صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۲:۲۳
کد خبر: 4574
گزارشگر: 213
۷۹۳
۰
۰
۹
ادعای مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و وزیر دفاع اسرائیل

جلوی تهاجم جمهوری اسلامی گرفته می شود!

جلوی تهاجم جمهوری اسلامی گرفته می شود!
کاخ سفید سوم ژوئن، در بیانیه‌ای از دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، با بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در شهر واشنگتن خبر داد که در این بیانیه ادعا شده است آن‌ها درباره تهدید رفتار تهاجمی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه گفت‌وگو کرده و بر عزم خود برای مقابله با این تهدیدها تاکید کردند.

به گزارش آسیانیوز ایندیپندنت نوشت: کاخ سفید روز پنجشنبه، سوم ژوئن، در بیانیه‌ای از دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، با بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در شهر واشنگتن خبر داد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:
تلاش «قدرت های ضدبرجام در آمریکا» و توقف مذاکرات!
تشریح و «جزییات» ثبت نام «دریافت واکسن کرونا»
سناتور جمهوری خواه گفت در صورت بازگشت به برجام کنگره آن را لغو می کند
تشریح «نحوه واکسیناسیون سالمندان»/بدون ثبت نام برای «همه اولویت ها» پیامک ارسال می شود
مذاکرات «آمریکا و ایران» به «بن بست» رسیده است
-------------------------------------------------------------------------------------------

به گفته بیانیه کاخ سفید، آن‌ها درباره تهدید رفتار تهاجمی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه گفت‌وگو کرده و با طرح ادعاهایی بر عزم خود برای مقابله با این تهدیدها تاکید کردند. کاخ سفید گفت سالیوان و گانتز، توافق کردند که آمریکا و اسرائیل در هفته‌های آینده برای پیشبرد اولویت‌های استراتژیک خود در منطقه در ارتباط نزدیک باشند.


گانتز همچنین روز سه‌شنبه در وزارت خارجه آمریکا در شهر واشنگتن، با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، ملاقات کرد. گانتز قبل از مذاکره با بلینکن، در گفت‌وگو با خبرنگاران از حمایت دولت جو بایدن از اسرائیل قدردانی کرد و گفت با وزیر خارجه آمریکا «درباره مساله ایران، فلسطینی‌ها، غزه و همکاری در جهت ثبات و منفعت همگان»‌ مذاکره خواهد کرد.

به گزارش اورشلیم‌پست، ملاقات با جیک سالیوان و آنتونی بلینکن در واشنگتن، در چارچوب دیدارهای رسمی است که گانتز برای مقابله تهدید ایران، غزه و لبنان و همچنین مذاکره درباره خرید تسلیحات برنامه‌ریزی کرده است. او قرار است با مقام‌های ارشد پنتاگون نیز ملاقات کند.

گانتز در توییتی درباره ملاقات با سالیوان نوشت: «ما درباره نیاز به بهبود ثبات منطقه و متوقف کردن تهاجم‌های ایران صحبت کردیم.»

در بیانیه کاخ سفید آمده است که تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه، تداوم همکاری آمریکا و اسرائیل درباره مسائل مربوط به امنیت و منافع مشترک و تقویت ثبات، آرامش و امنیت کل منطقه از دیگر محورهای مذاکرات میان مشاور امنیت ملی آمریکا و وزیر دفاع اسرائیل بود.

سالیوان بر حمایت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از حق اسرائیل در دفاع از خود و تعهد به شراکت امنیتی آمریکا و اسرائیل، از جمله پشتیبانی از سازوکار امنیتی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین و همچنین اهمیت رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه تاکید کرد.

همچنین دو روز گذشته لیندزی گراهام، تد کروز و بیل هگرتی، سه عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا، در سفر خود به اسرائیل، بر ضرورت جلوگیری از برنامه هسته‌ای و حمایت آن از تروریسم تاکید کرده و گفتند که جهان باید یک‌صدا در برابر تهدید و رفتارهای مخرب ایران بایستد.

سه عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا، که پس از پایان درگیری‌های اسرائیل و شبه‌نظامیان غزه به اسرائیل سفر کرده‌اند، مدعی شدند که ایران مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اسرائیل است و بر جلوگیری از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و حمایت آن از تروریسم تاکید کردند.

لیندزی گراهام روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در شرق بیت‌المقدس ادعا کرد که سران کشورهای عربی به‌صورت خصوصی به او گفته‌اند که مُصر هستند تا در همان سطحی که جامعه بین‌المللی به ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم می‌دهد، آنها نیز به غنی‌سازی اقدام کنند.
---------------------------
بیشتر بخوانید:
وزیر خارجه آمریکا: ایران قصد بازگشت به برجام را ندارد
عراقچی گفت موفقیت در برجام «نامشخص» است
نمایندگان آمریکا از بایدن خواستند به برجام بازنگردد!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
گراهام هشدار داد: «اگر حواسمان نباشد، به زودی یک روز به خودمان می‌آییم و می‌بینیم که در سراسر خاورمیانه برنامه‌های غنی‌سازی در حال انجام است.»

این سناتور جمهوری خواه گفت که برای پرهیز از یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه، «جهان باید یک‌صدا در برابر ایران بایستد» و افزود که جمهوری اسلامی برای رفتارهای مخربش باید «درد» بیشتری را متحمل شود.

او با اشاره به اینکه کشورهای عربی و اسرائیل در این مساله که به ایرانی که برنامه غنی‌سازی اورانیوم دارد نمی‌توان اعتماد کرد گفت: طرح دولت جو بایدن برای «تقویت و طولانی‌تر» کردن برجام «غیر ممکن» است.

گراهام گفت که به همراه باب مندز، عضو دموکرات سنا، به زودی در واشینگتن‌پست طرح جایگزینی را برای برجام پیشنهاد می‌دهند که طبق آن ایران و کشورهای عربی می‌توانند از یک بانک بین‌المللی انرژی هرچقدر خواستند انرژی هسته‌ای دریافت کنند، اما نباید اجازه غنی‌سازی داشته باشند.

گراهام گفت سیاستمداران اسرائیلی از این پیشنهاد خیلی استقبال کرده‌اند و مندز نیز قصد دارد این پیشنهاد را به دولت جو بایدن ارائه کند. او مدعی شد: «به نظر می‌رسد ایران قادر است بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی در جهان باشد و هیچ چیزی هم جلودار آنها نیست. بدون حمایت ایران، حماس و حزب‌الله بی‌اثر می‌شوند. وقتی از تهدید امنیت اسرائیل صحبت می‌شود، همه راه‌ها به تهران می‌رسد.»

از سوی دیگر، بیل هگرتی در توییتی از جلسه این سه سناتور با بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، خبر داد و گفت در این دیدار ضمن بررسی عملیات اسرائیل علیه حماس، بر ضرورت تقویت سیستم پدافند هوایی گنبد آهنین و سایر سیستم‌های دفاع موشکی تاکید کرده‌اند.

هگرتی همچنین مدعی شد که این سه سناتور در دیدار با گبی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل، درباره حمله‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به مناطق غیرنظامی اسرائیل گفت‌وگو کرده و چگونگی تقویت روند تغییرات پس از عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی را، در شرایطی که تهدید هسته‌ای و تروریسم ایران در حال افزایش است، مورد بحث قرار داده‌اند.

تدکروز نیز در سفر خود به اسرائیل در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: «هرچه جو بایدن در برابر حماس، حزب‌الله یا ایران بیشتر ضعف نشان می‌دهد، حمله‌های تروریستی بیشتری را شاهد خواهید بود.»

این سه سناتور جمهوری‌خواه ضمن دیدار با مقام‌های بلندپایه اسرائیل، از مناطقی از این کشور که در حمله‌های اخیر شبه‌نظامیان غزه آسیب دیده بازدید کردند./


https://www.asianews.ir/u/2qe
اخبار مرتبط
سه عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا، که پس از پایان درگیری‌های اسرائیل و شبه‌نظامیان غزه به اسرائیل سفر کرده‌اند، مدعی شدند که جهان باید یک‌صدا در برابر تهدید و رفتارهای یران بایستد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام اظهار داشت٬ مشخص نیست که ایران واقعا آماده انجام دادن اقدامات لازم برای بازگشت به این توافق باشد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: شرایط در ارتباط با تهران «بسیار نگران‌کننده» است، چرا که برنامه هسته‌ای این کشور بسیار بیشتر پیچیده‌تر شده است.
آنتونی بلینکن با بیان اینکه به بازگشت ایران به برجام شک دارد، گفت که آمریکا اسرائیل را در جریان مذاکرات وین قرار داده و این اطلاع‌رسانی «متوقف نخواهد شد.
گزارش های نشریات معتبر خارجی از ۷۰۰ مورد تحریم افراد و نهادهای جمهوری اسلامی خبر داده اند که رفع و لغو بسیاری از آنها برای دولت بایدن چندان ساده نیست؛ در حالی که رویترز مدعی شده لغو این تحریم‌ها «جوبایدن» را در معرض اتهاماتی مانند نرمش در برابر تروریسم قرار می‌دهد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با تاکید بر جدیت کشورش برای بازگشت به برجام درباره تمایل ایران به بازگشت به توافق هسته‌ای ابراز تردید کرد و هشدار داد تهران دوباره به فاصله چند ماهه تا زمان ساخت سلاح اتمی نزدیک می‌شود.
این روزها کمتر کسی است که از اوضاع نابسامان اقتصادی دولت بی خبر باشد؛ در حالی که فشارهای اقتصادی به جای گشایش اقتصادی با جهان، بر سر مردم و تولید ملی آوار شده است.
با آغاز دور جدید مذاکرات ایران و قدرت های برجامی در وین، مقامات سابق دولت ترامپ همراه با برخی سناتورهای جمهوری‌خواه درحال رایزنی و فشار همزمان برای تصویب طرح‌های ضدبرجام در کنگره آمریکا هستند و در این حال کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان اعلام کرد با همراهی مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، طرح «اقدام فشار حداکثری» علیه ایران را رونمایی خواهد کرد که هدف از آن گسترش تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام خواهد بود. .
انتشار فایل صوتی مصاحبه جنجالی محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با واکنش تند نماینده مشهد در مجلس مواجه شده و او گفته است این مصاحبه خطوط قرمز نظام را به چالش کشیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید