صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۷
کد خبر: 4180
گزارشگر: 213
۱۷۳۱
۱
۰
۱۱
چگونگی کارکرد کارت اعتباری

تغییر «جزییات و شرط» دریافت وام سهام عدالت

تغییر «جزییات و شرط» دریافت وام سهام عدالت
چگونگی صدور کارت اعتباری سهام عدالت و کارکرد آن در ایام اخیر اعلام شده است؛ در حالی که به تازگی گفته شده تغییراتی در میزان وام و شرایط دیگر رخ داده است.

مدتی است که قرار است کارت اعتباری سهام عدالت پرداخت شود. اما حالا هم میزان این وام تغییر کرده و هم شرایط عجیبی برای دریافت آن وضع شده است. شرایطی که سبب می‌شود بسیاری نتوانند از این کارت اعتباری استفاده کنند.

چندی پیش بود که رئیس جمهور از پرداخت کارت اعتباری سهام عدالت خبر داد و گفت وام ۱۴ و ۷ میلیون تومانی به دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

اما مدیران بورس و شرکت سپرده‌گذاری گفته‌اند وام معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت است. یعنی دارندگان سهام عدالت یک میلیونی می‌توانند ۱۰ میلیون وام بگیرند و دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۵ میلیون تومان.

جز این، محدودیت دیگری که برای استفاده از این کارت اعتباری وجود دارد این است که تبدیل به پول نقد نمی‌شود و افراد می‌توانند آن را فقط در فروشگاه‌هایی که بانک مشخص می‌کند، خرج کنند.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

تشریح پرداخت وام سهام عدالت از امروز و مقدار اقساط

جزییات چگونگی «صدور کارت اعتباری سهام عدالت» در همه بانک ها

جزییات واریز بخش دوم سود سهام عدالت/بهار 1400
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

چه کسانی مشمول وام نیستند؟
اما برخی هم نمی‌توانند این وام یا همان کارت اعتباری سهام عدالت را دریافت کنند.

دسته اول افرادی هستند که بخشی از سهام عدالت خود را فروخته باشند. به عبارت دیگر اگر شخصی یک سهم از سبد سهام عدالت خود را هم فروخته باشد نمی‌تواند کارت اعتباری بگیرد. با این شرط بیش از سه میلیون نفر از دریافت این وام محروم می‌شوند. این شرط برای سهامدارانی است که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

شرط دیگر برای دریافت این کارت اعتباری، داشتن کارت ملی هوشمند است. بر این اساس افرادی که سهام عدالت دارند اما هنوز کارت ملی هوشمند را نگرفته‌اند نمی‌توانند کارت اعتباری سهام عدالت را بگیرند.

تجارت نیوز نوشت: این وام تا پنج ماه استراحت دارد و اگر سهامدار نتواند ظرف این مدت کل مبلغ را برگرداند تبدیل به وام با نرخ سود ۱۸ درصد و اقساط سه ساله می‌شود.

پیش از این هم شروط دیگری برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت عنوان شده بود.

مثلا اگر یک مرجع قانونی به شرکت سپرده‌گذاری نامه داده باشد که بر اساس آن سهام فرد توقیف شده باشد، آن فرد نمی‌تواند کارت اعتباری دریافت کند.

اگر فرد سجامی نشده باشد باید مراحل احراز هویت را انجام دهد وگرنه مشمول دریافت کارت اعتباری نمی‌شود.

حتما باید در یکی از بانک‌های ملی و تجارت که در حال حاضر کارت اعتباری می‌دهند حساب داشته باشند، در آینده هر بانک‌ جدیدی که این طرح را آغاز کردند می‌توانند از طریق آن بانک‌ها استفاده کنند.

 

این در حالی است که هفته گذشته ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت اعلام کرد که از هفته آینده کارت اعتباری با پشتوانه سهام عدالت و یارانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مردم برای گرفتن این کارت اعتباری نیاز به مراجعه حضوری به بانک ندارند و می توانند همه مراحل دریافت این کارت را به صورت اینترنتی انجام دهند.

او توضیح داد: اعتبار این کارت برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی برای هر نفر ۱۴ میلیون تومان و برای دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ۷ میلیون تومان است.
مدیران بانکی هم توضیح داده که سود این وام ۱۸ درصد است و افراد با این وام می‌توانند از فروشگاههای خاص و تحت پوشش طرح خریداری کنند.

آنها همچنین توضیح دادند که اگر افراد وام خود را یک ماهه تسویه کنند نیاز به پرداخت سود نیست اما اگر وام را سه ساله تسویه کنند باید سود ۱۸ درصد پرداخت کنند که البته از نگاه مدیران بانکی این سود از تورم کمتر است و بانکها نمی‌توانند مبلغ آن را کمتر کنند.

به گزارش نسوبه نقل از تجارت نیوز با این حساب کسانی که وام ۱۴ میلیون تومانی دریافت کنند باید ماهانه حدود ۴۶۰ هزار تومان قسط بپردازند و کسانی که وام ۷ میلیون تومانی بگیرند، اقساط ماهانه وام آنها حدود ۲۳۰ هزار تومان در ماه می‌شود.

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند روز گذشته در حساب کاربری توئیتر خود از صدور کارت اعتباری با توثیق سهام عدالت یا یارانه بدون نیاز به مراجعه به بانک خبر داد.
محمد شریعتمداری در حساب کاربری توئیتر خود متنی را منتشر کرد. در این متن آمده است:

«به ابتکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برای نخستین بار تامین مالی خرد مبتنی بر زنجیره تولید از طریق صدور کارت اعتباری خرید با هدف افزایش قدرت خرید مردم و با توثیق سهام عدالت یا یارانه، بدون نیاز به مراجعه به بانک آغاز شد»

این توییت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هشتگ یک گام جلوتر منتشر شده است.

به پشتوانه سهام عدالت کارت اعتباری در اختیار مردم قرار می‌گیرد که تمام مراحل آن بدون نیاز به مراجعه به بانک به صورت الکترونیکی انجام می شود.

این کارت برای سهام عدالت یک میلیونی اعتبار ۱۴ میلیون تومانی دارد و سهامداران ۵۰۰ هزار تومانی می توانند از اعتبار هفت میلیون تومانی بهره مند شوند. روز گذشته حسن روحانی رییس دولت دوازدهم در این خصوص گفت: این یک اقدام رفاهی برای مردم و کمک به تولید است. ما هزینه‌های تولید را هم با این اقدام کم می‌کنیم بنابراین این اقدام برای مردم توضیح داده شود.

وی با بیان اینکه پشتوانه این کارت، اعتباری خواهد بود، گفت: البته مورادی مثل یارانه و اوراق دیگر هم می‌تواند پشتوانه باشد اما یکی از پشتوانه‌ها که بیش از ۴۰ میلیون نفر به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند، سهام عدالت است./

https://www.asianews.ir/u/2bK
اخبار مرتبط
عضو شورای عالی بورس گفت: هر کدام از سهام‌داران از این پس سهامدار یک شرکت استانی خواهند شد و سود هر یک از استان‌ها و شرکت‌ها از سال آینده متفاوت خواهد بود.
پرداخت وام سهام عدالت در دو بانک ملی و تجارت آغاز شده است و طبق اطلاعاتی که منتشر شده این وام با مبالغ ۷ و ۱۴ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود
با توجه به اینکه در راستای صدور کارت اعتباری سهام عدالت تاکنون تنها دو بانک ملی و تجارت اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال صدور این کارت به متقاضیان هستند، معاون وزیر اقتصاد از ورود سایر بانک‌ها به ارائه کارت اعتباری سهام عدالت تا اردبیشهت سال جاری خبر داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب کاربری توئیتر خود از صدور کارت اعتباری با توثیق سهام عدالت یا یارانه بدون نیاز به مراجعه به بانک خبر داد.
رئیس جمهور گفت خانوار سه نفره دارای برگ سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی، می‌تواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.
رییس اتحادیه تعاونی سهام عدالت کشور عنوان کرد: افرادی که تاکنون سود سهام را دریافت نکردند یا سود کامل برای آن‌ها واریز نشده تا یک هفته آینده سود خود را دریافت خواهند کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
سعید
۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
0
1

شما عرضه ندارین مرحله دوم سود سهام عدالت رو واریز کنید اونوقت دم از وام میزنید.ذات این مسئولین حروم خور و اختلاسگر ایران با دروغ عجین شده.باید برن اجازه از بشار اسد دیکتاتور یا حسن نصرالله بگیرن اگه اجازه دادن مرحله دوم سود عدالت رو واریز کنن


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید