سهام‌شان واریز خواهد شد.
آزادسازی سهام عدالت به سالگرد خود نزدیک میشود، فرایندی که اردیبهشت سال گذشته کلید خورد و به مشمولان حق انتخاب داده شد که یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند و حالا شرکت، آینده اقتصادی آن و میزان سودی که هر فرد در آینده دریافت خواهد کرد، توسط سهام داران آن استان تعیین می شود.
چگونگی صدور کارت اعتباری سهام عدالت و کارکرد آن در ایام اخیر اعلام شده است؛ در حالی که به تازگی گفته شده تغییراتی در میزان وام و شرایط دیگر رخ داده است.
عضو شورای عالی بورس گفت: هر کدام از سهام‌داران از این پس سهامدار یک شرکت استانی خواهند شد و سود هر یک از استان‌ها و شرکت‌ها از سال آینده متفاوت خواهد بود.
پرداخت وام سهام عدالت در دو بانک ملی و تجارت آغاز شده است و طبق اطلاعاتی که منتشر شده این وام با مبالغ ۷ و ۱۴ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Abed
۱۴۰۰/۰۳/۳۱
5
0
0

اون پول. که شرکتها ریختن سودنداره داخل حساب

عارف قیم
۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
0
1

با سلام دوستان دقت کنند که اگر سود تخصیصی (36 سهم)رو بطور جداگانه استخراج و جمع بندی کنیدسود بیشتری نسبت به پرداختی خواهد شد لذا پی گیری شود


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید