صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
کد خبر: 4539
گزارشگر: 213
۷۰۲
۰
۰
۶
صعود قیمت ارز و طلا در ایران

مذاکرات «نامعلوم» وین و گران شدن دلار و سکه

مذاکرات «نامعلوم» وین و گران شدن دلار و سکه
نرخ دلار در روز شنبه ۸ خرداد با افزایشی ۳.۴ درصدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید؛ به طوری که قیمت انواع سکه نیز روز شنبه در ایران رشد چشمگیر داشته است .
به گزارش آسیانیوز، نرخ دلار در روز شنبه ۸ خرداد با افزایشی ۳.۴ درصدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

قیمت انواع سکه نیز روز شنبه در ایران رشد چشمگیر داشته است به طوری که قیمت سکه امامی با ۵.۵ درصد رشد روزانه به حدود ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه نیز هر کدام نزدیک ۴ درصد و سکه بهار آزادی ۳ درصد رشد قیمت داشته است.

در پی آغاز مذاکرات هسته‌ای نرخ دلار شروع به کاهش کرد و نیمه اردیبهشت به زیر ۲۱ هزار تومان رسید. اما دوباره نرخ دلار رو به افزایش نهاده و اکنون به بالای ۲۴ هزار تومان برگشته است.

نرخ دلار از ۱۶ هزار تومان در ابتدای پارسال به ۳۲ هزار تومان در اواسط پاییز نیز رسید، اما دوباره شروع به کاهش کرد و اوایل امسال حدود ۲۶ هزار تومان بود.

هنوز مقامات ایران توضیح قانع‌کننده‌ای درباره علت رشد دوباره نرخ دلار نداده‌اند؛ در حالی که آمارهای گمرک نشان از رشد ۴۸ درصدی صادرات غیرنفتی کشور در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ دارد و سازمان توسعه تجارت ایران نیز اخیرا با انتشار گزارشی از دو برابر شدن میزان بازگشت ارز به کشور در ماه فروردین امسال خبر داده بود.

از طرفی آمارهای شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها نیز نشان می‌دهد طی چهار ماه ابتدایی سال جاری میلادی، میزان صادرات روزانه نفت ایران نسبت به سال ۲۰۲۰ تقریبا دو برابر شده و به ۶۵۰ هزار بشکه رسیده است./
https://www.asianews.ir/u/2ph
اخبار مرتبط
بازار سرمایه در هفته جاری روندی منفی و نامتعادلی را گذراند بر خلاف پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌هایی که نشان از روند تعادلی بازار می‌دادند اما عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار در این هفته افت داشتند.
نگاهی به تجربیات بازار سهام دریک سال اخیر نشان می‌دهد تزریق پول نمی‌تواند برای بازاری باشد که به سبب سیاست‌های در پیش گرفته شده، هر روز بر صف‌های فروش آن افزوده می‌شود و به نظر می‌رسد اصلی‌ترین راهکار اصلاح وضعیت کنونی؛ نه تزریق پول ، بلکه توسل به مکانیزم بازار، رفع محدودیت‌ها و احیای نقدشوندگی است.
بازار از سومین روز هفته مسیر دیگری را در پیش گرفت و حتی توانست از سطح حمایتی ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور کند. تحلیلگران فنی باور دارند، در صورتی که دلار بالای محدوده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت شود، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد. برای برگشت قیمت در جهت کاهشی، بازار نیاز دارد که بار دیگر زیر محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود.
در بازار روز گذشته اولین قیمت دلار در صرافی‌ملی کاهشی بود و دومین نرخ اعلام شده توسط صرافی ملی ۲۱۷۳۱ تومان بود؛ ولی پیش‌بینی‌ها از آینده بازار دلار معلوم نیست چطور رقم بخورد؟
عضو هیات‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: ثبات قیمت طلا به برخی موضوع‌های سیاسی و جهانی ارتباط دارد. چنانچه اتفاق سیاسی خاصی در جهان رخ ندهد، قیمت طلا تثبیت می‌شود، ولی که ممکن است انس جهانی طلا با برخی فراز و فرودها روبه‌رو شود.
روند نزولی ارزهای دیجیتالی ادامه دارد و بیت کوین در سطح ۵۰ هزار دلاری سقوط کرد.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: باتوجه به ثبات نرخ ارز، رشد ارزش اونس جهانی قیمت طلا و سکه را چندان تحت تاثیر قرار نداد اما با ادامه این روند احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد و در صورتی که اتفاق سیاسی خاصی نیفتد احتمال رکود بازار وجود دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید