صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۴
کد خبر: 4498
گزارشگر: 213
۱۹۲۹
۰
۰
۷
احمدی‌نژاد پس از ردصلاحیت از خواسته دشمنان جمهوری اسلامی گفت

«انحلال سپاه» و «شورای نگهبان»؟!

«انحلال سپاه» و «شورای نگهبان»؟!
احمدی‌نژاد بدون ذکر نام اعلام کرد که بسیاری از چهره‌های سیاسی در داخل «نه تنها با انحلال سپاه پاسداران و انتخابات آزاد (با نظارت خارجی) موافقند، بلکه به بیرون خط می‌دهند که این مسیر را بروند».

به گزارش آسیانیوز، کانال تلگرامی «دولت بهار» نزدیک به محمود احمدی نژاد نوشت که حسین نجات، فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، شامگاه دوشنبه و پیش از اعلام رسمی نام نامزدها به خانه رییس جمهوری سابق ایران رفته و خبر رد صلاحیتش را به او داده است.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

خواست مشروطه تا به امروز انتخابات آزاد!

زنانی در ایران که تفاوتی با مردان ندارند!/ دو زن برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام حضور کردند!

«قاضی» و «پادگان»نمی توانند «اقتصاد» کشور را اداره کنند/تنور داغ «کلاب هاوس ایرانی» با «نطق» نامزدهای ریاست جمهوری

به یک خانم محترم جهت شرکت در انتخابات نیازمندیم؟!
-------------------------------------------

بر اساس این گزارش، احمدی‌نژاد با اشاره به رد صلاحیت خود گفته که با ادامه این روند وضعیت کشور «خیلی بدتر» می‌شود.او همچنین بدون اشاره به شواهد گفت «دشمن» با توجه به «دور شدن مردم از نظام که هر روز در حال بیشتر شدن است، هم انحلال سپاه و هم حذف نظارت شورای نگهبان و همچنین انتخابات با نظارت خارجی را خواهد خواست».

احمدی‌نژاد همچنین بدون ذکر نام اعلام کرد که خیلی از چهره‌های سیاسی در داخل «نه تنها با انحلال سپاه پاسداران و انتخابات آزاد ( با نظارت خارجی) موافقند، بلکه به بیرون خط می‌دهند که این مسیر را بروند».

احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و ۱۴۰۰ رد صلاحیت شد. در انتخابات امسال همچنین علی لاریجانی که احمدی‌نژاد بارها به او و برادرانش حمله کرده بود، رد صلاحیت شد.

همچنین لاریجانی نیز درباره دلایل حضور و ثبت نام خود در انتخابات این گونه گفته بود: به دو دلیل مهم مصمم به حضور شدم. یکی تدارک فضایی بود که با الفاظی مانند جبهه انقلاب شرایط طوری شده بود که صورت انتخابات مخدوش شده و حالت رقابت از بین می رود. این وضع با یاسی که مردم از شرایط اقتصادی پیدا کرده بودند، کلیت کشور را تهدید می کرد و دشمن را مصمم می کرد که با مشارکت کم، فشارها بر مردم را زیادتر کند.

وی ادامه داد: برداشتم من این شد که مسیر طراحی شده نمی تواند مشکلات داخلی را حل کند. با تجربه اجرایی من در بخش های مختلف، احساس کردم که باید وارد صحنه شوم. می دانستم در انتخابات با چه مسائلی در کشور مواجه خواهیم بود. دولت بعد باید هم مسائل بین المللی و اقتصادی را حل کند و هم وفاق بین المللی ایجاد کند. با توجه به تجربه ام در بخش های مختلف فرهنگی، امنیتی، تقنینی و دیگر بخش ها، وظیفه ای بر دوش خود احساس کردم که وارد انتخابات شوم.

لاریجانی با اشاره به اینکه البته حضور من در انتخابات گناه کبیره یا ورود به منطقه ممنوعه نبود؛ گفت: این میزان توهین درست نیست. انتخابات پدیده مبارک برای کشور و مظهر اراده ملت است و باید با نشاط و اخلاق توام باشد. به جای ایجاد فضای نشاط انواع تهمت ها باعث کسالت مردم شده است و باعث خواهد شد برنامه های کاندیداها دیده نشود. امروز به دلیل پیچیدگی در مسائل کشور، باید فضای طرح سوالات جدی فراهم کنیم. از این طریق سرنوشت ۸۲ میلیون نفر باید به درستی رقم خورد و با خاک پاشی در صحنه انتخابات، سرنوشت مردم را تباه می کنند.

لاریجانی درپاسخ به این سوال که با چه هدفی ترکیب چکش و دادگاهی که در روز ثبت نام به کار برد؛ گفت: حرف من درست مورد توجه قرار نگرفت. منظور من این بود فضای اقتصاد جای پادگان و حوزه قضایی نیست. چون در پادگان سلسله مراتب باعث پیشرفت می شود و در قضاوت هم حکم قاضی ملاک است اما اقتصاد جای روابط عرضه و تقاضاست. در واکنش به این موضوع مطالب عجیبی مطرح شد اما من با پادگان مخالف نیستم و برای نیروهای مسلح و قضات شریف هم احترام قائلم. نمی توانیم وسط اتوبان درس نهج البلاغه گذاشت. هر چیزی جای خود را دارد و حوزه اقتصاد حوزه روابط طبیعی است./

https://www.asianews.ir/u/2oe
اخبار مرتبط
انتشار سه کلیپ متفاوت انتخاباتی و رکوردشکنی مخاطب در کلاب‌هاوس با نزدیک به ۲۴ هزار شنونده در یک اتاق اصلی و چند اتاق فرعی، تا اینجای کار کمپین تبلیغاتی علی لاریجانی را به مرکز توجه انتخابات ۱۴۰۰ بدل کرده و این یعنی علی لاریجانی از ماه‌ها قبل در تدارک حضور در انتخابات بوده، تصمیمش را هم به‌طور قطعی گرفته بوده و از مشاوره یک تیم رسانه‌ای تخصصی بهره می‌برد.
ظاهرا این روزها کلاب هاوس ایرانی به عرصه ای برای داغ شدن تنور انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی تبدیل شده است ؛ علی لاریجانی نیز شب گذشته در این محیط گفت: با ورودم به عرصه انتخابات گویا مرتکب گناه کبیره شده ام؛ لازم است که بگویم فضای اقتصاد جای پادگان و حوزه قضایی نیست.
در چهار سال آینده بزرگترین چالش مربوط به اقتصاد خواهد بود و اگر کاندیداها به این چالش‌ها واقف بودند شاید به این تعداد ثبت‌نام نمی‌کردند؛ در مورد واردات واکسن متاسفانه به علت بروکراسی حاکم بر وزارت و همینطور به این علت که تجربه اول واردات واکسن بود واردات دچار تاخیر شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد با تاکید بر لزوم همراهی همه مدیران و مسئولان در جهت تحقق شعار سال گفت: همراهی ها نباید به ابزاری برای صنایع جهت عدم رعایت قوانین و پرداخت حقوق دولتی تبدیل شود.
زیان دیدگان بورسی به دنبال جبران ضرر سرمایه‌های خود هستند؛ شاخص کل بورس در حال حاضر روی سطح یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحدی قرار دارد که رشد ۲۰ درصدی را نسبت به پارسال همین موقع نشان می‌دهد، در حالی که به نظر می‌رسد سرمایه‌های بورسی رشدی نداشته است.
لاریجانی در توئیتی نوشت: عامل هوشمندانه با غرب، همکاری سازنده با شرق و برادری با کشورهای منطقه، پیش‌شرط پیشرفت اقتصادی و جهش تولید است؛ چگونه می‌خواهید مشکلات اقتصادی ایران را حل کند؟
ابراهیم رییسی با انتشار بیانیه‌ای برای حضور در انتخابات اعلام کاندیداتوری کرد و نوشت برخلاف میل شخصی ام در انتخابات شرکت می کنم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید