صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۷
کد خبر: 5151
گزارشگر: 213
۵۸۳
۰
۰
۵
تلاش برای جلوگیری از سرکوب اعتراضات جنوب ایران

نامه به کمیسر عالی حقوق بشر: سرکوب معترضان خوزستان متوقف شود!

نامه به کمیسر عالی حقوق بشر: سرکوب معترضان خوزستان متوقف شود!
کانون مدافعان حقوق بشر روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در نامه‌ای به میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل مدعی خشونت در برخورد با معترضان خوزستان شد.

به گزارش آسیانیوز، کانون مدافعان حقوق بشر روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در نامه‌ای به میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل مدعی خشونت در برخورد با معترضان خوزستان شد و با تاکید بر خشونت اعمال‌شده علیه معترضان در خوزستان از این نهاد بین‌المللی خواست از همه امکانات و ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از تداوم سرکوب‌ها استفاده کند.

این نهاد ایرانی مدافع حقوق بشر در نامه خود با اشاره به کشته و زخمی شدن شماری از معترضان و بازداشت آن‌ها، درباره «تداوم و پیچیده‌تر شدن» شرایط ابراز نگرانی کرده است.

رونوشت این نامه به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، اگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای قتل‌های فراقانونی، کلمنت وولی،‌ گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق آزادی اجتماعات مسالمت‌آمیز و تشکل‌ها و همچنین گروه کاری سازمان‌ملل متحد درباره بازداشت‌های خودسرانه ارسال شده است.

گزارش‌های تایید شده حاکی است که در پی تداوم اعتراضات گسترده در بیش از ۱۷ شهر استان خوزستان، دست‌کم دو شهروند معترض به نام‌های مصطفی نعیماوی ۳۰ ساله و قاسم خضیری ۱۷ ساله، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.

برخی منابع محلی می‌گویند شمار کشته‌شدگان به چهار تن رسیده است اما این رقم هنوز به‌طور رسمی تایید نشده است.

استان خوزستان امسال یکی از گرمترین تابستان‌های خود را سپری می‌کند و طی هفته‌های اخیر افزایش دما در این استان چند بار باعث شد اداره‌های دولتی بیشتر شهرهای خوزستان تعطیل شوند.

طی هفته‌های اخیر تجمع‌های اعتراضی علیه قطع برق و همچنین کم‌آبی در نقاط مختلف ایران صورت گرفته است./

https://www.asianews.ir/u/35r
اخبار مرتبط
قاسم خضیری، ۱۷ ساله، مصطفی نعیماوی، ۳۰ ساله و علی مزرعه، سه جوان اهل جنوب ایران در جریان اعتراض‌های خوزستان کشته شدند.
شهروندان تعدادی از شهرهای استان خوزستان شامگاه گذشته در اعتراض به بی‌آبی تظاهرات کردند و برخی از جاده را بستند
اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳ فروردین اعلام کرد که شش فرمانده ارشد نظامی، دو مقام امنیتی و سه زندان ایران را به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.
پس از یک هفته هشدار در مورد وضعیت اضطراری استان خوزستان، وزیر کشور ایران گفت که به منظور کنترل شیوع کرونا در این استان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید